Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2008, 11:42   #1
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn?

Hallo iedereen

Ik heb lange tijd niks meer gepost. Ik heb wel nog zitten lezen de laatste tijd (maar geen fut om te reageren). Hoe gaat het met iedereen? Wat zijn de gevoelens/inzichten over TTM? Wat zijn de vooruitzichten (vb. leuke reis, bezoek aan de kapper,...)? En voornemens op andere vlakken? Sorry voor de nieuwsgierigheid hoor !

Welkom aan de vele nieuwkomers! En waar zijn naast de actieve forummers (vb. Bolleke) , de andere mensen van 'vroeger' gebleven, ik denk o.a. aan Oilily, Madelief, Tinneke, Diable, enz. ? Misschien allemaal trekvrij? Wat ik iedereen natuurlijk van harte toewens! Laten jullie eens wat van je horen?

Het is met mij een hele tijd redelijk goed gegaan, de drang was er bijna niet meer, af en toe wel een paar haren maar dat was het dan ook, mijn haren groeiden allemaal mooi bij. Met de examenstress was de drang er weer heel hevig en de kracht om me te verzetten heel miniem. Ik was van plan om na jaren in juli naar de kapper te gaan, maar met deze kale plekken durf ik toch niet hoor. Ach ja. Ik heb vakantie nu, heel blij dat de stress over is. Maar ik zit nog steeds een beetje in de plukgewoonte, ik hoop dat ik die snel kan laten vallen.

Ik wil de kracht vinden om te weten dat ik het kan. Te weten en vooral te geloven dat ik TTM niet nodig heb en niet meer zo te hoeven vrezen dat ik weer herval als ik weer stress krijg. Ik wil eigenlijk over het algemeen positiever in het leven staan en meer kunnen relativeren (zodat die stress sowieso al minder wordt). Ik ben de laatste tijd geïnteresseerd geraakt in de visie van 'the secret', over de wet van de aantrekking. Niet dat ik er superheilig in geloof, maar ik merk toch dat er waarheden inzitten. Ik denk dikwijls dat mijn TTM, faalangst, uitstelgedrag, pessimisme, onzekerheid,... echt gewoon op te lossen zijn door mijn gedachtengang te veranderen. Zijn er nog meer mensen die ook zoiets hebben en willen beginnen aan het positiever denken en geloven in zichzelf?

Sinds deze week ben ik vakantiewerk aan het doen (vandaag wel vrijaf om mijn rapport straks te halen - spannend ) en binnenkort vertrek ik naar Italië! Dat zal deugd doen. Na Italië wil ik ook vaste gezonde patronen in mn leven inbrengen: gezond eten, veel water drinken, sporten, genoeg slapen, genoeg contact met vrienden, alles op tijd beginnen. Misschien veel in één keer maar het moet er toch ooit van komen. En door het positief denken moet het toch wel lukken, niet? Plus eens je het gewend bent, gaat het ook allemaal veel makkelijker. Wie doet mee?! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en samen staan we sterk.

Groetjes,

Jolien
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2008, 12:42   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag Jolien,

Gefeliciteerd met je moed om er terug tegenaan te gaan !
Ik ben volledig met jou eens dat een positief denkpatroon vooral voor TTM'ers héél belangrijk is, en indien we dat samen kunnen doen via uw tread zal dat zeker een grote hulp zijn voor de forumgenoten.
Ik steun uw inzet ten volle, geniet van Italie en het mooie weer, dat is alvast een begin. Wie wil er nog kracht halen uit positief denken?

Miejefe
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2008, 19:12   #3
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Dag Jolien!

Ik ben een hele lange tijd niet meer op de site geweest, zoals jij al zei geen fut meer om te reageren. Ik pluk mijn wimpers en wenkbrauwen uit, en ik kan TTM niet accepteren in mijn leven. Afgelopen tijd gaat het slecht, ik laat mijn haren nauwelijks groeien, zodra ik een haartje zie pluk ik die eruit. Dan vraag ik mij af, waar is mijn kracht gebleven om te vechten? Om mijn haren te laten groeien en niet meer te trekken. IK had periodes gehad dat ik weer mooie wenkbrauwen had, maar dat heb ik een lange tijd niet gehad. Ik wil weer vechten en geloven in mezelf, ik ben zo onzeker geworden de laatste tijd.
Jolien ik las een zin in jou bericht waarin ik mezelf herkende..."Ik denk dikwijls dat mijn TTM, faalangst, uitstelgedrag, pessimisme, onzekerheid,... echt gewoon op te lossen zijn door mijn gedachtengang te veranderen."
Ik wil mijn leven veranderen vooral mijn gedrag en weer trots zijn op mezelf en geloven in mezelf.
Ik hoop dat we met z'n allen op de forum steun bij elkaar kunnen vinden...

Veel liefs Rainbow, en ik wens ieder veel succes!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2008, 22:24   #4
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Leuk dat jullie al meedoen

Miejefke, hoe gaat het anders nog met je?

Rainbow, die onzekerheid herken ik maar al te goed. Maar vanaf nu laten we ons niet meer gaan

Samen kunnen we het wel!

Ik probeer nu 's ochtends als ik net wakker ben, als eerste gedachte een positieve te hebben. Moeilijk voor iemand als ik met een ochtendhumeur van hier tot in Tokyo . Vanmorgen werd ik doodmoe wakker maar bedacht me hoe goed ik het eigenlijk heb; een goede gezondheid, dak boven mn hoofd en mensen die om me geven. De zin om op te staan om te gaan werken werd al direct wat groter .

Oooh en mn rapport was heel goed :d Zijn al die haren toch niet helemaal voor niks verloren gegaan. (Is geen excuus, weet het wel ) Maar volgende keer laten we ze staan!

Groetjes en succes nog iedereen
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2008, 20:42   #5
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Ik heb het ook heel moeilijk tijdens de examens, trek veel meer haren uit owv de stress! Zit nu al voor het 2de jaar in leuven, tot nu toe er nog nix van gebakken owv ttm en al wat het met zich meebrengt. Met kerstmis was ik van NIETS geslaagd en al mijn haartjes die zo mooi gegroeid waren weer uitgetrokken... Maar ik heb niet opgegeven, en nu in juni is het redelijk goed gegaan, nog wel elke dag getrokken maar veel minder! En het is nauwelijks te geloven, maar ik ben dus van AL mijn examens geslaagd! Iedereen is echt verschoten van mij!!! Dus nu op naar 2e zit! Je moet er blijven in geloven, het kan allemaal zolang je zelf maar niet opgeeft!! En sporten helpt! Ik doe tijdens het schooljaar fitness, zie er altijd tegenaan om te gaan, maar achteraf voelt het echt goed! En het zorgt er ook voor dat je minder trekt!
Ben de laatste tijd eigenlijk ook wat egoïstischer geworden! En ik moet zeggen, dat voelt soms wel goed! Gewoon aan jezelf werken en je van de rest niets aantrekken! Veel succes alleszinds met alles wat je doet...

Groetjes Tinne

Laatst gewijzigd door Tinniemans; 5 juli 2008 om 20:46
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2008, 22:23   #6
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hoi Tinne

Proficiat dat je voor al je examens geslaagd was en het plukken hebt kunnen beperken! Die van kerstmis zullen je zeker ook lukken! Ik ben blij dat ook jij voor een positiever leven gaat In jezelf geloven, het sporten, niet meer altijd maar ja zeggen, ... Allemaal goeie dingen. Doe zo voort!

Hier gaat het ook goed. De laatste twee dagen niets meer getrokken. Dat is natuurlijk niet zo lang, maar ik ben er toch blij mee. Ik leek maar niet uit de gewoonte na raken de examens.

Hoe zit het met de rest?

Groetjes

Jolien
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2008, 16:31   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Jolien!
Blij nog eens iets van je te lezen, en dan zo positief! Whaw, dat geeft kracht!
Ik hoop dat de dingen die je wilt doen ook echt lukken, en dat je voor 200% achter al je voornemens staat!
Maar denk eraan, doe niet alles tegelijk... dat kan geen mens.
Geniet van je vakantie!

Weet je, toen ik 15 was (één jaar ttm en reeds een pruik op m'n kop), las ik ergens een versje van Toon Hermans. Het ging zo:

'Zoek de zon op mijn vriend
en de vreugd
Treuren past niet bij jou en je jeugd
Ook al springt er een luchtkasteel stuk
Bouw een nieuw
en geloof in 't geluk!
'

Ik geloof dat dat versje mij er telkens opnieuw heeft doorgehaald. Daarom zet ik het hier, misschien helpt het ook jullie!
xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 00:01   #8
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Dankjewel voor het gedichtje Bolleke!

Hm, ik schaam me eigenlijk wel een beetje, ik zondig de laatste dagen tegen het principe 'practise what you preach' . Ik vind het vervelend dat het bij mij dikwijls alles of niets is. Ik zou willen dat ik de positieve gevoelens en voornemens en knetterende energie constanter zou blijven ervaren en beleven. Maar altijd als er iets gebeurt wat mij emotioneel ondersteboven haalt (en daar is jammer genoeg niet zoveel voor nodig, dus gebeurt vaak), wordt mijn hoogte weer een dal en 'vergeet' ik weer bijna alles wat ik mezelf heb proberen aan te leren. En de energie om echt terug te beginnen, blijft dan dikwijls veel te lang weg. Misschien wil ik idd te veel in één keer.

Ik heb het al dikwijls gezegd, maar nu wordt het echt eens tijd om me professioneel te laten begeleiden. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik hoop dat ik niemand heb ontmoedigd met mn niet zo positieve berichtje, en wens iedereen veel sterkte toe!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 10:00   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Jolien,

Mij heb je in elk geval niet ontmoedigd hoor, ik vind het volkomen normaal wat je schrijft. Maar blijf geloven in jezelf, keer op keer. Je komt telkens een stapje dichter bij je doel, een stapje dichter bij jezelf... Misschien moet je je energie een beetje meer doseren en aanvaarden dat het soms een dagje minder goed gaat. Vroeger haatte ik negatieve gevoelens, nu kan ik ze toelaten en gek genoeg, dikwijls zijn ze een bron van positieve ideeën... maar geduld is niet altijd onze beste eigenschap hé!
In elk geval veel sterkte!!
Wat die peut betreft; het is een lange weg maar de inzichten die je krijgt lonen echt de moeite en helpen je vooruit, niet te lang aarzelen, gewoon doen . (Beschouw het prijskaartje als een investering in jezelf)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 16:28   #10
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hey allemaal!

yep, it is me... de enige echte... tinneke :-)
Ik ben al heel lang niet meer op de site komen kijken, op de één of andere manier had ik er gewoon geen behoefte meer aan. maar gisteren dacht ik er ineens terug aan. En dan is het fijn om te lezen dat iemand aan je denkt en zich afvraagt hoe het met je gaat.

Met mij gaat alles goed, ben gaan samenwonen met mijn lief (na 5 jaar!), nog steeds leuk op de job, veel leuke dingen doen in de vrije tijd...
En met ttm gaat het ook wel, ik trek nog steeds maar heb het beter onder controle. Ik kom nooit meer tot het punt dat ik echt kale plekken heb. nu zijn het gewoon periodes van dikker en wat dunner haar.

ik draag al jaren geen haarlint meer, ik steek het met wat speldjes op en dat is ok. ik begin wel stilaan te verlangen naar los haar en daar ben ik nu voor aan het vechten. Niet door te zeggen 'vanaf vandaag trek ik nooit meer', dat lukt me toch niet, maar wel door het zo goed mogelijk te beperken. Ik trek nog elke dag, maar meestal maar een paar haartjes 5 ofzo, en soms iets meer.

Maar ik heb ook schrik voor het moment dat het weer minder zal gaan, maar ja, dat zie ik dan wel. Ik ga er alleszins mijn best voor doen om het te houden zoals nu, en misschien stilaan elke keer iets beter en te vechten tegen slechtere periodes. Maar vechten om het nooit meer te doen, pfff daar heb ik eerlijk gezegd gewoon geen zin in. Dat klinkt misschien raar, maar zo is het gewoon....

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat, ik ga hier eens wat rondlezen...
xxx
10eke
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 11:50   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Tinne!

Blij je nog te lezen...
Ik vind het een realistische en gezonde instelling om niet de perfectie na te streven. Gewoon elke dag een beetje beter, werken aan jezelf en aan een algemeen te-vrede-n gevoel. De rest komt vanzelf...

Groetjes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2008, 13:49   #12
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hey Tinne!

Wat leuk dat je nog eens langskomt en dat het zo goed met je gaat. Ik ben het ook eens mt Bolleke, ik vind je realistische houding echt goed. Dat los haar komt eraan . Hihi, ik ben ook pas na 5j gaan samenwonen. Hoe bevalt het je?

Groetjes!
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2008, 13:53   #13
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke Bekijk bericht
Dag Jolien,

Mij heb je in elk geval niet ontmoedigd hoor, ik vind het volkomen normaal wat je schrijft. Maar blijf geloven in jezelf, keer op keer. Je komt telkens een stapje dichter bij je doel, een stapje dichter bij jezelf... Misschien moet je je energie een beetje meer doseren en aanvaarden dat het soms een dagje minder goed gaat. Vroeger haatte ik negatieve gevoelens, nu kan ik ze toelaten en gek genoeg, dikwijls zijn ze een bron van positieve ideeën... maar geduld is niet altijd onze beste eigenschap hé!
In elk geval veel sterkte!!
Wat die peut betreft; het is een lange weg maar de inzichten die je krijgt lonen echt de moeite en helpen je vooruit, niet te lang aarzelen, gewoon doen . (Beschouw het prijskaartje als een investering in jezelf)
Dank voor de aanmoediging! . Geduld... Het aarzelen is er jammer genoeg nog wel, ik moet nog altijd wennen aan het id om zoveel persoonlijks aan een vreemde te vertellen en vrees eigenlijk vooral dat het lang zal duren eer ik de juiste peut heb gevonden. Ik wil me geen nummer gaan voelen maar ook niet overaanhankelijk aan mn peut worden. Maar weer op voorhand piekeren heeft idd geen zin, tijd om in actie te schieten. Ik denk dat het uiteindelijk de investering wel waard zal zijn.
jolien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem-rechts verovert Vlaanderen Leni Van alles en nog wat... 82 3 oktober 2013 22:22
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21
Hoe gaat een diagnose in zijn werk? Chris AGA - Algemeen 3 22 september 2001 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.