Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 april 2022, 16:13   #1
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Ervaring Esteworld

Na heel wat jaartjes te hebben doorgebracht op dit forum en al jullie verslagen te hebben gelezen, voelt het bijna als een verplichting om mijn ervaring te delen. Bij deze!

Ik ben 36 jaar en denk dat ik vanaf ongeveer mijn 25ste kaal aan het worden ben. Omdat ik niet mijn hele leven hetzelfde kapsel wil hebben, heb ik voor een haartransplantatie gekozen. Ik moet zeggen dat ik hier al heel lang mee bezig ben en, omdat er zoveel aanbieders zijn, ik door de bomen het bos niet meer zag. Eind vorig jaar heb ik dan eindelijk doorgezet en bij wat verschillende partijen een gesprek gevoerd of informatie aangevraagd. Dit was onder andere bij Esteworld.

In december vorig jaar heb ik een consult gehad op het kantoor in IJsselstein. Wat ik gelijk al een groot voordeel vond is dat ik mijn vrouw mee mocht nemen. Prettig als je samen een beslissing kan nemen! Ik had een afspraak met iemand die hier zelf ook een transplantatie heeft laten uitvoeren. Dat praat erg makkelijk omdat je ook naar zijn ervaringen kan vragen. Het consult voelde erg goed, je merkt aan alles dat het een professionele organisatie is die zijn zaken goed op orde heeft. Ze nemen echt flink de tijd voor je en vertellen een eerlijk verhaal. Ook had ik niet het gevoel dat er een ‘’verkooppraatje’’ werd gehouden. Wat mij ook wel de doorslag heeft gegeven is dat ze met vaste artsen werken en daar kan je de resultaten van zien. Je weet dus wie er uiteindelijk de behandeling bij je gaat uitvoeren. Toen ik de deur uitliep heb ik direct besloten om hier mijn transplantatie te laten uitvoeren. Ook omdat ik al veel positieve verslagen van ze heb gelezen op dit forum.

1 april was het dan eindelijk zover. We kwamen op vrijdag aan op Istanbul, waar de chauffeur al netjes op ons stond te wachten om ons naar het hotel te brengen. Zaterdag 2 april werden we om 7.30 opgehaald en ging de grote dag beginnen! We kwamen aan in de eigen kliniek van Esteworld en we hadden hier een Nederlands sprekende host die de hele dag bij mij is gebleven. Zodra je binnenkomt gaat alles in een behoorlijke stroomversnelling. Ik begon met een bloedonderzoek en het invullen van alle papieren. Vervolgens ging ik naar de benedenverdieping en kreeg ik het gesprek met de arts. In deze fase mocht mijn vrouw nog mee, wat ik erg prettig vond omdat hier ook je haarlijn wordt bepaald. Toen ging het allemaal echt beginnen, ik kreeg mijn eigen kamer en hier zijn ze van ongeveer 9 uur tot 15.45 uur met mij bezig geweest. Voordat ze de verdovingen in mijn hoofd gingen zetten kreeg ik een licht roesje, ik heb van de prikken dan ook zo goed als niks gevoeld. Hierna zijn ze begonnen met mijn donorgebied en vervolgens kwam de arts (Dr. Faruk Yilmaz) om met het mesje alle sneetjes in mijn hoofd te maken. Deze werden vervolgens door 3 dames opgevuld met mijn grafts.

Er zijn constant meer dan 3 mensen met je bezig wat er voor zorgt ze veel werk in relatief weinig tijd kunnen verzetten. Dat was bij mij ook wel nodig want ze hebben 5600 grafts kunnen plaatsen/verzetten! Ik had ook gekozen voor een dubbele behandeling.

Aan het einde van de middag zijn we weer naar ons hotel gebracht, waar we lekker roomservice hebben besteld. De dag erna hadden we een rustdag. Op de maandag ben ik terug gegaan naar de kliniek om mijn verband eraf te laten halen en een washing te krijgen. Ook had ik een gesprek met de arts die alles gecontroleerd heeft en aangegeven heeft hoe de komende periode eruit gaat zien. Daarna lekker het vliegtuig in met een hoop lotgenoten 😉

Ik kan er nog heel veel over vertellen maar ik merk dat het verslag aardig lang aan het worden is. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg positief ben tot nu toe! Zowel de begeleiding in Nederland als alle contacten in Turkije heb ik niks op aan te merken. Je merkt, omdat ze het zo vaak doen, dat het echt een geoliede machine is.

Ik zal de foto’s toevoegen en de komende maanden blijven aanvullen. Nu wachten op een mooi resultaat!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag 3 boven.jpg‎ (142,3 KB, 754x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 3 voor.jpg‎ (56,3 KB, 587x gelezen)
Bestandstype: jpg dag3 achter.jpg‎ (146,8 KB, 537x gelezen)
Bestandstype: jpg voor voor.jpg‎ (34,8 KB, 552x gelezen)
Bestandstype: jpg voor boven.jpg‎ (50,1 KB, 625x gelezen)
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2022, 14:42   #2
potterharry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Fijn om te lezen dat je positief bent, ik ben benieuwd naar je verdere updates. Ik ben zelf ook een aantal maanden geleden bij esteworld geweest, waar bij mij ook ongeveer hetzelfde aantal grafts zijn geplaatst. Over het algemeen tevreden met het resultaat tot nu. Hoewel ik er nog lang niet ben.
potterharry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2022, 15:13   #3
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Leuk dat je reageert! Hoe lang geleden ben jij precies geweest? De eerste periode is een rot periode natuurlijk. Het liefste zou je willen doorspoelen naar het uiteindelijke resultaat. Ik mag dinsdag mijn washing gaan doen, ben al heel erg benieuwd hoe ik er daarna uit zie haha.
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2022, 16:01   #4
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Ik ben enorm benieuwd hoe het verloop is! Sterkte met het herstel.

Gebruik je nog iets van min/fin, of niet omdat je toch alleen nog getransplanteerd haar hebt?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2022, 17:44   #5
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Ik ben ook erg benieuwd! Ze hebben mij geadviseerd, om na 4 weken met procapil spray en minoxidil te beginnen.
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2022, 23:38   #6
potterharry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Deze week is het voor mij precies 6 maanden geleden. Als ik terug kijk op het laatste half jaar is de tijd echt voorbij gevlogen. Na 10 dagen als alle korstjes eraf zijn zul je zeer blij zijn met het resultaat, echter zal daarna de mindere periode aanbreken. Daar moet je even doorheen. Naar mate de maanden voorbij gaan zullen de haartjes langzaam beginnen te groeien en dat ga je zelf ook duidelijk zien. Wisselt volgens mij heel sterk per persoon wanneer de echte groeispurt begint. Ik heb het idee dat deze bij mij nog moet komen. Ik ben na 1 maand begonnen met essengen 6plus en super haar formule.
potterharry is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2022, 11:09   #7
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Natuurlijk word er ook bij Esteworld een verkooppraatje gehouden ,ze zijn tenslotte niet het leger des heils ,maar mij is wel opgevallen bij Esteworld dat ze niet opdringerig zijn en toen ik liet weten toch voor een andere kliniek te kiezen ze daar heel professioneel en sportief mee omgingen ,ook komen ze hier niet op dit forum om andere aanbieders te bashen (iets waar sommige zich wel schuldig aan maken onder het mom van "goed" bedoeld advies),

er zijn veel grafts geplaatst ,ik wou dat mijn donor zo goed was om deze aantallen aan te kunnen ,ben benieuwd naar je resultaat over een maand of 6 ,maar dat zal wel goed komen
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2022, 14:10   #8
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Haha grappig hoe je dat omschrijft 'ze zijn tenslotte niet het leger des heils'. Daar heb je natuurlijk gelijk in, het is een commercieel bedrijf, die geld nodig hebben om de lichten te laten branden. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen een ''verkooppraatje'' en een ''adviesgesprek''. En dat laatste gevoel had ik bij Esteworld. Ze hebben mij een realistisch beeld gegeven van wat er wel en niet kan. Het uiteindelijke resultaat in Turkije is zelfs hoger dan ze hadden verwacht in Nederland. Precies wat jij aangeeft had ik ook, andere partijen waren meer bezig, de concurrent naar beneden te halen dan over zichzelf te praten. Ik hou daar persoonlijk niet van.
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2022, 14:11   #9
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Hierbij mijn foto's van dag 10 na de washing. Ik vond het behoorlijk spannend om te doen maar uiteindelijk gingen de korstjes er vrij makkelijk vanaf. Ik ben blij om te zien wat er onder vandaan komt! In het echt ziet het er nog dichter uit dan op de foto's. Nu gaan we helaas de mindere periode in, maar het is voor een goed doel ;-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag 10 boven.jpg‎ (147,0 KB, 500x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 10 voor.jpg‎ (146,1 KB, 372x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 10 zijkant l.jpg‎ (147,9 KB, 333x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 10 zijkant r.jpg‎ (147,1 KB, 306x gelezen)
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 11:29   #10
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Ik herinner me nog dat mijn korstjes er voor het eerst af werden gewassen. Echt een super gevoel om te zien wat daar onder zat.

Bij jou ook, het ziet er top uit. Goede dichtheid, en zeker een heel ander aanzicht dan voorheen.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 15:30   #11
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Ik heb jouw ervaring net even gelezen, wat een resultaat zeg! Ik zag dat het bij jou al met 3 maanden ging groeien. Ik hoop echt dat ik ook maar in de buurt komt van wat jij hebt ;-) Ik las trouwens, dat jij tijdens de operatie een soort paniekaanval had. Ik had iets soortgelijk, ik werd tijdens de behandeling niet lekker, precies toen de arts met mij bezig was. Ik werd opeens misselijk en duizelig. Ik gaf dit aan en voor ik het wist stonden er allemaal mensen in mijn kamer, kreeg ik een spulletje in mijn infuus en toen ging het weer top. Werd echt super mee omgegaan. Op dat moment was ik wel echt blij dat ik in een goede kliniek lag met professionals. Achteraf was het denk ik mijn eigen schuld omdat ik veel te weinig had gegeten. (van de spanning)

Heb jij trouwens nog tips voor mij? Jij hebt het tenslotte al een keer meegemaakt allemaal.
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2022, 18:12   #12
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Wat naar van die ervaring tijdens de behandeling. Ik herken het maar al te goed. Fijn dat ze bij Esteworld daar zo kordaat mee omgingen.

De beste tip die ik heb is: geduld. Je hebt een goede beslissing gemaakt dit te doen, en het ziet er zo na de washing echt top uit. Het gaat inderdaad een maand of ~3-5 duren voordat het gaat groeien. Het verraste mij hoe snel het na 3 maanden ging groeien, ik hoop dat dat in jouw geval ook zo zal zijn.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2022, 14:47   #13
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Het is vandaag exact 5 weken na mijn behandeling dus ik vond het wel weer tijd voor een update!

Ik moet zeggen dat alles mij heel erg is meegevallen. Behalve dat ik regelmatig jeuk in mijn donorgebied heb gehad, heb ik nergens last van gehad. Het enige vervelende vond ik dat je de eerste tijd niet naar de kapper mag. De eerste 3 weken was dat geen probleem, ik was echt onwijs blij met mijn ‘nieuwe’ haren. Na deze periode ging het helaas snel met het uitvallen en toen zag je echt een groot verschil tussen het donorgebied en het nieuwe gedeelte. Gister ben ik naar de kapper gegaan en heb het zo kort mogelijk laten maken. Donorgebied met een tondeuse en de rest met een schaar, het ziet er nu weer goed uit! Nu maar afwachten wanneer alles weer terug komt.

Het contact met esteworld is top! Ik kan mijn contactpersoon Joren alles vragen over de app en hij reageert altijd heel snel. Verder sta ik nog onder controle met de arts in Turkije en kan ik vragen stellen aan de nazorglijn in Nederland. Ik heb foto’s bijgevoegd van de afgelopen periode.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 48F17317-1EBF-4FDE-ADFA-8EBCC1925843.jpg‎ (51,1 KB, 486x gelezen)
Bestandstype: jpg 053DC988-28FC-4AA4-9E9C-78B8D618883F.jpg‎ (58,5 KB, 401x gelezen)
Bestandstype: jpg EDCFCD52-EB9C-4110-B4B2-DA5841D274F0.jpg‎ (143,8 KB, 452x gelezen)
Bestandstype: jpg 58A68A2A-A744-4A4D-9AE5-13BACC160462.jpg‎ (78,4 KB, 402x gelezen)
Bestandstype: jpg 5A506D96-B6F5-466D-A21C-24EEA5357579.jpg‎ (133,7 KB, 432x gelezen)
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2022, 13:30   #14
Bobby83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 23
Bedankt voor je verhaal, ben erg benieuwd naar het resultaat. HEb zelf in april 6000 grafts laten plaatsen bij Esteworld.
Bobby83 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2022, 21:11   #15
jakobusde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
Dat is een flink aantal! Ik heb je verhaal net gelezen. Door welke arts ben jij geholpen?
jakobusde is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
esteworld, esteworld ht

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.