Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2022, 12:47   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Om en om minoxidil en essengen-6

Beste,

Laatst al een topic gestart omdat ik Essengen-6 (combi minoxidil en finasteride) wil verminderen doordat dit effect heeft op mijn libido. Ejaculatie zonder sperma enzo.. rare praktijken.
Ik gebruikte maar 0,25 tot 0,50 ml per dag (flesje zegt 2x 1ml per dag, dus een stuk minder).

Nu wil ik er niet helemaal mee stoppen en veel wetenschappelijke onderzoeken zeggen dat ook een kleine dosering nog effect heeft.

Ik ben van plan om om de dag de producten te gebruiken.
Ene dag 0,25 mln Essengen-6 en de andere dag de normale dosering Minoxidil.
Om de 2 weken ook dermarollen op de stukken waar ik denk dat de volgende haaruitval plaats zal vinden.

Ik probeer een goede balans te vinden dat ik mijn haar stabiliseer, maar zonder te veel bijwerkingen. Wat denken jullie ervan?
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2022, 14:50   #2
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Ik weet het niet jap. Heb zelf nu ook al wel alles geprobeerd om geen bijwerkingen te krijgen. Aangezien haargroei al een bijwerking is van fina lijkt het me moeilijk precies die bijwerking wel te activeren terwijl ik de andere niet activeer.

Ik heb ook topisch geprobeerd. Super weinig (0,025 dat is 25% van de pil maar dan topisch) en ng merk je na een tijdje ED. Het bouwt gewoon op lijkt het.

(mijn sperma is ook waterig geworden trouwens)
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2022, 10:58   #3
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 67
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Beste,

Laatst al een topic gestart omdat ik Essengen-6 (combi minoxidil en finasteride) wil verminderen doordat dit effect heeft op mijn libido. Ejaculatie zonder sperma enzo.. rare praktijken.
Ik gebruikte maar 0,25 tot 0,50 ml per dag (flesje zegt 2x 1ml per dag, dus een stuk minder).

Nu wil ik er niet helemaal mee stoppen en veel wetenschappelijke onderzoeken zeggen dat ook een kleine dosering nog effect heeft.

Ik ben van plan om om de dag de producten te gebruiken.
Ene dag 0,25 mln Essengen-6 en de andere dag de normale dosering Minoxidil.
Om de 2 weken ook dermarollen op de stukken waar ik denk dat de volgende haaruitval plaats zal vinden.

Ik probeer een goede balans te vinden dat ik mijn haar stabiliseer, maar zonder te veel bijwerkingen. Wat denken jullie ervan?
Om de dag doseren kan prima, volgens de mannen van the hair loss show blijft finasteride tot wel 30 dagen in de haarwortel zitten. Kijk eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=htBPxLOC47I

De kans op bijwerkingen neemt uiteraard af indien de dosering en frequentie lager is.
Ik had ook last van bijwerkingen bij het dagelijks gebruik (0,5ml per dag) van essengen6. Intussen gebruik ik het ook om de dag (en dus 4 keer per week). Ik gebruik 4x0,7ml per week, wat uiteindelijk uitkomt op een gemiddelde van 0,20mg finasteride per dag (1ml = 0,5mg fina *0,7ml *4dagen/7dagen=0,20mg fina gemiddeld).

Sinds ik essengen6 niet meer dagelijks gebruik ervaar ik geen bijwerkingen meer. Hopelijk zorgt het er bij jou ook voor, succes :-).

Laatst gewijzigd door Lowlandlion; 2 mei 2022 om 11:01
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2022, 00:54   #4
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Om de dag doseren kan prima, volgens de mannen van the hair loss show blijft finasteride tot wel 30 dagen in de haarwortel zitten. Kijk eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=htBPxLOC47I

De kans op bijwerkingen neemt uiteraard af indien de dosering en frequentie lager is.
Ik had ook last van bijwerkingen bij het dagelijks gebruik (0,5ml per dag) van essengen6. Intussen gebruik ik het ook om de dag (en dus 4 keer per week). Ik gebruik 4x0,7ml per week, wat uiteindelijk uitkomt op een gemiddelde van 0,20mg finasteride per dag (1ml = 0,5mg fina *0,7ml *4dagen/7dagen=0,20mg fina gemiddeld).

Sinds ik essengen6 niet meer dagelijks gebruik ervaar ik geen bijwerkingen meer. Hopelijk zorgt het er bij jou ook voor, succes :-).
Gebruik je dan 1x per dag 0,7 of 2x per dag 0,35?
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2022, 16:56   #5
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 67
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beamerboy Bekijk bericht
Gebruik je dan 1x per dag 0,7 of 2x per dag 0,35?
1x (om de) dag 0,7 ml. Dit doe ik voornamelijk omdat ik met 0,35ml niet het hele gebied kan bereiken.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2022, 22:16   #6
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
1x (om de) dag 0,7 ml. Dit doe ik voornamelijk omdat ik met 0,35ml niet het hele gebied kan bereiken.
Interessant, ik gebruik nu 2x pd 0,5 e6 zon 2-3 weken. Tot nu toe nog geen bijwerkingen.
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.