Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2005, 22:02   #1
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Thumbs up The Follicle Five: TV-programma test haarbehandelingen uit

http://www.msnbc.msn.com/id/6590766

Check deze link naar een interessant artikel over een Amerikaans TV-programma dat verschillende haarbehandelingen uittest. Vijf mannen worden een jaar lang gevolgd. De beproefde middelen :
1) finasteride
2) finasteride + minoxidil
3) viviscal
4) lasercomb
5) haartransplantatie

Het artikel geeft een update van de mannen na 6 maanden. Iedereen boekte wel wat vooruitgang, maar viviscal kwam er het slechtst uit (het enige middel dat niet zorgde voor hergroei na 6 maanden). De lasercomb maakte een erg goeie indruk... !
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 22:06   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
The Follicle Five!

Meesterlijk! Ik hoop dat het snel in Nederland wordt uitgezonden. Jammer dat fina en minox er niet goed mee wegkomen, is ook logisch dat de resultaten niet optimaal zijn na 6 maanden bij een ouwe zak met frontaal haarverlies.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2005, 22:30   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik heb de resultaten even op een rijtje gezet omdat het een best onoverzichtelijk artikel is.

De analyse na 6 maanden van de dermatoloog staan tussen aanhalingstekens. In het artikel geven de gebruikers zelf ook een analyse, maar dat is natuurlijk niet van belang. Zo is de man die Viviscal slikt tevreden met zijn resultaat, terwijl de dermatoloog negatief is. Het is des te interessant om de analyse van de dermatoloog te bekijken, omdat hij niet weet welk middel de mannen hebben gebruikt.
Joe Fernandez, 54
Finasteride (Propecia) en minoxidil
"I like to say mild to moderate growth. Some results, but not spectacular."

Paul Silva, 38
Haartransplantatie
"Paul, I definitely see substantial growth in the bi-temporal areas. In the two temples."

Hector Romero, 38
Viviscal
"Hector, unfortunately, is the most disappointing one. On the bi-temporal area -I don't see any growth."

Richard Suero, 43
Finasteride (Propecia)
"Richard, moderate growth. Some good results, especially around on the bi-temporal areas."

George Suero, 43
Lasercomb
"I think had some substantial results. I see some new follicles. New hair follicles in the crown. I think the results were very encouraging."
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2005, 00:50   #4
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Thumbs down

Lekker statistisch verantwoord onderzoekje ... pff!
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 16:22   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
En intussen zijn we zes maanden verder en is er een update van het programma! Je kan het hier gratis bekijken.
Heb zelf geen tijd om er nu naar te kijken maar ga dat later op de dag doen. Ben benieuwd naar de resultaten na één jaar! De lasercomb zal er alvast wel goed uitkomen, want ik vond de link naar het programma op hun website.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 17:04   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik heb er nu ook geen tijd voor, maar ik zag die foto's van de laser treatment. Jeetje, dat ding is best interessant!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 17:10   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik heb het filmpje even bekeken, vrij trieste resultaten moet ik zeggen. Maar ja die gasten zijn ook wel aardig wat jaartjes ouder dan de meeste hier.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 17:23   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
ik heb het filmpje even bekeken, vrij trieste resultaten moet ik zeggen. Maar ja die gasten zijn ook wel aardig wat jaartjes ouder dan de meeste hier.
Hoe bedoel je triest? Achteruitgang?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 17:50   #9
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Heb het net ook bekeken. Interessant, maar moet ik geloven dat dit programma objectief is? Bij propecia zie je bij de 1 jaar resultaten donkere foto's, waardoor het lijkt of er veel vooruitgang is. En het grapje aan het einde van een van de tweelingen, dat hij de propecia van zijn broer overneemt. Volgens mij heeft MSD een aandeel in dit programma. Misschien ben ik te sceptisch
En de 5 mannen die ze uitgekozen hebben, zijn helemaal niet representatief. Niemand zit onder de leeftijd van 30, zodat de jongeren geen gelijkwaardige resultaten kunnen vergelijken.
Al met al toch wel een interessant filmpje. Zouden ze in NL moeten doen. Ik zou wel willen meedoen, als dat in ieder geval mag met duta
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 20:02   #10
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Onwaarschijnlijik want duta is niet FDA goedgekeurd en ik denk dat ze geen FDA goedgekeurde middelen mogen aanprijzen/testen.
Maar je weet het nooit hoop het voor je , dat jij ook meteen jaar voorraad duta gratis krijgt hahaha .
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 20:59   #11
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
You get the point
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 21:04   #12
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Onwaarschijnlijik want duta is niet FDA goedgekeurd en ik denk dat ze geen FDA goedgekeurde middelen mogen aanprijzen/testen.
Maar je weet het nooit hoop het voor je , dat jij ook meteen jaar voorraad duta gratis krijgt hahaha .
Duta is dacht ik wel FDA goedgekeurd, maar dan tegen prostaat gedoe. Niet tegen AGA idd.
Gewoon het programma "Kale(nde) mannen met prostaatklachten" noemen en dan kijken als het mag .
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 21:16   #13
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik heb er nu ook geen tijd voor, maar ik zag die foto's van de laser treatment. Jeetje, dat ding is best interessant!
Dat dacht een huisvleitige amerikaan ook! Die is zelf een laser brush gaan maken! Zie HLH en zijn eigen site...

Wat moeten we ervan denken? Zou wel heel gaaf zijn als het zou werken! En jah als ie het van het patenten bureau heeft gebruik is de kans groot dat het werkt... aangezien je in ruil voor een patent de gehele uitvinding openbaar moet maken.
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2005, 10:48   #14
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Om eens terug te komen op dat programma.. ik heb het inmiddels bekeken en geen enkel product kwam er echt slecht uit. De mannen die propecia (al dan niet in combinatie met minoxidil), minoxidil of de lasercomb gebruikten hadden allen vooruitgang (hergroei) geboekt. Alleen met viviscal werd geen nieuwe groei vastgesteld, maar was er wel een stabilisatie van het haarverlies.

De resultaten waren niet spectaculair, maar het ging dan ook om mannen met AGA in een al tamelijk ver gevorderd stadium. Ik denk ook niet dat je op een jaar tijd al alles uit een regime hebt gehaald.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 02:19   #15
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
en het is ook maar 1 persoon per middel enzow... laten we niet vergeten dat zon programma gewoon ter entertainment gemaakt word. ik hecht er iig geen enkelle waarde aan
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TV: 27 april 2002, 18:25 Yorin, programma over haartransplantaties. Webmaster Chirurgische behandelingen 0 26 april 2002 21:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.