Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 april 2010, 00:27   #106
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Oh veel plezier daar he Bolleke!!
Hoe gaat het ondertussen met de rest? Mss moeten we toch echt eens een keertje afspreken tegen de zomer aan... Ik zie dat alvast wel zitten, wat denken jullie??
Ik ben nu op weg naar de 100 trekvrije dagen, nog 6 te gaan!!!

xxx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2010, 21:58   #107
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi dames,

Mijn week was superdruk!! Het positieve is wel dat ik daardoor maar heel weinig trekkansen had, maar als ik ze had kon ik het vaak toch niet tegenhouden. Een dubbel gevoel dus, maar algemeen ben ik wel tevreden. Mijn kale plekken beginnen al een beetje dicht te groeien, dus da's een extra stimulans om er niet aan te zitten.

Bolleke, heb je ervan genoten? Ik wou dat ik er ook eens enkele dagen tussenuit kon! Hopelijk ging het ook goed met het NIET-trekken.
Tinniemans, nog altijd een dikke proficiat! Je bent echt goed bezig, doe zo voort.
Qua afspreken ben ik nog wat onzeker. Jullie zijn een hele grote steun voor mij, maar ik vind het ook wel wat confronterend. Dit is echt niet slecht bedoeld, maar dit is gewoon hoe ik ben, alsmaar twijfelen..

Nu ja, nu is het weekend en dat vind ik meestal moeilijker, maar we moeten ertegenaan gaan! Succes allemaal!
Hoe gaat het nog met de rest?

Dikke kus
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2010, 12:35   #108
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo!

Het verblijf aan zee met dochter en kleinkinderen was zalig! We hadden prachtig weer en dan geniet ik met volle teugen... alle stress en zorgen aan de kant, ttm dus ook afwezig...
Maar kleine Len huilt behoorlijk veel en Vince zit in zijn koppigheidsfase, wat stress opstapelt en pas kan ontladen worden bij het thuiskomen... is dus mijn uitleg voor de trekdrang van gisterenavond én vandaag...
Dus, herpakken, nu!!

Samenkomen is best wel confronterend, maar kan anderzijds een grote stimulans betekenen... twijfel is normaal, angst is een slechte raadgever...

Als we nu een datum prikken, vb zondag 1 aug., dan kan iedereen zich voorbereiden... wat denken jullie?
Mijn huis staat open...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2010, 22:12   #109
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag allemaal,

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat, bij mij kan de teller niet op O blijven, maar maak mij daar ook niet al te veel zorgen over.
Ook ik heb een klein beetje van de zon kunnen genieten.
Bolleke bij mij is thuiskomen, of opeens moeten veranderen van ritme ook steeds een reden om te trekken. Gestructureerde dagen, dat hebben wij nodig, helaas wil onze opgeving daar geen rekening mee houden. Maar niet opgeven hé !
Spijtig dat we niet hebben kunnen afspreken in De Haan , maar dat komt nog wel eens.
1 augustus is nog veel te ver weg om te kunnen plannen, maar ik hoop alvast dat er heel wat mensen komen opdagen.
Veel sterkte aan iedereen.

Miejefke

Laatst gewijzigd door miejefke; 3 mei 2010 om 22:14
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2010, 08:31   #110
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
He Miejefke,
Ja jammer, ik heb genoeg aan je gedacht maar echt vakantie en vrijheid was het niet met een bijna-drie-jarige en onze Len die echt wel afziet en pijn heeft... (morgen een gastroscopie, biopsie en allergietest)... Dus afspreken was er helaas niet bij (mijn dochter had echt hulp en steun nodig)...

Tja, thuiskomen is altijd zo'n trigger, bij mij ook... je kan je afvragen wat hiervan de oorzaak is: terug in de sleur, gewoonte... én wat we er kunnen aan doen... (langer wegblijven hihi )..
Hebben anderen ook deze ervaring?

Sterkte iedereen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2010, 18:57   #111
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bij mij is het vanaf dat ik alleen ben, dus bv ook als ik een ganse dag niet heb getrokken, en ik dan 's avonds terug thuis kom, dan begeven mijn handen zich meteen al in de richting van mijn haar. Ik begrijp het maar niet...
Voor de rest gaat het al bij al wel goed, nog steeds een hele drukke periode, waarbij er weinig tijd is om te gaan trekken!

Bolleke, ik ben er zeker van dat je je dochter en je kleinzoon heel hard steunt!
& Miejefke, ik herken je gevoel volledig!
Qua afspreken kan ik het nu ook nog niet zeggen, 1 augustus is inderdaad nog wel eventjes!

Succes allemaal! xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2010, 19:35   #112
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi hoi!

Ik kan er wel inkomen dat je thuis weer aan het trekken gaat! Als je op vakantie bent voel je je sowieso goed en heb je zoveel leuke dingen te doen, en moet je je weinig zorgen te maken... dus wsl niet echt veel tijd en drang om te trekken! En Fleur, ik zit ook altijd haren te trekken als ik thuis ben hoor... Op school of gewoon als ik weg ben met vrienden dan heb ik er helemaal geen last van, denk dat het belangrijkste voor mij echt wel die sociale controle is... Als er mensen in de buurt zijn trek ik niet! Vooral ook de momenten dat je even tot rust komt en niets aan het doen bent, zoals tv kijken, studeren, computer, ... allemaal zo van die trekmomentjes!

Hier gaat het voor de moment minder goed, op persoonlijk vlak dan wel... ik merk zo dat ik eigenlijk de laatste paar jaren toch veel tijd verspilt heb aan al die 'zogezegde goede, meer dan vriendjes', die je dan zo plots in de steek laten... En dan bedoel ik niet enkel de tijd en energie die ik in hen gestoken heb, maar zeker ook alle piekermomenten die dat met zich meebrengt! En momenteel zit ik dus wel in een serieus dipje... Maar vandaag is wel mijn 100STE TREKVRIJE DAG!!! Kan het nog altijd niet geloven!! Maar nu lijkt dat plotseling zo een beetje normaal en weegt het niet echt op tegen alle andere dingen die ik wel slecht doe (bv op gebied van relaties, schoolwerk,...), maar ik weet dat dat zeker niet 'normaal' is, want dit is iets waarvan ik dacht dat het nooit ging gebeuren en dus iets waar ik heeeeel trots op MOET zijn!

Ik wil echt wel een keertje afspreken, 1 augustus is indd nog een beetje ver om concreet te plannen... Maar mss moeten we dan allen deze datum gewoon vrijhouden en niets anders er laten tussenkomen!!

Nog veel succes iedereen!! xx

Laatst gewijzigd door Tinniemans; 4 mei 2010 om 19:38
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 00:11   #113
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Tinniemans, van harte gefeliciteerd met je 100 dagen!!! Je mag echt fier zijn op jezelf en blij en trots! Dat het op andere vlakken even niet mee wil, tja... zal het leven zijn en de daarbij horende realiteit zeker die dus duidelijk meer is dan alleen ttm...
Laat je hierdoor niet van je stuk brengen. Ttm was een makkelijke 'vriend' om alle andere zorgen te minimaliseren, nu kijk je recht tegen de werkelijkheid aan, gà ervoor!!!
Met mij gaat het nu ook iets minder goed. Ik heb vandaag een 'tweede ronde' afgelegd bij een sollicitatieprocedure. We zijn dus met vier gekozen uit 32 kandidaten en ze hebben twee medewerkers nodig... Naar mijn gevoel deed ik het goed vandaag, maar ik krijg daar pas volgende week woensdag bericht over... GRRR... hoe houd ik me ttm-vrij bezig... mijn hoofd is een chaos van piekeren en vragen en 'trekken' lijkt me rust te geven... maar dat mag geen week blijven duren!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 09:00   #114
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Tinniemans, proficiat ! doe zo verder.

Bolleke, oei chaos in het hoofd , dat kan ik begrijpen want zo'n sollicitatierondes zijn echt wel top-stress. T. Ik hoop voor jou dat je eindelijk positief nieuws hoort volgende woensdag want de bevesitging dat je nog "waarde" hebt in de maatschappij is toch wel héél belangrijk.
Ik heb het solliciteren opgegeven, enkele dagen geleden was ik bij de vakbond en daar heeft men mij naar de pensioendienst gestuurd, oei oei wat voelde ik mij opeens oud.
Hoe is het met Len? heeft hij niet te veel stress opgedaan met die vervelende onderzoeken? ik hoop dat er een oplossing kan gevonden worden voor het ventje zijn problemen.

Ook bij mij stress en chaos, waarom denken anderen dat ik voor alles tijd heb? waarom gaat de cd schrijver kapot? enz
Hoe krijgen we meer controle over ons denken en doen? Heeft iemand goede raad?

Groetjes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 15:04   #115
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Tinniemans, proficiat!! Hou vol!!!
& Bolleke, ik herken volledig je gevoel van stress. Met mijn examens in aantocht is het echt onhoudbaar. Heb er weer een kale plek bij, gelukkig nog niet zoo groot, maar ze is toch al zo goed als niet meer te verbergen. :-(
Hopelijk doen jullie beter! xxxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 16:23   #116
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Fleur, jammer van die kale plek, maar die groeit wel terug toe... Probeer toch zo veel mogelijk te ontspannen, of evenwicht te zoeken tussen inspanning en ontspanning!
Wat mij (tijdelijk) helpt zijn de spelletjes op facebook. Tja, anderen vinden dit waarschijnlijk stom tijdverdrijf, maar zolang ik geconcentreerd met die spelletjes bezig ben, trek ik niet!! Dus, laat een ander maar zeggen, ik weet wel beter en voel me d'er goed bij!
Trouwens, waarom zouden we elkaar ook niet virtueel kunnen ontmoeten via facebook? Je laat alleen van jezelf zien en lezen wat je zelf wil. Maar op die manier kunnen we ook steun geven én chatten en de plezante kant van 't leven beleven!

Miejefke, pff pensioen, kan geloven dat je je daar niet zo goed bij voelt... En inderdaad, die 'waarde' heb ik wel, maar ik wil ze ook nog delen, toch nog eventjes hé... Ik hoop dus ook dat de job voor mij is, vind in elk geval dat ze nogal wat vragen, gesprek, voormiddag meedraaien, nu nog een casus uitwerken... hopelijk niet voor niets.

Onze Len heeft gisteren wat onderzoeken gehad. Resultaat is alweer een andere voeding (de 6e op drie maanden!), andere medicatie, een ontstoken slokdarm en wachten op de biopsie en de allergieuitslag...
Ondertussen wordt 't ventje wel groot en sterk, want die beentjes en buikspieren zijn al hard getraind (van het duwen en sjotten!)... en als hij geen pijn heeft, dan lacht hij ontzettend lief!! Smelt smelt...

Komaan, weekend voor de deur, geen ge-trek en geen ge-sleur!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 11:13   #117
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bedankt voor je tips, bolleke! Gisteren ben ik gaan slapen met het idee "Ik hoef toch niet te trekken!", wat ook zo is, hopelijk helpt me dat vandaag. Ik weet niet of ik al klaar ben voor facebook. Ook al doe ik dit nu al ruim een jaar, er zijn slechts een paar mensen in mijn omgeving die er van af weten. En amai, hopelijk zitten de dokters deze keer wel juist wat Len betreft! Sterkte!

Hoe gaat het nog met de rest? Wat denken jullie van samen de teller terug op nul te zetten vandaag?! xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 14:57   #118
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, ik doe (alweer) mee... nul komma nul!!
Sterkte iedereen!!
PS: Fleur, op facebook praat ik nooit over ttm (vrienden van vroeger - 30 jaar geleden - weten hier niets van). Maar er zitten nog drie lotgenoten en dat helpt. Tussen de regels door wensen we elkaar vb sterkte met 'je weet wel wat'...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:18   #119
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Helaba!

Oh als ik jullie hier zo bezig hoor over pensioen enzo, het lijkt alsof de negativiteit eraf druipt!! Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om ouder te worden, maar probeer toch maar positief te blijven!!! En bolleke, ook al heb je de job nu niet, je bent toch al bij de 4 uitgekozene van de 32... Dus wees toch maar fier op jezelf!
Facebook is indd een verslaving, ik kan daar ook wel uren mijn tijd mee verspillen Ik praat er wel nooit over ttm, vroeger wist echt niemand in mijn omgeving dat, buiten dan de familie en mijn beste vrienden. Nu kan ik er wel gemakkelijker over praten, ondertussen weten al meer mensen dit en ze hebben allemaal wel zoiets van "ja, wel raar", maar ik heb nog niemand tegengekomen die mij daarvoor afkeurt of mij anders aankijkt!! Dus werk aan jullie zelfvertrouwen, wij zijn echt niet zo "raar" als we denken hoor, men heeft er vast wel begrip voor!!!
Ik heb gisteren een hele grote stap gezet... Mijn haartjes zijn ondertussen goed gegroeid, ze zien er wel nog wat raar uit (niet blond, droog, geen glans,...) maar ik denk dat ze gewoon licht nodig hebben om mooi te kunnen worden dus.... Ik ben na 8jaar voor de eerste keer zonder haarband onder de mensen gekomen, en dan nog wel echt naar een 'dancing' gegaan, met vriendinnen die mij zo ook nog nooit eerder hadden gezien!! Voor mij was het wel een beetje vreemd, maar er is niemand die mij daar vies heeft bekeken ofzo!!! Ik ben nu eenmaal iemand die zeer veel belang hecht aan haar uiterlijk, en ja, al die meisjes daar met hun mooie lange haar, het is een beetje deprimerend, maar toch was ik heel fier op mezelf en weet ik dat ik op weg ben naar dat 'ideaalbeeld' !!!
Nu komen de examens eraan... dus afwachten wat er gaat gebeuren he, ben er wel een beetje bang voor, want is natuurlijk het moeilijkste moment van het jaar! Als ik merk dat het niet goed gaat, ga ik mezelf maar dwingen om naar de kapper te gaan, en dan moet ik er wel afblijven! We zullen zien .... Maar ik ben zeker en vast op de goede weg, en ik ga proberen vol te houden de komende 6weken, het is alvast een serieuze test of ik er ooit vanaf zal kunnen geraken of niet!

Veel succes daar iedereen!! Ik ben er zeker van dat we deze strijd samen kunnen winnen!! xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 21:23   #120
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bij mij is de teller allesbehalve dan op nul blijven staan. Ik ben weer op een heel negatief punt geraakt. Bolleke, ik hoop heel erg dat het bij jou toch beter gaat/is gegaan?! En Tinniemans, ook ik heb veel schrik voor de komende examens, ik ben nu al helemaal gestresst, en dat merk ik ook in het trekken. Maar jij bent nu heel goed bezig en ik geloof er wel in dat je dat gaat volhouden! Succes! Studeer je nog steeds in Leuven? (dat las ik denk ik in een van de vroegere berichten?)

Vanavond gaan we er nog tegenaan! xx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.