Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2021, 13:20   #1
Trevor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2021
Locatie: Schiedam, NL
Berichten: 3
Geslacht:
Ik had mijn haartransplantatie veel eerder moeten doen

Goedemiddag mede-forumleden,


Ik heb lang getwijfeld om iets te posten op Haarweb. Wat ik nu plaats, is vooral om alle twijfelaars onder ons, over de streep te trekken. Als twijfelaars onder ons een haartransplantatie ondergaan, en hiervan net zo gelukkig worden als ik dat ben geworden... durf ik te zeggen dat er veel bondgenoten een stuk gelukkiger door het leven gaan.

Mijn kaalheid / inhammen begon zo rond mijn 25e. Echter, in de beginjaren van de inhammen weinig tot geen last gehad. Stoorde er me er niet aan. Vanaf mijn 28-29e begon mijn haar toch wel in een flink tempo dunner te worden en werden de inhammen groter. Met een kort kapsel kon het ermee door. Maar de onzekerheid over mijn haar nam met de dag toe. In het weekend droeg ik eigenlijk altijd een pet, wanneer de gelegenheid dat toeliet. Om mijn haar kort en voor mijn gevoel 'toonbaar' te houden, zat ik iedere 1,5 tot max 2 weken bij de kapper. Ongemerkt was ik plots dagelijks met mijn haar en uiterlijk bezig, en niet op een leuke manier. Rond mijn 30e heb ik denk ik voor het eerst serieus een haartransplantatie overwogen en onderzoek gedaan. Uitgesteld... en nog een keer uitgesteld... focus verlegt naar andere zaken... van uitstel leek afstel te komen. Tot ik op mijn 35e in een fase belandde waarin ik mij echt schaamde voor mijn haar. De kapper was dicht (vanwege Covid), dus de tondeuse erop gezet. Van een kalend koppie met inhammen naar gemillimeterd haar all-over. Beter dan die inhammen, nu even wennnen aan die kale kop. Dat wennen duurde weken, maanden. Ik kon niet wennen! Vreselijk vond ik het om mezelf te zien. We schrijven medio 2020 wanneer mijn vriendin me aanspoort om me toch nog eens te verdiepen in een haartransplantatie.

Na opnieuw te hebben gelezen besloot ik afspraken te maken om artsen / klinieken live te spreken en te bezoeken. Ik heb 3 consults gehad bij verschillende klinieken. Uiteindelijk was de keuze maken voor de voor mij juiste kliniek niet zo moeilijk. Hieronder kort uiteengezet mijn ervaringen:

Visus Kliniek te Rotterdam
Prima eerste indruk: schoon, netjes begroet en koffie aangeboden, straalt proffesionaliteit uit. Consult had ik hier niet met een arts, met een 'baliemedewerker'. Ongetwijfeld veel kennis hoor, maar toch apart. Iemand die mij uiteindelijk niet behandeld beoordeeld mij wel meteen bij een eerste consult en print aan de hand van wat gemaakte foto's meteen een voorbeeld op haar scherm hoe mijn haarlijn eruit zou komen te zien. Mooi systeem , maar naar mijn wensen was nog niet gevraagd.

FueGenix
Fuegenix kwam ik tegen op Facebook (adv.). Deze praktijk is relatief jong en klein, maar de arts (Dr. Ahmad) heeft de nodige ervaring. Hier sprak ik tijdens de consult wel direct met de behandelend arts. Gaf mij meteen een goed gevoel. Kreeg meteen eerlijk advies over wat wel en wat niet zou kunnen. Alles kan, maar het moet wel staan en natuurlijk zijn.

Hairworld Istanbul
Consult op kantoor van deze kliniek, in Vlaardingen. Spijt dat ik hierheen ben gegaan. Consult kost je 35 Euro, geld wordt in mindering gebracht op je uiteindelijk behandeling. Makkelijk verdienen dit. Commercieel uitgemolken: meteen een afspraak maken om zo snel mogelijk naar Turkije te vliegen. Mij te 'pusherig', echt niets voor mij. Het schermen met foto's van bekende Nederlanders die in deze kliniek behandeld zijn deed mij niks, maar kan me voorstellen dat mensen hiervoor gevoelig zijn.

Na een tijdje alles laten bezinken is mijn keuze uiteindelijk op FueGenix gevallen, een vrij makkelijke keuze achteraf. Dr. Ahmad was de enige die mij in een consult aangaf wat ik beter niet kon doen, en gaf hierbij gedegen en professionele uitleg. Deze arts weet waarover hij het heeft. Mijn keuze maakte ik uiteindelijk na wat mailverkeer waarin ik Dr. Ahmad aangaf dat ik voor 99,9% zeker wist dat ik door hem behandeld wilde worden. Dr. Ahmad stuurde mij de respons terug: 'Zolang jij het 99,9% zeker weet en niet 100% zeker, behandel ik je niet'. WOW! Die kwam binnen, dit raakte en triggerde mij.

terug naar het begin van mijn post, en waarom ik bovenstaande plaats: twijfel niet! Ik heb geen spijt van mijn behandeling. Ik heb geen spijt van mijn keuze voor FueGenix. Waar ik wel spijt van heb, is dat ik jarenlang heb getwijfeld en mezelf voor de gek heb gehouden. Sinds mijn behandeling voel ik mij veel zelfverzekerder, jonger... gelukkiger! Sinds mijn behandeling op 29 januari 2021, heb ik geen petjes meer gedragen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar voor.jpg‎ (134,3 KB, 788x gelezen)
Bestandstype: jpg haar na.jpg‎ (130,1 KB, 685x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 3 mnd.jpg‎ (136,4 KB, 769x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 4 mnd.jpg‎ (140,8 KB, 767x gelezen)
Trevor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2021, 13:40   #2
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Hoi Trevor, dank voor het delen van je verhaal. Het resultaat mag er zeker wezen - al na 4 maanden zag het er enorm goed uit. Hoeveel grafts zijn gezet?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2021, 08:56   #3
Trevor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2021
Locatie: Schiedam, NL
Berichten: 3
Geslacht:
Hoi, er zijn 2416 grafts gezet
inmiddels 6 maanden na transplantatie en zooooo blij!
Trevor is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2021, 10:51   #4
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Bekijk bericht
Hoi, er zijn 2416 grafts gezet
inmiddels 6 maanden na transplantatie en zooooo blij!
Heel mooi resultaat ! Ik begrijp dat je u nu beter voelt
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2021, 12:33   #5
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Snap dat je erg blij bent! mooi resultaat, compleet ander mens!
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2021, 12:10   #6
Fearofthedark
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2018
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Bekijk bericht
Goedemiddag mede-forumleden,


Ik heb lang getwijfeld om iets te posten op Haarweb. Wat ik nu plaats, is vooral om alle twijfelaars onder ons, over de streep te trekken. Als l ik mij veel zelfverzekerder, jonger... gelukkiger! Sinds mijn behandeling op 29 januari 2021, heb ik geen petjes meer gedragen


Mooi resultaat zeg!
Mag ik vragen hoeveel je betaald heb?
Ik twijfel ook om hier op consult te gaan maar zie geen tarieven staan.
Fearofthedark is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2021, 19:54   #7
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Ik had het ook veel eerder moeten doen. Was de beste beslissing in mijn leven tot nu toe
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2021, 13:55   #8
Trevor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2021
Locatie: Schiedam, NL
Berichten: 3
Geslacht:
10 maanden na mijn behandeling bij Fuegenix...

het is inmiddels alweer 10 maanden geleden dat ik door Dr. Ahmad van Fugenix behandeld ben, en ook alweer 4,5 maand na mijn vorige post.

In mijn vorige post liet ik vooral weten dat ik enorm blij was met de resultaten van de behandeling op dat moment, en dat ik alleen maar spijt heb van het feit dat ik me niet eerder heb laten behandelen.

Nu, 4,5 maand later kan ik vooral zeggen dat de behandeling mij echt enorm heeft geholpen. Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen, draag zelden / nooit nog een petje (alleen als ik het zelf echt wil, niet omdat het gevoelsmatig 'moet'). Ja, ik ben echt oprecht trost op het resultaat tot dusver.

In foto-album wat recente foto's toegevoegd
Trevor is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2021, 21:26   #9
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Ziet er top uit man! Blij voor je dat je die keuze hebt gemaakt, ik weet precies hoe je je voelde. Vooral het pet gedeelte en dagelijks ermee bezig zijn.

Zit nu zelf in week 8 na de HT en ben pas 25. Ook besloten op op redelijk jonge leeftijd een HT te doen, nog geen seconde spijt van gehad! Hoop dat het resultaat net zo top wordt als bij jou

Moet heel eerlijk zeggen dat het eerste kapsel en daarbij kaal voorstellend je ook niet misstaat en je kaal gewoon zou rocken! Maarr, haar is bijna altijd toch beter
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.