Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 december 2011, 11:10   #1
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
800 grafts FUE Transhair

Alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb hierop het forum. Uiteindelijk is het ook niet direct mijn hobby om ermee bezig te zijn, dat ben ik namelijk liever niet, daarom ook het besluit de transplantatie uit te laten voeren om hopelijk een tijd ermee klaar te zijn.

Op 21 November heb ik de transplantatie uit laten voeren bij Transhair in Vlijmen, hier moest ik om kwart voor 8 aanwezig zijn voor de behandeldag. Een vroege dag dus voor mij, aangezien ik eerst nog 180km moest rijden.

Na ontvangen te zijn bij de kliniek eerst van uit verschillende posities gefotografeerd om zo de huidige situatie in kaart te brengen en de nieuwe situatie afgetekend werd door de chirurg. Rond 9 uur werd de achterkant van mijn hoofd geschoren (ik had het haar wat langer gelaten) waarop daarna het uitnemen van de transplantaten kon beginnen. Hierbij met een soort masseerapparaat verdoofd waarbij ik moet zeggen dat ik niet echt veel last had van de prikjes.

Rond kwart voor 1 volgens mij was het uitnemen klaar en kreeg ik een lekkere lunch, en kon ik mooi even tv kijken . Rond half 2 werd het gebied waar de nieuwe haartjes moesten komen verdoofd waarop vervolgens de gaatjes werden geprikt door de chirurg. Erg prettig gevoel als je weet dat er dan op dat moment wat aan gedaan wordt . Vervolgens alle haartjes erin gezet, wat volgens de assistentes van goede kwaliteit was.

Rond een uurtje of 4 weer huiswaarts na een lange dag

Na 2 weken het haar door de kapper laten bijknippen en je zag er helemaal niks meer van. Korstjes verdwenen en het kapsel zag er normaal uit Nu afwachten op het resultaat...

Foto's komen later
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 13:20   #2
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hé Twijfelaar,

Een goed herstel toegewenst en hopelijk straks een mooi opgevulde dos! Wat heb je precies laten doen? 800 grafts is nl. een relatief kleine ingreep.

Hoe heb je het verder bij TH ervaren? Ik ben daar eerder op consult geweest en kreeg een FUT aangeraden (maar dat zag ik uiteindelijk niet zitten). Verder zag het er wel goed uit, maar m.i. allemaal iets tè commercieel. Maar dat hoeft niets over de kwaliteit te zeggen. Hebben ze je een FUE aangeraden, of ben je er zelf mee gekomen?
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 13:44   #3
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonico Bekijk bericht
Hé Twijfelaar,

Een goed herstel toegewenst en hopelijk straks een mooi opgevulde dos! Wat heb je precies laten doen? 800 grafts is nl. een relatief kleine ingreep.

Hoe heb je het verder bij TH ervaren? Ik ben daar eerder op consult geweest en kreeg een FUT aangeraden (maar dat zag ik uiteindelijk niet zitten). Verder zag het er wel goed uit, maar m.i. allemaal iets tè commercieel. Maar dat hoeft niets over de kwaliteit te zeggen. Hebben ze je een FUE aangeraden, of ben je er zelf mee gekomen?
Nee, deze FUE is mij aangeraden. Beide technieken ben ik wel van op de hoogte gebracht maar volgens mij gezien het aantal grafts was daarop wel het advies FUE te doen.

Verder heb ik Transhair wel als professioneel ervaren. Waren ook leuke assistentes Kwamen ook vriendelijk over en had ook wel een prettig gevoel bij de filmpjes op hun site (van een tijdje geleden). Daarop had ik dus ook wel de indruk dat ze goed ervaren zijn.

Verder was de dag ook goed verzorgd, het was zo geen vervelende dag.
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 13:46   #4
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
En groot pluspunt vond ik wel dat ik snel geholpen kon worden, ben erg blij dat er nu in ieder geval wat aan gedaan is. Het resultaat is natuurlijk afwachten, vind het erg moeilijk in te schatten zo met die kleine haartjes...
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 14:53   #5
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
Ik heb trouwens de inhammen wat laten corrigeren, en daarbij het haar aan de voorkant wat verdicht...
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 15:21   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dus eigenlijk nadruk op een wat steviger haarlijn?

Leuk trouwens om nu ook een serieuze FUE-ervaring met Transhair te lezen. Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 15:42   #7
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dus eigenlijk nadruk op een wat steviger haarlijn?

Leuk trouwens om nu ook een serieuze FUE-ervaring met Transhair te lezen. Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
Niet direct. Ik ben in eerste instantie op consult gegaan voor die inhammen, bij het aftekenen heeft de chirurg aangegeven ook wat te verdichten aan de voorkant.

Uiteindelijk heb ik dat natuurlijk aan de chirurg over gelaten, zeker met de haarlijn, want daar heb ik gewoon niet genoeg kijk op. Ik vertrouw daarbij op de ervaring van de chirurg (dr. Leonhardt).

Laatst gewijzigd door Twijfelaar; 16 december 2011 om 22:10
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 15:33   #8
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
Ik zit nu op 5,5 week en alle grafts zijn op dit moment nog niet uitgevallen. Kan ook moeilijk inschatten hoeveel % is uitgevallen.

Hoe moet ik me de fase na het uitvallen voorstellen? Kun je überhaupt nog herkennen waar een graft gezeten heeft?
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 15:35   #9
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
En na 3 maand beginnen sommige haartjes langzaam te groeien, moet ik me voorstellen dat eerst de "stoppeltjes" uitvallen na de eerste periode (3 tot eigenlijk 5 weken na ingreep?) en daarna de stoppeltjes terugkomen vanaf maand 3?
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 16:00   #10
geisha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 125
Bij mij voelde het zoals fijne stoppeltjes in het begin maar zag het eruit als donshaartjes. Tussen maand 3 en 4 begon ik wel al verschil te merken.
greetz.
P.S. Dus nog een beetje geduld.
geisha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 15:54   #11
Twijfelaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 24
Inmiddels zit ik op ruim 3 maanden en heb ik tot nu toe de volgende ervaring:

- Eerste maand/anderhalf maand zijn er hier en daar, moeilijk meetbaar, gestransplanteerde haartjes uitgevallen (ook al bestaande, waarschijnlijk vanwege ingreep?)

- Heb het idee dat de meeste zijn blijven staan en wellicht iets zijn gegroeid

- Nu zijn er op dit moment "donkere stoppeltjes/mini haartjes" zichtbaar in het behandelde gebied

Op youtube zie ik bij veel mensen vanaf maand 4 echt wat meer resultaat, dus wacht het rustig af. Ben erg benieuwd wat voor effect die 800 grafts gaat hebben (enkel in haarlijn/iets daarvoor aangebracht)

Foto's volgen deze week
Twijfelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2012, 19:56   #12
wilmeerhaar
HaarWeb lid
 
wilmeerhaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Berichten: 15
had je al foto's ik ben wel benieuwd.

mvg
__________________
2x Omega 3 p/d
2x Multivitamine p/d
1x Vitamine B p/d
2 x FUT Laser Aesthetic in 2001 en 2003
Medische Pigmentatie 2011 (blijft helaas niet zitten)
Fue 800 grafts op kruin 2013 Poseidon
wilmeerhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2012, 05:00   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilmeerhaar Bekijk bericht
had je al foto's ik ben wel benieuwd.

mvg
Twijfelaar is hier al sinds februari niet meer geweest. Ik betwijfel of we nog iets zullen horen over deze eerste FUE-ervaring met Transhair
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 22:03   #14
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Twijfelaar is hier al sinds februari niet meer geweest. Ik betwijfel of we nog iets zullen horen over deze eerste FUE-ervaring met Transhair

Eigenlijk best grappig, de beste reklame is dus ook slechte reklame.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.