Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 mei 2008, 23:26   #1
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Soms valt het mee, soms niet

Hallo,

Lees hier af en toe wat mee.

Ben een man van 40 en heb van 1993 tot 1997 drie haartransplantaties laten doen bij Hairplus in Rotterdam.

Als ik in de spiegel kijk ben ik wel tevreden met het resultaat. Zie ik af en toe mijn kruin (bij de kapper of op foto's) dan moet ik elke keer weer slikken en heb er soms een dip van.

Die kale kruin die zie ik normaal niet in de spiegel en als ik op mijn hoofd voel dan lijkt het alsof er overal nog wel wat haar zit.

Ook foto's zijn bedriegend. Op de ene foto lijkt het best nog wat, op de andere lijk ik bijna op een biljartbal.

Zit er toch weer over te denken om een haartransplantatie te laten doen. Dit lijkt me het enige wat er momenteel mogelijk is voor mij. Heb een haarstuk overwogen, maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan.

Heb wat gelezen over de extender/reductie. Lijkt prachtig, maar ik hoor er bijna alleen maar negatieve verhalen over.

Ik ben al tevreden al is mijn kop bedekt met als hoe het er van voren uitziet, maar weet niet of dat haalbaar is.

Nu ik eens goed naar mijn foto's kijk vind ik het wel positief dat ik (nog) niet gehele kale plekken heb, overal wapperen nog een paar haartjes rond.

Heb in het verleden wel van die spuitbussen met zwarte spray gebruikt. Het leek veel voller, maar soms vroegen mensen ook aan me wat dat 'smeer' op mijn hoofd deed. Maar wie heeft daar wel goede ervaringen mee.

Kortom, vertel me maar wat je vindt en wat jij zal doen.

Ik heb sinds een jaar een nieuwe vriendin, ze is nog knap ook (!), en die heeft er helemaal geen problemen mee dat ik kalend ben. Stom he, maar mij blijft het bezighouden, soms wat meer dan de andere keer.

Ik zou zeggen, kijk eens naar de foto's en reageer!


Hartelijke groeten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ambo10111a.jpg‎ (71,6 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg hambo54.jpg‎ (126,9 KB, 257x gelezen)
Bestandstype: jpg ambo057a.jpg‎ (22,9 KB, 270x gelezen)
Bestandstype: jpg ambo087.jpg‎ (25,1 KB, 276x gelezen)
Bestandstype: jpg ambo090.jpg‎ (23,7 KB, 268x gelezen)
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 00:11   #2
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Hoi Ambo,

Ik denk dat je met een paar degelijke haartransplantaties een veel beter resultaat kunt bereiken dan dat je nu hebt. Dit denk ik ondanks het feit dat je een hoge NW hebt. Daarnaast vind ik de haarlijn die bij HP gemaakt is ook voor verbetering vatbaar, eerlijk gezegd... De extender methode kan voor mensen met een hoge NW zeker uitkomst bieden, maar volgens mij is TH de enige kliniek die deze methode aanbiedt...Ik zou als ik jou was de stap wagen en bij een aantal klinieken op consult gaan!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 00:19   #3
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Hoi Spiderman,

Hartelijk dank voor je vlotte reactie. Er zal inderdaad in tien jaar tijd (laatste HT had ik immers in 1997) veel veranderd zijn.

Maar kan je zo beoordelen of ik nog genoeg donorhaar heb, omdat ik al drie HT's heb laten doen??

Weet ook niet of ik ook nog kaler word, heb soms het idee dat een HT dan dweilen met de kraan open is.

Grappig, ik zat er inderdaad over te denken om hier en daar op consult te gaan, en horen wat ze te zeggen hebben, maar ik vrees dat de meesten (te) mooi weer praatjes hebben...

Ook grappig dat mijn zoontje helemaal weg is van Spiderman...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 13:04   #4
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Hoi Spiderman,

Hartelijk dank voor je vlotte reactie. Er zal inderdaad in tien jaar tijd (laatste HT had ik immers in 1997) veel veranderd zijn.

Maar kan je zo beoordelen of ik nog genoeg donorhaar heb, omdat ik al drie HT's heb laten doen??

Weet ook niet of ik ook nog kaler word, heb soms het idee dat een HT dan dweilen met de kraan open is.

Grappig, ik zat er inderdaad over te denken om hier en daar op consult te gaan, en horen wat ze te zeggen hebben, maar ik vrees dat de meesten (te) mooi weer praatjes hebben...

Ook grappig dat mijn zoontje helemaal weg is van Spiderman...
Nee, dat kunnen wij hier helaas niet voor je beoordelen. Om dit te weten te komen zul je echt op gesprek moeten gaan. Gezien je resultaat kunnen er naar mijn mening echter maar weinig grafts getransplanteerd zijn, dus het lijkt mij vrij sterk dat je donorgebied al uitgeput is. Hoeveel grafts heb je nu eigenlijk op je hoofd staan volgens HP?

Ik denk niet dat je nog veel kaler zal worden in de toekomst. Gezien je foto''s zit je wel op je eindpunt, denk ik. Maar ook hiervoor geld dat op consult gaan de meeste zekerheid geeft. zelf kun je er misschien ook een goede slag naar slaan: Ben je bijvoorbeeld in de afgelopen jaren verder kaal geworden of is de haarstatus juist stabiel gebleven?

Verder moet je jezelf realiseren dat je nooit meer je bos haar van weleer terugkrijgt. Iedere degelijke kliniek zal dit ook bevestigen en geen gouden bergen beloven. Echter, een beter resultaat dan nu moet zeker haalbaar zijn!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 22:31   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Hoi Spiderman,

Als ik het me goed herinner heb ik het volgende laten doen:

1993: 300 micro's (is hetzelfde als grafts?)
1994: 400 micro's
1996: 1.000 micro's

Ik heb het heden per mail opgevraagd bij HairPlus, hoop binnenkort antwoord te krijgen.

Zou dit dan een normaal resultaat zijn met 1.700 micro's of had ik dan eigenlijk meer kunnen verwachten?

Indien donorhaar geen probleem is, hoeveel zou ik er nu dan in 1x kunnen laten zetten met de hedendaagse technieken?

Weet eigenlijk niet of ik de laatste jaren kaler ben geworden. Aan de voorkant heb ik het idee van niet, die zie ik dagelijks in de spiegel, maar bovenop zie ik maar zelden.

Volgens mijn vriendin ben ik het laatste jaar niet kaler geworden.

Komt dan zeker door mijn vorige vrouw, die drukte vast teveel met haar duim op mijn hoofd haha.

En inderdaad weet ik dat het nooit meer zo kan worden als vroeger, maar dat hoeft ook niet. Ben al meer dan tevreden als er een klein gazonnetje ligt...

Laatst gewijzigd door Ambo; 7 mei 2008 om 22:32 Reden: correctie tekst
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 23:14   #6
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Hoi Spiderman,

Als ik het me goed herinner heb ik het volgende laten doen:

1993: 300 micro's (is hetzelfde als grafts?)
1994: 400 micro's
1996: 1.000 micro's

Ik heb het heden per mail opgevraagd bij HairPlus, hoop binnenkort antwoord te krijgen.

Zou dit dan een normaal resultaat zijn met 1.700 micro's of had ik dan eigenlijk meer kunnen verwachten?

Indien donorhaar geen probleem is, hoeveel zou ik er nu dan in 1x kunnen laten zetten met de hedendaagse technieken?

Weet eigenlijk niet of ik de laatste jaren kaler ben geworden. Aan de voorkant heb ik het idee van niet, die zie ik dagelijks in de spiegel, maar bovenop zie ik maar zelden.

Volgens mijn vriendin ben ik het laatste jaar niet kaler geworden.

Komt dan zeker door mijn vorige vrouw, die drukte vast teveel met haar duim op mijn hoofd haha.

En inderdaad weet ik dat het nooit meer zo kan worden als vroeger, maar dat hoeft ook niet. Ben al meer dan tevreden als er een klein gazonnetje ligt...
Jep, met micro''s bedoelt men hetzelfde. Aangezien je ''slechts'' 1700 grafts op je hoofd hebt staan denk ik niet dat je je donorgebied al uitgeput hebt. Hoeveel grafts er nog overgezet kunnen worden kunnen wij hier helaas niet voor je bepalen. Een donorgebied verschilt zeer sterk van persoon tot persoon, vandaar.

Indien je een goede donorsituatie hebt, dan zou je dmv een strip in 1 keer meer dan 4000 grafts over kunnen laten zetten. Ga je deze keer voor een FUE, dan zou je er maximaal 3000 per keer kunnen laten overzetten.

Ik zou je zelf AC aan willen raden om eens op consult te gaan. Deze kliniek biedt beide technieken aan en zullen je goed voorlichten over de voor en nadelen van beide technieken. Daarnaast zullen ze je een goede prognose meegeven over het te verwachten resultaat. Zelf ben ik hier ook naar tevredenheid behandeld.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 7 mei 2008 om 23:17
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 23:34   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Hoi Spiderman,

Heb even op de site van AC gekeken, was nog even zoeken voor een leek, zat eerst bij een restaurant haha.

In ieder geval een hele uitgebreide uitleg, alleen vind ik de metamorfose van de heer Trullemans wel heeeeeeeeeeeeel groot. Dit kan toch niet de werkelijkheid zijn want je schreef zelf dat je het nooit meer zo vol krijgt als vroeger, maar zoveel als die man nu lijkt te hebben heb ik nooit gehad!!

http://www.mijnhaartransplantatie.nl/index5.htm

4.000 grafts vond ik al veel, maar ze schrijven zelfs dat meer dan 5.000 al mogelijk is... Mocht dat bij mij mogelijk zijn dan ben ik denk een heel tevreden mens als ik tenminste ook dat geld (minimaal 8.450 euri) op kan brengen. Om de BTW te ontlopen dien ik dan in Belgie te worden behandeld??

Mag ik vragen waarom jij voor twee kleinere transplantaties heb gekozen en niet gelijk één van 3.000 bijvoorbeeld?

Ik denk dat ik dan wel weer voor een 'strip' zal gaan, littekens zitten daar toch al en er zijn meer grafts mogelijk en het is goedkoper. Of zie ik wat over mijn kale hoofd?

Laatst gewijzigd door Ambo; 7 mei 2008 om 23:37 Reden: wat vergeten
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2008, 23:58   #8
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Hoi Spiderman,

Heb even op de site van AC gekeken, was nog even zoeken voor een leek, zat eerst bij een restaurant haha.

In ieder geval een hele uitgebreide uitleg, alleen vind ik de metamorfose van de heer Trullemans wel heeeeeeeeeeeeel groot. Dit kan toch niet de werkelijkheid zijn want je schreef zelf dat je het nooit meer zo vol krijgt als vroeger, maar zoveel als die man nu lijkt te hebben heb ik nooit gehad!!

http://www.mijnhaartransplantatie.nl/index5.htm

4.000 grafts vond ik al veel, maar ze schrijven zelfs dat meer dan 5.000 al mogelijk is... Mocht dat bij mij mogelijk zijn dan ben ik denk een heel tevreden mens als ik tenminste ook dat geld (minimaal 8.450 euri) op kan brengen. Om de BTW te ontlopen dien ik dan in Belgie te worden behandeld??

Mag ik vragen waarom jij voor twee kleinere transplantaties heb gekozen en niet gelijk één van 3.000 bijvoorbeeld?

Ik denk dat ik dan wel weer voor een 'strip' zal gaan, littekens zitten daar toch al en er zijn meer grafts mogelijk en het is goedkoper. Of zie ik wat over mijn kale hoofd?
Foto''s geven vrijwel altijd een positiever beeld dan de realiteit. Op foto''s zie je namelijk geen diepte...

Klopt! Meer dan 5000 grafts is met een FUT technisch gezien mogelijk. Het probleem is echter dat niet ieder donorgebied 5000 grafts herbergt. Daarom ging ik gemakskalve uit van maximaal 4000 grafts per behandeling. Uit een gemiddeld donorgebied valt dit wel te halen, denk ik.

Ja. Alleen indien je jezelf in Belgie laat behandelen ontloop je de BTW. In Nederland wordt er sinds begin dit jaar een BTW-tarief van 19% over alle cosmetische ingrepen geheven.

Ik denk verder dat je er verstandig aan doet om wederom voor een strip te kiezen. Je hebt al een litteken, je kunt veel meer grafts per keer laten verplaatsen, je hoofd hoeft niet kaalgeschoren te worden en je bent ook nog eens goedkoper uit.

Zelf heb ik 2 strips achter de rug. Ik heb er 2 nodig gehad omdat ik na de eerste keer niet tevrden was met de dichtheid in mijn inhammen, vandaar. Nu zit ik midden in het groeiproces na mijn 2e strip en ben al zeer tevreden!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 23:38   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Heb even geinformeerd bij HairPlus en mijn historie klopte heel aardig. Er werd daar trouwens vlot en uitgebreid gereageerd op mijn mails. Volgens de foto's van tien jaar geleden schat hij in dat ik nu in aanmerking zou kunnen komen voor een transplantie van 1.250 grafts/micro's, maar dat zei hij er bij dat het een schatting was.

Dit is wel een schril contrast met wat Spiderman vertelde (wellicht 4.000 grafts).

HairPlus doet trouwens niet meer dan 2.000 grafts per transplantatie.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 00:09   #10
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Heb even geinformeerd bij HairPlus en mijn historie klopte heel aardig. Er werd daar trouwens vlot en uitgebreid gereageerd op mijn mails. Volgens de foto's van tien jaar geleden schat hij in dat ik nu in aanmerking zou kunnen komen voor een transplantie van 1.250 grafts/micro's, maar dat zei hij er bij dat het een schatting was.

Dit is wel een schril contrast met wat Spiderman vertelde (wellicht 4.000 grafts).

HairPlus doet trouwens niet meer dan 2.000 grafts per transplantatie.
Ik denk dat 1250 grafts gezien je NW inderdaad heel erg weinig is. Eerlijk gezegd denk ik dat dit te weinig zal zijn om je echt tevreden te stellen. misschien heeft HP je gegevens bewaard en weten ze daardoor dat je donorgebied niet meer toelaat.....


Overigens is het niet mijn bedoeling geweest om je direct 4000 grafts te adviseren. Jij vroeg wat er maximaal per behandeling mogelijk is en daar heb ik 4000 grafts per sessie voor de gemiddelde persoon op geantwoord. Ik denk eerlijk gezegd wel dat je een dergelijke hoeveelheid kunt gebruiken, maar de grote vraag is of dit ook mogelijk is met je donorgebied....

Er zijn verder verschillende klinieken die dergelijke grote sessies aanbieden. HP idd niet. Dit weet ik omdat ik mijn eerste HT ook bij HP heb laten doen. Destijds hebben zij ongeveer 1325 grafts in mijn kale inhammen gezet. Omdat ik niet tevreden was met de uiteindelijke dichtheid na mijn HT heb ik er bij AC 1850 grafts tussen laten zetten.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 15 mei 2008 om 00:16
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2008, 00:32   #11
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Hoi Ambo ,

1250 grafts voor zo een gebied is echt veel te weinig . Ik weet niet wat de bedoeling van HP is ? , het reeds behandelde gebied wat verder verdichten ? ...of ook over derest van het hoofd ?
Bovendien staan micrografts ook nog eens verder uit elkaar dan follicular units.

Om je maar een idee te geven van het aantal grafts en dekking ,kun je hier eens de resultaten bekijken van behandelde personen. Je kan het (aantal) grafts behandelingen zelf aanvinken bovenaan.
http://www.hairtransplantnetwork.com...G=1000&HG=1999
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 14:15   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Wat is het verschil tussen micrografts en follicular units?

En is er een schatting te maken aan de hand van mijn foto's bovenaan deze topic hoeveel grafts/units ik nodig zal hebben om het weer enigszins acceptabel bedekt te krijgen?

Hou daarbij rekening mee dat de hoeveelheid haar die ik vooraan heb eigenlijk wel tevreden mee ben.

En ik heb op mijn achterhoofd een paar forse littekens zitten waardoor ik mijn haar niet te kort kan hebben. Dat vind ik nu jammer. Zouden ze bij een volgende transplantatie wat plastische chirurgie toe kunnen passen want mijn laatste behandeling is al twaalf jaar geleden geweest en in die tussentijd zal er wel veel verbeterd zijn.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Hoi Ambo ,

1250 grafts voor zo een gebied is echt veel te weinig . Ik weet niet wat de bedoeling van HP is ? , het reeds behandelde gebied wat verder verdichten ? ...of ook over derest van het hoofd ?
Bovendien staan micrografts ook nog eens verder uit elkaar dan follicular units.

Om je maar een idee te geven van het aantal grafts en dekking ,kun je hier eens de resultaten bekijken van behandelde personen. Je kan het (aantal) grafts behandelingen zelf aanvinken bovenaan.
http://www.hairtransplantnetwork.com...G=1000&HG=1999

Laatst gewijzigd door Ambo; 16 mei 2008 om 14:26 Reden: vragen toegevoegd
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 14:27   #13
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen micrografts en follicular units?
Niets. Techniek is hetzelfde, maar het beestje heeft een andere naam. Ook HP werkt met de wereldwijd meest toegepaste methode. Het is alleen jammer dat ze maar kleine transplantaties uitvoeren.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 14:32   #14
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Niets. Techniek is hetzelfde, maar het beestje heeft een andere naam. Ook HP werkt met de wereldwijd meest toegepaste methode. Het is alleen jammer dat ze maar kleine transplantaties uitvoeren.
De techniek van de Follicular Unit Transplantatie (FUT) is de meest geavanceerde en ontwikkelde methode van haartransplantatie. Deze techniek laat de traditionele "micro-grafting" techniek jaren achter zich. Bij een Follicular Unit Transplantatie worden haarwortels van het achterhoofd naar kale plekken getransplanteerd. Deze haarzakjes bevatten de genetische informatie voor levenslange groei, ook na de herverdeling. In de eerste fase van de Follicular Unit Transplantation wordt - volkomen pijnloos - een smal reepje huid met daarin uiterst dicht groeiende haarwortels verwijderd. Deze haarwortels groeien niet gelijkmatig verdeeld, maar in kleine groepjes, de zogenaamde "folliculaire eenheden", die telkens één, twee of drie haarwortels bevatten.

Is een 'oudere' manier van werken volgens mij. Ik heb gisteren ook nog duidelijk gelezen ,dat de verdeling van de haren anders was , en anders verdeeld werden bij micrografts ? ..dan dat nu het geval is ...met het resultaat dat het ook natuurlijker uitziet ...?
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 16 mei 2008 om 14:34
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2008, 14:46   #15
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
De techniek van de Follicular Unit Transplantatie (FUT) is de meest geavanceerde en ontwikkelde methode van haartransplantatie. Deze techniek laat de traditionele "micro-grafting" techniek jaren achter zich. Bij een Follicular Unit Transplantatie worden haarwortels van het achterhoofd naar kale plekken getransplanteerd. Deze haarzakjes bevatten de genetische informatie voor levenslange groei, ook na de herverdeling. In de eerste fase van de Follicular Unit Transplantation wordt - volkomen pijnloos - een smal reepje huid met daarin uiterst dicht groeiende haarwortels verwijderd. Deze haarwortels groeien niet gelijkmatig verdeeld, maar in kleine groepjes, de zogenaamde "folliculaire eenheden", die telkens één, twee of drie haarwortels bevatten.

Is een 'oudere' manier van werken volgens mij. Ik heb gisteren ook nog duidelijk gelezen ,dat de verdeling van de haren anders was , en anders verdeeld werden bij micrografts ? ..dan dat nu het geval is ...met het resultaat dat het ook natuurlijker uitziet ...?
Nee, is echt niet zo. Klinieken geven verschillende benamingen mee voor de te verdelen grafts en verpakken zo de marketing op hun eigen manier. Zo spreekt de ene kliniek over fu's, de ander over micro's en weer een ander heeft het over grafts. Het concept blijft echter precies hetzelfde.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 16 mei 2008 om 15:05
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hirsutisme als schoonheidsideaal 409 Hirsutisme - Algemeen 77 28 oktober 2007 16:58
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Even voorstellen en een vraag over een pruik of niet! Dreadgek TTM - Algemeen 25 27 maart 2006 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.