Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 maart 2015, 20:17   #1
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Follicept

In de herfst komt mogelijk een nieuw product op de markt.
www.follicept.com

Citaat:
Developed at the University of Florida, our topical gel formula is the first to deliver IGF-1 locally and in tiny but effective doses. IGF-1 is known to stimulate hair regrowth, but we are the first to deliver it right to hair follicles with minimal risk for side effects. No needles, no procedures
.

Interessante discussie erover vind je hier:
https://www.baldtruthtalk.com/showth...pt-what-s-this
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2015, 21:00   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Het kan best kloppen ook. IGF-1 is hgh(human growth hormone). Wordt ook wel gebruikt door bodybuilders en kinderen met groeiproblemen. Het staat bekend dat veel zakenmannen, beroemdheden het gebruiken om jong te blijven. Blijkbaar geen broodje aap verhaal.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2015, 21:02   #3
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
het nadeel alleen is, hgh is echt reteduur. je raakt gemakkelijk 500-800 euro per maand aan kwijt. Wel interessant, dacht altijd dat hgh pure onzin was met betrekking tot hergroei haaruitval.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2015, 07:22   #4
ultrafast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2012
Berichten: 29
De man achter follicept heet Devon Grimme
ultrafast is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2015, 09:40   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Het kan best kloppen ook. IGF-1 is hgh(human growth hormone). Wordt ook wel gebruikt door bodybuilders en kinderen met groeiproblemen. Het staat bekend dat veel zakenmannen, beroemdheden het gebruiken om jong te blijven. Blijkbaar geen broodje aap verhaal.
Klopt het is super duur. Maar het versnelt de kansen van eventuele al bestaande kankercellen..
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2015, 10:02   #6
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Question

Hmmmm



Has it been tested in humans?

No, but we are starting that in the next week or so. Before, we thought the FDA would consider this a drug, so we didn't test it on humans, as that would be a big no-no. Since we just found out it is considered a cosmetic, we immediately started getting the word out there, and are making up a batch to test on a cohort of humans in the next few weeks. Papers suggest we could see results in as little as 12 days, and we will be uploading the before and after pictures as soon as we have them! We know, it's a big claim, and you are skeptical. We won't take your money until we prove it in the next several weeks and are confident we can give you an effective product.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2015, 11:28   #7
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
^ Echt hè, een mens zit op 5 miljoen verschillende manieren anders in elkaar.

Maar het zou wel nice zijn als het werkt.

Laatst gewijzigd door Hater; 5 maart 2015 om 11:32
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2015, 23:52   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Klopt het is super duur. Maar het versnelt de kansen van eventuele al bestaande kankercellen..
Bij alle medicijnen is dat zo beetje van sprake, ook bij simpele pijnstillers, het blijven chemicaliën. Er bestaat geloof ik 2% kans op suikerziekte, voor de rest kleine bijwerkingen.

HGH is in het algemeen wel betrouwbaar hoor, je ziet er behoorlijk jonger en strakker eruit door. Echter, zoveel geld uitgeven per maand aan uiterlijk zie ik zelf niet zitten. Ik hoop daarom ook dat deze nieuwe middel niet zo duur is. 50-100 euro per maand is nog ok, daarboven vindt ik al vrij duur eigenlijk.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 01:10   #9
ultrafast
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2012
Berichten: 29
Ze zouden in de prijscategorie van Rogaine zitten althans hetgeen op hun site staat.

We are still working on the manufacturing, but want to make it accessible and put the cost similar to Rogaine.
ultrafast is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 08:36   #10
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Bij alle medicijnen is dat zo beetje van sprake, ook bij simpele pijnstillers, het blijven chemicaliën. Er bestaat geloof ik 2% kans op suikerziekte, voor de rest kleine bijwerkingen.

HGH is in het algemeen wel betrouwbaar hoor, je ziet er behoorlijk jonger en strakker eruit door. Echter, zoveel geld uitgeven per maand aan uiterlijk zie ik zelf niet zitten. Ik hoop daarom ook dat deze nieuwe middel niet zo duur is. 50-100 euro per maand is nog ok, daarboven vindt ik al vrij duur eigenlijk.
http://hghwatch.com/cancer.html
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 10:40   #11
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Sinds een week volg ik de follicept threads op andere fora. Ik heb ook contact gehad met Devon Grimme ( marketing follicept ) via email.
Ik heb even gedacht dat het om een marketingtruuk ging om meer aandacht voor hun andere produkten te genereren maar ben van mening veranderd. Ik denk dat ze oprecht denken dat IGF-1 in de derma papilla afleveren zal zorgen voor haargroei bij mensen. Vele studies tonen ook de belangrijke rol van IGF-1 mbt haargroei aan. Ook is het zo dat de mensen die erg goed op finasteride reageren een verhoogde IGF-1 produktie in de DP krijgen terwijl de mensen bij wie finasteride weinig doet dit niet krijgen.
Echter, de rol van IGF-1 mbt haargroei is al jaren bekend en er zijn al verschillende experimenten geweest van leden op andere fora die IGF-1 in de hoofdhuid hebben geinjecteerd. Dit leverde geen haargroei op. Ook zijn er al lang topicals verkrijgbaar met IGF-1. Ook die zorgen niet voor haargroei. ( volgens Devon Grimme omdat deze topicals onvoldoende de IGF-1 op de goede plek afleveren. )
De ( kale ) ratten waarop de topical gel met insuline/IGF-1 werd aangebracht vertoonden haargroei. ( ondanks het feit dat ze door genetische manipulatie het haargroei gen niet hadden )
Maar zoals zovaak in experimenten zorgt alles bij ratten of muizen voor haargroei. Ben dus bang dat, ondanks de goede intenties van de mensen achter follicept, IGF-1 alleen niet voor haargroei zal zorgen bij mensen.
Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk heb. We zullen het binnen enkele maanden weten.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 10:45   #12
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Het kan best kloppen ook. IGF-1 is hgh(human growth hormone). Wordt ook wel gebruikt door bodybuilders en kinderen met groeiproblemen. Het staat bekend dat veel zakenmannen, beroemdheden het gebruiken om jong te blijven. Blijkbaar geen broodje aap verhaal.
IGF-1 is geen HGH. Toedienen van HGH zorgt voor een verhoogde aanmaak van IGF-1.
De gebruikte hoeveelheid IGF-1 in follicept is zo laag dat het geen enkel risoco met zich meebrengt mocht het in je bloedbaan terecht komen.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 16:40   #13
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Ik heb het bestudeerd, als je niet te lang eraan haakt zal het wel meevallen denk ik. Bij te lang haken en zware doseringen groeien je organen ook mee, botten vergroeien en vast nog zat andere dingen.

Ben van plan om het een keer uit te proberen Ryan, heb zoveel positieve verhalen over gehoord. Vooral in de zomer is het wel handig voor de cut zeg maar.(symmetrie) uitproberen op lage niveau zal vast niet erg zijn ;-)

goed weekend.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2015, 18:38   #14
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Ik heb het bestudeerd, als je niet te lang eraan haakt zal het wel meevallen denk ik. Bij te lang haken en zware doseringen groeien je organen ook mee, botten vergroeien en vast nog zat andere dingen.

Ben van plan om het een keer uit te proberen Ryan, heb zoveel positieve verhalen over gehoord. Vooral in de zomer is het wel handig voor de cut zeg maar.(symmetrie) uitproberen op lage niveau zal vast niet erg zijn ;-)

goed weekend.
Ik wil het ook graag proberen.. Alleen de kanker risico houd me nog tegen? Doe je aan bodybuilding? Stuur me een pm anders. Fijne weekend
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.