Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2009, 18:44   #76
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Maak elke dag 1.5 l smoothie van vers fruit . Appelsienen ,appels ,peren, pruimen, bananen ,aardbeien ,kiwi's. Daar een schep ,pompoenzaad zonnebloempitten ,en lijnzaad bij ,en om af te ronden een goeie schep havermout , maar kom niks bij
Bijna allemaal zaken die zeer goed zijn voor je stoelgang. Wat vetter eten zou niet verkeerd zijn!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2009, 21:18   #77
Ketelmaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 50
Wat ik nog ff wou zeggen en vragen! komt ie..

Ik heb idee dat mn haar nog steeds minder uitvalt, voor ik propecia gebruikte had ik na elke douchebeurt veel uitgevallen haren in de wasbak. Dit hield best wel snel op toen ik propecia ging slikken, maar nu ik al een tijdje gestopt ben valt het nog steeds minder uit (mooi natuurlijk)

Maar hoe zit dat met uitvallen van haren, heb je seizoenen in het jaar dat je haar meer uitvalt? M'n moeder had het er over dat het ook door de herfst kwam toendertijd Maarja mijn moeder gelooft ook vrouwen na het harsen van hun snor er een grotere snor voor terug krijgen dus ja wat denken/weten jullie hiervan"?
Ketelmaf is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 08:49   #78
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketelmaf Bekijk bericht
Maar hoe zit dat met uitvallen van haren, heb je seizoenen in het jaar dat je haar meer uitvalt? M'n moeder had het er over dat het ook door de herfst kwam toendertijd Maarja mijn moeder gelooft ook vrouwen na het harsen van hun snor er een grotere snor voor terug krijgen dus ja wat denken/weten jullie hiervan"?
Ja hoor. Ook ik heb last van weken waarin veel uitvalt, afgewisseld door tijden waarin nauwelijks iets uitvalt. Lijkt me natuurlijk!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 13:45   #79
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Ik ben sinds bijna een maand weer aan de fina, voor de tweede keer. De eerste keer had ik zeker te maken met een erg laag libido.

Ik heb ontdekt dat het voor mij persoonlijk sterk afhangt van wanneer ik de fina inneem. Sinds ik weer begonnen ben neem ik het altijd vlak voor het eten in, en heb geen (last van) een verlaagd libido. De eerste keer nam ik fina in vlak voordat ik ging slapen, en had ik daar wel last van.

Hier moest ik over denken, en heb de afgelopen week bij wijze van test mijn fina ingenomen midden op de middag (dus op een nuchtere maag). Resultaat: weer een minimaal libido. De afgelopen dagen neem ik het weer vlak voor mijn avondeten in en is alles weer zoals anders.

Misschien is het toeval, misschien hebben jullie/jij er iets aan, maar ik wou je de info niet ontnemen.

Aangezien ik momenteel geen vriendin heb ga ik het weer op een nuchtere maag innemen. Volgens mij is het namelijk logisch dat het dan beter werkt (lager libido = minder schadelijke hormonen = meer hergroei).

Succes bro's and sis'!
__________________
Intern:
Fina - April '09 (PM Odessa voor supplies)
P-5-P - April '09 (1 pil per 3 dagen)

Extern:
Minox 5% - Januari '08 t/m Oktober '09
Minox 15% - Oktober '08 / heden

Zelfgemaakte lasercomb (8 heads) - Maart '09
Rooscure

Status:
Laatste ultieme poging om het proces te keren. Als dat niet lukt gaat het scheermes erover. Vooral frontaal begint het echt zeer duidelijk te worden: grote inhammen en veel dunner haar en vooral ook mínder. Heb het idee dat het de laatste 6 maanden sneller gegaan is dan ooit tevoren.
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 19:52   #80
Ketelmaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 50
hmm ben blij voor je dat je libido weer in orde is!

Ik zie alleen niet in hoe tijdstip van innemen uit kan maken, het gaat er toch om dat er steeds een min of meer constante hoeveelheid finasteride in je bloed aanwezig is?

lager libido = minder schadelijke hormonen = meer hergroei

Die redenatie klopt ook niet helemaal, tis niet alsof een kale gozer niet geil kan zijn

Ik heb iig nog steeds een laag libido, of het echt door de finasteride komt weet ik niet. Maar ik ga binnekort even een afspraak met de huisdokter maken
Ketelmaf is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2009, 20:54   #81
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Volgens mij klopt die redenering ook niet. Zou wel al te gek zijn of je 1 mg slikt voor het eten of om 22.00 uur.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2009, 12:20   #82
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
@ Ketelmaf: Misschien moet je eens overwegen om het supplement Maca eens te bestellen bij de apotheek. Dit brengt je hormoonspiegel op een natuurlijke manier weer in balans... Ik heb vernomen dat het goed zou werken, ga het daarom ook eens proberen, omdat ik POST-fina nog steeds niet de oude ben wat betreft libido.
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 16:35   #83
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Volgens mij klopt die redenering ook niet. Zou wel al te gek zijn of je 1 mg slikt voor het eten of om 22.00 uur.
Nou.. mijn punt is eigenlijk meer dat ik het idee heb dat de fina beter wordt opgenomen in je lichaam als je erna geen hap eten achteraan gooit, zegmaar.

Ik vergelijk het met het volgende (of het een terechte vergelijking is of niet weet ik ook niet): bier drinken met een bodem in je maag gaat beter dan zonder bodem. Als je niets gegeten hebt en je drinkt een biertje komt hij "harder" aan dan als je een goede bodem hebt. Algemeen bekend, getest en aangenomen dacht ik zo.

Ik denk dat wat dat betreft het ook zo werkt met fina:
als je het inneemt vlak voordat je gaat slapen dus op een lege maag --> fina wordt beter opgenomen --> hogere afname van hormonen --> lager libido maar ook --> minder schadelijke hormonen --> minder haaruitval.

Nogmaals, IK merk in ieder geval een lager libido als ik mijn fina 's avonds inneem in plaats van vlak voor het avondeten. Jullie mogen mijn mening over het bovenstaande misschien niet delen, maar dit is wel mijn ervaring.
__________________
Intern:
Fina - April '09 (PM Odessa voor supplies)
P-5-P - April '09 (1 pil per 3 dagen)

Extern:
Minox 5% - Januari '08 t/m Oktober '09
Minox 15% - Oktober '08 / heden

Zelfgemaakte lasercomb (8 heads) - Maart '09
Rooscure

Status:
Laatste ultieme poging om het proces te keren. Als dat niet lukt gaat het scheermes erover. Vooral frontaal begint het echt zeer duidelijk te worden: grote inhammen en veel dunner haar en vooral ook mínder. Heb het idee dat het de laatste 6 maanden sneller gegaan is dan ooit tevoren.
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 16:49   #84
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Nou ja, als jij denkt dat het helpt wees dan maar blij!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 19:38   #85
Ketelmaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 50
@koppiekoppie

Ff over de Maca, ik heb er nog nooit over gehoord dus ik heb er meteen wat over opgezocht. Want als het echt werkt ben ik er zeker voor in!

Maar, werkt het wel? Dit staat er op de site van Maca over de samenstelling:
http://www.maca.nl/samenstelling.html

HEt komt er op neer dat arginine en lysine vooral de truuk doen in dit suplement. Aminozuren notabene! Je kan dit voor de grap even lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lysine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arginine

Lysine is wel een essentieel aminozuur maar ik zie niet in hoe ik als fervent vleeseter dit niet genoeg zou binnenkrijgen. Voor arginine als semi-essentieel aminozuur geldt eigenlijk hetzelfde..

Tenslotte wordt er nog gemeld dat er ook sterolen in zitten, nou weet ik niet wat het precies zijn.. Maar dat zal ook geen wondermaker zijn als ze dat zo achteraf melden.

En dan verdenk ik ze er ook nog van dat het knolgewas-uit-de-hoge-bergen-verhaal vooral marketing is

Het is dan niet echt duur, maar goedkoop is ook weer anders.. hmm ik ga eerst maar eens naar de huisarts. Miss informeer ik me bij hem wel over Maca
Ketelmaf is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:31   #86
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Ik ben er gisteren mee begonnen... Zal je zeker op de hoogte houden. Daarnaast gebruik ik ook Vitamine B complex en een pilletje zink per dag. Heb jij trouwens ook andere symptomen dan laag libido alleen? Ik heb het over erectiestoornis, vreemd gevoel in de penis (alsof hij er niet meer hangt), pijn in de testikels, vermoeidheid, hoofdpijn, gepiep in de oren? Die dingen ervaar ik allemaal nog steeds...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 21:47   #87
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
...

Laatst gewijzigd door Doopliss; 7 mei 2009 om 23:57
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 23:22   #88
Ketelmaf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Berichten: 50
@koppiekoppie

Ja heel graag! Ik hoop echt voor je dat het werkt. Ik heb verder geen bijwerkingen, enige is dat de galbulten (rooie vlekkerigheid en jeuk) waar ik al een beetje last van had erger werden door de fina (denk ik) en nu ik gestopt ben zijn de galbulten ook een stuk minder. Dat kan ook toeval zijn natuurlijk.

Ik zou niet zeggen dat ik een erectiestoornis heb, ook al zijn de erecties meestal minder dan ik gewend ben. Het is vooral het libido. Ik fantaseer bijna nooit meer over seks, meestal had ik per dag wel meerdere erecties, maar nu dus niet meer. Ochtenderecties ook weinig meer
"Vreemd gevoel in de penis (alsof hij er niet meer hangt)" Daar kan ik me nog een beetje in vinden, maar dat is meer zo'n gevoel dat je jezelf aanpraat omdat je zou willen dat er een lekkere boner tegen je spijkerbroek aandrukt miss zou het ook niet weten

Maar ik zie dat je al best een tijdje gestopt bent en je hebt er nu zelfs nog last van??? Ben je er al een keer voor naar de huisarts geweest?
Ketelmaf is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 20:00   #89
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
De problemen begonnen toen ik opnieuw begon met proscar, begin april 2009. Ik merkte meteen bijwerkingen, na 2 dagen, en stopte na ongeveer een week. Dan had ik 2 weken enorm last van bijwerkingen, dan was het voor 2 weken beter, en nu zit ik weer met dezelfde problemen...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 01:21   #90
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Seksuele bijwerkingen kunnen aanhouden na stoppen met finasteride

Volgens dit filmpje kunnen seksuele bijwerkingen van finasteride voortduren na het stoppen van de behandeling.
http://www.youtube.com/watch?v=2nXWVTStnHs
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Fina en libido Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 2 9 november 2002 14:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.