Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2009, 16:15   #1
David9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2008
Berichten: 26
Advies gevraagd..

Beste Haarweb Leden,

Ben 23 (en 7 maanden) jaar, heb sinds 2-3 jaar last van AGA.
Ik gok dat ik NW3 met diffuus uitdunning op de kruin heb. Inhammen vallen gelukkig mee (lijkt eerder NW2), en nu en voorlopig zorgen een paar klopjes topik ervoor dat verder niemand enig idee heeft dat ik AGA heb.

Ik gebruik sinds Juni 2007 Propecia 1x dagelijks in de ochtend na het ontbijt.
Dit doe ik op advies van transhair, tijdens een consult die ik ergens medio Juni 2007 gekregen heb. Deze vrouwelijke chirurg vertelde mij vrij stellig dat als ik niets zou ondernemen ik waarschijnlijk binnen 2-3 jaar hetzelfde als mijn vader zou hebben (NW6-7). Wat vinden jullie overigens van deze uitspraak? Ik bedoel, zij zal uiteraard credits hebben als ik over 2-3 jaar niet zo kaal ben, maar toch, ze zei het met veel zekerheid.
Overigens; ik had toen (ca. 2 jaar geleden) iets minder dun haar op mijn kruin als nu, maar echt heel veel is er niet vanaf gegaan. De bewering dat propecia het helemaal compleet stil legt klopt denk ik voor mij niet helemaal, maar met alles wat helpt ben ik blij.

Daarnaast gebruik ik dagelijks minoxidil, dit doe ik sinds October 2008.
Als ik tijd genoeg heb 's ochtends en 's avonds, anders alleen in de avond na het uitwassen van topik. Ik neem dan dus een dubbele dosis.
Ik ben bereid er geld aan uit te geven, ik vrees dat ik ergens tussen 25 en 30 jaar, toch wel een HT zal moeten ondergaan. Natuurlijk wil ik dit zo lang mogelijk uitstellen.

Maar voor nu, mijn vraag (ik lees alle topics al regelmatig)
- Hebben jullie nog aanbevelingen voor mijn regime, zaken die zeker te proberen zijn? Dus dingen waar mijn haar echt niet slechter van kan worden. Een haarlaser bijvoorbeeld? Welke wordt algemeen het best geacht (dus door de meeste mensen)?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door David9; 24 mei 2009 om 12:39
David9 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2009, 22:37   #2
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David9 Bekijk bericht
- Hebben jullie nog aanbevelingen voor mijn regime, zaken die zeker te proberen zijn? Dus dingen waar mijn haar echt niet slechter van kan worden. Een haarlaser bijvoorbeeld? Welke wordt algemeen het best geacht (dus door de meeste mensen)?
Producten waar je haar niet slechter van wordt zijn er legio, maar producten waarvan je haar echt beter wordt zijn schaarser..

Finasteride is eigenlijk het enige echt goede, bewezen middel. In mindere mate geldt dat voor minoxidil en rooscure shampoo.
Verder zal Jantje nog wel een product A aandragen, en Pietje een product B maar dan kom je in de categorie spul waarvan het allemaal nog maar te bezien valt.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 08:19   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Switch van propecia naar proscar (maar dan wel 1 mg; pillen dus doorsnijden). Scheelt enorm in de kosten!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd met foto's henk1106 AGA - Algemeen 59 15 oktober 2008 01:27
Advies gevraagd Alsicatraz Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 september 2008 22:03
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.