Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2014, 11:00   #1
Leentje78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2013
Berichten: 2
welke artsen

Hallo

ik heb al 10 jaar last van haaruitval.
Ben toen het begon aan de androcure gegaan en de diane 35.
Dit heb ik bij mijn dermatoloog voor elkaar gekregen omdat ik artikelen mee had genomen van de patienten vereniging. De endocrinoloog waar ik toen bij was wilde niks voorschrijven en lachte me uit.
Ik wil nu eigenlijk weer eens opnieuw onder de loep omdat de medicatie die ik nu slik minder goed werkt.
Mijn vraag is raden jule een goede dermatoloog aan of endocrinoloog die echt wil meewerken aan voorschrijven van medicatie en die er ook verstand van heeft.

Of is het een idee om zelf maar te dokteren en dingen te gaan uitproberen via internet?

mvg
lena
Leentje78 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2014, 10:49   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Lena

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leentje78 Bekijk bericht
Hallo

ik heb al 10 jaar last van haaruitval.
Ben toen het begon aan de androcure gegaan en de diane 35.
Dit heb ik bij mijn dermatoloog voor elkaar gekregen omdat ik artikelen mee had genomen van de patienten vereniging. De endocrinoloog waar ik toen bij was wilde niks voorschrijven en lachte me uit.
Ik wil nu eigenlijk weer eens opnieuw onder de loep omdat de medicatie die ik nu slik minder goed werkt.
Mijn vraag is raden jule een goede dermatoloog aan of endocrinoloog die echt wil meewerken aan voorschrijven van medicatie en die er ook verstand van heeft.

Of is het een idee om zelf maar te dokteren en dingen te gaan uitproberen via internet?

mvg
lena
Ik hoor goede verhalen over http://www.intermedica.nl/ Ik hoop dat je er wat aan hebt.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 08:44   #3
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Maar Intermedica kan, in ieder geval voor vrouwen, niet echt (meer) iets doen sinds de duta en fina niet meer mogen worden voorgeschreven aan vrouwen. En verder hebben ze weinig in de aanbieding (maar dat is logisch want er zijn ook bijna geen alternatieven) en is het eigenlijk alleen maar een duur feestje waar je weinig mee opschiet.
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2014, 12:03   #4
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Maar Intermedica kan, in ieder geval voor vrouwen, niet echt (meer) iets doen sinds de duta en fina niet meer mogen worden voorgeschreven aan vrouwen. En verder hebben ze weinig in de aanbieding (maar dat is logisch want er zijn ook bijna geen alternatieven) en is het eigenlijk alleen maar een duur feestje waar je weinig mee opschiet.
Ik hoor regelmatig van vrouwen dat ze door hun huisarts en zelfs door hun dermatoloog niet serieus worden genomen. Ik verwacht dat je dat bij Intermedica niet zal overkomen. Een luistered en geïntereseerd oor kan ook helpen. Verder heb je gelijk. Er zijn geen of weinig alternatieven maar er is veel research gaande m.b.t. dit probleem.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.