Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2011, 11:51   #286
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, Miejefke, Tinniemans,
Hoe gaat het nog met jullie? Is geen nieuws, goed nieuws? Bij mij jammer genoeg niet, al kan het natuurlijk nog erger..

Lynnbeertje, probeer iets te doen aan dat idee over jezelf.. Ik weet maar al te goed hoe moeilijk dat is, maar ik ben er zeker van dat je absoluut niet misvormd bent en dat de mensen in je omgeving wel dieper zien dan of je veel haar hebt of niet. Kop op!

xlauraak, overweeg zeker om het aan een vertrouwenspersoon te vertellen. Ik weet dat de schaamte erg groot is, maar het kan een hele opluchting zijn om gewoon te kunnen uiten waar je allemaal mee zit. Ikzelf heb altijd alles opgekropt en dat heeft me niets geholpen, integendeel zelfs.

Succes meisjes!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 12:20   #287
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hoi Fleurr,

Spijtig dat het niet zo goed gaat met jou, maar blijf jezelf aanmoedigen om niet te plukken !
Ook ik heb goede in minder goede periodes, de laatste weken gaat het weer minder goed, ik voel me moe en stapel werk op, daarna krijg ik het moeilijk omdat de tijd dringt en stress is slecht voor ttmer's niet?
Na wat ontspanning gaat het gewoonlijk weer beter, maar voor die ontspanning is er weer tijd nodig en blijft het werk liggen, en zo blijven we in een cirkeltje ronddraaien. Toch maar hopen dat het eens beter wordt !


Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 19:01   #288
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Stress is een grote boosdoener, ik heb mijn examens niet trekvrij doorstaan. Hopelijk zijn de resultaten wat positiever! Ik durfde lang niet op het forum komen uit schaamte, maar uiteindelijk kan ik hier misschien toch kracht uithalen. Ik hoop jij ook!
Doe je best, miejefke, en vergeet toch niet af en toe te ontspannen!

Groetjes
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 19:44   #289
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
hoi Xlauraak,er bestaat een naam voor omdat dokters e.d. graag op alles een eticket plakken,je kan het afleren,het is gewoon ontzettend lastig,ik heb gehoord dat er met hypnotherapie ook veel positieve resultaten uit zijn gekomen.Een goede psycholoog helpt ook al veel,maar meestal,zoals in mijn geval,is het gewoon een ophoping van teveel energie die er ergens uit moet=ttm,dus zou ik eigenlijk meer moetten sporten,maar ben er te lui en soms te "moe" voor(ik zeg te moe omdat ik zoveel energie heb die ik niet gebruik,dat mijn lichaam ertegen moet vechten,wat mij moe maakt)tis allemaal heel ingewikkeld.Maar weet dat er oplossingen zijn.
Veel moed,groetjes.
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2011, 02:14   #290
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
hoi iedereen
hier ben ik dan in frankrijk al bijna een hele maand,bij mijn vriend.
spijtig genoeg ben ik vaak aleen,omdat ie graag naar vrienden gaat of savonds pas laat gaat slapen en ik zonder hem naast mij moeilijk in slaap graak,dus zet ik mij voor de pc of lees ik een boek wat inhoud dat mijn trekken niet verbeterd,ik graak stilletjes aan geisoleerd omdat ik hier geen eigen vrienden heb en niet echt iemand heb om mijn hart uit te stortten,mijn vriend wilt dat ik zelfstandig ben,en hem niet nodig moet hebben.en dat geeft me stres en alles wat erbij hoord,ik ben ook een nieuwe job begonnen,geeft me ook de nodige stres,maar terwijl ik met de job bezig ben trek ik niet enkel tijdens mijn pauze gebeurd het wel.pffff kzient ni goe zitten.
groetjes jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 10:41   #291
jutenjul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 11
hoi allemaal,

Ik heb hier al een tijdje niet gereageerd en in mijn geval geld zeker; geen nieuws is goed nieuws! Sinds augustus ben ik gestopt met haren trekken (en opeten...) na een jaar of 4 dat gedaan te hebben.
Ik kan zeggen dat ik nu weer een 'normale' coupe heb! Alleen....mijn haren zijn krullend terug gekomen (heb ik tot ongeveer mijn 5e gehad, daarna werd het steil haar)! 7 weken geleden had de kapster alleen maar puntjes geknipt. Ze adviseerde om het te laten groeien want die krullen zouden er dan wel uit gaan (maar zij weet natuurlijk helemaal niet wat er met mij aan de hand is geweest!!). Maar gisteren was ze er weer en ze weet niet wat het gaat doen; gaan deze krullen eruit of is het blijvend?? Dus nu is het in een super vlot kort kapsel geknipt! Gewoon zoals het 'vroeger' was, maar dan met krullen! Ben zelf eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat het gaat doen, maar nu zit het leuk hoor mijn haar!

Dus meiden, hou hoop, het kan ECHT!! Bij mij was het een kwestie van me er bewust van zijn wat ik deed EN de knop omzetten dat het dus niet meer mag!
ZET HEM OP!!
jutenjul is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 15:10   #292
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Pfff had een lange tijd (bijna) geen behoefte aan plukken. Tot de laatste vijf dagen of zo, ben onstopbaar. Precies alsof ik iets in te halen heb. Weer kale plekken. Eén grote. Weer een zorg erbij. Ben nòg lelijker dan ik al was. Dacht dat het aan mijn cortisonegebruik lag dat de behoefte er lang bijna niet was, maar blijkbaar niet, aangezien ik die jammer genoeg nog altijd neem.

Over twee weken naar de zon met vriendlief en zijn familie en ik zie er enorm tegenop. Opgezwollen, vet, overbehaard, vreselijk bestriemd en vol blauwe plekken en acné en nu ook nog terug kale plekken! Durf enkel mijn onderarmen te laten zien (nadat het haar erop heb gebleekt). Dat wordt (nog méér dan ik al doe door de medicatie) zweten. Geen verfrissing in het water want mijn haar mag niet nat worden. Heb eigenlijk sowieso geen badkledij aangezien ik me niet durf te vertonen. Pfff.

Ik voel me verschrikkelijk. Wanneer komt er eens een einde aan!
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 19:28   #293
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Jartje,

ik lees pas nu je berichtje, oei eenzaam in Frankrijk. Het lijk me geen ideale situatie voor jou, waarom wil je vriend altijd alleen weg ? JIJ moet je daar leren aanpassen, vrienden maken enz. Je moet daar toch dringend eens over praten denk ik want lang hou je dat niet vol.
En een nieuw werk brengt altijd stress mee en vermoedelijk zijn de werkomstandigheden in Frankrijk anders dan in Belgie dus ook daar moet u zich weer aan aanpassen.
Doe het in ieder geval rustig aan, zorg voor ontspanning en praat met je vriend !
Ik wens je veel succes.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 19:31   #294
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Jolien,

Spijtig dat je hervallen bent, maar je hebt bewezen dat je trekvrij kon zijn dus : verzamel alle moed en ga er terug voor !
Fixeer je niet te veel op je uiterlijke want daar kom je niet verder mee, eens kom je van die cortisone af en dan heb je weer in korte tijd een ander uiterlijk. Bedenk dat het deel uit maakt van jou genezingsproces en tracht te genieten van jou vakantie.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2011, 00:20   #295
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
hoi iedereen,
ik ben ondertussen terug in Belgie,de reden hiervan is omdat mijn vriend heeft beseft dat hij toch niet van me hield(wat van hem dus mijn ex-vriend maakt),wat voor mij zeer veel pijn heeft gedaan en de nodige stres veroorzaakt waneer een liefde niet beantwoord wordt.
Dus nu ben ik terug volop aan het trekken,zonder mij te kunnen stoppen zo blijkt aan het steeds dunner wordende haar.
Daaraantegen ben ik wel ineens gestopt met aan mn nagels te beiten,vreemgenoeg.
Dus nu moet ik terug een job in Belgie vinden,en verder gaan met men leven.
groetjes jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2011, 07:29   #296
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Jartje,

Spijtig dat jou liefde geen antwoord heeft gekregen , hij bent nu terug in jou vertrouwde omgeving, geniet ervan en neem rustig de tijd om een goed werk te vinden.
Dat je ttm nu weer de kop op steekt is héél normaal maar tracht je aandacht op iets anders te vestigen , je bent meer dan alleen maar "haar".

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2011, 00:10   #297
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Jartje,
Probeer je niet nòg slechter te laten voelen door te gaan trekken. Doe al het mogelijke om het gedrag te beperken: iets anders doen, je vingers afplakken, een sjaaltje over je haar doen, wat dan ook. Veel succes!

Ook ik heb een zeer moeilijke maand achter de rug met verschillende persoonlijke tegenslagen. Ik heb de TTM niet meer onder controle sinds eind december, maar ik doe mijn best. Het is nooit te laat om het te beperken, of er zelfs mee te stoppen.

Ik vroeg me af hoe het nog met jullie ging, miejefke, bolleke, tinniemans, ..?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 16:27   #298
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
Fleurrr,
ik doe mn best,ik zit nu mn nagels altijd te lakken zodat ik zeker ni aan mn haar zit,
ik zie vaak mn familieleden,vrienden dat helpt best wel om mijn zinnen te verzetten.

heb moed,de dag dat we allemaal eens stoppen zal wel komen,
groetjes hartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2011, 22:41   #299
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi allemaal!

Ik ben een tijdje afwezig geweest hier, sry daarvoor!
Ik was dus 11 maanden ongeveer trekvrij, maar in de examens is het me deze keer niet gelukt om eraf te blijven! Heb dus terug 2maanden intensief getrokken, met grote kale plekken tot gevolg... Kon ze nog net verbergen, alhoewel ik wel het wel even terug met haarband heb moeten doen en af en toe nog steeds omdat ik niet zeker genoeg ben! Sinds het einde van de examens(februari) heb ik wel geen enkele haar meer uitgetrokken, dus het gaat hier weer supergoed!! Na een half jaar terug een 'normaal' leven gehad te hebben, een echt leuk kapsel, geen zorgen over het verbergen van kale plekken, doen waar je zin in hebt, een pak meer zelfvertrouwen, ... Dan wil je echt niet terug naar een leven met trekken hoor, ik was zo teleurgesteld in mezelf!!! De frustratie is nu immers groot als ik iedereen tegenkom met leuke kapsels, dan denk ik... "had ik er maar afgebleven he"!! Dus hopelijk lukt het mij in de juni-examens wel om niet te trekken, want tegen dan zou het toch weer min of meer moeten bijgegroeid zijn!! Veeeeel geduld is toch wel iets wat wij allemaal moeten hebben!

Jartje, wat jammer dat het niet zo meegevallen is in Frankrijk.. Maar nu moet je indd weer verder met je leven hier, een nieuw hoofdstuk zou ik zo zeggen!! Een reden te meer om dat zonder ttm te doen! Gekwetst worden is nooit een positieve ervaring en doet altijd veel pijn, ik kan ervan meespreken... maar ik zeg altijd: What doesn't kill you makes you stronger! En het is echt wel zo, achteraf bekeken ben ik eigenlijk blij dat het allemaal is misgelopen op gebied van relaties, want ik zou anders nooit geworden zijn wie ik nu ben!! Veel succes alvast he, alles komt wel op zijn pootjes terecht uiteindelijk!!

Fleurr, als er iets is, weet het me te zeggen he!! Probeer vol te houden, ik ben ook meermaals hervallen, maar de stap terug naar het niet-trekken wordt wel makkelijker vind ik, maar het heeft tijd nodig!!

En Miejefke, hoe gaat het eigenlijk met jou??

Groetjes!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2011, 11:23   #300
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag Jartje, Fleur, Tinniemans,

Fijn om te horen dat iedereen toch weer stilletjes aan weer de ttm vrije draad opneemt. Examens, relatieproblemen, ziekte, allemaal ttm trigers, maar ik denk dat de lente ons weer allemaal goede moed geeft.
Ook ik heb een min of meer moeilijke periode gekent van herhaaldelijke verkoudheden, grieperige toestanden, vervelende oorpijn en vooral vermoeidheid, en het beste middel voor mij om van mijn haar af te blijven is gewoon bezig zijn, maar op een gegeven moment was mij alles te veel en heb ik gewoon weken enorm veel last gahd van ttm.
Maar het gaat alweer beter, de zon schijnt, de energie komt terug en tmm kan weer op de achtergrond schuiven.

Bolleke hoe is het met jou? genoten van een deugddoende vakantie?

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.