Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2006, 15:06   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ilse!

Hoi Ilse47, een fijne verjaardag gewenst vandaag! Hoe gaat het verder met je? Laat nog eens wat van je horen!
groetjes.. en goe feesten hé...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 20:26   #2
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hallo,
ik ben blij dat er nog iemand aan mij denkt van haarweb. Ik wou eigenlijk wachten tot het beter met mij ging om weer te posten, omdat ik nie graag klaag en zaag dat het slecht gaat, ma de laatste 4 maanden zijn op ttm gebied zowat een neerwaartse spiraal. Ma zelf voel ik me eigenlijk wel goed nu. Kzal eens mijn verhaal doen, ma kvrees dat een lange brief ga worden en khoop dak er jullie nie mee lastig val.
Er is eigenlijk heel wat gebeurd de laatste maanden.
In april en mei lukte het me al niet om zoals in het 5 weken plan bij te houden hoeveel ik trok, het was ook teveel om op te schrijven, en het interesseerde me eigenlijk ook niet. Wel frustrerend dat anderen dat 5 weken plan wel kunnen volhouden, wat eigenlijk wel schitterend is. Heb ik het tenminste niet voor nix vertaald. Misschien lukt het mij ook ooit wel eens.
De 2de week van juni kreeg ik op het werk een tweede evaluatie, en ze lieten weten dat ze niet tevreden waren over mij, ma een echte reden heb ik meerdere malen gevraagd en niet gekregen, ze vonden dat ik "niet paste" in het systeem van het ziekenhuis. Ze wilden me dus gewoon buiten pesten, ma dan hebben ze me nog een week laten wachten, ik zou na een week iets horen van de dienstoverste. Die persoon was dus de eindverantwoordelijke voor mijn evaluatie, maar tijdens het jaar dat ik daar werkte had ik hem nog nooit gezien. Die pipo wist dus totaal niets van hoe ik werkte. Ma de week erop stelden ze het weer uit, en ongeveer 4 dagen later kreeg ik te horen dat ze mij gingen ontslaan. Om onduidelijke redenen. Zelfs sommige collega's waren er kapot van. Dus op ttm gebied ging da al nie goed in die periode. Kben wel redelijk rap begonnen met werk zoeken en solliciteren, dus weer stress. CV's heropstellen, brieven, gesprekken,...
Maar tegen eind juni had ik werk gevonden (redelijk snel dus) en ik ben de 1 ste juli op een andere plaats beginnen te werken. Vanaf toen ging het eigenlijk heel goed, ma de ttm werd er niet minder op. Ik dacht dat het wel ging beteren als ik me goed voelde, maar dus niet. Ik voel me eigenlijk goed daar, maar toch blijf ik dagelijks massas trekken, op het werk, op de bus, op de trein, ik besef zelfs niet dat er nog andere mensen in de trein zitten die mij kunnen aanstaren, op die momenten let ik daar gewoon niet op.
In juni is mijn haar dan volledig kortgeknipt geweest, tis nog nooit zo kort geweest. Gelukkig heb ik wat golvend haar, en is er uiterlijk voorlopig nog niet zo veel te zien, ma tis wel weer aan't komen, een paar plekken nog maar. Gelukkig heb (had) ik veel haar, en kan ik de dunnen plekken nog redelijk eenvoudig wegmoffelen. Ma da trekken mindert dus niet.
Maar volgende week ga ik eindelijk op reis, kben al lang nie meer weggeweest, en kga er proberen het beste van te maken. Kvraag me wel af wa ik met die plukken ga doen, want ik slaap in tenten van de organisatie, dus die moeten wel proper blijven. Hopelijk verdwijnt die drang volgende week op reis, dan kan mijn haar 2 weekjes wa meer aangroeien, en begin ik mss erna nog eens opnieuw met dat 5 weken plan.
Ik voel me nu nog nie echt klaar om weer al die haren te tellen, tzijn er gewoon massa's teveel. de hele dag door. Ma Kheb het ooit gekunnen om enkele weken er telkens minder dan 10 per dag te trekken, dus het moet een tweede keer ook lukken, ma kheb momenteel gewoon de moed niet. Khad ook de moed nie om te schrijven op het forum. Maar ik kwam wel regelmatig lezen. Kweet gewoon nie altijd wa ik moet schrijven of antwoorden op de dingen.
Khoop op een dag op het forum te kunnen komen met het nieuws dat ik al x weken of maanden niet getrokken heb. Dat zou echt super zijn.
Het probleem zit bij mij momenteel waarschijnlijk ook emotioneel, mijn tante ligt op sterven, en zou normaal vorige of deze week doodgaan. En in diezelfde periode had ik mijn verjaardagsfuif, morgen jubileumfeest van mijn grootouders, die reis voorbereiden, voor de ene dingen moet ik blij zijn, maar dan voel ik mij schuldig om blij te zijn, omdat die tante zo ziek is. Als ze er nog een week is, zal ik niet kunnen aanwezig zijn op de begrafenis, omdat ik op reis zal zijn, en dan ben ik wel 100% zeker dat ze er na mijn reis niet meer is. Tis allemaal zo raar en verwarrend. Tis allemaal nie eerlijk.

Ma kga mijne lap tekst afsluiten, khoop dat het met jullie allemaal goed gaat. En kverlang naar mijn reisje. 2 sportieve weekjes, met hopelijk geen tijd om te trekken, en volledig opgeladen terug thuiskomen.

Vele groetjes, Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 23:21   #3
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Inderdaad nogal wat gebeurd, Ilse! Ben blij dat het goed gaat op je nieuw werk. De slechte periodes ivm ttm *zucht* hé. Ze zijn moeilijk, maar ook wel enigszins te begrijpen.

Een feest en twee weekjes vakantie in het vooruitzicht, probeer er toch maar van te genieten hoor (hoewel het natuurlijk erg is van je tante )!

Als 'alles' achter de rug is, heb je waarschijnlijk de kracht idd wel om er tegenaan te gaan. Sterkte!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 23:46   #4
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
sterkte, ilse. en geniet van je reis!
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 10:04   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ilse, er gebeurt nu inderdaad een heleboel in je leven. Het is natuurlijk heel erg dat je tante op sterven ligt - ik heb het anderhalf jaar geleden ook meegemaakt - maar je mag daar geen schuldgevoelens over hebben. Je zorgt dat je er voor haar bent, maar zelf heb je daarnaast ook leuke dingen nodig om een beetje stoom af te laten. Goed dat je op reis gaat, en wat dapper dat je durft te gaan kamperen (sinds mijn TTM echt erg is, durf ik dat niet meer, omdat ik schrik heb geen goede badkamer te hebben waar ik rustig mijn haar kan doen e.d.).
Rot dat het plukken niet mindert. Maar je zult merken, als je op reis gaat, gaat het goed - dat is bij velen van ons zo, bij mij in elk geval. En dat geeft je het geloof dat je echt wel zonder plukken kunt. Ik ben na mijn reis wel hervallen, maar ik denk vaak terug aan die reis, hoe gelukkig ik was en dat ik het trekken echt niet nodig heb. En dan weet ik dat er een moment komt dat ik ook in het dagelijks leven het trekken niet meer nodig heb.
Veel sterkte met alles - een nieuwe job, een nieuw begin, wie weet doen de veranderingen je goed.
Liefs
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 11:39   #6
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He ilse,

Met al die verschillende emoties is het natuurlijk logisch dat je ttm erg is (je voelt je verdrietig, gelukkig, schuldig...). Dat is nu eenmaal de situatie, maar verheug je op die welverdiende vakantie en op je terugkomst op je nieuwe job. die reis zal je ongelofelijk goed doen, daar ben ik zeker van; en misschien vind je idd die nieuwe moed om er terug tegenaan te gaan!

Heel veel succes met je nieuwe job
en héél veel plezier op vakantie,
hou je goed meid

veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2006, 22:07   #7
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hey,
morgenochtend vertrek ik, tis superspannend. Ik ga er gewoon voor gaan. Kheb wel spiegelkes en de hele ramtam mee, kzou ze beter thuis laten ma kzie da nie zitten. Khoop dak inderdaad da trekken ga vergeten, zou super zijn. Nu nog goe weer, en viva españa!
Klaat zeker iets horen als ik terug ben, ma kga nu gaan slapen, want kmoe morgen zeer vroeg vertrekken.

Vele groetjes, Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
!!! TTMeeting voorjaar 2006 Jente TTM - Algemeen 217 23 maart 2006 14:58
Eventjes verdwenen Isabelle TTM - Algemeen 15 26 juli 2004 12:27
Kind van 5 jaar met Alopecia Areata woman_1964 AA bij kinderen 28 21 september 2003 18:16
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.