Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 september 2016, 16:14   #1
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Unhappy Het wordt erger... Advies nodig

Hallo ,

Ik denk dat de meeste mij wel kennen en mijn situatie! Voor de mensen die mij nog niet kennen! Ben een man van 21 jaar , bijna 22! Die te maken heeft met AGA en ik vind persoonlijk dat ik naar een NW2 A aan het gaan ben!

Middelen dat ik gebruik :

6 Maand -> 2% minox gebruikt
Bijna 7 maand -> 5% minox
3 Maand -> Dermaroller
6 maand -> Revita shampoo
1 Dag -> Saw palmetto

Het blijft zichtbaar achteruitgaan... Ik ben echt ten einde raad... Haar vanvoor super dun en hoofdhuid zichtbaar (daglicht) en de inhammen worden erger... de kruin is wel nog niks mis mee! Als iemand nog advies heeft voor mij ( zelf advies voor de inhammen wat te verbergen), altijd welkom!

Hier zijn nog wat foto's ( Op foto lijkt het altijd minder erg dan in de spiegel...)

https://i.gyazo.com/82a935d3f6474bd5...dfc9dae82c.png

https://i.gyazo.com/ec2a7ef49399248d...c780fc69ad.jpg

https://i.gyazo.com/ba8ebb68fb724a7d...bf2cd92547.jpg

https://i.gyazo.com/73bba58b898be868...aa90d2862c.png

https://i.gyazo.com/ae2da8acbf628ca9...c0b6d539bf.png

https://i.gyazo.com/04d5018d6ec515c0...490aba0e91.jpg

Groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2016, 16:35   #2
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Ik moet wel zeggen dat de kleine haartjes op de inhammen en tussen de 'dikkere' haren een halve centimeter zijn!
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2016, 19:28   #3
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Finasteride / RU al genomen?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2016, 20:52   #4
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Finasteride / RU al genomen?
Echter schrik voor bijwerking , zelf mijn dermatoloog wou mij dit niet voorschrijven
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2016, 21:05   #5
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Tja. Het is finasteride of kaal worden. Er is geen tussenweg helaas.

Ik wilde er ook niet aan beginnen. Maar op een gegeven moment word je dusdanig kaal dat je nog veel wanhopiger wordt dan dat je nu bent. En dan kies je er alsnog voor. Voor mij is dat net 3 maanden terug....
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2016, 21:41   #6
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Tja. Het is finasteride of kaal worden. Er is geen tussenweg helaas.

Ik wilde er ook niet aan beginnen. Maar op een gegeven moment word je dusdanig kaal dat je nog veel wanhopiger wordt dan dat je nu bent. En dan kies je er alsnog voor. Voor mij is dat net 3 maanden terug....
Ik moet in Februari terug naar de dermatoloog , dan zal ik er is over hebben! En mag ik vragen hoe uw situatie nu is? hetzelfde als mij ongeveer?

Dank je voor uw reacties!

Groetjes
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2016, 21:46   #7
bmmhb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Ik lees dat je al eerder bij de dermatoloog geweest bent, mag ik vragen wat er tijdens zo'n gesprek te spraken komt en wat je er van opgestoken hebt? Hoe kom jij momenteel aan je minoxidil, had gelezen dat het niet meer op internet te verkrijgen is.

Vallen er bij jou dagelijks haren uit? Of zie je de haarlijn gewoon langzaam terugtrekken? Zelf heb ik sinds een maand of twee dat ik overal mijn haren tegenkom en het gewoon merkbaar uitvalt.. met het wassen van haren heb ik mijn handen vol...

Zelf schrik ik ook van de bijwerkingen van fina.. binnenkort naar de dermatoloog ben benieuwd wat die zegt.
bmmhb is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2016, 00:31   #8
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bmmhb Bekijk bericht
Ik lees dat je al eerder bij de dermatoloog geweest bent, mag ik vragen wat er tijdens zo'n gesprek te spraken komt en wat je er van opgestoken hebt? Hoe kom jij momenteel aan je minoxidil, had gelezen dat het niet meer op internet te verkrijgen is.

Vallen er bij jou dagelijks haren uit? Of zie je de haarlijn gewoon langzaam terugtrekken? Zelf heb ik sinds een maand of twee dat ik overal mijn haren tegenkom en het gewoon merkbaar uitvalt.. met het wassen van haren heb ik mijn handen vol...

Zelf schrik ik ook van de bijwerkingen van fina.. binnenkort naar de dermatoloog ben benieuwd wat die zegt.
Haren vallen bij iedereen dagelijks uit , maar ik weet wat je bedoeld :p goh , daar heb ik echter geen problemen mee! Ik zie gewoon mijn haarlijn 'langzaam' terugtrekken , bij de kruin is er nog niks ernstig! (gelukkig)

Ik ben naar 2 verschillende dermatologen geweest , verhaal ging als volgende!

Dermatoloog 1 : Gewoon een dood normale dermatoloog , die keek gwn is naar de inhammen en kruin! Enigste wa hij aan mijn vroeg en zei 'Is uw vader kaal?' en ik zei daarop 'ja' , 'Zal wel 100% genetisch zijn'.

Ok , hij schreef dan minox 2% voor, die heb ik echter 5 - 6 maand gebruikt ( als ik mij het goed herinner) .

6 maand later : Ga ik terug naar dezelfde dermatoloog, want ik vond dat het erger werd...Moest ik onder een felle lamp gaan en zei hij 'ik zie toch dat er kleine haartjes beginnen te groeien'. Toen schrijf hij minox 5% voor!

OK , maanden gaan voorbij... ik zie het nog altijd lichtjes achteruit gaan! Toen had ik een afspraak gemaakt met een dermatoloog van 1 van de beste ziekenhuizen van België ( 6 maand moeten wachten).

Dermatoloog 2 : Die keek ook is naar mijn haren (inhammen & kruin). Ze vroeg wat ik allemaal gebruikte tegen haaruitval & over dat er nog mensen in de familie hier last van hebben. Ze heeft ook een haaronderzoek gedaan , alles was ok... Ze zei gewoon 'Minox blijven gebruiken , want ge ziet toch duidelijk kleinere haren groeien' en 'kom binnen 6 maand is terug voor controle'.

groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2016, 21:57   #9
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht

Dermatoloog 2 : Die keek ook is naar mijn haren (inhammen & kruin). Ze vroeg wat ik allemaal gebruikte tegen haaruitval & over dat er nog mensen in de familie hier last van hebben. Ze heeft ook een haaronderzoek gedaan , alles was ok... Ze zei gewoon 'Minox blijven gebruiken , want ge ziet toch duidelijk kleinere haren groeien' en 'kom binnen 6 maand is terug voor controle'.

groetjes

M
Zijn die kleinere haartjes niet gewoon miniaturisatie?
Lijkt me gek dat een dermatoloog alleen door visuele observatie tot de conclusie komt dat er een kleine haartjes groeien door middel van minoxidil.

Ik ben zelf 21, zit ongeveer in dezelfde situatie. Mijn haar is echter wel gestabiliseerd, ik slik dan ook anderhalf jaar finasteride. Dit werd mij meteen door de dermatoloog voorgeschreven. Jaarlijkse controle, maar hierbij vragen ze alleen maar of ik bijwerkingen heb ervaren. Ik ben mij ervan bewust dat finasteride hoe dan ook niet goed kan zijn om te slikken op deze leeftijd, maar wat ik wel weet is dat ik er ongelukkiger van zou worden om kaal te worden dan de eventuele bijwerkingen die ik ervan kan krijgen. Maar dit is voor mij persoonlijk, omdat ik haar voor mijn uiterlijk erg belangrijk vind. Ik zou finasteride dan ook niet aanraden. Het is een overweging met de kosten en baten die jij even voor jezelf moet opmaken. Laat je vooral goed inlichten en neem de horrorverhalen niet perse met een korreltje zout.

Ik ben overigens gestopt met alles, op finasteride na.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2016, 18:02   #10
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Zijn die kleinere haartjes niet gewoon miniaturisatie?
Lijkt me gek dat een dermatoloog alleen door visuele observatie tot de conclusie komt dat er een kleine haartjes groeien door middel van minoxidil.

Ik ben zelf 21, zit ongeveer in dezelfde situatie. Mijn haar is echter wel gestabiliseerd, ik slik dan ook anderhalf jaar finasteride. Dit werd mij meteen door de dermatoloog voorgeschreven. Jaarlijkse controle, maar hierbij vragen ze alleen maar of ik bijwerkingen heb ervaren. Ik ben mij ervan bewust dat finasteride hoe dan ook niet goed kan zijn om te slikken op deze leeftijd, maar wat ik wel weet is dat ik er ongelukkiger van zou worden om kaal te worden dan de eventuele bijwerkingen die ik ervan kan krijgen. Maar dit is voor mij persoonlijk, omdat ik haar voor mijn uiterlijk erg belangrijk vind. Ik zou finasteride dan ook niet aanraden. Het is een overweging met de kosten en baten die jij even voor jezelf moet opmaken. Laat je vooral goed inlichten en neem de horrorverhalen niet perse met een korreltje zout.

Ik ben overigens gestopt met alles, op finasteride na.
Ik vind mijn haar ook belangerijk voor mijn uiterlijk , daarom wilt ik dit zo snel mogelijk stabiliseren... Maar dit gaat echter niet zonder Finastride dus daarom ben ik aan het twijfelen! Ik ga pas in februari terug naar mijn dermatoloog... Dus ik weet niet da ik zou wachten tot dan of...

groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2016, 16:03   #11
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Ik kan je daarbij ook melden dat ik toch wel iets van een verschil in libido merk. Kan ook de leeftijd zijn, maar het is wel wat minder.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2016, 02:22   #12
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Ik kan je daarbij ook melden dat ik toch wel iets van een verschil in libido merk. Kan ook de leeftijd zijn, maar het is wel wat minder.
Maar toch niet storend , hoop ik?

groetjes
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.