Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2022, 20:09   #1
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Dichtheid bij eerste behandeling

Ik ben in de markt voor een eerste haartransplantatie en hoor van verschillende klinieken dat ze na een eerste behandeling maar een dichtheid 30-40% van de originele dichtheid kunnen garanderen.

Tegelijk begrijp ik dat je voor een mooi resultaat een dichtheid van 50-60% nodig hebt.

Zulk hoge dichtheid in één behandeling zou leiden tot te veel trauma voor de geïmplanteerde haardjes, met zuurstoftekort en afsterven.

Is dit echt zo? Of is het een techniek om later nog een 2de behandeling te kunnen verkopen?

Dit is wel een beetje frustrerend, want dan heb je eigenlijk na een 1ste behandeling nog geen mooi resultaat als ik het zo goed begrijp.

Enige opinies hierover?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2022, 09:15   #2
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ik ben in de markt voor een eerste haartransplantatie en hoor van verschillende klinieken dat ze na een eerste behandeling maar een dichtheid 30-40% van de originele dichtheid kunnen garanderen.

Tegelijk begrijp ik dat je voor een mooi resultaat een dichtheid van 50-60% nodig hebt.

Zulk hoge dichtheid in één behandeling zou leiden tot te veel trauma voor de geïmplanteerde haardjes, met zuurstoftekort en afsterven.

Is dit echt zo? Of is het een techniek om later nog een 2de behandeling te kunnen verkopen?

Dit is wel een beetje frustrerend, want dan heb je eigenlijk na een 1ste behandeling nog geen mooi resultaat als ik het zo goed begrijp.

Enige opinies hierover?
maximale dichtheid in 1 behandeling is +/- 55 grafts/cm2
Dat is 50-60%.

Meestal worden er concessies gedaan bij een groter oppervlak.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2022, 20:26   #3
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ik ben in de markt voor een eerste haartransplantatie en hoor van verschillende klinieken dat ze na een eerste behandeling maar een dichtheid 30-40% van de originele dichtheid kunnen garanderen.

Tegelijk begrijp ik dat je voor een mooi resultaat een dichtheid van 50-60% nodig hebt.

Zulk hoge dichtheid in één behandeling zou leiden tot te veel trauma voor de geïmplanteerde haardjes, met zuurstoftekort en afsterven.

Is dit echt zo? Of is het een techniek om later nog een 2de behandeling te kunnen verkopen?

Dit is wel een beetje frustrerend, want dan heb je eigenlijk na een 1ste behandeling nog geen mooi resultaat als ik het zo goed begrijp.

Enige opinies hierover?

Mij is dezelfde verteld. Ik heb een behandeling gehad van 2300 grafts voor de voorkant (zone 1,2 en3).
En na 17,5 maand een tweede behandeling met 2000 grafts. Nu bijna 9 maanden geleden. Er is ook bij gezegd dat je er wel doorheen zal blijven kijken. Dit is ook zo.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik licht en dun haar heb en inmiddels 56 ben.
Geen idee wat nu de dichtheid is eerlijk gezegd en of het nog dichter gaat worden.
Dus ja,het is een langdurig proces waar je wel de tijd voor moet nemen en geduld voor moet hebben.

Laatst gewijzigd door Stroop; 9 november 2022 om 20:41
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2022, 16:24   #4
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Bedoel je na 17,5 maand 2000 grafts voor je kruin?

Ja, ik begin mij af te vragen in welke mate een haartransplantatie op de haarlijn de look eigenlijk beter maakt. Je kan inhammen en een teruggetrokken haarlijn hebben, maar als de haren vanaf daar nog en redelijke dichtheid hebben, is dat volgens mij beter dan opgevulde inhammen en een lagere haarlijn met een mindere dichtheid.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2022, 17:09   #5
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Bedoel je na 17,5 maand 2000 grafts voor je kruin?

Ja, ik begin mij af te vragen in welke mate een haartransplantatie op de haarlijn de look eigenlijk beter maakt. Je kan inhammen en een teruggetrokken haarlijn hebben, maar als de haren vanaf daar nog en redelijke dichtheid hebben, is dat volgens mij beter dan opgevulde inhammen en een lagere haarlijn met een mindere dichtheid.
Kun je niet generaliserend zeggen. In sommige gevallen misschien. In andere is het wel een mooie oplossing.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2022, 20:48   #6
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Bedoel je na 17,5 maand 2000 grafts voor je kruin?

Nee, de kruin is niet behandeld.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2022, 21:07   #7
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Bedoel je na 17,5 maand 2000 grafts voor je kruin?

Ja, ik begin mij af te vragen in welke mate een haartransplantatie op de haarlijn de look eigenlijk beter maakt. Je kan inhammen en een teruggetrokken haarlijn hebben, maar als de haren vanaf daar nog en redelijke dichtheid hebben, is dat volgens mij beter dan opgevulde inhammen en een lagere haarlijn met een mindere dichtheid.
Kaal is 9/10 keer mooier dan inhammen. Een conservatieve haarlijn die vol is, is wel beter dan een hele lage haarlijn met een lage dichtheid. Heb zelf alleen inhammen laten opvullen met iets verlaging en het is echt veel beter dan het was.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2022, 09:47   #8
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe moeilijker het wordt, vind ik.

Zijn de meesten hier tevreden na hun eerste behandeling, of toch echt pas na de 2de verdichtingsbehandeling?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2022, 11:52   #9
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe moeilijker het wordt, vind ik.

Zijn de meesten hier tevreden na hun eerste behandeling, of toch echt pas na de 2de verdichtingsbehandeling?
Als je van niks naar matig gaat, ben je vaak al tevreden.
als de jaren vorderen, zal je dit resultaat willen laten verbeteren.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2022, 14:13   #10
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Lijkt me niet logisch dat je opnieuw een behandeling moet aangaan voor hetzelfde gebied om tevreden te moeten zijn met de dichtheid. Tenminste ik zou dat dat nooit willen. Heb ooit een consult gehad en is mij beloofd dat dit ook niet zal hoeven terwijl ik elders te horen kreeg dat de dichtheid niet optimaal zal worden.
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2022, 17:29   #11
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Je bent nog heel nieuw op dit forum Klumpertje.
Het forum ligt vol met ontevreden slachtoffers omdat er tijdens de consultatie gewoon valse informatie verschaft wordt.


Hier gaat het namelijk om grof geld boy.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2022, 17:42   #12
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Je bent nog heel nieuw op dit forum Klumpertje.
Het forum ligt vol met ontevreden slachtoffers omdat er tijdens de consultatie gewoon valse informatie verschaft wordt.


Hier gaat het namelijk om grof geld boy.
ja ik heb afgelopen jaren heel wat forums doorgepluisd en een lijst gemaakt van maar 4 klinieken waarvan 1 in nl 2 in belgie en 1 in spanje. Naar mijn idee zijn dit de betere klinieken waarvan je vanuit kan gaan dat het in een behandeling meteen vol genoeg staat als je de voor en na videos bekijkt. Maar de knoop doorhakken blijft lastig.
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2022, 15:29   #13
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Je bent nog heel nieuw op dit forum Klumpertje.
Het forum ligt vol met ontevreden slachtoffers omdat er tijdens de consultatie gewoon valse informatie verschaft wordt.


Hier gaat het namelijk om grof geld boy.
Maar wat is dan eigenlijk correct?

Laten we er even van uitgaan dat je 50% dichtheid nodig hebt om een visueel goed resultaat te hebben.

De klinieken die 30-40% beloven zeggen dat een hogere dichtheid te veel risico inhoudt (haartjes te dicht op elkaar sluiten kunnen sterven omdat ze geen zuurstof krijgen, meer trauma, etc).

Is dat correct of zeggen ze dat enkel om vervolgbehandelingen te kunnen verkopen?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2022, 20:54   #14
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Maar wat is dan eigenlijk correct?

Laten we er even van uitgaan dat je 50% dichtheid nodig hebt om een visueel goed resultaat te hebben.

De klinieken die 30-40% beloven zeggen dat een hogere dichtheid te veel risico inhoudt (haartjes te dicht op elkaar sluiten kunnen sterven omdat ze geen zuurstof krijgen, meer trauma, etc).

Is dat correct of zeggen ze dat enkel om vervolgbehandelingen te kunnen verkopen?

Ik denk dat de meeste mensen een te hoge verwachting hebben van een haartransplantatie.
Het zal niet meer zo worden als het was. De kunst is dus om met zo min mogelijk grafts een maximaal optisch effect te bereiken.
Dat kan dus ook al met 30 % dichtheid zijn. Je lijkt dan minder kaal.

Er is natuurlijk commercieel belang van de kliniek maar die willen ook geen problemen door te hoge dichtheden. Bovendien is het intensief en secuur werk wat ze niet moeten afraffelen.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.