Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2019, 17:33   #1
Gornesto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Haartransplantatie Deborah Smaal

Hallo,

Ik volg dit forum reeds lange tijd, sedert kort heb ik een account aangemaakt.
Begin 2020 wens ik graag een HT te ondergaan.

Ik ben van plan om deze te laten uit voeren bij deborah smaal met de fue techniek.

Nu lees ik hier allerlei negatieve reacties over hair science.
Door te googlen kwam ik tot de vast stelling dat zij nog bij die kliniek gewerkt heeft enkele jaren geleden.

Heeft iemand ervaring met haar kliniek?
Gornesto is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2020, 20:32   #2
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Hoi Gornesto. Ik heb een consult en een HT bij Deborah Smaal gehad. De HT enkele dagen geleden. Over het uiteindelijke resultaat kan ik natuurlijk nog niets melden, maar wel over Deborah, haar team en kliniek. Ik kan niet anders zeggen dan dat Deborah vakkundig, transparant en eerlijk is (en ook enthousiast en gezellig). Geen fratsen, fabeltjes, ondoorzichtig gedoe of bijproducten willen verkopen. Het is niet zo van u vraagt wij draaien. Als jij met onrealistische wensen of verwachtingen komt dan gaat zij geen HT uitvoeren. Daar heeft zij financieel natuurlijk geen enkel belang bij, maar het gaat tegen haar principes in als arts. Zij wil alleen kwaliteit leveren. Ook over het aantal grafts: zij gaat geen 4000 grafts verplaatsen zoals ze dat in Turkije doen. Zij doet alleen dat wat veilig en verantwoord is. Het leegroven van een donorgebied zal zij niet doen (i.v.m. herstel, littekens, eventueel 2e HT). Zij weet ook feilloos de mythes in deze branche te ontkrachten, omdat zij jaren lang bij klinieken in binnen- en buitenland heeft gewerkt. Als jij bij haar op consult komt dan vertelt ze je uit zichzelf over haar vorige werkgevers, ook over Hair Science. Daar schaamt ze zich niet voor, dat verbergt ze ook niet. Het feit dat ze daar niet meer werkt zegt denk ik genoeg (ze heeft er veel geleerd, maar de koers van de kliniek stond haar op een gegeven moment niet meer aan). Ik heb eerst wat mailcorrespondentie met haar gehad: allerlei vragen gesteld die zij uitgebreid heeft beantwoord. Vervolgens een consult gepland: daar samen met mijn partner 2 uur met haar gesproken over HT van A tot Z. Ze nam alle tijd, we konden alles vragen, ze oefende geen druk uit om snel te beslissen, ze wilde juist dat wij er goed over na zouden denken en moedigde ons aan om vooral ook nog bij andere aanbieders te informeren en op consult te gaan. Dit laatste was voor ons niet nodig, omdat het consult met haar de doorslag gaf. Prijzen zijn duidelijk en vast. Je krijgt geen betere prijs als je beter kunt onderhandelen of een positieve review plaatst. Ik heb het geluk gehad dat ik een paar weken na het consult al terecht kon voor de HT, omdat een andere cliënt was uitgevallen. Ik woon op 3 uur rijden van haar kliniek dus regelde ze een hotelovernachting voor de dag vóór de HT. Het was een lange en intensieve dag (8:00 - 19:00), maar Deborah en haar team hebben me vakkundig en met veel empathie door de dag geleid. Ik werd van A - Z bij de hand genomen. Bij elke handeling werd uitgelegd wat ze gingen doen. Steeds vroegen ze of het nog lukte of dat de behandeltafel anders ingesteld moest worden, hoofdsteun anders, etc. Er zijn voldoende pauzes ingelast en gedurende de hele dag is eten en drinken voor me geregeld. Het voelde als een warm bad. Ik heb tijdens de HT geen pijn en ongemak gehad. Ik kan goed stilliggen, maar je moet best lang op je buik en je rug liggen. Het team bestond uit 3 personen, dus de arts Deborah en 2 hair-technicians (tevens verpleegkundigen) met jarenlange HT-ervaring. Het team was goed op elkaar ingespeeld. Deborah is de hele dag aanwezig en voert natuurlijk ook de nodige handelingen uit. Als de hair-technicians bezig waren, kwam zij geregeld kijken en vragen hoe het ging. Het was ook gewoon een heel gezellig dag. Na de HT ben ik met duidelijke instructies van Deborah en medicatie en zalfjes naar huis gegaan. De medicatie en de zalfjes heb ik (nog) niet hoeven gebruiken. Ik heb geen pijn, geen jeuk, geen lekkage. Af en toe een tinteling op het ontvangstgebied en een beetje een koud gevoel op het donorgebied (lijkt op koude sportgel). Ik heb elke dag even contact met Deborah over hoe het gaat. Ik heb haar 06-nr en het is fijn dat zij mijn aanspreekpunt is niet één of andere sales-persoon of tussenpersoon. Het lastigste tot nu toe vind ik het slapen op de rug zodat ik het ontvangstgebied niet beschadig. Ik ben een buikslaper... Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Groet, Jef
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 00:21   #3
Baretta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Mooi verhaal, je hebt een lange dag gehad. Ben benieuwd hoeveel hoeveel grafts er zijn getransplanteerd. Wil je ook foto's delen?
Baretta is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 12:14   #4
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Hoi Baretta. Via FUE-methode zijn 1900 grafts verplaatst. Alles is binnen mijn bestaande haarlijn geplaatst, omdat ik geen verandering van mijn haarlijn wil. Ik ben 50 en tevreden met mijn inhammen. Ik wil geen haarlijn van een 18-jarige. Voor deze HT vond ik het belangrijk om met het vooraangezicht te beginnen en naar achter te werken voor zover mogelijk. Over een jaar weet ik wat het definitieve resultaat is en bepaal ik of een 2e HT nodig is. Dan vanaf de kruin naar voren werken. Maar ik doe dit alleen als het echt nodig is en veilig en verantwoord kan. Ik denk dat het donorgebied nog wel mogelijkheden biedt. Foto 1: vóór HT. Foto 2, 3 en 4: dag 4 na HT. De foto's worden helaas automatisch gekanteld en ik weet niet hoe ik dit kan corrigeren.





Laatst gewijzigd door Jef1971; 19 november 2020 om 13:27
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 18:07   #5
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef1971 Bekijk bericht
Hoi Baretta. Via FUE-methode zijn 1900 grafts verplaatst. Alles is binnen mijn bestaande haarlijn geplaatst, omdat ik geen verandering van mijn haarlijn wil. Ik ben 50 en tevreden met mijn inhammen. Ik wil geen haarlijn van een 18-jarige. Voor deze HT vond ik het belangrijk om met het vooraangezicht te beginnen en naar achter te werken voor zover mogelijk. Over een jaar weet ik wat het definitieve resultaat is en bepaal ik of een 2e HT nodig is. Dan vanaf de kruin naar voren werken. Maar ik doe dit alleen als het echt nodig is en veilig en verantwoord kan. Ik denk dat het donorgebied nog wel mogelijkheden biedt. Foto 1: vóór HT. Foto 2, 3 en 4: dag 4 na HT. De foto's worden helaas automatisch gekanteld en ik weet niet hoe ik dit kan corrigeren.
Jeff, succes! Waren de 1900 grafts jouw keuze of die van Deborah?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 18:26   #6
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Jeff, succes! Waren de 1900 grafts jouw keuze of die van Deborah?
We hoopten zo tussen de 1400 - 1600 grafts uit te komen, maar de donor was goed, het liep voorspoedig en we zaten goed in de tijd. Er is steeds afgestemd. Ik wilde wel meer dan 1600 grafts mits veilig en verantwoord en was heel blij dat 1900 grafts geoogst konden worden. Hoe andere klinieken 3000 grafts in 1 dag doen snap ik niet. Ik ben van 8:00 - 19:00 onder de pannen geweest. Langer liggen had ik echt niet volgehouden.
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 19:59   #7
Baretta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Hoi Jeff, ziet er goed uit. Denk dat het een verstandig besluit is om eerst de voorkant te doen. Per slot van rekening is dat het aanzicht. Verdeling van 1900 grafts over het geheel zou nooit het gewenste resultaat op heb geleverd. En ja, als ze met het transplanteren van 1900 grafts een volle dag bezig zijn is er echt aandacht aan besteed.. Hoe dan 4000 op een dag ?
Baretta is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 20:37   #8
Oguz Khan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2020
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef1971 Bekijk bericht
We hoopten zo tussen de 1400 - 1600 grafts uit te komen, maar de donor was goed, het liep voorspoedig en we zaten goed in de tijd. Er is steeds afgestemd. Ik wilde wel meer dan 1600 grafts mits veilig en verantwoord en was heel blij dat 1900 grafts geoogst konden worden. Hoe andere klinieken 3000 grafts in 1 dag doen snap ik niet. Ik ben van 8:00 - 19:00 onder de pannen geweest. Langer liggen had ik echt niet volgehouden.
Dag Jeff, ik hoop voor je dat je tevreden zult zijn met het resultaat. Een tevreden klant, dat is het enige wat telt. Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de haarlijn ook gelet op je leeftijd. Hoe natuurlijker, hoe beter.

Mag ik vragen hoeveel personen er met je haren bezig zijn geweest? Bij mij zijn op 1 dag 3700 grafts getransplanteerd. Het team bestond echter uit twee leden die zich sec met de transplantatie bezig hielden, en 1 hoofdarts die de kanalen aanbracht en supervisie hield. Rond 9 uur begonnen en ergens tussen 15:00 en 16:00 uur was ik klaar. Niet alleen het aantal mensen, maar ook de ervaring en vakkundigheid bepalen uiteindelijk de snelheid waarmee getransplanteerd wordt.
Oguz Khan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2020, 23:56   #9
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Hoi Oguz. Bij mij een team bestaande uit arts (net als bij jou kanalen openen en supervisie) en 2 hairtechnicians (15 jaar en 12,5 jaar ervaring met HT). De technicians werkten soms om beurten en soms tegelijk. Het voelde alsof zij zeer bedreven waren, zeer nauwkeurig werkten, geen haastwerk. Dat is bij jou snel uitgevoerd zeg. Hoe is het resultaat?
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2020, 09:58   #10
Oguz Khan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2020
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef1971 Bekijk bericht
Hoi Oguz. Bij mij een team bestaande uit arts (net als bij jou kanalen openen en supervisie) en 2 hairtechnicians (15 jaar en 12,5 jaar ervaring met HT). De technicians werkten soms om beurten en soms tegelijk. Het voelde alsof zij zeer bedreven waren, zeer nauwkeurig werkten, geen haastwerk. Dat is bij jou snel uitgevoerd zeg. Hoe is het resultaat?
Okay, vergelijkbaar dus. Ik heb exact dezelfde ervaring alleen dan met veel meer grafts in aanzienlijk korter tijd. Er werd snel gewerkt maar ik heb geen moment gehad dat ik het gevoel had dat dit ten koste van kwaliteit is gegaan. Ook achteraf niet. Momenteel kan ik weinig zeggen omdat de shockloss is ingezet maar ben zeer tevreden met de haarlijn en de dichtheid die in de lege ontvangstgebieden.
Oguz Khan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2020, 10:08   #11
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oguz Khan Bekijk bericht
Okay, vergelijkbaar dus. Ik heb exact dezelfde ervaring alleen dan met veel meer grafts in aanzienlijk korter tijd. Er werd snel gewerkt maar ik heb geen moment gehad dat ik het gevoel had dat dit ten koste van kwaliteit is gegaan. Ook achteraf niet. Momenteel kan ik weinig zeggen omdat de shockloss is ingezet maar ben zeer tevreden met de haarlijn en de dichtheid die in de lege ontvangstgebieden.
Dat klinkt alsof je een zeer ervaren team hebt gehad Oguz. Snel werken wil ook niet zeggen dat dit ten koste van kwaliteit gaat. Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Mooi dat je tot nu toe tevreden bent met het resultaat. Succes met de resterende route! Groet, Jef
Jef1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2021, 06:58   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Thumbs up

Ben gisteren ook in deze kliniek geweest voor een kleine ht en wat hier geschreven wordt klopt precies. Zij is een vakvrouw in hart en nieren met haar team en doet haar werk met passie en bevlogenheid.



Kom hier zeker nog eens terug voor een vervolg kleine ht.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2022, 22:16   #13
Gewi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2021
Berichten: 9
Geslacht:
Goed van je dat je zo reclame maakt voor je zus.
Gewi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2022, 16:27   #14
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Goede keuze om geen duidelijke foto's te plaatsen.
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2022, 17:35   #15
Korneel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Ik heb het hier al enkele keren gepost in andere topics, maar ik heb een 7 maand geleden een haartransplantatie laten doen bij dr Deborah Smaal en ik kan enkel maar lovend zijn.
Ik heb Ebberson, Kliniek Veldhoven, Prohair en Deborah Smaal bezocht met een consult en zij stak er voor mij echt wel bovenuit.
Van Prohair had ik de minst goede indruk.
Ebberson & Kliniek Veldhoven leken me beiden ook zeer goede kanshebbers.

Nu 7 maand later ben ik nog steeds meer en meer uiterst tevreden met mijn eigenlijk pijnloze htp.
Vooral de natuurlijke haarlijn is echt wel heel goed gelukt. Ik kan haar enkel maar aanraden.
Korneel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.