Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2023, 13:55   #1
AMhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Unhappy Afgewezen vanwege diabetes

Dag forum-leden!
Dit is mijn eerste post op dit platform dus ik probeer zo goed mogelijk de richtlijnen te volgen.

Zoals de titel al suggereert, ben ik in mijn zoektocht naar een passende kliniek al een paar keer afgewezen wegens het feit dat ik type 1 diabetes patient ben. Dit is natuurlijk heel jammer, aangezien mijn diabetes heel stabiel en heel goed geregeld is. Bovendien heb ik los van mijn diabetes geen enkele andere gezondheidsklacht. Ik ben in het algemeen een gezond persoon.

Op een bepaald punt dacht ik eindelijk een fantastische offerte ontvangen te hebben bij een gekende kliniek met mooie resultaten. Het proces was bijna afgerond en mijn zoektocht kwam eindelijk op zijn einde toe. Met volle overtuiging was ik bereid de vliegtickets te boeken. Tot 2 dagen later, toen ik plots te horen kreeg dat de dokter geweigerd had vanwege mijn diabetes. (dit had ik aangegeven in de medische vragenlijst).

Dit heeft mijn zoektocht een stuk lastiger en stressvoller, soms wel frustrerend gemaakt.

Zijn hier misschien leden met diabetes 1 die een HT hebben ondergaan? Of zijn hier leden die weten welke klinieken WEL diabetes patienten aanvaarden?

Laatst gewijzigd door AMhaar; 12 augustus 2023 om 23:41
AMhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2023, 16:59   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Hallo AM,

Ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste rubriek. Ik denk dat dit een mooie vraag is voor onze deskundigen van de haarklinieken.

Succes,

Henk
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2023, 00:18   #3
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Beste AMHaar,

bij een zorgvuldige planning is het bij diabetes type 2 mogelijk om een haartransplantatie te ondergaan. Helaas bij type 1 niet.

Dit komt vanwege de lange genezingsproces en de kans op ups en downs in de bloedsuikerspiegel, wat direct invloed heeft op de haaruitval.

Daarnaast is een goede bloedcirculatie ook belangrijk voor de haren, meestal hebben personen met diabetes type 1 ook bloedcirculatiestoornissen.

Door deze redenen zult u helaas worden afgewezen.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2023, 00:36   #4
Hairtec
Hairtec haarkliniek
 
Geregistreerd: 25 september 2022
Locatie: Delft
Berichten: 23
Geslacht:
Beste,

Diabetes I kan problemen veroorzaken in het bloed-, circulatie- en immuunsysteem. De mogelijke complicaties bij een haartransplantatie zijn daardoor een (hoofd)huidinfectie en in het ergste geval het afsterven van delen van de hoofdhuid (necrose). Bovendien kan een verstoord immuunsysteem complicaties veroorzaken tijdens het genezingsproces, doordat de geïmplanteerde haarzakjes kan gaan afstoten. Er is dus geen garantie vooraf te geven dat de haartransplantatie succesvol gaat zijn (lees dat alle haarzakjes goed hechten).

Belangrijke overwegingen bij de diagnose van een patiënt met diabetes type I is of de verdere algehele gezondheidstoestand van de patiënt goed is (maximaal ASA 2). Verder van belang is de huidige levensstijl (voedingspatroon, roken, drugs-alcoholgebruik, lichaamsbeweging, leeftijd, BMI). En ten slotte is doorslaggevend of de patiënt minstens 12 maanden stabiel is en de waarden daarbij goed onder controle zijn. Om dit grondig te kunnen analyseren zal er altijd door ons artsenteam contact worden opgenomen met de internist (dus daar moet de patiënt vooraf wel toestemming voor geven).

Omdat diabetes een negatieve invloed kan hebben op de wondgenezing is het noodzaak om minimaal schade toe te brengen aan de hoofdhuid. Het is voor ons als kliniek daarom het uitgangspunt om in dergelijke gevallen altijd de DHI-methode toe te passen, vanwege het door ons ervaren snellere herstel van de hoofdhuid. We implanteren in dit geval ook maximaal 2500 grafts, omdat een langere operatieduur meer risico op complicaties en schommelingen in de bloedsuikerspiegel kan geven.

Samenvattend, kan een haartransplantatie zeker wel worden toegepast bij een patiënt met diabetes type I onder de juiste condities en striktere nazorg. Echter een garantie op een succesvolle haartransplantatie is door de situatie zoals boven geschetst dus niet te geven. Een patiënt moet goed nadenken of deze ingreep voor hem/haar de juiste oplossing is.

Hopelijk geeft dit wat meer inzicht. Mocht u specifiek nog vragen hebben dan kunt u mij een DM sturen. Ik ben niet dagelijks op de website maar krijg wel een trigger als iemand een persoonlijk bericht stuurt heb ik gemerkt.

Heel veel succes met de zoektocht!

Laatst gewijzigd door Hairtec; 24 augustus 2023 om 00:40
Hairtec is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2023, 14:25   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2023, 22:46   #6
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Heel graag gedaan Henk! Jij ook bedankt!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2023, 10:46   #7
Hairtec
Hairtec haarkliniek
 
Geregistreerd: 25 september 2022
Locatie: Delft
Berichten: 23
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties.
Glad2help Henk, daar zijn klinieken (zoals Damla en ik vertegenwoordig) voor: om gezamenlijk als community elkaar van nuttige informatie te voorzien.
Hairtec is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
diabetes, gezondheid, haartransplantatie, klinieken, zoektocht


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.