Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2010, 16:31   #16
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Thumbs up

Hallo Materpiece,

Als je heel vroeg begint met ontharen door middel van laser of cmp/vpl of ipl hou er rekening mee dat je dat dan tot je 22 ste moet blijven doen want je hormonen zijn nog niet in balans het zal verminderen maar pas als je hormonen in balans zijn worden er geen nieuwe haarzakjes geactiveerd.

Sterkte

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 13:25   #17
Purple
HaarWeb lid
 
Purple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 3
Hallo mede forumleden,

Ik ben Purple, woonachtig in N-H. Al een tijdje lees ik mee op deze site, en vandaag heb ik besloten om me ook maar is te registreren.
Ook ik kamp net zoals jullie met overbeharing, sinds me 12e ongeveer. Het begon met wat donkere haartjes op mijn bovenlip had het zelf niet eens door, eigenlijk door mijn klasgenoten die er plotseling over begonnen 'kijk ze heeft een snor' ( al was het niet een duidelijke snor, maar ja je weet het kinderen van die leeftijd maken het erger dan het is). Eerst liet ik het maar zitten maar na enkele maanden besloot ik om het weg te halen voordat ik naar het voortgezet onderwijs ging, ik scheerde het weg en je zag niets meer. Na enkele jaren toen ik ongesteld werd 14 a 15 begon de overbeharing toe te nemen, niet op mijn gezicht maar op mijn armen/benen en tot mijn grote schrik ook op mijn buik.
Toen brak de tijd aan van scheren, scheren en nog eens scheren...vreselijk maarja het moest wel om te voorkomen dat mijn klasgenoten het zagen bij gym/zwemmen etc. werd namelijk al gepest omdat ik nogal verlegen ben en als ze daar achter zouden komen dan zou ik echt de pineut wezen.
Nu ben ik inmiddels 19 de overbeharing is nu op de rest van mijn gezicht aan het doorzetten ( kin/ hals ) ze zijn nog niet zo zichtbaar op enkele haren na die epileer ik..hoop dat het hier bij blijft.

Groetjes, Purple

Trouwens, top dat jullie deze site hebben opgericht er wordt namelijk weinig aandacht aan dit probleem besteed vind ik.

Laatst gewijzigd door Purple; 23 juli 2010 om 13:55
Purple is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 22:59   #18
knuffelbeerke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Locatie: Belgie, Limburg
Berichten: 3
Geslacht:
Lieve forumleden,

Ik ben een man van 34j uit limburg en ik kwam eigenlijk toevallig op dit forum met problemen van overbeharing terecht. Ik wou graag een reactie plaatsen en dus heb ik me ook even geregistreerd. Ik begrijp heel goed dat de meeste vrouwen het een enorm probleem vinden om overbehaard te zijn. Maar mannen hebben daar minder problemen mee als hun vriendin dit hebben. Er zijn zelfs mannen die overbeharing bij vrouwen aantrekkelijk vinden, en ik ben er zo één van. Ik heb in het verleden al enkele relaties gehad met vrouwen die overbehaard zijn en ik verlang ernaar om zo iemand te leren kennen. Dus vrouwen, er zijn echt wel mannen die jullie probleem niet zien en je nemen hoe je bent. Langs deze weg hoop ik dat ik een steun kan zijn voor iedereen hier, en moest je zin hebben om me te leren kennen, stuur dan een mailtje xxx
knuffelbeerke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2010, 13:47   #19
Dominique1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 3
Laser behandeling

Hoi Allemaal,

Ik weet niet of er nog enige activiteit is op deze site maar ga toch maar mijn verhaal posten.
Ik ben een vrouw van 25 jaar en heb al enige jaren te kampen met overbeharing in mijn hals, kin en op mijn wangen.
Ik loop er al ruim twee jaar mee in het ziekenhuis bij een Dermatoloog van het ziekenhuis in Tiel.
Hij had mij beloofd er mee te helpen, maar door dat het laser apparaat nog niet beschikbaar was in het ziekenhuis moest ik wachten.
Alleen het wachten duurde wel heel erg lang na twee jaar wachten was het het laser apparaat er nog niet, en werd ik elke keer met een smoes weer weg gestuurd.
Ik moest maar wachten want het apparaat zou er hoe dan ook komen.
Ik heb toen verwijzing gevraagd naar een ander ziekenhuis, maar daar wou hij me niet bij helpen want hij wou het zelf doen.
Ondertussen moet ik me twee keer per dag scheren, en ik kan je zeggen dat is geen pretje, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.
Ik ben ook in het ziekenhuis in Utrecht geweest het UMC bij de poli Endocrinologie.
Daar ben ik binnenste buiten gekeerd om te kijken of mijn hormonen niet in orde waren.
Moest bloed prikken en kreeg een echo van mijn buik.
Bij het bloed prikken werd een kleine hoeveelheid mannelijke hormonen gevonden, maar dat was vrijwel nihil dus daar zeiden ze dat het heel raar was dat ik zoveel last had van overbeharing.
Bij de echo kwam er ook niks uit dus alles was goed.
Ik kreeg te horen dat ik gewoon domme pech had, maar dat mij verder niks mankeerde.

Ik heb inmiddels een relatie en gelukkig neemt mijn vriend me zoals ik ben.
Hij schaamt zich er niet voor dat hij een vriendin heeft die last heeft van overbeharing, maar vind het wel heel erg voor mij.
Hij ziet dat ik me er voor schaam en probeert me daarin zo veel mogelijk op te beuren waar hij maar kan.
Ik heb ondertussen samen met mijn vriend het hef in eigen handen genomen.
Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en heb naar een laser kliniek in Bergen Op Zoom gebeld.
Gelukkig kon ik daar snel terecht voor een intake.
Bij die intake is gebleken dat zei mij gewoon konden helpen met het laser apparaat waar ik al twee jaar op loop te wachten.
Ik heb de proef behandeling al gehad, en ik moet zeggen het was geen fijn gevoel.
Per laser behandeling kost het in mijn geval 100 EURO heb er tussen de vier en zes laser behandelingen nodig,
Maar de verwachting is dat ik er aan vier al genoeg heb.
Mocht ik de vijfde en zesde laser behandeling toch nodig hebben dan betaal ik voor die behandeling 80 EURO.
Het enige wat wel moet gebeuren is 1 x per jaar terug komen om nieuwe haartjes weg te laten laseren.
Ik krijg dit in principe gedeeltelijk terug van het ziekenfonds, maar moet een verwijzing hebben van mijn arts.
Maar hij wil me niet door verwijzen.
Ondertussen ben ik bezig om als nog die verwijzing te krijgen van hem, maar mocht het niet lukken dan betaal ik het zelf.
Het is voor mij meer dan de moeite waard.

Groetjes Dominique
Dominique1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2010, 12:52   #20
ikbena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 10
Hoi Dominique.
Waarom wil je arts je niet doorverwijzen? Is dit je huisarts? Zou je niet misschien met een andere arts kunnen praten?
Als jij last hebt van hirsutisme, je hebt er last van en deze laser kan helpen, waarom zou hij je dan niet door willen verwijzen? Is het ouderwets ´niet zeuren´-type? Ik vind het echt vreselijk dat hij niet begrijpt hoeveel invloed overbeharing op iemand kan hebben en hoe erg het is als jonge vrouw. Hopelijk vind je een arts die je wel door wil verwijzen, zodat je de behandeling vergoed krijgt.
Wel fijn dat je vriend je accepteert zoals je bent. Volgens mij is dat vaak zo, dat mannen het veel minder erg vinden dan vrouwen denken. Wij vrouwen zijn maar bezig met glad zijn, maatje 36 hebben en perfect zijn, terwijl mannen vaak de helft niet zien. Maar goed, ik ken je probleem en ookal is je partner nog zo begrijpend en accepteert het, het blijft heel erg. Ik hoop dat de behandeling helpt!
ikbena is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Verzoringsproducten Haarwerk echt haar Foxy Haarwerken 3 28 maart 2009 02:25
Bestaat er dan echt geen simple oplossing ?? Samir23 AGA - Algemeen 2 27 februari 2009 01:55
Wat is nou eigenlijk echt het verschil tussen mousse, gel en creme?!!! Angra Overige (haar)discussies - Algemeen 0 13 juni 2006 10:28
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.