Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2022, 07:42   #16
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Gewoon zo jammer dat men nog geen echt “geneesmiddel” heeft tegen haaruitval.
Minoxidil is ook maar een (tijdelijk) lapmiddel.


Balen !!!
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2022, 16:03   #17
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Ik gebruik nu sinds een week essengen 6 plus, nog geen bijwerkingen. 0,5ml sochtends en savonds.
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2022, 17:43   #18
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Ik heb bij Dr. Anthone van Cosmedics in Belgie (voorheen Prohair) een DNA test laten uitvoeren.

Er wordt aan de hand hiervan gekeken welke stoffen de beste effecten hebben op jou persoonlijk.
Voor € 100,- wordt er een op maat lotion gemaakt waar je 3 maanden mee kan doen. In mijn geval zit er als hoofdbestanddeel minoxidil en dutasteride in.

Daarnaast nog wat andere bestanddelen, welke zullen ondersteunen, maar niet het verschil gaan maken.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik na mijn laatste FUE behandeling last had van shock-loss (Officieel heet het anders, maar shock-loss is beter bekend).

Nu zeg ik niet dat iedereen meteen naar belgie moet rijden (er zullen vast meerdere klinieken zijn die dit doen ?), maar ik vind dit wel DE manier om het probleem gericht aan te pakken.
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2022, 15:57   #19
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Dit klinkt toch wel een beetje als toverwater praktijken..

DNA test en dan een middeltje wat precies werkt om je haar te laten groeien.

Aan alleen Minoxidil en dutasteride heb je ook genoeg. Ik heb nergens nog iets gelezen waaruit zou kunnen blijken dat een DNA scan voldoende info kan geven om deze middelen zonder bijwerkingen te kunnen gebruiken.

Gelukkig gaat het om €100 en geen veelvoud maar ik zou hier toch nog eens goed naar kijken voor je denkt dat je het wonder middel gevonden hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Ik heb bij Dr. Anthone van Cosmedics in Belgie (voorheen Prohair) een DNA test laten uitvoeren.

Er wordt aan de hand hiervan gekeken welke stoffen de beste effecten hebben op jou persoonlijk.
Voor € 100,- wordt er een op maat lotion gemaakt waar je 3 maanden mee kan doen. In mijn geval zit er als hoofdbestanddeel minoxidil en dutasteride in.

Daarnaast nog wat andere bestanddelen, welke zullen ondersteunen, maar niet het verschil gaan maken.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik na mijn laatste FUE behandeling last had van shock-loss (Officieel heet het anders, maar shock-loss is beter bekend).

Nu zeg ik niet dat iedereen meteen naar belgie moet rijden (er zullen vast meerdere klinieken zijn die dit doen ?), maar ik vind dit wel DE manier om het probleem gericht aan te pakken.
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2022, 22:35   #20
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
In 2006 fina geslikt en na paar maanden gestopt, bijwekingen hoofdpijn dikkig worden etc etc. Vrouwelijke hormonen namen overhand

Sinds 2020 topical fina minox van farmacia parati genomen. Blijkbaar in een flinke dosis want het hielp wel

In 2006 gezworen nooit meer fina en in afgelopen jaren ongezien bijwerkingen gekregen. Stabiel figuur maar soms herken ik mezelf niet meer. Kom aan ondanks veel sport en pieker veel Hierover. Herstel extreem langzaam van inspanningen en sport. Eind juli zag ik pas de link met topical en accuut gestopt.

Merk na een maand helaas nog geen verbetering maar dit komt wel na 2.2j gebruik.

Mijn advies: slik of smeer het niet en doe een fue of accepteer je haar. Alles beter dan bijwerkingen. Echt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoyobrodo Bekijk bericht
Bijwerking met finasteride pil wil nu topisch finasteride proberen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil weten of mensen die eerder bijwerkingen hadden met de 1mg pil of 1,25 pil dat weer hadden of juist niet? En in welke hoeveelheden ze topisch toepaste.

Veel dank alvast!






Heel kort:
Ik heb 15 + jaar fina geslikt (eerst 5mg opdelen in kwartjes), vanaf jonge leeftijd (18e). En mij door alle signalen heengezet dat mijn lichaam er slecht op ging.

Simpelweg omdat toen ik begon er niet bericht werd over bijwerkingen van fina en ze dermate geleidelijk ontstaan en verergeren dat ik de link niet had gelegd.

Ik hield vocht vast, moeite met ejaculeren, waterige sperma (vrij objectief en was mijn eerste symptoom denk na 6 mnd al), minder makkelijk erecties, pijn bij prostaat, sociaal angstig en uiteindelijk zelfs zwaar depressief en in de war.

Toen eigenlijk op aanraden van mijn arts we "toch maar voor de zekerheid even een tijdje stopte met fina" kreeg ik vrij direct behoorlijke afkick verschijnselen.

Durf te zeggen dat die wel ruim 3 jaar hebben geduurd (waarbij ik na 6mnd al wel 80% hersteld was en de rest langer nodig had om af te nemen).
Maar al mijn problemen waren wel als sneeuw voor de zon weg, hetgeen de link met fina verder voor mij heeft onderstreept. Paar zaken sluimerde door maar dat loste vanzelf toch ook op.

In de tussentijd veel mannen gesproken die fina hebben geslikt. Zonder uitzondering er ook mee zijn gestopt door heftige bijwerkingen. Soms opgebouwd over jaren tijd. Geloof ook die percentages bijwerkingen totaal niet. Dat is het minimale wat ze noemen om niet in juridische problemen te komen, snap ik.


Mijn ervaring zorgt ervoor dat ik erg terughoudend ben geworden met fina.

Nu heb ik een aantal studies gelezen over topische finasteride. Maar ook topische dutasteride (want moleculen zouden zo groot zijn dat ze moeilijker het lichaam in zouden gaan dan bij fina. Zoek maar op).


Ik ben daarin geinterreseerd omdat ik gewoon geen bijwerkingen wil die zo erg zijn als die van finasteride. Tegelijk is natuurlijk het stoppen van haaruitval op zichzelf al een bijwerking natuurlijk.

Dus hoe krijg je het voor elkaar dat je alleen die bijwerking krijgt die je wilt en de andere niet

Los van nieuwe medicijnen waar al jaren mee wordt geschermd, die jullie allen vast al wel kennen. Is er dus topische fina en duta.

Ik wil weten heeft hier iemand daar ervaring mee die eerder bijwerkingen had met de pil variant?


Microinjecties duta (meso) mag ook. Of de topische fina van Hasson and Wong mag ook. Essenger-F van minoxidilmax mag ook.

Ik hoor graag van jullie die dus bijwerkingen hadden van alleen fina/duta en daarna met een niet pil variant daarvan opeens nergens last van hadden of juist weer wel bijwerkingen hadden.

Super bedankt.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.