Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2012, 23:51   #1
ac.88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Log: Ik stop met Fina na 2 jaar gebruik

Hallo mensen!

Ik ben in februari 2010 begonnen met finasteride. Het is nu dus exact 2 jaar geleden. Gebruik nu ook al 1.5 jaar minoxidil.
Laatste tijd heb ik de volgende bijwerkingen:

-vermoeidheid
-brainfog
-minder concentratie
-minder kracht
-uitgedroogde ogen
-minder libido (nog altijd hoog wel)

Ik heb mijn bloed en hart laten onderzoeken ivm de irritante vermoeidheid, dit heeft uiteindelijk niks opgebracht. Ik word binnenkort 24 en ik ben "klaar" om kaal te worden. Ik begin te wennen aan het idee...

Ik heb vandaag ook foto's gemaakt van mijn haren om bij te houden hoelang het duurt voordat ik verschil zie of kaal word. Voor mij is op dit moment het belangrijkste dat ik van al die nadelen af kom!

Ik ga hier niet iedere dag updaten! Misschien om de maand...als jullie vragen hebben kunnen jullie het altijd hier vragen!


MVG
ac.88 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 07:34   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Wijs besluit. Als je denkt dat je problemen door de fina komen moet je ermee kappen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 11:27   #3
Balende
HaarWeb lid
 
Balende's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 151
Als je klachten hebt is het heel verstandig om te stoppen. Haar is belangrijk, maar je lichamelijk en geestelijk goed voelen is m.i. vele malen belangrijker.
Met fina en minox houd je het misschien stabiel en wellicht matige hergroei, maar dit zijn ook voor de meeste mensen echt geen wondermiddelen.
Ik gebruikte alleen minox, maar voelde me steeds futlozer worden en kreeg constant jeuk op mijn hoofd. Sinds deze week ben ik ermee gestopt, omdat ik liever wat minder haar heb dan constant jeuk en vermoeidheid. Overigens weet ik niet zeker of het door de minox komt, maar dit is mijn vermoeden.
Balende is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 17:11   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht

Ik ga hier niet iedere dag updaten! Misschien om de maand...als jullie vragen hebben kunnen jullie het altijd hier vragen!
Dan heb ik eigenlijk al de eerste vraag..

Is jou haarstatus dan de afgelopen 2 jaar verbeterd, gestabiliseerd of verslechterd na 2 jaar Fina en 1,5 Minox gebruik?

Zou je eens een foto willen plaatsen van hoe je haar er uitziet, kunnen we beter een voorstelling geven van hoe het eruit ziet.

Misschien bedenk jij je nog en ga je toch liever voor behoud van je eigen haar.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 18:10   #5
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ben benieuwt naar wat je gaat opmerken! Ik verwacht dat je de eerste weken bloedgeil wordt
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 18:39   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk bericht
Hallo mensen!

Ik word binnenkort 24 en ik ben "klaar" om kaal te worden.

Ik wordt dit jaar 47 en ben er (nog) helamaal niet klaar mee om kaal oid te worden. Dit is mijn haarstatus. Foto is van afgelopen week.
Voordat ik 50 wordt wil ik mijn haar tot op heup lengte hebben, of liever nog tot aan mijn billen.

__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 10:39   #7
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
ac.88, ik begrijp je helemaal. Ik denk er ook over met alles te stoppen en hier niet meer te komen. Wat ik wel interessant vind is dat je het bijhoud. Dus wanneer ga je bv merken dat je haren verliest. Ik zelf dacht na 3 maanden maar kan het fout hebben.

ps Spider45, jij hebt een één of andere rare fetish die niet als normaal beschouwd mag worden.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 11:02   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ben benieuwt naar wat je gaat opmerken! Ik verwacht dat je de eerste weken bloedgeil wordt
Ik heb weleens het vermoeden dat door het gebruik van fina je testosteron waarde juist toenemen (compenstatie van DHT verlies), en je de eerste weken veeel meer opgewonden bent (daar had ik "last" van).

Als je dan stopt met Finasteride weet ik niet hoelang het duurt voordat je lichaam de testosteron waarde weer naar beneden reguleert. Van de ene kant zou je dus extra geil moeten zijn omdat er een overschot is, maar ik denk ook dat er grote kans is dat je lichaam overcompenseert en er een undershoot is, waardoor je dus minder opgewonden bent. dit zou ook verklaren waarom er mensen zijn die klagen juist meer last te hebben nadat ze gestopt zijn..

anyhow, dit zou vanzelf weer recht moeten trekken (letterlijk).

@ac.88.
Ik heb ook laatste jaar erg veel last van mn ogen. Droog, paar keer beetje onstoken etc. Heb echter nagekeken er er is geen enkel bewijs dat dit linkt aan finasteride..Hoe kom jij er bij?

En kun je iets meer vertellen hoe een brainfog zich bij jou uit?
Danku!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.