Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2005, 23:47   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
[TV] God bestaat niet

Mensen,

Vanavond komt de vierde aflevering van het RVU programma 'God bestaat niet' op de buis (iedere dinsdagavond om 23:50). Ik wil jullie voor veel meer informatie verwijzen naar: http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806. Het programma staat in het teken van interviews met wetenschappers die allemaal fel tegen iedere vorm van religie zijn en het geloof in 'iets' te absurd voor woorden vinden.

Het programma heeft ook veel stof doen opwaaien, al voor de eerste uitzending. Er is een aanklacht ingediend tegen het programma en er zijn zelfs kamervragen over gesteld.

Ik zelf heb alle afleveringen tot nu toe gezien en ga straks ook weer kijken (de uitzendingen zijn trouwens ook te downloaden vanaf de website; bron hierboven). Ik vind vooral de interviews zeer interessant, maar de fictieve intermezzo's waarin behoorlijk wordt gespot met het geloof zijn wat flauw en voor sommigen waarschijnlijk ook wel beledigend.

Maar in ieder geval: een aanrader!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 00:20   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Nou ik heb het dus gekeken en wat een HEEEEEEEEEEERLIJK programma was dat.

Die dame die aan het woord was: niets dan lof en hulde voor haar. Ze heeft verstand van zaken en loopt niet zomaar wat in het wilde weg te kleppen. Dit programma zou nou verplichte kost moeten worden voor iedere Nederlander.

Die vrouw spreidt een zalige pragmatische manier van naar het leven kijken tentoon, ik kan me er zeer in vinden en voel me erg met haar en haar gedachtengoed verbonden.

Ik ga met een goed gevoel slapen Welterusten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 juni 2005 om 00:27
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 00:24   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hey Laurens, ook ik heb met veel bewondering naar haar geluisterd. Ik had verwacht dat het zo'n hele felle feministe zou zijn, maar ze was juist heel beheerst en vol respect voor alles en iedereen. Ook heel leuk en interessant dat ze zo dat verschil maakte tussen de huidige samenlevingen die vooral succesvol kunnen zijn door samenwerking enerzijds en de hiërarchische structuren van vroeger die er nu nog wel zijn, maar die veel minder succesvol zijn, omdat het gewoon niet meer voordelig is om zo'n structuur te handhaven. Heel interessant allemaal.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 13:03   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Verdorie, gemist.... volgende keer kijken.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 13:46   #5
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
of op de bovenvernoemde site de herhaling bekijken
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 14:32   #6
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Sorry zie nu pas dat er al een thread over dit programma gestart is.. Heb elders al gereageerd.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 15:53   #7
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Twee Wegen!!!

Ga binnen door de nauwe poort. Want wijd is de poort en breed is de weg die naar de ondergang leidt ; er zijn vele mensen die daarlangs gaan. Hoe nauw is de poort en hoe smal de weg die naar het leven leidt ; er zijn maar weinug mensen die hem vinden.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 16:09   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Ga binnen door de nauwe poort. Want wijd is de poort en breed is de weg die naar de ondergang leidt ; er zijn vele mensen die daarlangs gaan. Hoe nauw is de poort en hoe smal de weg die naar het leven leidt ; er zijn maar weinug mensen die hem vinden.
Wat wil je hiermee zeggen ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:11   #9
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
WAUW! hoe vet is dat! Ik ga wel even proberen de herhaling te kijken!

Wilfred probeert denk ik uit te leggen dat hij Christelijk is. Nou heerlijk toch? Ieder zijn ding. Was ik maar christelijk. Altijd het gevoel hebben dat er iemand over je waakt. Lijkt me een relaxed gevoel! Maar ja, ik ben niet Christelijk.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 18:15   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
WAUW! hoe vet is dat! Ik ga wel even proberen de herhaling te kijken!
Zeker doen . Het is de moeite waard. Bij de eerste aflevering raakte ik wat geirriteerd door de spottende intermezzo's, maar die ben ik ondertussen wel gaan waarderen . Eigenlijk zijn ze helemaal niet spottend, maar presenteren ze een belangrijke boodschap in cryptische vorm.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Wilfred probeert denk ik uit te leggen dat hij Christelijk is. Nou heerlijk toch? Ieder zijn ding. Was ik maar christelijk. Altijd het gevoel hebben dat er iemand over je waakt. Lijkt me een relaxed gevoel! Maar ja, ik ben niet Christelijk.
Ja. Ik geloof overigens niet dat dit leven alles is (in feite is het niets als je het mij vraagt) en dat we hier toevallig zijn en niet meer zijn dan ons lichaam.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 19:32   #11
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Cool

Tjaah everybody his thing!
Ik ben zelf moslim en vindt er veel steun in en wil alsjeblieft geen discussies over of god bestaat of niet(discussies met mij dan,respect that please) .
Het eindigt altijd slecht.
Maar of ik als gelovige een programma als god bestaat niet ga boycotten?
Neeh ben je mal , ik bedoel dat is een andere kijk op zaken dan het standaard christelijke/islamitsche dat je meekrijgt van iedereen en alles.
Hier worden dingen anders bekeken en hun mening beargumenteerd.
Heej het blijft geloof omdat je er in wilt geloven, en doe het niet om de massa's te plezieren of mijn omgeving maar omdat ik gewoon veel liefde heb voor mijn geloof
Peace
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 21:51   #12
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Heb zelf ook alle (tot nu toe) uitgezonden afleveringen gezien. Interessante interviews inderdaad.


Aflevering 1 vond ik ook goed:
http://portal.omroep.nl/mplayer?mpst...?i=4&l=0&n=806

Geloof is goed/handig als het mensen steun geeft, maar er vloeien helaas ook veel problemen/oorlogen uit voort.

Laatst gewijzigd door ugh; 29 juni 2005 om 22:03
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 22:01   #13
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
WAUW! hoe vet is dat! Ik ga wel even proberen de herhaling te kijken!

Wilfred probeert denk ik uit te leggen dat hij Christelijk is. Nou heerlijk toch? Ieder zijn ding. Was ik maar christelijk. Altijd het gevoel hebben dat er iemand over je waakt. Lijkt me een relaxed gevoel! Maar ja, ik ben niet Christelijk.
'Was ik maar christelijk', dat is toch cynisch bedoeld neem ik aan? Anders word je toch ook gewoon christen, best relaxed hoor. Nou ja niet altijd relaxed natuurlijk, af en toe heb je heel wat vooroordelen te overwinnen. Vooroordelen die de christenen helaas vaak zelf veroorzaakt hebben en in stand houden. Als wij christenen nu eens allemaal gingen leven zoals degene naar wie we ons noemen ons voorgeleefd heeft. Kijk, wat Wilfried wil zeggen, snap ik wel, maar daar win je geen andere mensen of ongelovigen mee, omdat die vaak niet eens snappen wat christenen zeggen.
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 22:23   #14
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Ik ga ook maar eens die herhaling bekijken. Discussieren of er meer is dan de aarde en mensheid prachtig.
Ik ben zelf atheistisch, geloof vind ik indoctrinatie en hersenspoeling. Maar dit is mijn mening, heb alle respect voor een gelovige. Ben altijd bereid om in debat te gaan en dat doe ik ook vaak. Maar er is altijd weer dat enige argument waaraan ik me mateloos irriteer:Ik hoor vaak van een gelovige christen/moslim '' Hoezo ga je ervan uit dat God niet bestaat, hoe kan jij dat nou weten, geloof reikt boven het menselijk denken, wacht maar tot je dood gaat dan zul je het zelf ervaren''
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 22:31   #15
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Zoiets als dit:
Je gaat branden DIE INFIDEL.
Just joking man, respect is what counts, en discussieren er over is altijd wel leuk allen het is gewoon grappig dat er zo makkelijk dit kan gezegd worden.
Atheist:Kan je bewijzen dat god bestaat.
Gelovige:Kan jij bewijzen dat god niet bestaat.
Infinite loop
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 11:23
Nieuw en Wanhopig Xandra TTM - Algemeen 15 7 augustus 2004 22:34
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.