Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 oktober 2023, 17:16   #16
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Thumbs down

Vaak is even wachten, en niet impulsief reageren op de lange termijn beter.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2023, 17:54   #17
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Vaak is even wachten, en niet impulsief reageren op de lange termijn beter.
Technisch gezien misschien ja. Esthetisch gezien nee. De TS moet dan de afweging maken wat voor hem belangrijker is. Vaak als iemand hier een account aanmaakt en er serieus over nadenkt kan je vermoeden dat het esthetische aspect belangrijk is voor de persoon.

Dikte van haar is helemaal niet goed te zien op de foto’s door lichtinval en lengte v.d. Haren. Lang verhaal kort: de persoon in kwestie kan net zo goed een uitstekende kandidaat zijn voor een HT nu. Het ligt aan de haaruitval en of het met medicatie geremd gaat worden.

Advies: bezoek vooral een aantal klinieken die goed met je meekijken en meedenken om
een keuze te maken.

Laatst gewijzigd door Klapz; 7 oktober 2023 om 17:56
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2023, 20:22   #18
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Even een zijspoor:

correct me if im wrong maar op de foto's oogt je haar nogal wat droog, misschien eens een goede knipbeurt (kan voor nu al veel doen aan je haarsituatie) en daarna eens werken met een conditioner oid?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2023, 21:09   #19
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Dank voor de reacties. Maar zoals te zien op de eerste foto wil ik eigenlijk alleen mijn rechterinham opvullen, de linker heeel lichtjes lang de huidige grens. Ik behoud dus in die zin dan mijn inhammen en ‘oorspronkelijke vorm van links), maar gewoon wat minder drastisch zijn en weer synchroon. Bij de punt enzo zou ik sowieso niets doen, lijkt me dat 1800 dan wat overdreven is. Ik heb inderdaad denk ik wel een erg hoge dichtheid zelf. Het zal mensen denk ik dus niet eens opvallen want draag het in een scheiding maar ik zie het zelf wel goed.

Ik had op de basisschool/ middelbare altijd al een beetje inhammen/ groot voorhoofd is niet echt dat dit zo is ontstaan door de haaruitval perse, natuurlijk wel wat toegenomen maar had nooit een kaarsrechte lijn. Ik slik al biotine/ zaagbadpalm heb ketoconazol shampoo. Niet perse van plan aan orale medicatie te gaan, misschien wel dermaroller evt. Kan niet echt zeggen dat het echt impulsief zou zijn want ben zga 30 en ben me er wel echt in aan het verdiepen. Daarbij ga ik half jaar naar buitenland dus heeft het ook weer tijd om aan te groeien etc/ zie ik als een goed moment.

Btw; hebben meer mensen zo’n verschil in diepte bij de inhammen. Aan mijn rechterkant heb ik wel tijd last gehad van wat flinke roos (nu niet meer door nieuwe medische shampoo). Dus wellicht heeft het daar mee te maken of omdat ik mijn haar naar rechts draag?

Ja haren zijn wat droog, komt ook door de shampoo. Maar met condition worden mijn inhammen niet minder maar thanks

Laatst gewijzigd door koenders67; 7 oktober 2023 om 21:21
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2023, 21:57   #20
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Mijn linker inham was ook 1cm dieper dan de rechterkant. Dit zie je vaker.

Ik begrijp je motivatie om conservatief te willen werken (weinig grafts, minimale verlaging temples) maar het is wel een operatie, kostbaar en je hebt maar een beperkt aantal single grafts donorhaar beschikbaar die in de voorste haarlijn moeten. Dus ik zou wel een haarlijn overleggen die je gezicht het beste framed i.c.m een lange termijnplan zoals hoeveel grafts je voor een toekomstige eventuele behandeling over hebt.

Verder verdiep je zeker in topische finasteride. Is gewoon erg belangrijk als je je huidige haar wilt behouden (als je haarstatus nog achteruit gaat tenminste).

Ik had inhammen, wilde conservatief werken en binnen een paar jaar is toch de haarlijn nog 2x aangepast. Ik had de grafts in de donor nog over en was zo tevreden dat het beter kon. De haarlijn was ook niet erg goed getekend de eerste keer. Ook wilde ik niet aan Finasteride en ben daar na mijn laatste HT aan begonnen. Dus vandaar mijn tips. Ben van jouw leeftijd trouwens. Verder was mijn haarsituatie niet te vergelijken met jouw haar. Ik denk dat ik inmiddels bijna een NW4 geweest zou zijn. Toen ik mijn eerste transplantatie had in 2019 was ik een NW3-V. Huidige status NW1. Heel veel mensen heb ik het nooit verteld - zo weinig is je omgeving ermee bezig. Het scheelt wel dat het in 3x heb gedaan en de eerste 2 transplantatie met DHI (zonder boven afscheren).

Laatst gewijzigd door Klapz; 7 oktober 2023 om 22:18 Reden: Aanvulling
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2023, 20:54   #21
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Esthetisch gezien nee.
Op lange termijn wel.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2023, 07:49   #22
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Daarbij komt dat een getransplanteerd haar al 5 cycli kwijt raakt, beschadigd is en dus al überhaupt de 25 nooit gaat redden.
Interessant, waar heb je die informatie vandaan?
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2023, 11:27   #23
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Interessant, waar heb je die informatie vandaan?
Hier is voldoende informatie over te vinden, als zijn sommige wat tegenstrijdig.

de een praat over 3, de ander over 5 verloren cycli.

Het is nogal iets wat zo'n graft meemaakt.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.