Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2014, 01:39   #1
Julius7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2013
Berichten: 1
20 jaar en inhammen, overweeg deze zomer haartransplantatie

Beste forunleden,

Ik hou al maanden dit forum in de gaten.
En ik dacht ik post een keer mijn eigen verhaal, ben 20 jaar oud en zit al een jaar met mijn inhammen.. wou dit jaar vanaf afgelopen zomer al 3 keer een haartranplantatie ondergaan, maar ik haakte steeds op het laatste moment af.
Denk zelf dat ik mn haar uitval te danken heb aan teveel stress en doordat mn hoofdhuid ''stikte'' omdat ik teveel gel indeed vroeger. Ik geef veel om mijn kapsel en ik haat dat het als ik mijn haren wil doen m'n kapsel er niet zo uit komt te zien zoals ik zou willen. Ik wil dan gewoon weer een rechte haarlijn ik ben ervan op de hoogte dat het niet meer zoals vroeger eruit komt te zien. Maarja ben van plan om na de HT regenpure en minox te gaan gebruiken. Fina lijkt me niks vanwege de bijwerkingen.

Mijn huidige situatie is dat ik norwood 1/2 inhammen heb en een dichte kruin op 1 klein plekje na denk aan 1 bij 2. Voor de rest heb ik van nature dik haar en achterop dan ook dik en veel donorhaar. Ik zal een van deze dagen wel fotos plaatsen als ik tijd heb.
Julius7 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 06:47   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik zou vóór je eventuele haartransplantatie al beginnen met Minoxidil en Regenepure. Maakt je haren ook al wat sterker zodat je vlak na de ingreep geen extra haar verliest. 20 is trouwens vrij jong voor een transplantatie, maar je hebt alles al tot in den treure overwogen denk ik.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 10:12   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het lijkt me vooral verstandig als je even rustig aan doet en de dingen op een rijtje krijgt..

Het klinkt alsof je nog erg onzeker bent over dingen; en dit zijn keuzes waar je volledig achter moet staan.. Een HT is geen kleinigheidje. Ben hier zelf ook doorheen gegaan een 1 geleden ongeveer. Je kunt het verhaal lezen op mijn blog.

Ook wilde ik nog even opmerken dat je haar van binnenuit wordt gevoed. Stikken kan het dus niet..want het haar dat je ziet is al lang dood.

Als je last hebt van haaruitval door stress komt het waarschijnlijk gewoon terug als de stress vermindert. Er zijn ook producten specifiek gericht op haaruitval door stress.

Maar nogmaals...probeer rustig aan te doen en dingen goed uit te denken. Lees je (beter in en praat eens met je huisarts.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 12:49   #4
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
20 jaar, ik zeg voorlopig niet aan beginnen.
Je blijft bezig als de kaalheid verder zet.

Ik zou nu starten met fina en eerst zorgen voor stabilisatie.
En als je dan 25 bent je een HT heroverwegen.
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 12:56   #5
DGN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Geslacht:
Ik persoonlijk was 21, maar liep al een jaar met het idee dat ik er wat aan moest doen omdat ik merkte dat mijn zelfvertrouwen echt wegzakte. Toen heb ik de opties afgewogen wat het voordeel/nadeel zou zijn.

Voordeel: Eindelijk weer tevreden zijn wanneer ik in de spiegel keek, en weer zelfvertrouwen krijgen.
Nadeel: Dun vreemd ogend haar.

Toen ben ik ook wat forums gaan bekijken en wat sites gaan bekijken. Toen heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om 3 verschillende instituten te raadplegen. Echter bij de eerste (prohairclinic) had ik een goed gevoel en vooral ik had het idee dat ik een eerlijk advies kreeg.

Nu 2,5 jaar later kan ik zeggen dat het simpelweg de beste keuze is die ik ooit heb gemaakt. Ik heb mijn zelfvertrouwen terug, en ik kan niet beschrijven wat het verschil is tussen toen en nu.

Mijn advies:

Ga eens op gesprek, en ga vooral op jouw eigen gevoel af. Als het jouw leven op dit moment beïnvloedt is het zeker te overwegen. (tip: laat je wel goed adviseren over jouw reserves na de behandeling)
DGN is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2014, 21:54   #6
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DGN Bekijk bericht
Ik persoonlijk was 21, maar liep al een jaar met het idee dat ik er wat aan moest doen omdat ik merkte dat mijn zelfvertrouwen echt wegzakte. Toen heb ik de opties afgewogen wat het voordeel/nadeel zou zijn.

Voordeel: Eindelijk weer tevreden zijn wanneer ik in de spiegel keek, en weer zelfvertrouwen krijgen.
Nadeel: Dun vreemd ogend haar.

Toen ben ik ook wat forums gaan bekijken en wat sites gaan bekijken. Toen heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om 3 verschillende instituten te raadplegen. Echter bij de eerste (prohairclinic) had ik een goed gevoel en vooral ik had het idee dat ik een eerlijk advies kreeg.

Nu 2,5 jaar later kan ik zeggen dat het simpelweg de beste keuze is die ik ooit heb gemaakt. Ik heb mijn zelfvertrouwen terug, en ik kan niet beschrijven wat het verschil is tussen toen en nu.

Mijn advies:

Ga eens op gesprek, en ga vooral op jouw eigen gevoel af. Als het jouw leven op dit moment beïnvloedt is het zeker te overwegen. (tip: laat je wel goed adviseren over jouw reserves na de behandeling)
prohairclinic doet geen haartransplantaties onder de 25? hebben ze mij zelf verteld via de telefoon en mail
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 11:53   #7
DGN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
prohairclinic doet geen haartransplantaties onder de 25? hebben ze mij zelf verteld via de telefoon en mail
Toen ik 2,5 jaar geleden ben gaan informeren heb ik 3 instituten aangeschreven. Uiteindelijk ben ik alleen bij de eerste op bezoek gegaan (prohair). Echter ik heb nergens mijn leeftijd doorgegeven.

Toen ik daar op gesprek was vonden ze mij met 21 ook te jong. Echter ik heb toen aangegeven dat het voor mij echt noodzaak was en dat ik 100% overtuigd was van het feit dat ik dit wilde.

Ze hebben mij uiteindelijk het voordeel van de twijfel gegeven. Puur omdat ik zo zeker van mijn zaak was. Nu 2,5 jaar later zeg ik eerlijk...Beste beslissing ooit!
DGN is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 12:15   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
We hebben het hier ook niet over een periode van 2.5 jaar waar de problemen kunnen optreden; maar meer over 10 tot 30 jaar..

Je haaruitval gaat gewoon door, en als je het al hebt op je 21e is de kans groot dat het een redelijk aggressieve vorm is.

Nu zal prohair hier wel rekening mee hebben gehouden met een voorzichtige haarlijn en overlaten van grafts; maar 'jou beste beslissing ooit' kan over 10 jaar een heel vervelende haarlijn opleveren.

Maargoed, hoeft niet. dus laten we hopen op het beste
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 21:42   #9
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Misschien kan je eerst wat foto's plaatsen, voordat jezelf te snel een conclusie trekt. In het begin zie je de situatie zelf vaak heel anders en veel erger dan dat anderen dat zien.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 22:40   #10
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Wanneer je jong bent is het moeilijk in te schatten hoe het verdere verloop van je haarsituatie zal zijn. Toen ik 20 was had ik een zeer lichte verdunning bij de kruin en pas op mijn 26e ging het pas echt serieus uitdunnen. In mijn 30er jaren zit ik nu aan een NW5 Vertex.

Ik heb zelf ook een transplantatie van 2500 grafts gedaan maar wel op mijn 35e. Ik plan er volgend jaar nog één van 2000 en dat moet volstaan.

Hou vooral realistische verwachtingen voor ogen. Laat je goed informeren en probeer in te schatten hoe je evolutie van ja haardos zal worden.
Muppet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2014, 22:42   #11
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Het is beter om een haartransplantatie te doen wanneer de situatie stabiel is. Probeer hier eerst aan te werken. Je gaf aan na een HT te willen beginnen met Minox of Regenpure. Het lijkt mij verstandiger om dit eerst te gaan gebruiken en kijken of het stabilisatie geeft.
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2014, 15:17   #12
DGN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
We hebben het hier ook niet over een periode van 2.5 jaar waar de problemen kunnen optreden; maar meer over 10 tot 30 jaar..

Je haaruitval gaat gewoon door, en als je het al hebt op je 21e is de kans groot dat het een redelijk aggressieve vorm is.

Nu zal prohair hier wel rekening mee hebben gehouden met een voorzichtige haarlijn en overlaten van grafts; maar 'jou beste beslissing ooit' kan over 10 jaar een heel vervelende haarlijn opleveren.

Maargoed, hoeft niet. dus laten we hopen op het beste
Dat risico heb ik overwogen inderdaad. Ik denk alleen dat ik er tegen die tijd meer vrede mee zal hebben dan tijdens mijn 'actievere' jongere jaren.

Maar laten we het hopen
DGN is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 18:12   #13
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht
Het is beter om een haartransplantatie te doen wanneer de situatie stabiel is. Probeer hier eerst aan te werken. Je gaf aan na een HT te willen beginnen met Minox of Regenpure. Het lijkt mij verstandiger om dit eerst te gaan gebruiken en kijken of het stabilisatie geeft.
Mee eens!
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.