Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2013, 18:07   #1
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Go bald gracefully

Voor de meeste mannen hier die geen haartransplantatie doen is de kans groot je kaal(-er) wordt, zeker als je een lang leven hebt. Volgens mij treft dat lot eigenlijk elke man. Een comb-over is niet echt geaccepteerd en ook niet erg mooi als je het mij vraagt. Maar welke coupe past het beste bij welk stadium (NW-schaal) van kaal zijn? Iemand suggesties?
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2013, 22:46   #2
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
ah er is best veel te vinden zie ik als je ff googlet; http://www.artofmanliness.com/2010/0...r-balding-men/

en: http://uk.askmen.com/fashion/trends_...-bald-men.html

Laatst gewijzigd door dave523; 5 mei 2013 om 22:47 Reden: meer content
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2013, 09:12   #3
Egbert
HaarWeb lid
 
Egbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 10
Inderdaad, NOOOIT een comb-over doen. Ik heb me er toch mannen mee rond zien lopen, en het enige wat ik dan kan doen is mijn kop schudden.. Zelf heb ik momenteel voor de gemilimeterde-look gekozen, maar weet nog niet of ik hier tevreden mee ben. Het valt alsnog wel op dat ik kaler wordt.. Naja, toch nog maar het een en ander uitproberen
__________________
't Gras is altijd groener aan de overkant..
Egbert is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2013, 23:48   #4
Haarloos1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2012
Berichten: 18
Kijk Bobby Charlon die had een comb over op zijn 29ste maar hij leek wel 59 ofzo hierdoor gewoon afscheren die handel ;p
Haarloos1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2013, 01:17   #5
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Goede sites die je daar geeft Dave523.

Ik heb er zelf een periode mee gezeten, maar heb het redelijk snel achter me gelaten. Ben nog steeds een NW 2-3 en ik loop rond met een buzzcut tot het ongeveer een paar centimeter lang is. In de periode dat het iets langer is stijl ik het zoals bijvoorbeeld Oscar Pistorius het heeft (geen goed rolmodel qua leven, maar wel een goed voorbeeld om hoe je er mee om kan gaan en er goed uit kan zien als je een wijkende haarlijn krijgt). Zit er eigenlijk niet meer mee en voel me weer net zo zelfverzekerd als voordat ik kalend werd.
Wanneer zo'n kapsel niet meer kan, is een korte buzzcut in mijn ogen de beste optie (ik zou zelf niet snel voor een volledig geschoren kop gaan).

Accepteren lijkt mij dan ook de beste optie. Houdt je haren kort en probeer er voor de rest fit en gezond uit te zien.

Laatst gewijzigd door Vincent18; 18 mei 2013 om 14:51
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2013, 12:23   #6
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Ben het eens met Vincent! Ik laat het om de 2-3 maanden millimeteren bij de kapper. En moet zeggen dat ik sindsdien amper nog stress heb over mijn kapsel. Vind het mij ook wel goed staan, in ieder geval beter dan het iets langere haar, waardoor mijn kruin erg goed zichtbaar was en mijn haar verder ook niet goed meer in model kreeg. Mijn huidige situatie is uitdunning bovenop en kruin in sterkere mate. Het is zo'n 4 jaar geleden begonnen en zet langzaam door. Kan er nu een stuk beter mee leven en accepteren, alhoewel ik nog wel steeds Regenepure gebruik. Het is heerlijk om elke dag niet meer voor de spiegel te hoeven staan om je haar te doen!
__________________
- 1 keer per week Regenepure.
- Acceptatie

Laatst gewijzigd door Rikkerd; 18 mei 2013 om 12:29
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2013, 14:52   #7
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Goed gezien Rikkerd, scheelt een hele boel als je er op een goede manier mee om gaat en het accepteert.

Ik gebruik zelf ook nog steeds de Regenepure combinatie. Naast dat het goed voelt op de hoofdhuid, staat een buzzcut net iets beter als er boven op nog wat haar zit.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 10:10   #8
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
@Vincent18 @Rikkerd Zijn jullie ineens naar de tondeuze gegaan of hebben jullie eerst nog andere kapsels geprobeerd? Beste een stap namelijk, je weet dat als je de tondeuze pakt dat je nooit meer terug gaat.

Opvallend vind ik wel dat jullie het hebben over acceptatie, maar toch ng middelen gebruiken. Levert het niet minder stress op als je het helemaal loslaat?
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 11:38   #9
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Ik heb vorig jaar zomer voor het eerst gemillimeterd gehad. Daarvoor had ik wel wat langer haar (denk zo tussen 4-6 cm). De reden dat ik het deed was omdat ik erg veel stress had door mijn haarverlies en wel 1 uur per dag in de spiegel en in alle reflecterende oppervlaktes keek, het maakte me gek, depressief en ongelukkig. De eerste maand was het wel een schok. Vandaar dat ik het in de vakantie deed zodat ik weinig mensen hoefden te zien. Ik kreeg wel heel wat positieve reacties wat mij wel wat zelfverzekerder maakte. Ook was het heerlijk om mijn haren niet meer te hoeven fatsoeneren. Toen heb ik het een halfjaar lang gewoon weer laten knippen door de kapper, dus weer iets langer haar. In die tijd kreeg ik weer meer stress om mijn haarverlies dus sinds januari heb ik het weer gemillimeterd (9mm zijkant, 12mm bovenop). Ik zit nu beter in mijn vel en voel me ook weer energieker!

@Regenepure: Ik ben hier 3 maanden geleden mee gestart. Net ook een nieuw flesje gekocht en wil hier minstens een jaar mee doorgaan. Ik ben het met je eens dat als je het echt wil accepteren je geen één middel moet gebruiken. Op een of andere manier geeft het mij toch nog een beetje hoop dat het iets doet en mijn haarverlies vertraagd. Ook heb ik last van een vette hoofdhuid en vieze wit/gele schilfers, na het wassen voelt mijn hoofdhuid beter. De shampoo gebruik ik ook maar 3 keer in de week dus zie het meer als een wekelijkse routine.
__________________
- 1 keer per week Regenepure.
- Acceptatie
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 13:00   #10
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
In eerste instantie negeerde ik het (toen de inhammen begonnen te groeien). Mijn haar was daarvoor altijd zo'n 6-8cm lang en ik kamde het met wat wax van links naar rechts. Maar net zoals Rikkerd hierboven vermeld, ik stond bijna elke dag voor de spiegel met het idee dat het er slecht uit zag en dat maakte mij ook wat depressief.

Toen heb ik op een gegeven moment Rogaine en Regenepure gekocht. Ik heb die Rogaine 2 maanden gebruikt en toen had ik al vrij snel het idee van, hier heb ik geen zin in. Toen heb ik de Rogaine weggegeven en heb ik het eerst een stuk korter geknipt (2-3 cm). Ik kreeg een boel positieve reacties toen het ongeveer 2 centimeter lang was en toen ik in de spiegel keek dacht ik, ik heb best een goed kaal hoofd. Vanaf dat moment heb ik m'n moeder (die kapster van beroep is) gezegd, scheer het maar eens kort (met standje 3 / 4 volgens mij).

Toen ik dat voor het eerst deed viel er zo'n enorme last van m'n schouders af, ineens dacht ik het maakt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Waarom ik dan nog wel Regenepure gebruik? Ik denk persoonlijk niet dat het heel erg veel uitmaakt qua afremmen, maar de shampoo voelt enorm goed aan voor je hoofdhuid. Vroeger had ik nog wel eens wat jeuk op m'n hoofdhuid en sinds ik Regenepure gebruik is dat volledig weg.
Als ik goedkopere shampoo vind die hetzelfde effect heeft (maar niet tegen haaruitval is), dan is de kans groot dat ik overstap. Regenepure is namelijk best duur voor een shampoo en m'n haar is momenteel weinig belangrijk meer.

Over dat minder stress hebben, ik heb er geen stress meer door. Ik denk heel af en toe nog wel eens dat wanneer het zo blijft (NW2/3), ik wellicht ooit een haartransplantatie doe, maar dat zou zonder het gebruik van Regenepure ook wel zo zijn denk ik.

Laatst gewijzigd door Vincent18; 19 mei 2013 om 13:05
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 22:39   #11
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Zou het eigenlijk eens moeten milimeteren, maar de drempel is VEEL te groot op de een of andere manier. Raar want zo erg is het eigenlijk niet. Je kunt hoofuit gefronste wenkbrauwen krijgen. Dat overleef ik wel. Mssn zijn er wel meer die het hier een keer willen proberen.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2013, 20:00   #12
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Ik ben zelf van een lengte van 6-8 cm steeds korter gegaan. Eerst 2-3 cm, toen tondeuze met standje 4. Dat een aantal keer gedaan, zojuist weer laten millimeteren met standje 2. Prachtig is het niet, maar ik zie het zo: Volle bos haar in eigen model > kort haar wanneer het kalend is > het negeren en met weinig haar het oude kapsel vasthouden.

Het langzaam steeds iets korter doen maakt gewenning makkelijker. En ik heb nog steeds dat wanneer het van 1 á 2 cm weer kortgeschoren word, het weer even wennen is. Na twee dagen ben ik er weer aan gewend en ziet het er gewoon goed uit (in mijn ogen het best mogelijke met NW2/3, en zo'n goede kale kop heb ik niet eens).
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acceptatie, kaal worden, kapsel


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.