Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2016, 20:07   #1
bmmhb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Eerste stap aanpakken AGA

Beste allemaal,

Ongeveer drie maanden geleden is bij mij een lampje gaan branden dat er iets moet gebeuren tegen mijn teruglopende haarlijn. Sinds twee weken terug verlies ik ook al te veel haren tijdens het douchen, toen had ik echt besloten er iets aan te moeten gaan doen. Ik ben nog maar net 21 jaar, ik sport genoeg en eet gezond. AGA is wel iets wat in de familie voorkomt. Als ik mijn haar nu zelf zou moeten inschatten zou ik zeggen dat ik echt wel op NW2 zit. :S

Ik heb al veel gelezen op het forum en internet. Nu wil ik eigenlijk gaan beginnen met minoxidil, dit is volgens mij de veiligste en meest gebruikelijke eerste stap. Maar is het raadzaam om zoiets in overleg met een huisarts te doen? Zijn er bepaalde merken welke het beter doen als andere? Is het raadzaam om meteen met 5% te beginnen voor het beste effect?
Is er naast dit forum nog een plek met informatie over haaruitval, jullie kennen vast wel enkele goede sites.

Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij zou willen adviseren, ik zou het zeer waarderen.


Met vriendelijke groeten en alvast bedankt
.
bmmhb is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2016, 11:01   #2
homesweethome
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Ik zou naar dermatoloog gaan, huisartsen hebben de kennis niet (ondanks dat haaruitval toch een courant probleem is.

Heb het zelf meegemaakt. Geen info, niet eens weten wat voor medicatie er bestaat (!), maar toch iets willen voorschrijven..

Begin ook niet met zelfmedicatie via internet, een doktersconsult kost geen stukken van mensen (zorgverzekeraar betaalt groot deel terug).

Laatst gewijzigd door homesweethome; 4 september 2016 om 11:03
homesweethome is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 03:09   #3
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bmmhb Bekijk bericht
Beste allemaal,

Ongeveer drie maanden geleden is bij mij een lampje gaan branden dat er iets moet gebeuren tegen mijn teruglopende haarlijn. Sinds twee weken terug verlies ik ook al te veel haren tijdens het douchen, toen had ik echt besloten er iets aan te moeten gaan doen. Ik ben nog maar net 21 jaar, ik sport genoeg en eet gezond. AGA is wel iets wat in de familie voorkomt. Als ik mijn haar nu zelf zou moeten inschatten zou ik zeggen dat ik echt wel op NW2 zit. :S

Ik heb al veel gelezen op het forum en internet. Nu wil ik eigenlijk gaan beginnen met minoxidil, dit is volgens mij de veiligste en meest gebruikelijke eerste stap. Maar is het raadzaam om zoiets in overleg met een huisarts te doen? Zijn er bepaalde merken welke het beter doen als andere? Is het raadzaam om meteen met 5% te beginnen voor het beste effect?
Is er naast dit forum nog een plek met informatie over haaruitval, jullie kennen vast wel enkele goede sites.

Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij zou willen adviseren, ik zou het zeer waarderen.


Met vriendelijke groeten en alvast bedankt
.
Hey ,
Post eens wat foto's... is makkelijker man! :p

Ik ben ook 21 met een NW2 ( komt voor bij mijn familie kant van mijn vader ) en een dermatoloog gaat niet al te veel zeggen dan ' Het is erfelijke'... ik zou beginnen met minox 2% en dan na paar maand 5% gebruiken

groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 22:04   #4
bmmhb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 15
Geslacht:
@Malibu
Plaat liever geen foto van mezelf, heb op internet een foto gevonden van exact dezelfde situatie. Wellicht dat dat wat duidelijkheid geeft.

Vindt het zelf best ver voor mijn leeftijd...

Zelf zou ik zo snel mogelijk het haarverlies willen stoppen/verminderen vandaar dat ik toch voor 5% denkt te gaan

@homesweethome Ik deze week maar een afspraak maken met de huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar de dermatoloog. Ben wel benieuwd wat die zal zeggen. Verwacht ook niet dat de huisarts mij kan helpen.
bmmhb is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 22:56   #5
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bmmhb Bekijk bericht
@Malibu
Plaat liever geen foto van mezelf, heb op internet een foto gevonden van exact dezelfde situatie. Wellicht dat dat wat duidelijkheid geeft.

Vindt het zelf best ver voor mijn leeftijd...

Zelf zou ik zo snel mogelijk het haarverlies willen stoppen/verminderen vandaar dat ik toch voor 5% denkt te gaan

@homesweethome Ik deze week maar een afspraak maken met de huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar de dermatoloog. Ben wel benieuwd wat die zal zeggen. Verwacht ook niet dat de huisarts mij kan helpen.
Dit lijkt mij meer een volwassen haarlijn , dit kan je vergelijken met Gareth Bale... dit is echter geen NW2 meer een NW1/2! Ik ben 21 en bij mij is het veel erger gesteld...maar idd , beter te vroeg dan te laat
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 19:12   #6
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Ja en Bale is aardig kalend, dus dat lijkt me geen geweldige vergelijking.

Als dit je situatie is (een absolute NW2) dan is het idd tijd actie te ondernemen als je er mee zit. Niks mis mee, maar er is niet heel veel meer ruimte voor verslechtering.
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 19:49   #7
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoToBald Bekijk bericht
Ja en Bale is aardig kalend, dus dat lijkt me geen geweldige vergelijking.

Als dit je situatie is (een absolute NW2) dan is het idd tijd actie te ondernemen als je er mee zit. Niks mis mee, maar er is niet heel veel meer ruimte voor verslechtering.
Lol , zo kalend is Bale niet ;p
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 20:12   #8
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Lol , zo kalend is Bale niet ;p
Lol jij maar raak. Kijk uit dat je geen buikpijn krijgt.







Laatst gewijzigd door NoToBald; 6 september 2016 om 20:16
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2016, 07:07   #9
bmmhb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoToBald Bekijk bericht
Ja en Bale is aardig kalend, dus dat lijkt me geen geweldige vergelijking.

Als dit je situatie is (een absolute NW2) dan is het idd tijd actie te ondernemen als je er mee zit. Niks mis mee, maar er is niet heel veel meer ruimte voor verslechtering.
Kun jij mij vertellen of er tussen verschillende merken nog verschil zit? Welk merk minoxidil zou jij aanraden en waar kun je die het beste verkrijgen?
bmmhb is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2016, 14:07   #10
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bmmhb Bekijk bericht
Kun jij mij vertellen of er tussen verschillende merken nog verschil zit? Welk merk minoxidil zou jij aanraden en waar kun je die het beste verkrijgen?
Ik persoonlijk heb eerst 6 maand... de 2% gebruikt van de apotheker zelf... dan ben ik terug naar de dermatoloog geweest en die heeft mij dan de 5% voorgeschreven van Alopexy liquid. Ik denk dat het merk niet zoveel verschil maakt!
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.