Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2021, 11:32   #1
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
21 jaar, ~2950 grafts, Hairworld Istanbul

Dag allen,

Op 7 augustus 2021 heb ik een haartransplantatie laten uitvoeren door Hairworld Istanbul.

Ik ben 21 jaar oud en heb sinds 2019 te maken met haaruitval. Voornamelijk in 2020 verergerde mijn haaruitval tot het punt dat ik er niks meer mee kon. Puur uit irritatie en ongeloof besloot ik op te zoeken naar mogelijkheden om mijn haren terug te krijgen. Tijdens het onderzoeken ben ik Hairworld Istanbul tegen gekomen, zij hebben natuurlijk ook een massaal marketing strategie lopen via meerdere BN’ers, dus dat was ook niet gek dat ik hen voorbij zag komen.

Zoals anderen die bij HWI zijn geweest tijdens het zoeken, zien de resultaten er veelbelovend uit. Ik besloot op consult te gaan (waar ik voor moest betalen, logisch maar wel een beetje vervelend, aangezien je niet echt inhoudelijke informatie krijgt die je ook op het internet kan vinden).

Tijdens dit consult werd mij aangegeven dat ik tussen de 2600-2900 grafts nodig heb voor de voorste zijde van mijn hoofd tot aan de bovenkant. Ik mocht binnen een paar dagen beslissen of ik met hen in zee wilde gaan en na 4 dagen besloot ik ze op te bellen om de behandeling te accepteren.

De vlucht naar Turkije verliep zoals gewoon, opvallend veel kalende hoofden en Toppik gebruikers, maar ook wel logisch, omdat Turkije een cosmetische wereld is.

In Turkije aangekomen werd ik opgewacht door een Nederlands sprekende meneer en naar een taxibus gebracht. Hij reed mee naar het ziekenhuis waar een covid-19 test werd afgegeven en mijn bloed geprikt.

Na bezoek van het ziekenhuis werd ik naar het hotel gebracht en kon ik daar de avond doorbrengen.

Volgende ochtend vroeg opgestaan en 07:30 opgehaald van het hotel, richting het ziekenhuis.

Om 08:30 begon de ingreep. Hoofd geschoren, de donor zone werd omcirkeld en de grafts werden verwijderd. Tijdens dit process verdoofd, dus ik voelde niks. De verdovingsprikken waren ontzettend vervelend, maar gelukkig duurde dat niet te lang.

Na het oogsten van de donor zone werd mij aangegeven ~2950 grafts geoogst te zijn.

Na het oogsten kon ik weer even zitten en werd de haarlijn getekend. De chirurg was hier een tijdje mee bezig, om het te perfectioneren. Ik had vooraf aangegeven graag een wat hogere haarlijn te hebben, omdat ik van mezelf al een aardige voorhoofd heb en de chirurg was het er mee eens. Haarlijn getekend en zag er prima uit.

Hierna zijn alle grafts geplaatst. De tijd ging voor mij ontzettend langzaam, maar gelukkig hing er een televisie boven mij waar ik naar kon kijken.

Na aankomst in het hotel heb ik 1x mijn hoofd gestoten, maar dat was gelukkig niet ernstig.

Terug reizen met een rood opgezwollen hoofd wat lijkt op een medisch experiment was voor mij niet ideaal, maar het boeide mij eerlijk gezegd niks op dat moment en ben gewoon zo teruggevlogen.

Een aantal punten wat ik wil benoemen:

- Vervoer van en naar hotel, ziekenhuis was perfect. Altijd op tijd, snel en vriendelijk.
- Grafts werden door de chirurg geoogst en de incisies werden door de chirurg gemaakt.
- Grafts werden geteld door twee assistenten en deze werden ook door de assistenten geplaatst.
- Chrirug en assistenten spreken enkel Turks, waarbij chirurg nog wel wat Engels kan.
- HWI is openlijk tegen het gebruik van Finasteride en Minoxidil, omdat zij geloven dat de voordelen niet opwegen tegen de bijwerkingen. Ik heb na mijn HT besloten om toch een topical vorm van fin + min te gebruiken, omdat dat op lange termijn de juiste keuze zal zijn. Ik weet niet of dit waar is of wetenschappelijk onderbouwd, misschien om hun eigen producten beter te verkopen, maar ik ben blij dat ik die keuze zelf kon maken.
- Verder ben ik tevreden met alle gang van zaken tot nu toe. Alhoewel HWI een fors bedrag vraagt, vond ik het prettig om in zee te gaan met hen, omdat ze ook in Nederland gebaseeerd zijn.

Bedankt en ik gebruik deze weg om mezelf en wellicht geïnteresseerden up to date te houden.

Ik heb nog wat foto’s toegevoegd. (Deze foto’s zijn allemaal met VEEL licht gemaakt)

Eerste foto: één dag voor vlucht.
Tweede foto: 4 uur na ingreep.
Derde foto: één week na ingreep.
Vierde foto: twee weken na ingreep.
Vijfde foto: één maand na ingreep.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4623850C-A92D-44E1-BCA5-DEDBA77DA676.jpg‎ (142,6 KB, 646x gelezen)
Bestandstype: jpg D5C736B6-46C7-4B0C-BFD1-D7C55497B92F.jpg‎ (146,8 KB, 516x gelezen)
Bestandstype: jpg A7C837E3-A958-49A5-B92A-F630A82B4356.jpg‎ (145,0 KB, 426x gelezen)
Bestandstype: jpg CE8BCBF1-82B4-4F32-BB08-0388E2F195F9.jpg‎ (156,1 KB, 358x gelezen)
Bestandstype: jpg FB3A4ECE-CDC4-49D9-8D70-729AA51C5404.jpg‎ (146,2 KB, 380x gelezen)

Laatst gewijzigd door KlaasDirksma; 19 oktober 2021 om 12:01
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2021, 11:37   #2
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Bijgaand nog wat foto’s.

Eerste foto: 6 weken na ingreep.
Tweede foto: 8 weken na ingreep.
Derde foto: 8 weken na ingreep.
Vierde foto: 10 weken na ingreep.
Vijfde foto: 10 weken na ingreep.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg A9308063-35B3-43EE-9B11-59D2CD893F1F.jpg‎ (147,6 KB, 260x gelezen)
Bestandstype: jpg 5B8CDA1D-4AC0-424F-91F0-03749ED82EDE.jpg‎ (149,7 KB, 194x gelezen)
Bestandstype: jpg 8393C1C5-2D46-49C9-8375-8CE42AA7AB13.jpg‎ (150,4 KB, 185x gelezen)
Bestandstype: jpg 4BB0F267-70D7-4765-BD1F-FE26DB8A9273.jpg‎ (146,5 KB, 184x gelezen)
Bestandstype: jpg 5B7B9EF9-B1A0-402F-9FEF-ADD11E1486B3.jpg‎ (146,4 KB, 346x gelezen)
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2021, 15:14   #3
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Ziet er goed uit man! Je zult waarschijnlijk vast wel opmerkingen krijgen dat je TE jong bent blabla. Maar ik snap je helemaal. Zelf ook een HT laten uitvoeren 3 weken geleden, en ben zelf ook pas bijna 25. Ik begrijp PRECIES hoe je je voelde en wat haaruitval met je doet op jonge leeftijd.

Ik denk trouwens dat het gebruik van topische mina+mino een goede keuze is. Niet iedereen ervaart bijwerkingen dus vindt dat je zoiets altijd het beste kunt beslissen. En voornamelijk met topische vorm zijn de bijwerkingen vaak mild of zijn er zelfs geen bijwerkingen.
Ik begin er zelf ook mee over 2 weken

Erg benieuwd naar je resultaat man, ziet er in ieder geval goed uit! Hoe geneest je donor?
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2021, 15:37   #4
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Ziet er goed uit man! Je zult waarschijnlijk vast wel opmerkingen krijgen dat je TE jong bent blabla. Maar ik snap je helemaal. Zelf ook een HT laten uitvoeren 3 weken geleden, en ben zelf ook pas bijna 25. Ik begrijp PRECIES hoe je je voelde en wat haaruitval met je doet op jonge leeftijd.

Ik denk trouwens dat het gebruik van topische mina+mino een goede keuze is. Niet iedereen ervaart bijwerkingen dus vindt dat je zoiets altijd het beste kunt beslissen. En voornamelijk met topische vorm zijn de bijwerkingen vaak mild of zijn er zelfs geen bijwerkingen.
Ik begin er zelf ook mee over 2 weken

Erg benieuwd naar je resultaat man, ziet er in ieder geval goed uit! Hoe geneest je donor?
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad veel gehoord dat ik te jong ben etc, maar ach, ik wil gewoon ongestoord van m’n jongere jaren genieten. En inderdaad met topical min + fin beperk ik het risico dat ik er spijt van ga krijgen, hoop ik.

Mijn donorgebied herstelt goed, zie foto van 1 maand na ingreep van mijn donorzone.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 802D19B6-B33B-477B-9490-DF5B14FD3594.jpg‎ (150,5 KB, 328x gelezen)
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2021, 00:15   #5
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KlaasDirksma Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad veel gehoord dat ik te jong ben etc, maar ach, ik wil gewoon ongestoord van m’n jongere jaren genieten. En inderdaad met topical min + fin beperk ik het risico dat ik er spijt van ga krijgen, hoop ik.

Mijn donorgebied herstelt goed, zie foto van 1 maand na ingreep van mijn donorzone.
Dat heb ik inderdaad ook veel gehoord. Maar waarvoor te jong? Moeten we anders eerst wachten tot we volledig kaal zijn op ons 30ste en dan pas er wat aan laten doen? En dan je twintigerjaren met een haarlijn lopen van een man van 60. No way. Dat de haaruitval door zal gaan is een feit. Maar voor mij is dat een zorg voor later. Zal dit zoveel mogelijk proberen te vertragen met mina + mino & andere supplementen. En tegen de tijd dat het weer erger wordt vertrek ik nogmaals naar Turkije, of millimeter ik m’n kop. Maar dan heb ik nog wel deze jaren mooi kunnen genieten van een leuke bos met haren

Ik snap je helemaal! Goede keuze gemaakt man. Doen waar je jezelf het prettigst bij voelt!!
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 10:13   #6
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Bij deze week 12. Ik zie gelukkig dat het nu begint te groeien. De shedding fase was heftig, maar nu eindelijk licht aan het einde v.d. tunnel. Nogsteeds elke avond topical fin + min.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 85B63B85-635E-43C1-A6BF-B427EA54943B.jpg‎ (147,4 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg 01268366-F5A7-495B-A087-1CA966FB57BA.jpg‎ (148,8 KB, 296x gelezen)
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 11:32   #7
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Ziet er al redelijk uit denk ik voor 12 weken. In ieder geval stukken beter dan voorheen. Hopelijk wordt het de komende weken nog wat voller.

Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd. Je loopt iets voor op mij.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 12:26   #8
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Goede keus. Dit zijn je mooie jaren, dan wil je je geen zorgen maken over kaal worden.

Ben benieuwd naar het resultaat!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 17:22   #9
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eldee070dh Bekijk bericht
Ziet er al redelijk uit denk ik voor 12 weken. In ieder geval stukken beter dan voorheen. Hopelijk wordt het de komende weken nog wat voller.

Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd. Je loopt iets voor op mij.
Bedankt! Tot nu toe wel tevreden, alleen ‘n beetje ongeduldig m.b.t. haargroei en dichtheid, maarja wat verwacht je van 12 weken. Zal zeker nog progress foto’s posten!
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2021, 17:22   #10
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Goede keus. Dit zijn je mooie jaren, dan wil je je geen zorgen maken over kaal worden.

Ben benieuwd naar het resultaat!

Precies, heb nu al meer zelfvertrouwen dan pre-HT haha.
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2021, 10:35   #11
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Haha,
Bij Hairworld Istanbul weten ze perfect wat er met jouw gaat gebeuren hoor.

Maar, de kassa moet rinkelen.
Hopelijk zien we je hier nog is terug binnen een 5 tal jaartjes.

Je zelfvertrouwen zal net als je haarsituatie toch opnieuw een deukje gekregen hebben tegen die tijd en dan ben je nog steeds JONG.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2021, 14:40   #12
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Goede keus. Dit zijn je mooie jaren, dan wil je je geen zorgen maken over kaal worden.

Ben benieuwd naar het resultaat!
Ik sluit me hierbij aan. Ik ben blij dat ik nu met 27 jaar weer een goeie coupe heb en zou willen dat ik het eerder had gedaan. Waarom wachten tot je 35e als het grootste gedeelte van je mooiste jaren er dan op zit?

Daarbij een kanttekening dat het wel belangrijk is om iets aan preventie te doen zoals fin of ru. Mocht ik toch m’n haar verder verliezen, dan heb ik in elk geval een aantal jaren van m’n jeugd kunnen genieten van mijn haar, en kan ik altijd nog een 2e ht nemen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2021, 15:00   #13
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Ik sluit me hierbij aan. Ik ben blij dat ik nu met 27 jaar weer een goeie coupe heb en zou willen dat ik het eerder had gedaan. Waarom wachten tot je 35e als het grootste gedeelte van je mooiste jaren er dan op zit?

Daarbij een kanttekening dat het wel belangrijk is om iets aan preventie te doen zoals fin of ru. Mocht ik toch m’n haar verder verliezen, dan heb ik in elk geval een aantal jaren van m’n jeugd kunnen genieten van mijn haar, en kan ik altijd nog een 2e ht nemen.
Maar als je +/- 25 bent lijkt het me wel goed dat je niet al direct 3.500 grafts of meer doet zodat je op je 35e wellicht nog een keer 1.000 grafts zou kunnen doen.

Donor is niet oneindig.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2021, 16:24   #14
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eldee070dh Bekijk bericht
Maar als je +/- 25 bent lijkt het me wel goed dat je niet al direct 3.500 grafts of meer doet zodat je op je 35e wellicht nog een keer 1.000 grafts zou kunnen doen.

Donor is niet oneindig.
Dat is zeker waar. Heb daarom voor een kliniek gekozen die niet meer grafts eruit neemt dan nodig. 1100 was zat.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2021, 18:49   #15
KlaasDirksma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Haha,
Bij Hairworld Istanbul weten ze perfect wat er met jouw gaat gebeuren hoor.

Maar, de kassa moet rinkelen.
Hopelijk zien we je hier nog is terug binnen een 5 tal jaartjes.

Je zelfvertrouwen zal net als je haarsituatie toch opnieuw een deukje gekregen hebben tegen die tijd en dan ben je nog steeds JONG.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Wat bedoel je met ‘Bij Hairworld Istanbul weten ze… gaat gebeuren hoor’? Doel je op het feit dat mijn haar verder zal uitvallen? Dat zal zeker gebeuren en de chirurg zei dat ik hoogstwaarschijnlijk een tweede sessie nodig heb. Vooralsnog zit ik aan finasteride + minoxidil om mijn haaruitval te remmen/vertragen, ik hoop dat je dat hebt meegenomen in je gedachte tijdens het schrijven van deze comment.
KlaasDirksma is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.