Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2019, 01:36   #16
Daams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2017
Berichten: 23
Geslacht:
Leuke is dat John Travolta een haarwerk heeft. Gaat sinds kort kaal door het leven trouwens


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Ik ben al kaal vanaf mijn 30ste, dat is nu 6 jaar. Vond het best vervelend, maar liet het maar. Mijn vriendin vond het ook wel mooi zei ze. Dus hield het kort, soms zelfs scheermes eroverheen.

Heb tattoos, sport vaak, daardoor lichamelijk wat groter dan gemiddeld,maar toch mis je af en toe haar, kaal zijn vind ik saai. En daarbij ben ik vooral in de winter best wel bleek, samen met een kaal hoofd ziet dat er helemaal niet uit.

Daarom heb ik na lang twijfelen kort geleden toch een HT ondergaan. Gewoon omdat ik mijn beperkte kale hoofd zat was. En waarom niet, krijg waarschijnlijk geen John Travolta bos, maar kan zo wel weer een kam door mn haar halen.

Ik vind dat iedereen dit voor zichzelf moet weten. Maar ja, het zijn meestal de mensen die het zelf al hebben gedaan en daarna zeggen dat het niks is, omdat het bij hun niet werkt of om wat voor reden niet goed is gegaan. Ik zie het een beetje als een ex-roker, die na 30 jaar verslaving zegt dat roken dodelijk is, nuhij/zij gestopt is.
Daams is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2019, 11:12   #17
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Leeft ie nog dan?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2019, 12:48   #18
MikeyMike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2018
Berichten: 65
Geslacht:
Een kale kop staat mij gewoon niet. Bovendien staat het vaak jeugdiger/gezonder dan een half kale bats. Ook al heeft het (meestal) niks met gezondheid te maken natuurlijk.
MikeyMike is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2019, 15:50   #19
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Waarom is dit een topic in dit forumgedeelte? Hier worden chirurgische ingrepen besproken, acceptatie/afscheren is hier niet relevant.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2019, 17:20   #20
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Goedemiddag allemaal,
Tegenwoordig wordt een kale kop gezien als stoer, krachtig en dominant.
en dat is natuurlijk het hoogste streven van iedere man! wat een zinloos topic.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 11:33   #21
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
"Stoer, Krachtig en Dominant"

Dat ga je echt niet bereiken met een kapsel of door je kaal te scheren. Dat stoere dominante is iets dat je wel of niet hebt, het moet in je zitten anders val je sowieso snel door de mand. Doe het met de kwaliteiten die je hebt.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 17:17   #22
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
"Stoer, Krachtig en Dominant"

Dat ga je echt niet bereiken met een kapsel of door je kaal te scheren. Dat stoere dominante is iets dat je wel of niet hebt, het moet in je zitten anders val je sowieso snel door de mand. Doe het met de kwaliteiten die je hebt.
Helemaal mee eens maar als men onzeker wordt omdat haren gaan uitvallen is het wellicht een optie om ze gewoon af te scheren. Dat dit totaal geen ramp hoeft te zijn, maar zelfs stoer en dominant kan overkomen. (mits je zoals je zelf ook al aangaf de skills voor hebt') Aan de andere kant ken ik veel mensen die niet die ruige skills hebben maar waarbij een kaal (of kaal geschoren) hoofd gewoon goed staat.

Hoe je het went of keert, als het proces begint van kaal worden dan kun je dit allemaal camoufleren en tijdelijk tegenhouden maar uiteindelijk verlies je toch en om dan met een halve kop haar te gaan rondlopen, dat ziet ook niet uit. Daarom mijn opmerking, bespaar je alle shit en een hoop geld voor iets wat maar tijdelijk werkt. Ik heb het licht gezien en probeer anderen te overtuigen dat dit vaak de makkelijkste en beste oplossing is..

Laatst gewijzigd door Pamo1972; 24 februari 2019 om 17:19
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 18:08   #23
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als het staat, dan staat het. Zeker mee eens.

Ja, men kan er inderdaad tegen strijden of het gewoon laten overkomen. Zelf vind ik ook dat degene die zich bij het laatste beter voelen er makkelijker van af zijn: geen gezeur meer met medicijnen.

Ik moet er wel bij zeggen dat medicatie zoals finasteride of dutasteride jaarlijks niet meer kost dan de kosten van het eigen risico (385 euro) basisverzekering, maar los daarvan.

Of het een strijd is die je verliest, daar ben ik niet van overtuigd. Erfelijke kaalheid valt te verminderen/ te vertragen tot compleet te stoppen. Het is maar hoe gek iemand het zelf met medicatie wilt maken. Het is dus een strijd die je kunt verliezen, dat ligt aan de persoon zelf hoe ver die met medicatie wilt gaan. Iemand die zo'n strijd niet wilt aangaan heeft anderzijds ook gewonnen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 19:37   #24
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Als het staat, dan staat het. Zeker mee eens.

Ja, men kan er inderdaad tegen strijden of het gewoon laten overkomen. Zelf vind ik ook dat degene die zich bij het laatste beter voelen er makkelijker van af zijn: geen gezeur meer met medicijnen.

Ik moet er wel bij zeggen dat medicatie zoals finasteride of dutasteride jaarlijks niet meer kost dan de kosten van het eigen risico (385 euro) basisverzekering, maar los daarvan.

Of het een strijd is die je verliest, daar ben ik niet van overtuigd. Erfelijke kaalheid valt te verminderen/ te vertragen tot compleet te stoppen. Het is maar hoe gek iemand het zelf met medicatie wilt maken. Het is dus een strijd die je kunt verliezen, dat ligt aan de persoon zelf hoe ver die met medicatie wilt gaan. Iemand die zo'n strijd niet wilt aangaan heeft anderzijds ook gewonnen.
Om erfelijke kaalheid te willen remmen dan zou je je hele leven finasteride moeten gebruiken, en daar wordt je anti mannelijk van. Geen libido, geen potentie meer. In USA lopen niet voor niks rechtszaken tegen de fabrikant van Fina.
Zal zeker ook met persoonlijke gevoeligheid te maken hebben. Ik kreeg na 10 maanden gebruik serieuze klachten ervan.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 19:45   #25
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Om erfelijke kaalheid te willen remmen dan zou je je hele leven finasteride moeten gebruiken, en daar wordt je anti mannelijk van. Geen libido, geen potentie meer. In USA lopen niet voor niks rechtszaken tegen de fabrikant van Fina.
Zal zeker ook met persoonlijke gevoeligheid te maken hebben. Ik kreeg na 10 maanden gebruik serieuze klachten ervan.
Wat een dom gezwets weer met je anti mannelijk. Jij kreeg serieuze problemen ja. 98% van de gebruikers ondervind die problemen niet na dubbelblind onderzoek.

Laten we vooral afgaan op een paar persoonlijke ervaringen van mensen.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 19:54   #26
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Wat een dom gezwets weer met je anti mannelijk. Jij kreeg serieuze problemen ja. 98% van de gebruikers ondervind die problemen niet na dubbelblind onderzoek.

Laten we vooral afgaan op een paar persoonlijke ervaringen van mensen.
https://www.haarstichting.nl/actueel...der-aangenomen

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36430
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 21:07   #27
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Sterke bronnen
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 21:12   #28
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Om erfelijke kaalheid te willen remmen dan zou je je hele leven finasteride moeten gebruiken, en daar wordt je anti mannelijk van. Geen libido, geen potentie meer. In USA lopen niet voor niks rechtszaken tegen de fabrikant van Fina.
Zal zeker ook met persoonlijke gevoeligheid te maken hebben. Ik kreeg na 10 maanden gebruik serieuze klachten ervan.
Anti-mannelijk is onzin, de feiten vertellen wat anders. Daarnaast moet je ook je hele leven je tanden poetsen om je tanden te behouden. Dat doe je ook 1-2 keer per dag omdat je het belangrijk vindt.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2019, 11:39   #29
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Om erfelijke kaalheid te willen remmen dan zou je je hele leven finasteride moeten gebruiken, en daar wordt je anti mannelijk van. Geen libido, geen potentie meer. In USA lopen niet voor niks rechtszaken tegen de fabrikant van Fina.
Zal zeker ook met persoonlijke gevoeligheid te maken hebben. Ik kreeg na 10 maanden gebruik serieuze klachten ervan.
rechtszaken tegen fabrikanten vind ik echt een teken van domheid. niemand verplicht jou om de medicijnen in te nemen en bij geen enkel medicijn kunnen lange termijn gevolgen worden overzien. Dus een beetje naïef als iemand roept dat de persoon het niet kon weten omdat de fabrikant het niet heeft vermeld. wellicht komen we er over een paar jaar achter dat paracetamol toch niet zo onschuldig is als we dachten. Gaan we dan alle paracetamol fabrikanten aanklagen ?
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2019, 18:53   #30
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Anti-mannelijk is onzin, de feiten vertellen wat anders. Daarnaast moet je ook je hele leven je tanden poetsen om je tanden te behouden. Dat doe je ook 1-2 keer per dag omdat je het belangrijk vindt.
Appels met Peren vergelijken. Finasteride rotzooit met je mannelijke geslachtshormonen kerel.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.