Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2014, 12:11   #1
jenufa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Radeloos

Ik ben in mei 2014 gestopt met de pil (51 jaar) doordat ik echter heel veel overgangs klachten had ben ik sinds 4 weken weer gestart. Sinds 7 weken valt mijn haar ontzettend uit en groeit het ook niet meer, ik weet dit zeker omdat ik mijn haar erg kort draag en de achterzijde altijd opgeschoren wordt. Ben 15 juli 2014 naar de kapper geweest en haar is niet gegroeid. Ben bij de dermatoloog geweest maar volgens hem was er niets aan de hand. Hij heeft geen haren uitgetrokken alleen maar even op mijn hoofdhuid gekeken en daar was volgens hem niets te zien. Er is bloed geprikt (in orde) en op mijn vraag of het door het stoppen met de pil kon komen kreeg ik een negatief antwoord kon niet volgens hem. Ik ben echt bang om kaal te worden en weet niet wat ik moet doen. Stress kan haaruitval veroorzaken maar ik kan de stress moeilijk vermijden als ik al die haren overal zie. Wie heeft een soortgelijke ervaring of weet wat het zou kunnen zijn.
jenufa is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2014, 13:01   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ben geen vrouw maar heb vaker gehoord dat stoppen met de pil een hormonale verandering veroorzaakt waardoor ook de haren een tik op hun donder krijgen. Nu je weer bent begonnen met de pil zou ik het even afwachten om te kijken of je weer stabilisatie krijgt. Sterkte en succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 17:25   #3
pinlot
Nic
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Het is zo dat de pil slikken in de overgang niet goed is, maar Androcur 50 of 100 mg, wordt dan vaak aangeraden om elke dag te slikken. Helpt tegen het uitvallen. Ik slik het nu nog in combinatie met de pil, maar ik zal met de tijd ook met de pil moeten stoppen, maar Androcur mag ik dan blijven gebruiken.Heb het daar maar eens met je arts over.

Laatst gewijzigd door pinlot; 5 januari 2015 om 17:26 Reden: citaat in reactie opnemen
pinlot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 17:27   #4
pinlot
Nic
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinlot Bekijk bericht
Het is zo dat de pil slikken in de overgang niet goed is, maar Androcur 50 of 100 mg, wordt dan vaak aangeraden om elke dag te slikken. Helpt tegen het uitvallen. Ik slik het nu nog in combinatie met de pil, maar ik zal met de tijd ook met de pil moeten stoppen, maar Androcur mag ik dan blijven gebruiken.Heb het daar maar eens met je arts over.
Dit geldt natuurlijk alleen als je AGA hebt....
pinlot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 17:29   #5
pinlot
Nic
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinlot Bekijk bericht
Dit geldt natuurlijk alleen als je AGA hebt....
Veel vrouwen krijgen in de overgang last van haaruitval, dat komt door de verminderde aanmaak van oestrogeen. Testosteron neemt dan de overhand en daarom haaruitval. Vraag daarom naar een hormoonbehandeling of Androcur.
pinlot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 19:49   #6
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Reken maar dat je door het stoppen met de pil haaruitval kan krijgen en de overgang helpt natuurlijk ok niet. Een hormoonkuur is geen goed idee omdat het de kans op borstkanker vergroot.

Als je toch weer aan de pil bent dan kan de Yasmin en de Dianepil helpen. De Diane wordt echter niet vergoed van het merk Bayern en dat is de enige die werkt(zit hem in de hulpstoffen).
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2015, 00:32   #7
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
@ agatha: als de merkloze diane pil niet werkt, hoe komt het dan dat je cyclus wordt onderbroken als je m slikt? Want dat wil zeggen dat je wel degelijk de hormonen binnenkrijgt die erin zitten. Als ie niet zou werken, dan zou je er niks van merken en gewoon maandelijks ongesteld worden.
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.