Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2021, 13:00   #1
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Feugenix - 2.670 grafts - 17 juli

Goedendag allemaal!

Op 17 juli heb ik een behandeling ondergaan bij Fuegenix waarbij 2.670 grafts zijn verplaatst. Overigens niet mijn eerste behandeling, 14 jaar geleden heb ik een FUT behandeling gehad bij Dr. Feriduni. Vandaar een litteken op het achterhoofd. Destijds heb ik met name mijn haarlijn laten verbeteren evenals een wat uitdunnend stuk net achter de haarlijn in het midden.

Ondanks het litteken ben ik al die jaren erg tevreden geweest met het resultaat van die eerste behandeling, zeker ook omdat ik daarna geen medicatie heb gebruikt. Echter, de afgelopen drie/vier jaar is mijn kruin flink gaan uitdunnen. Heb nog geprobeerd om wat te redden met Minoxidil maar daarvoor was het eigenlijk al te vergevorderd. Haarvezels kon het een beetje verbergen maar op een gegeven moment besefte ik dat ik er teveel mee zat. En de boel afscheren met een litteken vond ik ook geen optie. Daarnaast ben ik gewoon gek op me haartjes :-) Dus toch besloten een tweede behandeling te doen.

Zowel nu als 14 jaar geleden heb ik veel gehad aan dit forum, vandaar dat ik ook mijn ervaringen deel zodat dit andere kan helpen. Na diverse klinieken gesproken te hebben viel mijn keuze op Fuegenix. Ik heb Feriduni nog overwogen, maar heel eerlijk speelde de prijs ook mee in mijn overweging. Hoewel Fuegenix nog niet heel lang geleden opgericht is trokken de ervaringen en resultaten van andere forumleden mij over de streep. Ook het gesprek met de arts was zeer prettig en duidelijk. In alles hoor je zijn kennis van zaken en ook zijn gedrevenheid en passie spraken mij aan. Het gevoel was meteen goed. In eerste instantie dacht ik alleen de kruin te doen, maar tegelijkertijd vind ik het aanzicht ook belangrijk. In goed overleg hebben we daarom besloten om zowel de voorkant te doen alsmede de kruin. De oude haarlijn was de afgelopen jaren ook wel wat dunner geworden, dus met het verdelen van grafts tussen kruin en voorkant kon een mooi resultaat behaald worden. 2.300 grafts was zeker haalbaar, maar op de dag zelf zouden we kijken of 2.600 ook zou lukken.

Behandeldag
Rond 7:30 uur begonnen met foto's en aftekenen. Assistente zou wat later komen dus de arts begon meteen zelf. Overigens vind ik het grote pluspunt dat de arts alles zelf doet, zelfs het plaatsen van de grafts. De prikjes waren afhankelijk van het gebied gemeen, maar al met al minder heftig dan van te voren verwacht. De ochtend stond in het teken van het oogsten van de grafts. In totaal 2.670 stuks, boven verwachting! Hiermee kon de kruin goed gevuld worden (circa 1.600) maar ook de voorkant.

Na het eten van een broodje tussen de middag kon het plaatsen beginnen. Eerst een paar prikjes aan de voorkant, wat meteen zorgde dat ik nauwelijks wat voelde van de prikjes op de kruin. Een meevaller :-) Samen met de assistent werd eerst de kruin gedaan en daarna de voorkant. Af en toe viel ik in slaap, wat wel even lekker was. Al met al verliep het plaatsen voorspoedig, rond 15:30 uur waren we klaar. Na het maken van de laatste foto's en de instructies m.b.t. de nazorg was het tijd om naar huis te gaan.

Eerste dag
Bij thuiskomst meteen begonnen met het sprayen (om het halfuur) en het koelen van het voorhoofd. Door de reis van circa 1:30 uur was er aan de onderkant van de kruin wat bloed opgedroogd wat ik met sprayen niet helemaal weg kreeg. In de avond nog de foto's gestuurd naar de arts, die overigens zeer snel reageert. Verder geen problemen dus tijd om te slapen. Aangezien ik een buikslaper ben en nu halfhoog op me rug moet liggen iets minder lekker geslapen. Maar al met al een goede nachtrust gehad.

Hieronder de foto's van vóór de behandeling en net na de behandeling. De foto's vóór de behandeling zijn net na het wassen en zonder styling. Ik zal regelmatig een update maken om de voortgang te laten zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8076.jpg‎ (148,3 KB, 478x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8148-1.jpg‎ (143,7 KB, 471x gelezen)
Bestandstype: jpg PHOTO-2021-07-19-21-32-56.jpg‎ (95,0 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg PHOTO-2021-07-19-21-32-57 (1).jpg‎ (131,9 KB, 297x gelezen)
Bestandstype: jpg PHOTO-2021-07-19-21-32-55.jpg‎ (129,3 KB, 376x gelezen)

Laatst gewijzigd door Leslie40; 20 juli 2021 om 15:15
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 13:13   #2
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Dag 1

Dag 1
Na het opstaan begonnen met sprayen (om het halfuur) en af en toe koelen. DG en TG voelen goed aan, huid is wel rood. Sowieso heb ik een gevoelige hoofdhuid en daarnaast speelt de huidkleur ook waarschijnlijk mee. Foto's in de ochtend gemaakt en verstuurd ter controle naar de arts. Ziet er goed uit volgens de arts.

FUT lijn is uiteraard zichtbaar. Arts heeft net onder en boven het litteken geen grafts weggehaald om te zorgen voor een goede dekking van het litteken. Overigens groeien er zelf wat haren door het litteken heen. Waarschijnlijk doordat destijds een Trichophytic Closure techniek is gebruikt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8169-1.jpg‎ (139,5 KB, 207x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8176-1.jpg‎ (145,3 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8180-1.jpg‎ (146,5 KB, 203x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 13:33   #3
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Dag 2

Dag 2
Minder geslapen, maar kan gedurende de dag gelukkig nog wat rusten. Rechtop slapen is niets voor mij, maar nog even volhouden voor het goede doel. Na het opstaan meteen begonnen met sprayen en probeer dit elk halfuur vol te houden zolang ik wakker ben. Ook verder met koelen, zwellingen vallen nu nog mee. Misschien komt het nog. Vandaag ook beginnen met het smeren van wondhelende zalf op het DT. Hopelijk vermindert dat de roodheid wat sneller en zorgt het ervoor dat het DG sneller hersteld.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8169-1.jpg‎ (139,5 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8176-1.jpg‎ (145,3 KB, 72x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8180-1.jpg‎ (146,5 KB, 92x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 17:54   #4
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Hoi Leslie, dank voor je verhaal! Ziet er goed uit op het eerste gezicht, ik ben benieuwd hoe je kruin zich gaat ontwikkelen. Was het FUT transplantatiehaar de lok die op je pre-op foto staat? Dat ziet er echt goed uit namelijk.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 18:42   #5
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Ja, de voorkant is gedaan met de FUT behandeling. Is destijds tussen bestaande haren geplaatst dus met de tijd ook iets gaan verdunnen. Nu een hoge dichtheid. En om in de toekomst de rest van me kruin te behouden ga ik starten met Essengen 6.
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2021, 15:28   #6
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Dag 3

Dag 3
Eindelijk voor het eerst weer het haar kunnen wassen. TG voorzichtig met schuim gedept en rustig afgespoeld. Heerlijk wat water over je koppie gooien. Zwellingen in het gezicht vallen (nog) mee, heb ook vanaf dag 1 veel gekoeld dus dat heeft blijkbaar geholpen. Vocht zit momenteel meer rondom me nek, dus heb momenteel een dikke nek :-)

Met momenten kriebelt het, met name bij het DG. Maar is te doen, af en toe sprayen verlicht dat ook. Voor de rest is de huid wat rustiger. Spray nog regelmatig het TG, hopelijk versoepeld dat het verwijderen van de korstjes.

Heb ook de foto's van de arts gekregen vlak vóór en vlak na de behandeling. Aangezien deze wat duidelijker zijn heb ik deze toegevoegd aan mijn eerste post. Overigens had ik de dag voorafgaande aan de HT mijn haar al geschoren (3 mm) zodat de kids alvast konden wennen :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8219-1.jpg‎ (140,0 KB, 137x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8225-1.jpg‎ (144,4 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8222-1.jpg‎ (142,7 KB, 98x gelezen)

Laatst gewijzigd door Leslie40; 20 juli 2021 om 16:05
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2021, 23:06   #7
Wg88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2019
Locatie: Hollandia
Berichten: 35
Geslacht:
Ha Leslie,

Heb je ook nog foto s van je eerste transplantatie?
Ik ben benieuwd tot waar ze haar hebben gezet?
Ben je niet bang dat je dadelijk alsnog in het middenstuk kaal wordt?

Groet,
Wg88 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2021, 16:54   #8
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wg88 Bekijk bericht
Ha Leslie,

Heb je ook nog foto s van je eerste transplantatie?
Ik ben benieuwd tot waar ze haar hebben gezet?
Ben je niet bang dat je dadelijk alsnog in het middenstuk kaal wordt?

Groet,
Nee, niet zo bij de hand, liggen ergens op zolder op een cd. Zal eens kijken of ik het kan vinden. Heb even een foto toegevoegd met ongeveer het gebied. Dus een deel van het midden is destijds opgevuld. Nu met de kruin erbij hoop ik op een mooi resultaat. Zal wel wat moeten doen om verdere uitval te stabiliseren. Heb 14 jaar geen medicatie gebruikt, maar de topische finasteride van tegenwoordig vind ik het proberen waard. Anders is het ook zonde en heb ik kans op verdere uitval. Bij de oude haarlijn was ook wat verdunning opgetreden en stonden de haren wat onnatuurlijk omhoog. Dit is nu ook gecorrigeerd (een meer natuurlijke haarlijn), evenals een verdere verdichting. Ben nu in de 40 jaar en hoop met deze transplantatie (en medicatie) heel wat jaren plezier ervan te hebben. Ik zal de komende maanden de voortgang laten zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg InkedIMG_7907_LI-2.jpg‎ (142,1 KB, 176x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2021, 12:50   #9
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Dag 8

Dag 8
Ondertussen een week verder. Korstjes zijn grotendeels verdwenen, hier en daar zie je nog wat liggen. DG inmiddels wat rustiger geworden (minder rood). Dekking op kruin is goed zichtbaar, ben er super tevreden over. Is daar ook minder rood.

De voorkant is ietsjes roder, verder geen last van. Je ziet ook steeds duidelijker de groeirichting van de haartjes. Ziet er natuurlijk uit, niet rechtopstaand. Persoonlijk vond ik, en de arts overigens ook, dat de oude haarlijn wat onnatuurlijk eruit begon te zien. Zie ook de foto in de bijlage. Bovendien zorgt de verdikking aan de voorkant voor minder doorkijk. Tot zover de theorie, ben natuurlijk erg benieuwd hoe alles in de praktijk gaat uitpakken.

Het litteken achterop zou ik in de toekomst wat minder zichtbaarder willen maken. Als het haar wat langer is dan is het niet zichtbaar, maar ik zou het ook best weleens wat korter willen dragen. Ik zag best mooie resultaten met MHP (tattoo Bob) voor het "wegwerken" van het litteken. Iemand hier ervaring mee? Je kan er natuurlijk ook grafts plaatsen, maar dat is misschien naar de toekomst toe zonde.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PHOTO-1.jpg‎ (108,6 KB, 302x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8362-1.jpg‎ (150,3 KB, 202x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8363-1.jpg‎ (144,1 KB, 227x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8346-1.jpg‎ (146,9 KB, 201x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2021, 15:34   #10
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Dat gaat snel, het ziet er mooi schoon uit!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2021, 14:17   #11
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Update - 6 maanden

Het is inmiddels iets meer dan 5 maanden geleden dat ik de behandeling heb ondergaan, dus tijd voor een korte update. De kruin en voorkant zijn inmiddels goed aan het volgroeien. Ben tot nu toe zeer tevreden met het resultaat. In de bijlage enkele foto's net voor de behandeling en het huidige resultaat. Persoonlijk oogt de voorkant nu veel natuurlijker, echt knap gedaan van arts.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor behandeling - 1.jpg‎ (142,9 KB, 256x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor behandeling - 2.JPG‎ (128,7 KB, 270x gelezen)
Bestandstype: jpg 0100cba6-eb59-4906-bb65-04e3381f7530.JPG‎ (56,8 KB, 335x gelezen)
Bestandstype: jpg 446d6f2a-97bf-465d-b9c9-c982e671c466.JPG‎ (62,8 KB, 317x gelezen)
Bestandstype: jpg 9278110e-238b-46e8-b715-5a3dc5deb029.JPG‎ (64,8 KB, 327x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2021, 14:18   #12
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Nog enkele foto's

Hierbij nog enkele foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg a66aa9ed-a34d-46b5-8519-e1978983c671.JPG‎ (61,3 KB, 318x gelezen)
Bestandstype: jpg c33301c0-3386-4f60-ae75-043d3e2c6809.JPG‎ (57,3 KB, 267x gelezen)
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2021, 16:12   #13
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Een hele verbetering!
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2022, 11:00   #14
daymeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2016
Berichten: 23
Geslacht:
Kruin volledig dicht nu?
daymeister is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 13:06   #15
Leslie40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daymeister Bekijk bericht
Kruin volledig dicht nu?
Het is, zeker vergeleken met hoe het was, mooi aan het volgroeien. Ben nu al tevreden met de dekking. Maar het eindresultaat duurt zeker 12 maanden vertelde de arts. Voel ook nog steeds stoppeltjes en nieuwe haartjes doorkomen, dus volledig dicht is het nog niet.
Leslie40 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.