Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2012, 20:59   #1
Rhe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 6
HT Inhammen

Hallo,

Ik heb inhammen waar ik me steeds meer aan ben gaan storen. Ik wil hier graag wat aan laten doen.

Ik kwam eerst bij een kliniek, daar kon het zonder mijn hoofd te scheren..Voor mijn gevoel krijg je dan een vrij groot litteken op 1 plek achter je hoofd waar ze het haar weghalen.

Bij een andere kliniek moest ik wel kaal. Dit klinkt opzich wel interessant. Maar is er iemand die foto materiaal beschikbaar heeft van een fue behandeling alleen bij inhammen en waarbij de haargrens op het voorhoofd (in het midden) nog niet naar achter is geschoven.

Ik moest 500grafts per kant. Ik heb geen idee wat voor dikte ik dan kan verwachten in die inhammen..

Heeft iemand een goede tip voor een kliniek?

Kan iemand mij verder helpen?

Gr
Rhe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 21:26   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Lees de FAQ eens. En mijn blog, daar tref je mijn verhaal met foto's

Ik zou zeker gaan voor FUE en niet voor FUT, zeker voor een dergelijke relatief kleine ingreep.

Voor een dicht effect zijn al snel 60 grafts per cm2 nodig. Met 500 grafts per inham zou je dus pakweg 8 cm2 kunnen dichtplanten. Dat zijn twee stukjes van 2x4cm.

In de regel wordt er dan ook een stuk tussen de bestaande haren ingeplant. Ik verwacht dus dat je inhammen 1,5 tot 2 cm ondieper zullen worden. Hebben ze het niet afgetekend voor je?

Overigens, dicht betekent niet even dicht als het haar dat je van nature hebt. Maar met wat meer lengte zie je het verschil niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 14:01   #3
Rhe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 6
bedankt voor je reactie.

ik heb jouw blog eens doorgelezen, erg interessant!

ze hebben het niet afgetekend, ook deze getallen hebben ze niet genoemd..ik ben ben bij hairplusmc geweest..weleens wat over gehoord?

jij bent twee keer bij dezelfde kliniek geweest? heb jij de tweede keer nog uitgezocht of je beter ergens anders heen kon?
nog andere aanraders, die je toevallig weet?

wat ik niet begreep was, dat bij jou bij de tweede keer fue, je hoofd niet helemaal kaal hoefde, maar alleen een strook...hoe kwam dat?
want dat is misschien voor mij ook een optie..?
Rhe is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 16:15   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhe Bekijk bericht
bedankt voor je reactie.

ik heb jouw blog eens doorgelezen, erg interessant!

ze hebben het niet afgetekend, ook deze getallen hebben ze niet genoemd..ik ben ben bij hairplusmc geweest..weleens wat over gehoord?

jij bent twee keer bij dezelfde kliniek geweest? heb jij de tweede keer nog uitgezocht of je beter ergens anders heen kon?
nog andere aanraders, die je toevallig weet?

wat ik niet begreep was, dat bij jou bij de tweede keer fue, je hoofd niet helemaal kaal hoefde, maar alleen een strook...hoe kwam dat?
want dat is misschien voor mij ook een optie..?
Ik heb me de eerste keer goed geïnformeerd, maar uiteindelijk ben ik maar bij 1 kliniek op gesprek geweest. Ze waren toen niet de goedkoopste aanbieder, maar ik had een goed gevoel bij hun. De tweede keer ben ik gewoon gelijk weer naar hun gegaan. Ik had een heel goede ervaring de eerste keer, ze waren ondertussen de goedkoopste aanbieder van FUE in de Benelux geworden, ze konden me een behandeling aanbieden waarbij ik niet volledig hoefde te worden geschoren én terugkerende klanten zoals ik kregen 10% korting (en ik blijf gewoon een Hollander ).

Een kleine ingreep tot 1000 grafts of zo kan door een strook kaal te scheren. Je haar moet dan wel flink lang zijn vanachteren om die strook ruim te kunnen bedekken. Er zitten ook nadelen aan. Er worden relatief veel grafts uit een klein scherp omlijnd gebied genomen. Mocht ik mijn haar ooit millimeteren, dan zou dat zichtbaar kunnen zijn, een dunnere rechthoek. Ander nadeel is dat een volgende keer beter niet uit dat gebied kan worden geoogst, want dan wordt het wel heel dun. Het wordt dan heel erg zoeken waar dan wel ...

Dus, ja, het zou voor jou kunnen als je echt maar 1000 grafts nodig hebt. Maar het is toch altijd aan te raden om volledig te millimeteren. Zeker als je nog geen idee hebt hoe de toekomst er uit gaat zien en hoeveel herhalingsbehandelingen je nodig gaat hebben. Voor optimale benutting van je donorgebied is de aanpak van kleine strookjes niet zo heel gunstig. Maar in mijn geval (10 jaar fina en minox, geen achteruitgang) voelde het als een redelijk veilige gok.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 21:52   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Interesant, ik zou volgens het consult in juli 2010 ongeveer 899-1000 grafts nodig moeten hebben, maar toen gebruikte ik nog geen Fina, Minox en andere producten. Intussen zijn mijn inhammen niet groter geworden, maar wel mijn haar behoorlijk lang.

maar hoeveel haar zouden ze bij mij moeten afscheren om die 800-1000 grats vrij te kunnen maken, ik ben NIET van plan om mij geheel te laten kaalscheren of twee derde van mijn haar te laten afknippen voor 800-1000 gratfs.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 21:56   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Interesant, ik zou volgens het consult in juli 2010 ongeveer 899-1000 grafts nodig moeten hebben, maar toen gebruikte ik nog geen Fina, Minox en andere producten. Intussen zijn mijn inhammen niet groter geworden, maar wel mijn haar behoorlijk lang.

maar hoeveel haar zouden ze bij mij moeten afscheren om die 800-1000 grats vrij te kunnen maken, ik ben NIET van plan om mij geheel te laten kaalscheren of twee derde van mijn haar te laten afknippen voor 800-1000 gratfs.
Een strook van pakweg 4 cm hoog en 20 cm breed over je achterhoofd, dat zou je moeten kunnen camoufleren met jouw haar, schat ik zo!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 22:01   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een strook van pakweg 4 cm hoog en 20 cm breed over je achterhoofd, dat zou je moeten kunnen camoufleren met jouw haar, schat ik zo!

Dat had ik net ook even opgezocht in ene ouder topic waarin ik een gelijksoortige vraag gesteld had. Die 4 bij 20 cm had je daar ook genoemd.

Zou het een nachrmerrie vinden als ze zouden zeggen dat er veel meer vanaf moet en dat ik mijn haar moet milimeteren. Als ik voor een nieuw consult ga waarin het echte werk wordt besproken dan zal ik als voorwaarde stellen dat er zo weinig mogelijk eigen haar af gaat en dat ik niet tegen mijn wil in van heel lang haar naar kort ga, alleen maar voor 800 grafts.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 27 juni 2012 om 22:03
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 22:03   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Zou het een nachrmerrie vinden als ze zouden zeggen dat er veel meer vanaf moet en dat ik mijn haar moet milimeteren.
Tja, gelukkig is het bij jou niet hard nodig. Anders moet je de nachtmerrie van het millimeteren afzetten tegen de nachtmerrie van de groeiende inhammen ... soms is dan het millimeteren nog het best te slikken. Met forse tegenzin, maar wel het best.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 22:10   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tja, gelukkig is het bij jou niet hard nodig. Anders moet je de nachtmerrie van het millimeteren afzetten tegen de nachtmerrie van de groeiende inhammen ... soms is dan het millimeteren nog het best te slikken. Met forse tegenzin, maar wel het best.
Mijn inhammen zijn de afgelopen jaar sinds in mijn medicatie gebrruik totaal niet meer groter geworden, maar die er wel zitten wil ik iets aan laten doen, al is het maar een gedeeltelijke opvulling. De kleinste HT die ze bij die kliniek bij Maastricht doen is trouwens 600 tot 700 grafs, daar mijn haar de afgelopen tijd er op vooruit is gegaan is de kans groot dat ik misschien met minder dan 800 gratfs een goed resultaat kan bereiken bij mijn inhammen


Mij is wel verteld dat ik wel nog mijn haar kon blijven opsteken bij dat consult, het was toen ongeveer op schouderlangte. Het is sindsdien ruim 12 tot 15 cm langer gegroeit. .


Edit/Aanvulling: Dit staat opd e site van hairscience.. Dus ik hoef niet te vrezen dat al mijn haar eraf moet, tenzij ik er bewust toestemming voor zou geven..

Moeten haren voor behandeling geknipt worden of juist laten groeien?

Als u het te gebruiken donorgebied wenst te bedekken, is het raadzaam om de haren aan de achterzijde en zijkant te laten groeien tot minimaal 8 cm.Het meeste resultaat wordt overigens verkregen als het hele hoofd wordt geschoren. Dit wordt om voor de hand liggende, esthetische redenen niet bij vrouwen toegepast, tenzij hier nadrukkelijk om verzocht wordt.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 27 juni 2012 om 22:29
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 11:22   #10
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Wij voeren bijna iedere week wel een behandeling uit waarbij de cliënt niet volledig geschoren mag worden. Indien de uitgenomen transplantaten terug geplaatst moeten worden op “kale” inhammen is dit ook geen probleem. Indien je de transplantaten terug moet gaan plaatsen als een verdichting behandeling, dus tussen veel bestaande haren in is het toch echt beter dat de bovenkant ook kort wordt geschoren. Je kunt dan dichter implanteren, beter de groeirichting bepalen enz. enz. Bij een uitname van ca. 1000 transplantaten zonder te scheren is het wel wenselijk dat de haren aan de achterkant minimaal 7 a 8 cm lang zijn.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 13:25   #11
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik kan goed begrijpen dat een vrouw zich niet volledig wil kaalscheren, maar als man zijnde moet je daar toch niet moeilijk over gaan doen. Ik heb zovaak foto's gezien van mannen die transplantaties lieten uitvoeren tussen de bestaande ongeschoren relatief lange haren. En het was altijd een vreselijk gezicht om aan te zien.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 14:33   #12
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ik kan goed begrijpen dat een vrouw zich niet volledig wil kaalscheren, maar als man zijnde moet je daar toch niet moeilijk over gaan doen. Ik heb zovaak foto's gezien van mannen die transplantaties lieten uitvoeren tussen de bestaande ongeschoren relatief lange haren. En het was altijd een vreselijk gezicht om aan te zien.
Klopt helemaal,
Er zijn weinig dames die zones kort of kaal durven laten scheren. Hoe hoger de eisen en wensen van een client zijn hoe behangrijker het is dat we precies kunnen zien wat we aan het doen zijn.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 17:22   #13
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Klopt helemaal,
Er zijn weinig dames die zones kort of kaal durven laten scheren. Hoe hoger de eisen en wensen van een client zijn hoe behangrijker het is dat we precies kunnen zien wat we aan het doen zijn.

Een van de absolute eisen die ik stel is dat er niet meer dan een smalle strook weggeschoren mag worden, indien er buiten de afspraak om meer weg moet dan zie ik er gewoon vanaf, of ik wil niet meer dan hooguit 500 toto 600 gratfs laten plaatsen voor mijn inhammen, dan zijn ze maar gedeeltelijk opgevuld. dan worden ze zeg maar van nw 2 naar nw 1,5. Dat is toch al een verbetering.

Mijn lang haar geeft mij zelfvertrouwen, met kort haar voel ik mij te mannelijk en kan ik niet meer als vrouw gekleed gaan, ik heb gewoon aan afkeer met alles wat mannelijk uitziet qua kleding en haardracht!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 28 juni 2012 om 17:25
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 19:58   #14
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht

Mijn lang haar geeft mij zelfvertrouwen, met kort haar voel ik mij te mannelijk en kan ik niet meer als vrouw gekleed gaan, ik heb gewoon aan afkeer met alles wat mannelijk uitziet qua kleding en haardracht!

Dusss...dit dacht ik al. Maar ieder zn ding.
Is een haarwerk niet wat voor jou? Bespaart je volgens mij een hoop ellende..!
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.