Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2006, 16:34   #1
RJTPlomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2006
Berichten: 2
Nieuw en ... een vraag

Hoi,

Sinds een week is er bij ons in het gezin op eens sprake van alopecia areata. Dit is de voorlopige conclusie van de huidarts na ons eerste bezoek aan hem. Het gaat hier om onze dochter van 6 jaar, dit sinds een week of 4/5, beginnend met haar wimpers en daarna een wenkbrauw, haar haar verliest.

We weten dat het om een auto-immuunziekte gaat die zorgt dat de haarzakjes ontsteken en dat daarmee de haren los gelaten worden. Mijn vraag is, hoe snel gaat dit? Want in de 4/5 weken tijd is het nu al de tweede keer (na de initiele eerste keer van haarverlies) dat wij het idee hebben dat de wimpers teruggroeien (wimpers van 2/3 millimeter) en dan opeens weer uitvallen, na heftige jeuk. De oogrand is dan ook behoorlijk gezwollen, en ze klaagt over prikkende ogen. Haar oogleden zijn dan ook gedurende een paar uur helemaal rood en gezwollen (lijkt op ontstoken ogen) en vervolgens gaan na een paar uur bij het wrijven de haren eruit. En de irritatie verdwijnt, de zwelling gaat weg..

Is dit wat iemand van jullie herkent? Is dit het effect van alopecia? We zijn nog erg nieuw en zonder ervaring. Maar alles alles wat we lezen, lijkt alopecia vooral over wat langere termijnen te lopen. Niet in termen van uren of dagen. Deze week waren de haren weer best een beetje teruggegroeid, en nu vanmorgen jeuk, en vanmiddag bijna alle wimperharen weg. Kan dit? Is dit normaal?

Roland en Margret
RJTPlomp is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 10:05   #2
rosalie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 29
alopecia

hallo margret

lees net jullie verhaal over jullie dochtertje...het lijkt me moeilijk voor jullie om dit te zien bij je dochtertje,en begrijp heel goed dat je graag meer wil weten hierover.
wat je schrijft over jeukende oogleden en rode oogleden komt mij niet bekend voor.
alopecia begint dacht ik ook meestal op de hoofdhuid met kale plekken.
moet je zeggen dat het bij mij wel heel snel is uitgevallen eerst mijn hoofdhaar en daarna de wenkbrouwen en toen pas de wimpers.
als ik het zo lees lijkt het me meer een allergische reactie..
kunnen ze misschien verder onderzoeken met allergietesten?of een stukje weefsel wegnemen daarin kunnen ze zien of de haarzakjes nog goed actief zijn.
weet wel dat een hoop alopecia patienten allergie gevoelig zijn,snel exzeem.
veel sterkte me jullie dochtertje.

misschien nog een tip...uit ervaring weet ik dat een bezoekje aan een homeopatische kinderarts goed positieve herstel kan geven.

groetjes rosalie
rosalie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 10:35   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
RTJPlomp

Ik ben helemaal geen arts... maar ik vind dat de aandoening zoals je die beschrijft over je dochter veel meer lijkt op Blepharitis, dit is een (chronische) ontsteking van de oogleden, symptomen zijn jeuk en branderige rode ogen soms ook korsten op de wimpers.
Door bacterien die in de huid dringen op de plaats van de aanhechting van de oogharen. Hierdoor ontstaat irritatie waardoor de talgklieren overactief worden. Vaak schilfervorming langs de oogleden en -haren. Mensen met huidaandoeningen zoals roos hebben ook een verhoogde kans op Blepharitis.

Nogmaals ik ben allesbehalve een arts maar zoals je het beschrijft doet me aan deze aandoening denken..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 21:11   #4
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
heb zelf alopethia vanaf m'n 13e en 't begon ook met kale plekken en later helemaal kaal, waarna het haar soms 'n paar keer terugkwam maar nooit permanent

bij het uitvallen van wimpers en het teruggroeien ervan had ik ook altijd ontstoken rode jeukende oogleden
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 12:02   #5
RJTPlomp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2006
Berichten: 2
OK. Dank voor jullie reacties. Het laten onderzoeken op allergiën lijkt dus wel een logische volgende stap. En het alternatieve circuit hebben we zelf ook al aan gedacht. Eerst maar eens even allopatisch e.e.a. onderzoeken, wordt dat niets dan kijken naar de homeopatische kant van de medische wereld. Dat is als het blijft zoals het nu is...
RJTPlomp is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Ook ik ben nieuw ;), en meteen een vraag.. Flowerpower Haarproblemen bij vrouwen 2 4 mei 2005 00:09
Ik ben nieuw hier en heb een vraag... Korn-Girl-666 TTM - Algemeen 5 22 november 2004 16:34
Hoi, nieuw en vraag blablabla Haarproblemen bij vrouwen 5 16 juni 2004 22:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.