Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2016, 16:07   #1
omertalks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Exclamation Haaruitval + Uitgetrokken haar

Beste leden,

Vanwege schoolstress heb ik aan de achterzijde van m'n hoofd, haar uitgetrokken. Van mijn vader kreeg ik te horen, dat als ik tijdens het trekken mijn haarfollikels heb beschadigd, dan dat er geen haar meer kan groeien. Mijn huisarts zegt weer dat je geen schade aan haarfollikels kan aanbrengen bij het uittrekken. Hij vertelde mij dat ik 6 tot 12 maanden moet wachten om te zien of er daadwerkelijk weer haard groeit. Nu ben ik zo'n stresskip die elke dag bijhoud of er haar groeit en maakte elke dag zowat foto's.. En door stress is, er volgens mij, dit keer haar uitgevallen aan de voor- en middenstuk van m'n hoofd (zie foto/link). Nu zijn mijn vragen of uitgetrokken haar en het uitgevallen haar weer teruggroeit. En hoe kan ik de groeiprocedure vorderen. Ik heb ook gelezen dat kaalheid erfelijk is, bij mij is dit niet mogelijk, omdat iedereen in de rechte lijn niet kaal is in mijn familie.

Link: https://imageshack.com/i/pnXfkubaj

Ik hoop van jullie te horen!

Groet,

Ömer
omertalks is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 09:59   #2
Questioning
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2016
Berichten: 13
Geslacht:
Hey Omer,

Het is niet zo dat je haar eruit is gegaan omdat je er aan bent gaan trekken.
Als je dat namelijk doet en er komt haar uit, betekent dit gewoon dat je haarfollikels zwak zijn. Dit komt waarschijnlijk door:

1) Stress, het heeft zeer veel invloed op haaruitval. Komt omdat er zenuwvertakkingen in de haarwortel zitten. Meestal heeft stress een tijdelijk haaruitvalperiode als gevolg en groeit het haar terug maar dat is dan ook *meestal!.

2) Erfelijk haaruitval. Ik weet niet wat je bedoelt met rechte lijn.. pa opa overgrootvader? want als het bijv. bij je oom voorkomt kan het ook bij jou voorkomen.

tip: 1 - Als je nu nog steeds last hebt van haaruitval. (zo'n 50-100 haartjes per dag die vallen) zou je eens moeten kijken of je je haar wat korter kan knippen.
2 - Niet stressen, serieus, want dat heeft echt zeer negatief invloed op je haar, dat is gewoon een feit. Kijk hoe je je stress kan verminderen.
Questioning is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 13:32   #3
omertalks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Questioning Bekijk bericht
Hey Omer,

Het is niet zo dat je haar eruit is gegaan omdat je er aan bent gaan trekken.
Als je dat namelijk doet en er komt haar uit, betekent dit gewoon dat je haarfollikels zwak zijn. Dit komt waarschijnlijk door:

1) Stress, het heeft zeer veel invloed op haaruitval. Komt omdat er zenuwvertakkingen in de haarwortel zitten. Meestal heeft stress een tijdelijk haaruitvalperiode als gevolg en groeit het haar terug maar dat is dan ook *meestal!.

2) Erfelijk haaruitval. Ik weet niet wat je bedoelt met rechte lijn.. pa opa overgrootvader? want als het bijv. bij je oom voorkomt kan het ook bij jou voorkomen.

tip: 1 - Als je nu nog steeds last hebt van haaruitval. (zo'n 50-100 haartjes per dag die vallen) zou je eens moeten kijken of je je haar wat korter kan knippen.
2 - Niet stressen, serieus, want dat heeft echt zeer negatief invloed op je haar, dat is gewoon een feit. Kijk hoe je je stress kan verminderen.
Dankje dat je reageerde. Ik zal proberen stress te vermijden, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn haarfollikels weer optimaal zijn? En hoe lang gaat het ongeveer duren totdat het weer volgroeid is? En over dat familie gebeuren, ik heb 1 oom die kaal is, voor de rest heeft iedereen in mijn familie boshaar.
omertalks is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 13:37   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Questioning Bekijk bericht
Het is niet zo dat je haar eruit is gegaan omdat je er aan bent gaan trekken.
Als je dat namelijk doet en er komt haar uit, betekent dit gewoon dat je haarfollikels zwak zijn:
Ook sterke haren kun je eruit trekken.

Beste Omer, je hebt je haar gefotografeerd terwijl het nat is, en dan kun je meestal de hoofdhuid beter zien dan wanneer het droog is, dit is bij veel mensen het geval. Daarom kun je jezelf beter maar niet gek maken door dat soort foto´s te maken.
Als je het haar hebt uitgetrokken komt het wel weer terug. Bij mensen die dit keer op keer doen, en dit voor zéér lange tijd kan dat misschien soms een ander verhaal zijn, maar ook dan groeien uitgetrokken haren vaak nog terug dacht ik.
Heb je trouwens wel eens gehoord van trichotillomanie? Ik beweer niet dat je dat hebt, maar aangezien je schrijft dat je vanwege (school)stress aan je haar trekt zou ik hier even alert op zijn.

Laatst gewijzigd door Effie; 18 september 2016 om 13:55
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 14:11   #5
omertalks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Ook sterke haren kun je eruit trekken.

Beste Omer, je hebt je haar gefotografeerd terwijl het nat is, en dan kun je meestal de hoofdhuid beter zien dan wanneer het droog is, dit is bij veel mensen het geval. Daarom kun je jezelf beter maar niet gek maken door dat soort foto´s te maken.
Als je het haar hebt uitgetrokken komt het wel weer terug. Bij mensen die dit keer op keer doen, en dit voor zéér lange tijd kan dat misschien soms een ander verhaal zijn, maar ook dan groeien uitgetrokken haren vaak nog terug dacht ik.
Heb je trouwens wel eens gehoord van trichotillomanie? Ik beweer niet dat je dat hebt, maar aangezien je schrijft dat je vanwege (school)stress aan je haar trekt zou ik hier even alert op zijn.
Voor jou heb ik speciaal, droog haar foto's gemaakt:

https://imageshack.com/i/pmZiPH1Xj (voorkant)
https://imageshack.com/i/pl6RayUCj (klein stukje van voorkant, heb meer van zulke grote kale plekjes op m'n hoofd)
https://imageshack.com/i/plXp1nbYj (middenstuk links)
https://imageshack.com/i/pon3wfUFj (middenstuk)
https://imageshack.com/i/po4iQ9fdj (achterkant, waar ik het haar heb uitgerokken)

Ik heb nooit aan m'n haren gezeten en zal het ook niet meer doen, doordat ik zie wat voor schade ik heb aangericht....
omertalks is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 14:33   #6
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Op de eerste foto zie ik je hoofdhuid een klein beetje, maar volgens mij komt dat omdat je haar hier vochtig is of omdat je er gel in hebt. Op de andere foto´s zie ik een goede bos haar. Het is niet vreemd om je hoofdhuid te zien als je scheidingen in je haar maakt of je haar opzij doet. Ik denk dat veel mannen hier graag met je zouden willen ruilen.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2016, 14:59   #7
omertalks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Op de eerste foto zie ik je hoofdhuid een klein beetje, maar volgens mij komt dat omdat je haar hier vochtig is of omdat je er gel in hebt. Op de andere foto´s zie ik een goede bos haar. Het is niet vreemd om je hoofdhuid te zien als je scheidingen in je haar maakt of je haar opzij doet. Ik denk dat veel mannen hier graag met je zouden willen ruilen.
Bedankt voor het reageren. Ja ik snap dat het niet vreemd is om hoofdhuid te zien als ik een scheiding doe, maar het was nooit zo erg geweest, het was dikker, voller en had meer haar, dat weet ik van mezelf. Ik ben zelfs van plan om de theradome aan te schaffen voor verzorging...
omertalks is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2016, 09:49   #8
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ik weet inderdaad natuurlijk niet hoe je haar voorheen was. Ik zie op de foto´s een goede bos haar, maar ik begrijp uit je verhaal dat het voorheen veel meer was. Zo zullen mensen waarschijnlijk bij mij ook nog niet doorhebben dat ik een probleem heb, maar ik weet dat het veel minder is geworden, en de kale plekjes zitten (gelukkig) onder mijn haar. Succes in elk geval!!
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2016, 20:06   #9
Questioning
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2016
Berichten: 13
Geslacht:
Hooo .. voordat je uberhaupt over de theradome gaat denken, wat zeeerr duur is, zou ik even kijken hoe de situatie nu is.

Als je bijv een wit a4 voor je neemt en je buigt je hoofd er naar toe en je schud je hand over je haar richting het a4. Valt er dan veel haar? kijk ook of het alleen stukjes haar zijn of echt hele haren met wortel.

Niet meteen stressen ik heb de foto's gezien en je bent waarschijnlijk safe als het gaat om erfelijk uitval.
Questioning is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.