Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2022, 12:52   #1
TKN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Arrow 4500 grafts, FUE SAPPHIRE - Real Hair Center Istanbul

Hallo allemaal,

Ik ben deze week lid geworden van deze website en ik zag dat de meeste hun ervaringen en voortgang hier ook delen.

Ik heb in juni een haartransplantatie gehad bij Real Hair Center Istanbul, zij hebben 4500 grafts geplaatst met de sapphire FUE methode.
Ook ik wil graag mijn ervaring en voortgang met jullie delen. Wellicht dat iemand hier wat aan heeft en daarnaast is het ook voor mij fijn om tussentijd feedback over te ontvangen.

Even kort over mezelf:
Man
31 jaar oud
Surinaams afkomst
Begon kaal te worden vanaf 28 jaar. (Kreeg inhammen, haren werden dunner, haaruitval waardoor je zag dat ik kaal werd, haren werden minder bij me kruin) zie ook Foto 1.
Ik scheerde voornamelijk me hoofd kaal, ging weleens naar de kapper om mijn zijkant op te scheren en bovenaan mm te laten staan. Zo viel in ieder geval niet op dat ik echt kaal was (los van de inhammen). Maar ook dit is voo tijdelijk want de haren aan de zijkant en achterkant die groeien vrij snel.

Real Hair Center Istanbul
Vele horen deze naam waarschijnlijk voor het eerst!
Dit was ook geheel vrij nieuw voor mij.
Ik was in juni in Turkije (Istanbul) omdat een kennis een neuscorrectie had bij Esteworld. Ik was toch eenmaal daar en heb ik daar in het kliniek meteen consult gevraagd van wat er te regelen was met mijn huidige haar. Zij gaven aan dat 2.500 grafts wel genoeg zal zijn. (Ik was totaal nieuw met het uitvinden van haartransplantatie en welke klinieken er allemaal waren).

Door omstandigheden is de operatie niet doorgegaan bij Esteworld, voelde niet fijn/goed voor mijn kennis en zijn wij gekapt daar. Persoonlijk leek het allemaal gehaast daar en qua service was het veel minder (wellicht gaat het anders aan toe bij de haartransplantatie dus kan dit niet oordelen). Wel heb ik een haarserum middel vandaar gekocht, zie foto. GF Hair Serum heet het, ze gaven aan dat het beter werkt na een haartransplantatie. Mijn voornemen was ik gebruik het wel een aantal maanden en als het niet helpt dan kom ik wel voor de haartransplantatie.

Wij zijn toen eerder teruggevlogen naar Nederland toe. Me kennis heeft binnen een week een consult gehad bij Dutch Clinic in Hoofddorp. Was een kort maar krachtig gesprek met de arts daar. Wij konden diezelfde week ook terecht voor een operatie in Istanbul (andere zijde dan waar wij voorheen waren). Alles was goed geregeld daar, de operatie is ook goed verlopen. Dit had mij een extra motivatie/trigger gegeven om toch nog even na te vragen over een haartransplantatie. De vrouw die ons daar hielp maakte meteen foto's van alle zijden van mijn hoofd. Ze stuurde dit door naar het kliniek (Real Hair Center in dit geval) en ik kon de dag daarna meteen terecht. Hoe impulsief en spontaan was dit?

We zijn nu next day bij het kliniek, papierwerk vooraf gedaan. Consult gehad met de arts, ze bekeek mijn donorgebied en deze zag er goed uit. Daarna tekende ze lijnen op mijn hoofd en daarna werd er geschoren.
Nu gaat het beginnen!
Ik had ook verdoving erbij genomen (er zijn mensen die zonder doen, really bro ) en de sessie duurde 6,5 uur lang. Ik heb niks gevoel met de verdoving was wel fijn was! De arts en een assistent van haar waren bezig met mij. Eerste 3 uur zijn ze bezig bij je donorgebied, had toen even pauze (rijst met kip gegeten) en na het eten konden we weer verder met het plaatsen van de haarzakjes. Zie Foto 2 hoe het eruit zag na de sessie.

Ik had een shampoo meekregen en een lotion om mee in te smeren/te masseren. Daarnaast ook antibiotica, bloedverdunners en paracetamol (als kuur voor 1 week). Lotion is inmiddels al op en ik gebruik momenteel de GF Hair Serum van Esteworld en verder niks anders. Ik kreeg mee van de vrouw die ons daar hielp in Turkije dat arganolie (puur natuurlijk) ook goed is omdat deze ook ontstekingsremmend is en daarnaast ook goed voor je haar is.

Zoals jullie weten ben ik nog een rookie op dit vlak dus als jullie tips/advies hebben met welke producten ik mijn haargroei kan stimuleren of gezond kan houden hoor ik het graag! Graag hoor ik ook feedback van jullie en ik sta open om jullie vragen te beantwoorden!

Ik heb een aantal foto's bijgevoegd!

Ik kan helaas niet meer dan de maximum bijvoegen. Wellicht in een ander bericht?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg NA OPERATIE.jpeg‎ (49,4 KB, 56x gelezen)
Bestandstype: jpeg VOOR OPERATIE.jpeg‎ (109,1 KB, 60x gelezen)
Bestandstype: jpeg NA 1 WEEK TWEEDE WASSING.jpeg‎ (99,3 KB, 57x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 Weken Bovenkant.jpg‎ (141,3 KB, 46x gelezen)
Bestandstype: jpeg 1 Maand Bovenkant.jpeg‎ (65,3 KB, 63x gelezen)
TKN is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue sapphire, haatransplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.