Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juni 2023, 17:07   #76
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan-711 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik dacht, laat ik weet even een update geven en jullie om raad vragen. Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn haarlijn. De situatie op de kruin is echter wel een heel stuk achteruit gegaan. Deze is dus nog niet behandeld, maar ik ben in januari 2021 gestart met 0,5 mg finasteride per dag. Wat denken jullie: heeft het nog zin om hiermee door te gaan als jullie deze foto's zien? Foto's voor zijn van januari 2022 (1 jaar na ht en starten fina) foto's na van juni 2023. Het licht kan natuurlijk wat vertekenen.
Je hebt wel echt een pracht resultaat bereikt! Voor nu zou je eens een mat haarproduct kunnen proberen (een clay of matte paste) en toppik. Volgens mij heb je voldoende haar om met toppik iets moois te bereiken.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2023, 20:09   #77
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je hebt wel echt een pracht resultaat bereikt! Voor nu zou je eens een mat haarproduct kunnen proberen (een clay of matte paste) en toppik. Volgens mij heb je voldoende haar om met toppik iets moois te bereiken.
Dat klopt helemaal. Ik heb alleen altijd vezels gebruikt voor mijn ht en ben blij dat ik van die zooi af ben. Het gaf namelijk zoveel troep in de badkamer en op mijn kussen. Het is een prima tussenoplossing voor velen, maar ik verberg het nu niet meer. Maar wat ik natuurlijk wel wil doen is zo lang mogelijk uitstellen.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2023, 20:12   #78
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
mooi resultaat! mijn kruin was tegen mijn 24e redelijk dun en heb dit redelijk kunnen stabiliseren met minoxidil, later nanoxidil. de laatste 4 jaar gebruik ik essengen 15 plus wat de kruin iets dikker maakte. ben ondertussen 36 dus ben blij dat het mij vooral in al die tijd stabilisatie gebracht heeft en mss zelf iets beter na de topische fina. vorige maand een HT laten doen ook bij Fuegenix.
Kortom, mijn advies is om jouw fina te combineren met minox. al dien niet oraal of topisch of indien makkelijk een topische mix te gebruiken zoals essengen. veel succes alvast
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2023, 20:57   #79
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Er was weleens een topic over of iemand Essengen een keer heeft laten testen? Heeft iemand dit weleens gedaan? Sprak een consulente van een goede kliniek hier een keer over en die had haar twijfels. Ook zei ze dat oraal sowieso een veel hogere kans van slagen heeft van beide middelen?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2023, 22:21   #80
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Ik heb bijna twee jaar lang elke dag essengen gebruikt (0,5 ml 's ochtends en 0,5 ml 's avonds) en ik zag wel degelijk resultaat. Het heeft mijn (bestaande) haar een gigantische boost gegeven.

Na twee jaar uiteindelijk toch overgestapt op orale finasteride op doktersrecept. Niet omdat de essengen niet werkte, maar omdat ik denk dat de consistentie en kwaliteit hoger zal zijn + dat het een stuk gemakkelijker is.
__________________
Mijn haartransplantatie bij Fuegenix:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39718
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2023, 00:06   #81
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Zijn er mensen op het forum die orale fina en essengen tegelijk gebruiken? Of is dat teveel van het goede?
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2023, 10:32   #82
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Zijn er mensen op het forum die orale fina en essengen tegelijk gebruiken? Of is dat teveel van het goede?
Als je al orale fin gebruikt zou ik zeggen hou het daar lekker bij, zoals de user hierboven al schrijft is het echt veel minder gedoe.
Als je topisch gaat toevoegen heb je slechts een hogere dosis finasteride tot je genomen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2023, 11:28   #83
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ik gebruik al sinds 1999 fina. Mijn haar is vanaf toen gestabiliseerd. Was benieuwd of ik mijn kruin nog wat dikker kan krijgen.
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2023, 14:13   #84
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Ik gebruik al sinds 1999 fina. Mijn haar is vanaf toen gestabiliseerd. Was benieuwd of ik mijn kruin nog wat dikker kan krijgen.
Ik zou dan topische Minoxidil erbij gebruiken. Minoxidil in pil vorm zou ook kunnen uiteraard.
__________________
Mijn haartransplantatie bij Fuegenix:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39718
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2023, 23:17   #85
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Minox heb ik al een jaartje gebruikt. Haarstatus bleef hetzelfde. Ik laat het maar zo voorlopig
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2023, 11:31   #86
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Minoxidil proberen

Bedankt voor alle reacties. Ik heb voor orale fina gekozen puur vanwege het gemak. 1x 0,5 mg is een minimale hoeveelheid, dus ook geen last van bijwerkingen. Ik heb even overwogen om dit te verhogen naar 1 mg per dag, maar op basis van de ervaringen hier en in overleg met de huisarts ga ik de komende 3-6 maanden (naast de fina) 2x per dag topische minoxidil 5% proberen. Qua kosten is het ong 10 euro per kwartaal duurder dan essengen-6, maar wel met als voordeel dat ik dit nu gewoon bij mijn eigen apotheek kan halen de dag nadat mijn voorraad op is.

Ik hou jullie op de hoogte.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2023, 18:58   #87
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan-711 Bekijk bericht
Bedankt voor alle reacties. Ik heb voor orale fina gekozen puur vanwege het gemak. 1x 0,5 mg is een minimale hoeveelheid, dus ook geen last van bijwerkingen. Ik heb even overwogen om dit te verhogen naar 1 mg per dag, maar op basis van de ervaringen hier en in overleg met de huisarts ga ik de komende 3-6 maanden (naast de fina) 2x per dag topische minoxidil 5% proberen. Qua kosten is het ong 10 euro per kwartaal duurder dan essengen-6, maar wel met als voordeel dat ik dit nu gewoon bij mijn eigen apotheek kan halen de dag nadat mijn voorraad op is.

Ik hou jullie op de hoogte.
Totdat je pakketje met essegen een keer wordt tegengehouden door de douane ik denk echt dat je beter uit bent nu!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2023, 21:24   #88
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Totdat je pakketje met essegen een keer wordt tegengehouden door de douane ik denk echt dat je beter uit bent nu!
Tegenwoordig zit de douane er bijna altijd tussen. Je betaalt hier relatief weinig op. Tenzij je kleine bestellingen doet.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2023, 09:08   #89
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Nog nooit last van gehad. Komt altijd keurig aan.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2023, 17:04   #90
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
Tegenwoordig zit de douane er bijna altijd tussen. Je betaalt hier relatief weinig op. Tenzij je kleine bestellingen doet.
Je vergeet even dat het gaat om medicatie, zonder recept, gebrouwen in een keldertje. Dat mag dus niet, als ze het er uit pikken wordt het in beslag genomen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2500 grafts, ervaring, fuegenix, fuegenix haarkliniek, ht 27 jaar, munib ahmad


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.