Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2015, 19:46   #1
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ketoconazol en seborroïsch eczeem

Hallo,

Ik heb namelijk last van lichte schilfers als ik op m'n hoofdhuid krab. Ik vroeg aan m'n dermatoloog of ketoconazol een oplossing kan bieden, maar zij raadde me dat af omdat het je haar heel erg droog maakt. Zij zei dat anti-roos shampoos ook heel doeltreffend kunnen werken. Dat samen met het föhnen van je haar. Ook heeft ze me Clobex shampoo voorgeschreven die je 1 of 2 keer per week 15 minuten op je hoofd moet doen alvorens te douchen/baden.

Iemand die hier ook last van heeft?

Ik lees ook dat keta een doeltreffend middel is tegen kaalheid. Zijn hier wetenschappelijke bewijzen van?

Laatst gewijzigd door YannickUA; 2 oktober 2015 om 19:50
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 00:00   #2
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Zelf heb ik niet zo'n goede ervaring met die Clobex shampoo. De dokter zei ook dat ik seborroïsch eczeem had en gaf me die shampoo die ik een week of 4 moest gebruiken. Tijdens het gebruik merkte ik niet veel maar toen ik gestopt was begon mijn hoofdhuid gigantisch te vervellen. Daarna terug gegaan en ketoconazol shampoo gekregen, toen herstelde het weer en werd het weer als eerst, kleine schilfertjes heb ik dus nog steeds. Dit wil overigens niet zeggen dat jij dit ook krijgt, ik heb van mezelf nogal een gevoelige droge huid die weinig kan verdragen, dus vandaar.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2015, 00:35   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ik had eigenlijk geen weet dat ik het had. Nooit jeuk, nooit opvallend veel schilfers.
Clobex is een sterke corticosteroide die zeer doeltreffend blijkt tegen psoriasis en eczeem. Ik gebruikte hiervoor Elocon, maar omdat dat een liquid was en ik lang haar heb was dat moeilijk aan te brengen.

Mag je wel maar een aantal weken gebruiken, vanwege de heftige bijwerkingen op lange termijn.
Daarna lijkt het me het beste om je roos onder controle te houden met dandruffshampoo's.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.