Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 25 april 2020, 12:01   #1
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
HT 'reis' in 2020 + Minoxidil

Hallo forummers,

Al jaren ben ik stil lid van dit forum. Dat geeft aan dat ik al jaren en in toenemende mate last heb van mijn haaruitval. Ik heb veel topics gelezen over resultaten in Nederland en Turkije en in de topics over medicatie. Nu wil ik mij wat actiever bewegen hier en jullie meenemen in mijn plannen voor het nieuwe jaar. En dit ook wel gebruiken als eigen logboek voor mijn weg naar beter haar

Achtergrondinformatie:
35 jaar. Familiair gezien zit kaalheid in de familie, het patroon dat wat ik momenteel heb. 1 broer en 1 neef met hetzelfde probleem gebruiken al jaren Finasteride en Minoxidil met een toffe haardos als resultaat en geen (lastige) bijwerkingen.

Medicatie etc:
Gebruik sinds mijn 18e Testosteron suppletie wegens medische redenen.
Van mijn 30e tot 33e gebruikte ik Finasteride wegens mijn haaruitval/terugtrekkende haarlijn. Met goed resultaat. Ik heb geen haren 'teruggekregen', maar het haar werd wel degelijk voller/beter van structuur.

Wegens verlaagde Testosteron waarden in het bloed (en ik dus mijn benodigde medicatie tenietdeed) stopte ik met de Finasteride. Helaas, het haar werd weer terug dunner en viel meer uit...

Als voorbereid op wat komen gaat en voor een betere haarsituatie zonder dat het iets met mijn hormoon waardes doet ga ik beginnen met Minoxidil Foam 5%.

Huidige situatie:
Mijn haarsituatie is stabiel sinds een jaar, maar ik merk dat ik er niet aan kan wennen. Ik vind het verschrikkelijk als ik foto's terug kijk. Wordt er steeds moedelozer van. De ene dag meer dan de andere. Ik ben niet depressief en ben er niet obsessief mee bezig gelukkig, maar ik denk er wel degelijk dagelijks aan. Ik ben van mening dat ik nog gelukkiger wordt van beter/meer haar. Een concreet voorbeeld: op de fiets ben ik me continue bewust van mijn haar dat naar achteren wordt 'geblazen'. Herkenbaar denk ik voor velen hier.

Ik heb zelf het idee dat ik op een NW Norwood schaal zit van 3.
Mijn kruin (heb een dubbele kruin zoals op de foto te zien is) is wel gedekt, maar wel iets minder geworden.
Heb wel het idee dat mijn donorgebied goed en voldoende haar bevat.

Onderzoek Haartransplantatie Fue
Na ontzettend veel research op internet heb ik besloten om dit jaar dan echt een haartransplantatie te doen. Het is 2020, we zitten midden in de COVID-19 situatie en de vakantie gaat dit jaar toch niet meer door

Ik heb lang gedacht aan een transplantatie in Turkije. Met name wegens de prijs, eerlijk gezegd. Toch denk ik, als het niet aan de prijs zou liggen, dat ik veel liever in Nederland behandeld zou worden. Waarom?
- Dezelfde dag weer thuis.
- Communicatie in eigen taal.
- Vrijwel geen negatieve reviews over NL klinieken, dus naar mijn mening een hoger 'risico' op een beter resultaat.

Ik heb besloten om dan maar dieper in de buidel te tasten en wat meer uit te geven aan iets waar ik denk ik erg blij van wordt.

Ik heb verschillende klinieken naast elkaar gezet, wat prijs betreft en waar mijn gevoel het best bij is: hoe goed dat ook mogelijk is via internet haha.
Ik heb besloten om in ieder geval bij 2 klinieken op consult te gaan.

Verwachtingen:
Ik denk zelf dus aan een FUE behandeling. Als ik andere mannen hun topic en aantal grafts heb gezien, denk ik zelf zo rond de 2000-2500 nodig ga hebben. Soms zie ik topics met bijvoorbeeld 1500 grafts en dan vraag ik me af of ik daar ook genoeg aan zal hebben? Andere topics denk ik weer: goh, misschien heb ik er wel 3500 nodig. Daar ben ik dus nog niet helemaal over uit, maar eerlijk gezegd maakt me dat ook niet uit. Ik laat me voorlichten.

Foto's:
De eerste 2 foto's zijn van hoe ik het in het dagelijks leven draag.

De overige foto's zijn foto's van zonder en met haarproduct, van iedere kant genomen.

Vragen voor hier:
Ik zou heel graag jullie mening horen over mijn haar. Dat klinkt wellicht vreemd, maar soms zit je zo in je eigen tunnelvisie, dat ik wel benieuwd ben hoe jullie er naar kijken.

Ik heb zelf het idee dat ik echt wel flinke inhammen heb. Het 'toefje' aan de voorkant zit er wel, maar voelt stukken dunner en heeft denk ik een mindere dichtheid?

Wat zouden jullie zeggen wat dichtheid betreft. Moeten de inhammen een hoge dichtheid krijgen of een lagere dichtheid, zodat het overeenkomt met wat er nu aan de voorkant zit?

Is het slim om de kruin ook mee te pakken met de transplantatie?


Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik hoop hier voor mijzelf een lang topic van te kunnen maken met uiteindelijk goed resultaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg allround.jpg‎ (100,0 KB, 491x gelezen)
Bestandstype: jpg haar.jpg‎ (71,6 KB, 455x gelezen)
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.