Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2021, 22:25   #1
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Esteworld fue 2000 grafts + Acell (Advies gevraagd)

Beste allen,

Na jaren overdenken ben ik toch gezwicht om hoogstwaarschijnlijk een HT te ondergaan.
Dit door inhammen en dunner wordend haar op de kruin.

Vorige week op gesprek geweest bij Esteworld.
Op mijn kruin, waar het mij voornamelijk om gaat zit blijkbaar nog zoveel haar dat een HT niet mogelijk is. Deze haren zijn enkel dun en ‘onzichtbaar’ geworden. Een Acell behandeling wordt hier aangeraden om de haren weer een boost te geven.
Voor mij een verrassing omdat ik dacht dat ik bovenop kaal was.

Bij mijn inhammen wordt aangeraden +~ 2000 grafts te plaatsen om zodoende weer een nette haarlijn te krijgen. Gezien ik geen geschoren hoofd wil zal alles gaan met een haarbesparende transplantatie (niet kaal/geschoren).

Een voorlopige afspraak om naar Turkije te vliegen staat eind augustus.

Bijgevoegd enkele foto’s van de huidige situatie.
Hoe kijken de kenners op Haarweb tegen voornamelijk de kruin aan?
Gaat de Acell behandeling hier positief effect hebben?

Voor de volledige informatie, ik slik momenteel reeds 1,5 jaar finasteride.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg C776F8A3-B0FC-4313-922A-160DAD84201F.jpg‎ (81,5 KB, 158x gelezen)
Bestandstype: jpg FED626E9-3D30-47B8-BBE2-D5E037DE35D1.jpg‎ (108,0 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: jpg 857858A4-39A6-449A-8CAB-010EA022EB92.jpg‎ (74,3 KB, 156x gelezen)

Laatst gewijzigd door --koen--; 2 augustus 2021 om 22:46
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2021, 22:42   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Ik zou nog even doorzoeken.

Zeker als je al 1,5 jaar fina slikt, gaat een Acell behandeling (met weinig bewijs dat het uberhaupt werkt) je normaal gesproken echt geen volle kruin geven.
Dat je "onzichtbare" haren op je kruin hebt klinkt niet erg plausibel, maar kunnen wij hier op de foto niet beoordelen: met andere klinieken praten kan sowieso geen kwaad.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2021, 19:44   #3
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Nee, m.b.t. de ACELL-behandeling ontbreekt wetenschappelijk bewijs omtrent de werking. Ik raad het je niet aan. Ook op dit forum ga je geen overtuigende resultaten vinden. Net als PRP. De meesten kiezen ervoor in het kader van "baat het niet, dan schaadt het niet". Het kan wel goed zijn dat er nog geminiaturiseerde haartjes op je kruin zitten. Medicatie kan helpen om die een boost te geven, maar daar zit je de rest van je leven aan vast wil je het resultaat behouden en er bestaat wel risico op bijwerkingen. Ook daarover is veel te lezen, o.a. op dit forum.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2021, 21:16   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Medicatie kan helpen om die een boost te geven, maar daar zit je de rest van je leven aan vast wil je het resultaat behouden en er bestaat wel risico op bijwerkingen.
Hij zit al 1,5 jaar op fina. Kennelijk heeft dat dus niet geholpen, of in ieder geval niet voldoende.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2021, 00:21   #5
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Oeps, daar had ik even overheen gelezen. Fina kan werken om het verdere uitvalproces te vertragen en om wat haartjes die recent, de afgelopen jaren, zijn geminiaturiseerd een boost te geven. Maar als je er niet op tijd bij bent geweest en de haarzakjes zodanig zijn aangetast dat ze er simpelweg niet meer zijn, dan moet je de illusie dat je een volle bos haar terugkrijgt vooral laten varen.

Ik snap alleen niet waarom een haartransplantatie niet mogelijk zou zijn op de kruin. Als het dunner wordt, zit je onder de grens van 45 grafts/cm2. En dan moet een bekwame behandelaar gewoon tussen de bestaande haren door kunnen transplanteren. Of als het zó dun is, gewoon overal zonder ergens rekening mee te houden. Ik zou nog eens wat adviezen bij andere klinieken inwinnen over je kruin.

Ik heb ongeveer precies 0% hoop dat een ACELL-behandeling de situatie op je kruin zal doen veranderen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2021, 00:25   #6
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Probeer eens minoxidil + dermarolling op de kruin. Schijnt goed te helpen, vaak beter dan op de inhammen.

In plaats van een dermaroller kan je ook opteren voor een dermapen, die zijn beter.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2021, 08:45   #7
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Nou ik heb de acell ook gecombineerd met mijn haartransplantatie en heb er echt veel onderzoek naar gedaan. In In Amerika is het bijvoorbeeld enorm populair.
Hier doen veel klinieken het ook, en zeker niet de minste.
Ik lees hier heel vaak dat alleen Esteworld het doet maar datis onzin.
In europa mag het iig niet gebruikt worden begreep ik, andere eissen en normen denk ik.
Een beetje als de essengen, die je hier niet kan kopen maar in Amerika wel, net als acell.
En acell is een toevoeging op prp, het is dus geen prp, het is extra.
Heb dus zelf ook de prp en acell gedaan. Prp voor een snellere wondgenezing en de acell voor m'n verzwakte haren en tegen eventuele litteken vorming, we gaan het meemaken, kan ik hier mooi delen.
Esteworld heeft mij destijds tijdens consult wel verteld dat acell geen wondermiddel is.
En dat het de aantasting aan mijn haar voor een gedeelte kon herstellen maar dat het niks zou doen tegen verdere aantasting, daar ga ik straks de essengen voor gebruiken.
Acell heb ik dus genomen om mijn zwakke haar sterker te maken (uitgangspunt verbeteren), de essengen en super haar formule om mijn haar sterk te houden, en de transplantatie natuurlijk voor m'n voorste haarlijn en stukje kruin om er weer een mooi geheel van te maken.

Ik heb iig echt een goede ervaring gehad bij Esteworld, ze waren eerlijk en informatief, namen de tijd voor me, en hingen naar mijn mening niet alleen maar mooi weer verhalen op.

Succes met je keuze, ik hoop ook voor jou op een top resultaat.
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2021, 11:09   #8
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
heb er echt veel onderzoek naar gedaan. In In Amerika is het bijvoorbeeld enorm populair.
Heb je onderzoek gedaan naar de werking of onderzoek gedaan naar hoe populair het is? Want dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

Voor zover ik weet zijn er geen tot nauwelijks objectieve wetenschappelijke studies die hebben aangetoond dat Acell werkt (en niet gewoon een marketingtrucje is). Als jij die studies wel hebt gevonden, kom maar op, ik ben oprecht benieuwd en laat me door harde data graag overtuigen. Maar dat er andere mensen zijn die het ook doen, is natuurlijk geen bewijs dat het werkt.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2021, 21:56   #9
Ruudje
Ruudje
 
Geregistreerd: 21 juni 2021
Berichten: 26
Geslacht:
Tuurlijk zijn dat 2 verschillende dingen. Ik vind case studies veel belangrijker, en er is ook genoeg te vinden. Het is dus echt niet zomaar iets. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Wil alleen maar zeggen dat het hier vaak word afgedaan als een upsell die alleen Esteworld heeft, dat is dus niet waar. Heel veel Amerikaanse artsen voeren het ook uit.

https://www.google.nl/search?q=acell...w=1920&bih=969

Case studies kan je geloven, of niet. Gelukkig ben ik nu mijn eigen case studie ^^
En ik zal mijn bevindingen en conclusie met jullie delen.
Ruudje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2021, 23:30   #10
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
De pest is dat de meeste mensen PRP of ACELL combineren met een andere behandeling en het dus lastig is te zeggen of PRP of ACELL aan het resultaat heeft bijgedragen. Ik zie geen kortere hersteltijden, minder shockloss of meer haargroei dan bij mensen die alleen een HT hebben ondergaan.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2021, 14:50   #11
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik lees ook wel positieve reviews over Acell maar sta er ook sceptisch tegenover.
Esteworld gelooft er blijkbaar wel in.
Commercieel doen ze eigenlijk een slechte zet want aan een fue verdienen ze meer dan aan Acell.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2021, 19:05   #12
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Goedemiddag allen,

Excuus voor de late reactie.
Dank voor jullie antwoorden. Inmiddels heb ik 3,5 week geleden de haartransplantatie bij Esteworld achter de rug.

Heb hiervoor een nieuw topic geopend.
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.