Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2023, 07:23   #16
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
En daar hebben we de kleuter weer die niet on-topic kan reageren maar weer even zn gal moet spuwen. Reageer een keer normaal, iets waar de TS wat aan heeft misschien?
Inderdaad, sorry hoor maar wat een zeikerds zeg!!

Deze mensen heeft niemand wat aan! Van mij part kunnen ze allemaal samen op 1 eiland afgelegen op de oceaan ergens.

Neem de moeite om de ander te helpen joh ! He, nee dat doen deze mensen natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 23 november 2023 om 07:26
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 08:46   #17
Robbie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2023
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Inderdaad, sorry hoor maar wat een zeikerds zeg!!

Deze mensen heeft niemand wat aan! Van mij part kunnen ze allemaal samen op 1 eiland afgelegen op de oceaan ergens.

Neem de moeite om de ander te helpen joh ! He, nee dat doen deze mensen natuurlijk niet.
Beste Damla enerzijds en broekieman/ea anderzijds

TS legt een serieus probleem neer en de discussie gaat helaas weer snel over naar wat een een goeie kliniek is en reacties over wel/niet reclame anderzijds...

Topic wordt nu gekaapt door deze terugkomende niets opleverende discussie: Is hier een forum-moderator om de posts ontopic te laten blijven?

Ik waardeer de vaktechnische inbreng van Damla in vele posts en hoop dat dat ook de insteek blijft. Ik snap dat zij zich aangevallen voelt in haar professie en daar dan in tegenin gaat. Maar er zijn nu eenmaal genoeg andere meningen en die mogen ook worden geuit. Soms helaas op een botte en stangende manier.
Mijn oproep (bij afwezigheid van de moderator, anders verzoek ik die alsnog dit forum schoon te houden):
heb gewoon respect voor elkaars mening, hou het netjes en beantwoord svp gewoon de vraag van de TS!

Laatst gewijzigd door Robbie100; 23 november 2023 om 10:48
Robbie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 09:24   #18
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ik probeer uit mijn hart, met mijn menselijke gevoelens en mijn ervaringen deze meneer te helpen.

Zoals je zegt en waar ik dankbaar voor ben is dat je mij begrijpt. maar je kon beter zijn reactie uit het niets wat ook niets met het onderwerp te maken heeft tussen aanhalingstekens zetten, en niet mijn reactie erna.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 23 november 2023 om 09:28
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 17:55   #19
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Als je naar een psycholoog gaat vergroot je meestal het probleem alleen maar.

En dan hebben we het nog niets eens over de medicatie die ze zomaar voorschrijven. Voordat je het weet zit je aan allerlei medicatie en gedragstherapieën en is alles alleen maar nog erger geworden.

Met alle respect voor goede psychologen die netjes hun werk doen maar die zijn helaas niet makkelijk te vinden en veel denken aan de eigen portemonnee en willen het liefst zo veel mogelijk gesprekken met u voeren en zoveel mogelijk medicatie voorschrijven, en dit alles maakt het probleem onbewust eigenlijk alleen maar erger, ook het gevoel dat je voor dit bij een psycholoog zit is al genoeg om het erger te maken dan dat het is en maak je het alleen op deze manier al onbewust erger in je hoofd.


De medicatie die psychologen vaak veels te snel en onnodig voorschrijven is vooral een groot probleem, en dan moeten mensen niet boos op mij worden, nogmaals respect voor alle psychologen die netjes hun werk doen maar je moet maar net de goede treffen.

Je moet sommige dingen zelf niet vergroten in je hoofd, dan kom je er het snelst van af.

Niet te perfectionistisch zijn, vergeet niet hoe kaal je vroeger was (als ik de reacties van anderen lees), en mocht je niet 100% tevreden zijn over je haar dan is dat maar zo! Ik raad een psycholoog nooit aan (het zal in sommige gevallen wel nodig kunnen zijn) maar als ik zie hoe het eraan toegaat in mijn omgeving kun je dit het beste zelf oplossen en vooral het probleem niet vergroten.

Let daarnaast inderdaad ook op met medicatie zoals finasteride, deze zijn niet zo onschuldig als ze lijken en kunnen ook dit soort klachten aanwakkeren en of depressies veroorzaken.
Sorry hoor, ik moet vaak om je tellsell posts lachen maar nu ben je echt achterlijk bezig en verzoek ik je om deze post weg te halen. Ik ga er verder niet op in want dat is niet goed voor mijn bloeddruk. Het zou fijn zijn als je gewoon niet meer hier inlogt op dit forum, werkelijk elk topic ontspoord door jouw aanwezigheid.

Om nog even in te gaan op mijn eigen post:
Veel mannen krijgen psychische problemen zoals een laag zelfbeeld, depressie of onzekerheid door hun haaruitval. Eigenlijk heeft dit niks met haaruitval te maken, genoeg mannen zonder haar die er geen moeite mee hebben, maar dit is dus echt psychisch wat stom geregeld in sommige hoofden (ik heb er in mijn jonge jaren ook bijzonder veel last van gehad).

Iets veranderen aan je uiterlijk/haar kan voor sommigen de oplossing zijn, maar als je sowieso al een laag zelfbeeld hebt zal een HT/mhp niet de directe oplossing zijn voor hoe je je voelt. Iemand kan je echt daarmee helpen en ik gun het je ook dat je weer naar jezelf kijkt en er blij mee bent.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 18:06   #20
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nou, complete onzin is het ook weer niet want zomaar aan de anti-depressiva gaan is ook niks. Het is bekend dat te snel dit soort middelen zijn voorgeschreven. Daarnaast las ik dat (een of meerdere van) deze middelen ook haaruitval als bijwerking kon hebben, nou daar zit je ook niet op te wachten. En van Finasteride is bekend dat het je wel degelijk je mentale gesteldheid kan beinvloeden en brainfog kan geven. Het is niet alleen dat je leuter wel of niet minder goed presteert of je libido minder wordt. Het ligt er maar net aan hoe gevoelig je reageert op medicatie. Dat er honderduizenden/miljoenen (?) mannen over de hele wereld enige/ernstige vorm van bijwerkingen hebben ervaren na Fina is wel een feit.
Honderduizenden op hoeveel mensen die het gebruiken? De kans op bijwerkingen van Finasteride is ontzettend klein zo niet verwaarloosbaar. Iedereen heeft het altijd over de bijwerkingen, maar elk medicijn heeft bijwerkingen, zelfs paracetamol of ibuprofen. Kap eens met die bangmakerij. Ja, als je bijwerkingen krijgt van welk medicijn dan ook is dat zeer vervelend of k*t, maar dan stop je er mee en is het goed.

Al die mannen die ED hebben, daarvan zit 99% in hun hoofd (mentale issues). Zowel bij Finasteride als bij andere medicijnen. Correlatie is geen causaliteit.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 18:10   #21
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Reclame of niet dat doet er hier niet toe, maak jij je daar maar niet druk om, en sorry hoor heb ik een verkeerd woord gebruikt? Sorry zeg meneer 420! Daarnaast schrijven psychologen ook medicatie voor dus verkeerd is het niet eens.

Ipv negatief te doen en fouten van anderen te zoeken en de moeite te nemen om een bericht naar mij te typen omdat ik een woord verkeerd heb getypt kun je ook een bericht maken voor deze persoon om hem motivatie te geven of te helpen ??

Nee he? Dat doen mensen zoals jou natuurlijk niet want die denken alleen aanzichzelf en trekken en zoeken alleen maar negatieveteit aan. Negatieve mensen heb je nergens wat aan ook hier op het forum niet!

Weet je hoeveel mensen er verslaafd zijn aan depressie middelen ? Omdat artsen om maar iets meer te verdienen zomaar veels te snel medicatie voorschrijven waarnaa mensen er verslaafd aan worden, hierna andere medicatie moeten gebruiken om daar weer van af te komen, en dan nog van alles erbij moeten gerbuiken om het een of ander onder controle te krijgen?? En dit allemaal ook niet zomaar kunnen afbouwen want ook dan nog is extra klachten krijgen ?? En soms wel BLIJVENDE KLACHTEN krijgen ???

En ipv fouten op te zoeken en een zeikbericht naar de ander te typen kun je beter een motiverende bericht naar dit persoon proberen te sturen, daar heeft deze meneer en de wereld meer aan dan mensen zoals jou!
Een psycholoog is géén arts en mag dus ook géén medicijn voorschrijven.

Verder zeg je in een andere post dit; "Je moet sommige dingen zelf niet vergroten in je hoofd, dan kom je er het snelst van af."

Als het zo gemakkelijk was zou er helemaal niemand bij de GGZ lopen. Ik vind je zwaar respectloos reageren tegenover mensen met mentale issues. Ik loop ook bij een psycholoog voor verschillende zaken die ik 'in mijn hoofd niet zo moet vergroten', maar volgens jou is het allemaal zeer gemakkelijk...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 18:53   #22
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Honderduizenden op hoeveel mensen die het gebruiken? De kans op bijwerkingen van Finasteride is ontzettend klein zo niet verwaarloosbaar. Iedereen heeft het altijd over de bijwerkingen, maar elk medicijn heeft bijwerkingen, zelfs paracetamol of ibuprofen. Kap eens met die bangmakerij. Ja, als je bijwerkingen krijgt van welk medicijn dan ook is dat zeer vervelend of k*t, maar dan stop je er mee en is het goed.

Al die mannen die ED hebben, daarvan zit 99% in hun hoofd (mentale issues). Zowel bij Finasteride als bij andere medicijnen. Correlatie is geen causaliteit.
Ok wijsneus, je kent alle gevallen van bijwerkingen? Enlighten us, please! Sinds je zo van de feiten en cijfertjes bent?? Denk dat het wereldwijd echt wel in de miljoenen loopt. Mensen zullen met bijwerkingen rondlopen die ze niet eens relateren aan Finasteride, laat staan dat alle mannen meldingen maken van de ondervonden bijwerkingen. Leuk dat je paracetamol aanhaalt, maar dat is totaal niet relevant. Het gaat hier en nu om Finasteride. En ik mensen bangmaken? Je hebt totaal geen idee wat ik heb geslikt (oa nog altijd het veel sterkere Dutasteride, al 20+ jaren) en gedaan én geadviseerd aan mensen die lijden aan dit haarsyndroom. Maar ik zeg er altijd bij dat ze goed moeten nadenken want er kunnen bijwerkingen aan kleven van mild tot ernstig. En dat riedeltje van relatief weinig kans op bijwerkingen bla bla bla kennen we ook al. Het is gewoon rommel. Maar weeg jouw individuele voor- en nadelen af bij gebruik. En er is geen garantie dat je (snel) weer van de bijwerkingen af bent als je stopt. Maar geloof maar lekker wat je wilt en sluit je ogen voor wat je niet wilt zien, dan is er ook niks aan de hand.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 19:34   #23
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Waar komt het vertrouwen ook vandaan bij jullie in finasteride?

Het lijkt wel alsof jullie voor finasteride werken. Jullie kunnen er misschien geen last van hebben, of misschien niet in de gaten hebben en bewust van zijn, maar dat 1 % verhaal klopt absoluut niet.

BIJ IEDEREEN HAALT HET DE HORMONEN OVERHOOP, en heel veel meer mensen hebben er nog meer problemen mee. Bewust en onbewust.

Ik zeg alleen dat je er mee moet opletten, wat is daar mis mee?

Jullie komen elke keer wel op zo een manier op voor finasteride, alsof jullie er zo zeker over zijn dat het niet zo slecht zou zijn. En dat zijn jullie niet, dus ik zou zelf even voorzichtig zijn met wat je zegt.

Je moet niet gelijk een kliniek geloven die jullie dit heeft uitgelegd, want niet elke kliniek is zo eerlijk natuurlijk, voor de meeste klinieken gaat het erom dat je maar goede resultaten haalt, dit doet hun ook goed natuurlijk.

En ik ben geen concurrent van finasteride en probeer hier niet in plaats ervan een andere pil te verkopen ofzo. Ik praat uit ervaring en artsen uit mijn omgeving die er allemaal op tegen zijn en praten uit ervaring van zoveel patiënten, en hier zitten verschillende artsen tussen.

Snappen jullie zelf wel waar deze vertrouwen in finasteride zo komt bij jullie ??
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 19:38   #24
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
En zzylive je kunt wel weer lachen om mijn reactie, maar het er helaas gaat vaak op die manier aan toe. Blijf jij maar doorlachen. Maar houd wel in je achterhoofd dat de er in de medicijnen industrie ook heel veel geld rond gaat, en dit gaat in samenwerking met psychologen uiteindelijk. Ik praat uit ervaring en uit frustratie want heb hele erge situaties gezien en meegemaakt hierdoor.

Mijn doel is deze meneer hiervoor waarschuwen, en hoop dat hij het heeft gelezen. Dat is voor mij voldoende.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 23 november 2023 om 19:56
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 20:52   #25
420
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Elke post die Damla hier plaats maakt zij zich nog belachelijker! Beter gewoon negeren dit figuur.
420 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 21:25   #26
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik denk dat we allemaal een beetje datzelfde hebben kerel. Anders zouden we niet hier op haarweb zitten. Als kaal worden ons niets deed dan bestond deze site niet. De een heeft het meer als de ander natuurlijk, en de een is sneller tevreden met een bepaald resultaat als de ander. Ik denk dat het complete plaatje van je leven ook meespeelt. Dus ben je lekker bezig en lukt alles ook een beetje wat betreft opleiding/werk, relatie, sporten etc. Gewoon een bepaalde mate van tevredenheid/zelfbeeld. Als de rest lekker loopt en je bent een vrolijke tevreden mens dan ben je ook minder gefocust op je haar, althans zo werkte het bij mij. Ik weet dat ieder persoon anders inelkaar steekt natuurlijk. Het is raar wat een gemeend complimentje/commentaar met een mens kan doen. Heeft dit ooit meegespeeld? Ik denk dat je bij jezelf (met of zonder hulp) tot de kern moet komen waarom je het niet kan loslaten. En dan denken van okay, hoe ga ik dit doorbreken of wat zou me helpen om tevreden te zijn met m'n haar. Misschien is dat wel MHP met/zonder te milimeteren? Misschien wil je wel helemaal stoppen met medicatie en het hele circus van uiterlijk vertoon. Of je wel of niet perfectionistisch bent maakt eigenlijk niet uit. Probeer echt bij jezelf tot de kern te komen waarom je jezelf zo voelt en maak dan een soort van stappenplan. Succes kerel!

Bedankt voor je reactie kerel. Ik merk echt dat ik bepaalde gewoontes moet doorbreken qua continu foto's maken van mijn haar, continu in de spiegel kijken, mij slecht voelen als mijn haar niet goed zit. Ik weet dat ik het zelf veel te groot maak en dat anderen het niet eens zien.

Het is een soort aangeleerd ritueel sinds ik de haartransplantaties heb ondergaan.

Het is ook juist erger op dagen dat ik vrij ben en veel meer de tijd neem om mij voor te bereiden waardoor ik weer teveel in de spiegel kijk etc.
Ben er zelf wel achter dat hoe langer ik bezig ben om mijn haar perfect te krijgen hoe minder tevreden ik word omdat ik geobsedeerd raak.

Mijn haarsituatie is veel beter dan die van vroeger maar toen was ik er gewoon een stuk minder mee bezig.
Daarnaast is het soms nogsteeds wat lastig om mijn huidige haarsituatie als iets van mijzelf te zien i.p.v. iets 'neps'.
Dat laatste speelt ook erg mee. Ik moet proberen om de aangeleerde rituelen af te leren en om mijzelf ook echt weer als mijzelf te zien.

Heel erg bedankt voor o.a. jou reactie. Dat helpt enorm. Ik ga eerst echt proberen om mentaal beter te worden voor ik echt knopen doorhak. Het risico is te groot dat ik met een MHP behandeling het mentale probleem nogsteeds niet echt heb opgelost.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 21:32   #27
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbie100 Bekijk bericht
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

@FVDS: Net je hele story geleden over je 1e en 2e HT. Ik lees zoveel tevredenheid met waar je vandaan kwam. moet zeggen dat het er prima uitziet, ook al is het nu waarschijnlijk wat minder dan die foto's?

Ik herken absoluut de onzekerheid als je onder lamp/verlichting staat en je denkt dat iedereen ziet dat je sprietjes haar je kruin niet bedekken... Probeer weer de balans te vinden met je eigen totale zelfbeeld en
tevredenheid. Mensen zien jou als geheel.
En welke stappen je moet doen in je "zo vol mogelijke haar-look queeste" kun je dan zelf het beste aanvoelen wat bij jou past.
Succes en weet dat bijna iedereen hier op dit forum (schat ik zo in) hetzelfde denkt voelt, wat jij nu uitspreekt.
Ook heel erg bedankt voor jouw reactie kerel.

Ik ben ook nogsteeds wel tevreden over het resultaat alleen voor mijn gevoel valt het meteen op dat ik haartransplantaties heb ondergaan op het moment dat mijn haar niet helemaal goed zit. Ik voel mij eigenlijk alleen echt lekker wanneer mijn haar goed zit.

Het vervelende is ook gewoon dat ik tig goede foto's van mijzelf kan zien maar als ik er dan eentje zie in het zonlicht waarbij ik op mijn hoofdhuid kijk dan voel ik mij meteen minder vrolijk

Ik heb het veel te groot gemaakt in mijn hoofd. Ik moet het mentaal wat meer gaan afsluiten en mijn nieuwe versie gewoon zien te omarmen.
Je hebt helemaal gelijk dat mensen mij als een geheel zien. Deze woorden helpen mij ook echt. Dank daarvoor.
.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 22:36   #28
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ook heel erg bedankt voor jouw reactie kerel.

Ik ben ook nogsteeds wel tevreden over het resultaat alleen voor mijn gevoel valt het meteen op dat ik haartransplantaties heb ondergaan op het moment dat mijn haar niet helemaal goed zit. Ik voel mij eigenlijk alleen echt lekker wanneer mijn haar goed zit.

Het vervelende is ook gewoon dat ik tig goede foto's van mijzelf kan zien maar als ik er dan eentje zie in het zonlicht waarbij ik op mijn hoofdhuid kijk dan voel ik mij meteen minder vrolijk

Ik heb het veel te groot gemaakt in mijn hoofd. Ik moet het mentaal wat meer gaan afsluiten en mijn nieuwe versie gewoon zien te omarmen.
Je hebt helemaal gelijk dat mensen mij als een geheel zien. Deze woorden helpen mij ook echt. Dank daarvoor.
.
Het kaal worden raakt denk ik de meeste hier en een aantal hebben hier echt heel veel last van. Vanaf mn 20e tot denk ik 24e ben ik ook periodes echt heel deprissief geweest, vond ik het vervelend om te zitten als er mensen naast mij stonden (konden ze recht op mn kalende kruin kijken), en droeg ik liever petjes.
Inmiddels is dat gelukkig bijgetrokken zonder dat mn haarsituatie is verbeterd, ik heb ook geaccepteerd dat mn haar er niet top uitziet maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt, en daarom denk ik dat een MHP dat gevoel niet gaat veranderen maar dat je aan je zelfbeeld moet gaan werken. Jouw haar maakt je geen minder mens!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2023, 01:01   #29
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
@Fvds - Volgens mij ben jij een perfectionist, wat ik herken in mezelf. Wat mij opviel aan je foto's was dat het heel strak/netjes gestyled was. Ik ben nu op vakantie in Curaçao en kam soms niet eens mijn haar nu ik het wat langer heb, een keer met een handstreek erdoor heen vind ik al voldoende. Ik stel voor dat je een keer met je kapper overlegt over een totaal ander/langer kapsel. Wellicht bevalt het je en brengt het rust en anders kun je zo weer terug. Je behandeling beschouw ik sowieso als geslaagd. Ik wens je sterkte en hoop op een persoonlijke overwinning!
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2023, 01:04   #30
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Het kaal worden raakt denk ik de meeste hier en een aantal hebben hier echt heel veel last van. Vanaf mn 20e tot denk ik 24e ben ik ook periodes echt heel deprissief geweest, vond ik het vervelend om te zitten als er mensen naast mij stonden (konden ze recht op mn kalende kruin kijken), en droeg ik liever petjes.
Inmiddels is dat gelukkig bijgetrokken zonder dat mn haarsituatie is verbeterd, ik heb ook geaccepteerd dat mn haar er niet top uitziet maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt, en daarom denk ik dat een MHP dat gevoel niet gaat veranderen maar dat je aan je zelfbeeld moet gaan werken. Jouw haar maakt je geen minder mens!

Dankjewel voor je reactie kerel en fijn dat het beter met je gaat en je het hebt geaccepteerd.
Bizar hoe zoiets zo groot kan worden in ons hoofd dat we er echt mentaal last van krijgen.

Ik ga er echt mee aan de slag voor mijzelf.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.