Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 mei 2006, 07:32   #151
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Jawel, ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met Fina.
Maar een ht is eigenlijk wel weer nodig. Mn kale kruin maakt me niets uit, maar voor mag het wel iets bijgevuld worden.

Maar denk jij dan dat je in je hele leven genoeg hebt aan 1 ht?
OK. Ik weet niet of ik genoeg heb aan 1 ht. Hoop het wel door prop. te slikken. Afwachten maar!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 09:10   #152
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Er zit toch echt gel in, alleen niet echt veel. Als de zon schijnt, ik herhaal, als, maak ik wel een foto in het zonnetje met heel veel gel erin!
Nou ik bedoel eigenlijk vooral in het zon(=buiten)licht als je haren overeind staan. Dus niet plat liggen. Dan kun je eigenlijk pas echt zien hoe nu de haarlijn eruit ziet.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 09:57   #153
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Nou ik bedoel eigenlijk vooral in het zon(=buiten)licht als je haren overeind staan. Dus niet plat liggen. Dan kun je eigenlijk pas echt zien hoe nu de haarlijn eruit ziet.
Alles klar, ik zal het doen binnenkort!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 22:06   #154
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Nog eens iets.
Jij zei dat je 4700 euro kwijt was voor bijna 1100 grafts.

Klopt de prijslijst van Transhair dan niet, of heb je afgepingeld?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 22:22   #155
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Nog eens iets.
Jij zei dat je 4700 euro kwijt was voor bijna 1100 grafts.

Klopt de prijslijst van Transhair dan niet, of heb je afgepingeld?
Van de adviseur kreeg ik meer grafts voor een lagere prijs. Ze hadden tussen Kert en Nieuwjaar nog een paar plaatsen vrij. Bovendien 100 euro eraf omdat ik niet daar wilde overnachten. Tot slot krijg je meer grafts dan afgesproken (hoewel ik natuurlijk nooit kan controleren of er inderdaad 1060 of zo zijn overgezet).
Dus, prijslijst is startpunt voor "onderhandelingen"!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 07:32   #156
Muzzy
HaarWeb lid
 
Muzzy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2006
Berichten: 9
Hoi,

Ik overweeg ook sterk om een HT te doen, maar zie een beetje op tegen de eerste 14 dagen (zwellingen, korstjes,enz...)
Het is nl zo dat ik tijdens die 14 dagen toch onder de mensen moet komen...

Is het aangeranden om dat moment een bandana of een cap te dragen?
Muzzy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 07:41   #157
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muzzy
Hoi,

Ik overweeg ook sterk om een HT te doen, maar zie een beetje op tegen de eerste 14 dagen (zwellingen, korstjes,enz...)
Het is nl zo dat ik tijdens die 14 dagen toch onder de mensen moet komen...

Is het aangeranden om dat moment een bandana of een cap te dragen?
De eerste maand mag je geen strakke helm dragen, dus ook geen strakke dingen op je hoofd zetten. Ik had de eerste avond al een capuchon op, maar geloof me, dat was geen pretje want het schuurt de hele tijd over je snee.
Misschien moet je je er gewoon even overheen zetten en je niet schamen voor je HT. Ik ben gewoon de dag erna op het werk geweest, zonder cap of wat dan ook. Als je lange haren achter hebt dan vallen die gelijk over de snee, en van voren is het erg rood maar geloof me: niemand die het opvalt. Wat wel opvalt is die pleister op je voorhoofd, of de zwellingen na een paar dagen. En daar helpt niets aan, ook geen cap!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 08:34   #158
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Dan heb ik het wel over een FUT, maar ik neem aan dat het bij een FUE niet wezenlijk anders is!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 10:05   #159
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Bij een FUE is het vooraan hetzelfde verhaal, na 3 a 4 dagen zwellingen die twee of drie dagen blijven(spreek uit ervaring) Echter momenteel kunnen deze zwellingen bestwel beperkt blijven, door een sticker bij de slapen(zodat de zwellingen niet midden door je gezicht lopen) en door medicatie. Ik verwacht daarom ook deze keer geen of geen zichtbare zwellingen te krijgen. De vorige keer had ik deze sticker en de medicatie niet. Ook is de mate waarin je koelt belangrijk voor het wel of niet optreden van een zwelling. Je moet tellen dat je wat dit betreft zeker een hele week tot tien dagen uit de roulatie moet. Maar onder het mom van een plotselinge ziekte(verzin anders ff iets met je huisarts) moet dat te doen zijn toch? Iedereen wordt wel eens ziek.
Achter zit het bij een FUE ivm een FUT wel anders. Bij een FUE wordt namelijk een gedeelte(wat afhankelijk is van het vereiste aantal grafts voor de operatie) weggeschoren. Hier moet je denk ik wel rekening mee houden. Niet zwemmen in het openbaar en eigenlijk geen mensen om je heen die spontaan achter door je haar gaan liggen wrijven, bijv een vriendin of kutmaten. Tja en anders kun je nog een smoes bedenken over een eventuele ontsteking. Ben creatief! Volg anders een cursus of zo die je 'heel belangrijk' vindt en waar je tijdens het studeren ervan niet gestoord wilt worden ofzo. En dan bestel je gewoon een domme thuiscursus bij het LOI ofzo. Het lukt wel, belangrijker is om jezelf af te vragen of je wel echt toebent aan een HT. Maar zie hiervoor de andere threads.

Grtz Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 12:43   #160
stantheman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 3
hey,

Ik denk er al een tijdje over om een ht te ondergaan. Ik heb diverse klinieken bezocht maar ben er nog steeds niet zeker van. Aestatic clinics maakte op mij de beste indruk, daar heb ik uiteindelijk de afspraak voor de behandeling gemaakt. Een week voor tijd heb ik echter afgebeld.
Hoewel de situatie steeds schrijnender wordt en ik besef dat ik, wil ik niet knetterkaal eindigen, iets zal moeten ondernemen vind ik het een hele stap.
Ik hoop dat jullie een aantal vragen naar eerlijkheid kunnen beantwoorden, niet gekleurd door enig belang(wat bij de klinieken natuurlijk wel zo is.
mijn eerste vraag heeft betrekking op het verborgen houden van het feit dat ik een ht zou hebben ondergaan. Aangezien ik pas 20 ben zou ik er niet echt trots op zijn een ht te hebben ondergaan. Ik vraag mij dan ook af hoe lang het duurt voor je weer normaal over straat kunt gaan, en echt alle korstjes, rode kleur etc verdwenen is. Niets lijkt me namelijk erger dan dat iemand weet dat je een ht ondergaan hebt. Mijn tweede vraag gaat over het haalbare resultaat. Natuurlijk zien de foto's er op internet en in de kliniek mooi uit, maar hoe is het in het echt? Het schrikt mij enorm af als ik bn'ers zie als van barneveld, joling, en advocaat(die vind ik persoonlijk dan nog het minst erg). Je zou toch mogen verwachten dat een ht-kliniek en de bn'ers zelf alles voor het maximale resultaat hebben gedaan. toch vind ik het er als poppenhaar uit zien.. hoe zal het er dan bij een normale klant uit komen te zien..
mijn derde en laatst vraag heeft te maken met mijn leeftijd. 20 is redelijk jong, volstaat een behandeling of zal ik over ongeveer 5 jaar weer een behandeling moeten ondergaan, wil ik het er enigzins normaal uit blijven laten zien.
Ik hoop dat jullie de vragen kunnen beantwoorden, aangezien ik de wanhoop nabij ben..
stantheman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 13:03   #161
stantheman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 3
nog ff een extra vraag: hoe zichtbaar is het als je een ht hebt ondergaan wat betrefd het zien zitten van gaatjes etc?? en wordt het zichtbaarder naarmate je ouder wordt en er meer oorspronkelijke haren uitvallen, dat je dan beter ziet dat het transplantaten zijn?
stantheman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:05   #162
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Bij een FUE is het vooraan hetzelfde verhaal, na 3 a 4 dagen zwellingen die twee of drie dagen blijven(spreek uit ervaring) Echter momenteel kunnen deze zwellingen bestwel beperkt blijven, door een sticker bij de slapen(zodat de zwellingen niet midden door je gezicht lopen) en door medicatie.
Ik had die sticker ook, zeg maar pleister. Bij mij hielp het niet!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:10   #163
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stantheman
nog ff een extra vraag: hoe zichtbaar is het als je een ht hebt ondergaan wat betrefd het zien zitten van gaatjes etc?? en wordt het zichtbaarder naarmate je ouder wordt en er meer oorspronkelijke haren uitvallen, dat je dan beter ziet dat het transplantaten zijn?
Ja, dit verschijnsel is momenteel helaas nog niet tegen te gaan. Je zegt dat je 20 bent. Ik zou dan absoluut nog geen HT ondergaan. Probeer eerst eens wat andere kapsels.(korter is aan te raden) Het is namelijk zo dat je waarschijnlijk kaler wordt in de komende 5 tot tien jaar. Je blijft dan inderdaad zitten met de 'getransplanteerde' haren en die steken er dan inderdaad zoals je zei als poppenhaar tussendoor. Kijk over 5 of tien jaar nog eens naar je situatie en probeer het tot die tijd te stabiliseren. Voordat je je haaruitval gestabiliseerd hebt is het namelijk bloedlink om een HT te ondergaan, vooral op zo'n jonge leeftijd.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:10   #164
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Ik had die sticker ook, zeg maar pleister. Bij mij hielp het niet!
Ja ik hoor ook van meerdere mensen dat die sticker geen z.k afdoet
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:12   #165
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stantheman
Ik vraag mij dan ook af hoe lang het duurt voor je weer normaal over straat kunt gaan, en echt alle korstjes, rode kleur etc verdwenen is.

Mijn tweede vraag gaat over het haalbare resultaat.

Mijn derde en laatst vraag heeft te maken met mijn leeftijd. 20 is redelijk jong, volstaat een behandeling of zal ik over ongeveer 5 jaar weer een behandeling moeten ondergaan, wil ik het er enigzins normaal uit blijven laten zien.
He Stan,

Ik kijk even naar mezelf; heb nergens en bij niemand een belang en ben eind december 2005 onder het mes gegaan.

Eerste vraag: je hoofdhuid blijft wel enkele maanden rood. De korstjes gaan er na een week of 2/3 van af, je moet zelf goed scrubben. Het litteken (bij FUT) valt weg onder je haar mits je het lang genoeg laat.

Tweede vraag: ligt eraan hoe kaal je bent en wat je kan bereiken met 1 ingreep en of je kiest voor FUT of FUE. Kijk ik naar mezelf: de haren vallen eerst uit, niet allemaal, en komen na 3 maanden weer uit. Troost je: niemand die het merkt!

Derde vraag: je kunt pillen slikken die het proces vertragen of stopzetten. Finasteride of propecia (de laatste kost ruim 1 euro per dag). Echter, deze pillen schijnen na verloop van tijd hun uitwerking te missen. Als laatste redmiddel kun je door een chirurg bij je slapen een buisje laten doorsnijden. Dan komen er geen hormonen meer bij je haar die het proces van haaruitval bewerkstelligen. Schijnt erg pijnlijk te zijn (vertelde Schoemacher me zelf) maar werkt wel!

Tot slot: wees niet bevreesd dat je wordt uitgelachen als iemand ziet dat je een ingreep hebt ondergaan. Wees er gewoon trots op!

Succes!!

Limbo
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.