Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 oktober 2003, 12:29   #1
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
NIoxin

Ik ben gisteren naar een Symposium geweest waar wij een presentatie gehouden hebben. Er waren tevens sprekers van HAarwerkstudio's etc. Was wel interessant>>>www.haarsymposium.nl

Echter,
ik heb mijn twijfels bij een product wat erg goed zou helpen, namelijk NIOXIN. Wie kent dit en wie heeft er ervaring mee. Het zou de haargroei aanzienlijk verbeteren??


Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2003, 13:16   #2
Raymond79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Berichten: 70
Er zijn maar 3 produkten die werken, propecia, aminexil en minoxidil. Anders moet je een haartransplantatie nemen en dan is de beste transhair.
Raymond79 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2004, 00:14   #3
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
nioxin

Ik had het al eens eerder gevraagd, maar heeft er iemand ervaring met NIOXIN als haarproduct?

JOrn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2004, 21:25   #4
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Post Nioxin®

Er zijn talloze redenen dat haarverlies optreedt. Nioxin heeft de zes voornaamste redenen op een rij gezet en is die gaan onderzoeken. Dat onderzoek wilen we graag met u delen. De volgende pagina's zijn daar geheel aan gewijdt

Maak uw keuze en leer meer over haarverlies en andere onderzoeken die NIOXIN heeft uitgevoerd.

Maar allereerst enkele verklarende woorden.



Alcohol:
Is een krachtig oplosmiddel dat wordt gebruikt als een goedkope manier om de huid te penetreren. NIOXIN® heeft er voor gekozen geen alcohol te gebruiken, omdat alcohol schade toebrengt aan het collageen en elastine in de huid.
Alcohol denatureert proteïne en staat bekend als een toxisch element.
Bouwstoffen:
Zijn heilzaam voor huid en haar. Maar de waarde van bouwstoffen in producten op alcohol-basis is twijfelachtig. Met één uitzondering (haarlak) gebruikt NIOXIN® geen alcohol of andere oplosmiddelen in haar producten. Door dit niet te doen
is de integriteit van de in NIOXIN® gebruikte bio-nutriënten aan geen enkel compromis onderhevig.

Huidirritaties:
NIOXIN® kan op iedere hoofdhuid gebruikt worden zonder huidirritaties te veroorzaken.

Veilig in gebruik:
NIOXIN® is veilig in gebruik, ook voor kinderen.

Geen bijverschijnselen:
Sinds NIOXIN®'s introductie op de markt in 1987 hebben miljoenen mensen NIOXIN® gebruikt. Er zijn geen bijverschijnselen bekend.

Chemotherapie:
Duizenden mensen die een chemotherapie hebben ondergaan bevestigen dat NIOXIN® excessief dagelijks haarverlies verminderd.

Compatibiliteit:
In tegenstelling tot producten op alcolholbasis beschemt NIOXIN® het haar tegen het teruglopen van de kleur en haar straightners.NIOXIN® kan gecombineerd worden met de meeste producten die in de kapsalon gebruikt en verkocht worden.




Alopecea Areata
Omschrijving: Onregelmatige kale plekken
Oorzaken: Algemeen toegeschreven aan een zwak immuunsysteem

Alopecia Totalis
Omschrijving: Volledig verlies van hoofdhaar
Oorzaken: Algemeen toegeschreven aan een zwak immuunsysteem

Alopecia Universalis Volledig
Omschrijving: Verlies van hoofd- en lichaamshaar
Oorzaken: Algemeen toegeschreven aan een zwak immuunsysteem

Androgenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT toxiciteit

Androgenitische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Veroorzaakt door overproductie van hormonen, niet erfelijk belast

Mitogenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Verzoorzaakt door Dermode Folliculorum besmetting van de haarfollikels

NIOXIN's 6 redenen voor haarverlies
1. Genetisch Erfelijk bepaald
2. Stress Slechte doorbloeding, slechte opname van vitamines
3. Dieet Hoge consumptie van dierlijke vetten
4. Gezondheid Schildklier
5. Medicatie Chemotherapie
6. Milieu Pseudo-oestrogenen en Pseudo- androgenen

Wat te doen bij haarverlies
De behandeling is gelijk voor mannen en vrouwen

's Ochtends:
Shamponeren met #1 of #1C Cleanser, Scalp Therapy aanbrengen. Bij mannen 1 minuut laten intrekken, bij vrouwen 1 tot 3 minuten. Daarna NX3 op de hoofdhuid aanbrengen (niet spoelen).

's Avonds/ 's Middags:
NX3 op de hoofdhuid aanbrengen (niet spoelen)

NB: Als de hoofdhuid droog of schilferig wordt of gaat jeuken opnieuw Scalp Therapy aanbrengen na NX3 (niet spoelen).


Haarverzorging en Chemotherapie
De beste resultaten worden bereikt als de hieronder genoemde behandelingen minimaal een week voor de aanvang van de chemotherapie worden toegepast.
Als de chemotherapie-behandelingen al zijn aangevangen ga dan zo snel mogelijk over tot behandeling met NIOXIN®. Mocht de eerste chemo-sessie al hebben plaatsgevonden, dan is de kans groot dat de papilla beschadigd zijn. Er kan dan bij sommige mensen alsnog behoorlijk haarverlies optreden, ook in dit stadium is dagelijkse behandeling met NIOXIN® van het uiterste belang.

Gebruik de volgende categorieën om de specifieke behandelingen te bepalen:

Mannen Cleanser #1 en Bionutrient Treatment #2 .
Vrouwen Cleanser #1C en Bionutrient Treatment #2C .

Geen Haarverlies
· Wassen met #1 of #1C Cleanser
· Eenmaal wassen
· Absoluut niet masseren!
· Scalp Therapy aanbrengen. Bij mannen 1 minuut laten intrekken, bij vrouwen 1 tot 3 minuten
· #2 of #2c Bionutrient Treatment aanbrengen en goed in laten intrekken
· Doorkammen met een grove kam
· Stylen met Niogel en/of Niospray

Bij 50% haarverlies
· Wassen met #1 of #1C Cleanser
· Eenmaal wassen
· Absoluut niet inmasseren!
· Scalp Therapy aanbrengen. Bij mannen 1 minuut laten intrekken, bij vrouwen 1 tot 3 minuten
· NX3 op de hoofdhuid aanbrengen (niet uitspoelen)
· #2 of #2c Bionutrient Treatment aanbrengen en goed laten intrekken
· Doorkammen met een grove kam
· Stylen met Niogel en/of Niospray


NIOXIN® Biotechnisch Research Bulletin

The Chemical Inhibiting factor TM (chemische remmingsfactor)


In onze permanente zoektocht naar de oorzaken van haarverlies en follikeldegeneratie ontdekten wij een nieuwe vorm van bescherming hiertegen. De Chemical Inhibiting Factor (CIF).

De haarfollikel heeft receptorgebieden die werken als een magneet. Ze trekken belangrijke lichaamschemicaliën aan, die essentieel zijn voor de groei van gezond haar. Dihydrotestosteron (DHT) kan deze receptoren overvleugen of blokkeren waardoor de voedingsstoffen hun doel niet meer kunnen bereiken. CIF beschermt tegen de opbouw van DHT door de hydrofobische lipiden op de hoofdhuid en rondom de haarfollikels af te voeren. CIF beschermt ook tegen de schadelijke effecten van chemische behandelingen.

De Chemische Inhibiting Factor in samenwerking met het Transactive Delivery System veroorzaken een diepere penetratie en grotere ontgif- tingscapaciteit dan voorheen ooit mogelijk was. Dit is de jongste NIOXIN® doorbraak en een nieuwe mijlpaal in het gevecht tegen follikeldegeneratie en haarverlies.

NIOXIN® 's Chemical Inhibiting Factor (CIF) geeft NIOXIN -gebruikers bescherming tegen chemische degeneratie van de haarfollikel door DHT en cosmetische chemicaliën.

Time Released voor maximale bescherming tegen variërende niveaus van toxiciteit.

Verwijdert hydrofobisch lipiden die Dihydrotestosteron bevatten waardoor opbouw van DHT wordt voorkomen.

Beschermt tegen de effecten van chemische behandelingen.


The Chemical Inhibiting factor TM (chemische remmingsfactor)


In onze permanente zoektocht naar de oorzaken van haarverlies en follikeldegeneratie ontdekten wij een nieuwe vorm van bescherming hiertegen. De Chemical Inhibiting Factor (CIF).

De haarfollikel heeft receptorgebieden die werken als een magneet. Ze trekken belangrijke lichaamschemicaliën aan, die essentieel zijn voor de groei van gezond haar. Dihydrotestosteron (DHT) kan deze receptoren overvleugen of blokkeren waardoor de voedingsstoffen hun doel niet meer kunnen bereiken. CIF beschermt tegen de opbouw van DHT door de hydrofobische lipiden op de hoofdhuid en rondom de haarfollikels af te voeren. CIF beschermt ook tegen de schadelijke effecten van chemische behandelingen.

De Chemische Inhibiting Factor in samenwerking met het Transactive Delivery System veroorzaken een diepere penetratie en grotere ontgif- tingscapaciteit dan voorheen ooit mogelijk was. Dit is de jongste NIOXIN® doorbraak en een nieuwe mijlpaal in het gevecht tegen follikeldegeneratie en haarverlies.

NIOXIN® 's Chemical Inhibiting Factor (CIF) geeft NIOXIN -gebruikers bescherming tegen chemische degeneratie van de haarfollikel door DHT en cosmetische chemicaliën.

Time Released voor maximale bescherming tegen variërende niveaus van toxiciteit.

Verwijdert hydrofobisch lipiden die Dihydrotestosteron bevatten waardoor opbouw van DHT wordt voorkomen.

Beschermt tegen de effecten van chemische behandelingen.

Klik hier voor info!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2004, 10:20   #5
WDonero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 4
De Nioxin lijn bestaat uit uitstekende haarverzorgingsproducten. Met name de cleanser (shampoo) en scalp therapy zijn prima. Het haar wordt na wat langer gebruik gezond en glanzend. Van hergroei is echter geen sprake. Al met al dus wel een prima verzorging. Wel prijzig, ongeveer 16 euro per flesje.
WDonero is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2004, 23:04   #6
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Interessant stuk!

mensen met ervaring?
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2004, 23:54   #7
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
nioxin

ik heb ze tijdens een presentatie in het AMC tijdens een symposium ontmoet. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Een aantal kappers waren zeer positief, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen met ervaringen zijn. Degene die de presentatie hield was echter kaal, wat ik wel een beetje vreemd vond.
Ik heb zelf met een aantal vrouwelijke verkopers gesproken die ik niet echt kundig vond, maar wie weet is het een goed middel...

zie: http://www.haarsymposium.nl/home.htm
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2004, 22:47   #8
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Thread is een beetje weg gezakt en misschien dat er nu wel members zijn die dit ooit geprobeert hebben. Het lijkt zelfs beterder te werken dan spiro...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 22:33   #9
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Een aardig oud topic, maar ik dacht sinds ik aan dit middel begonnen ben, laat ik er wat over vertellen.

Via via kwam ik bij een kapster die dit middel wel goed vond. Tegen mij zij ze dat mijn hoofdhuid erg rood was en ook dat die erg gespannen is. Dat was waarschijnlijk wel de reden van mijn haaruitval.
Ok, ik dus daar mijn haren laten wassen met die 3 middelen en verrek, mijn hoofdhuid was veel soepeler erna. Toen mijn haren waren opgedroogd, voelde het echt 2 x zo vol aan. Als je dacht dat rozemarijn je haar vol maakt; Nioxin maakt het nog eens 2x zo vol. Echt het leek wel of ik een pruik droeg ofzo. Het nadeel is dat sinds het haar zo 'omhoog' gaat staan, je wel makkelijker mijn hoofdhuid ziet. Eigenlijk is dat best wel een groot nadeel. Ook de jeuk die ik had ging er niet door weg.

Dus ja wat nu? Ik denk dat ik er maar een tijdje mee doorga en zie hoe het gaat. Ik ben er nog niet zeker van dat hierdoor het haarverlies stopt dus ik blijf gewoon mijn fina, minox, rooscure en p-5-p gebruiken.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 15:51   #10
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Colm,

Hoe lang gebruik jij al Nioxin?
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 15:53   #11
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Zijn er ook mensen die al een tijdje ervaring hebben met Nioxin?
Ben benieuwd of het vooral ook de inflamation tegen gaat op korte termijn.
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2004, 19:50   #12
Mattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 63
Ik gebruik al jaren Nioxin en vind het heerlijk spul. Met name de scalp therapy is goed, maar ook de shampoo. Overigens is de shampoo ook erg lekker om als douchecreme te gebruiken na het sporten: verkwikkend en fris. En nog mild ook.
OOk gebruik ik dat cytokine spul wat je erbij kan kopen, prijzig maar ook dit is erg fijn voor de hoofdhuid.
Met name in combi met de pardinou haarolie was ik erg tevreden met het optisch resultaat en ook de hoofdhuid had er veel baat bij. Pardinou gebruik ik niet meer, veel te duur. Maar nioxin gebruik ik nog steeds trouw. Ze hebben een soort hair repair kit waar alles in zit, kan je het eens proberen.
Mattie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 19:08   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Follicle booster?

Hallo allemaal,
Wie heeft er ervaring met of weet meer te vertellen over Follicle Booster van Nioxin?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2005, 20:42   #14
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Heb je bericht samengevoegd met de bestaande Nioxin thread.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2005, 01:43   #15
heyoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
Een aardig oud topic, maar ik dacht sinds ik aan dit middel begonnen ben, laat ik er wat over vertellen.

Via via kwam ik bij een kapster die dit middel wel goed vond. Tegen mij zij ze dat mijn hoofdhuid erg rood was en ook dat die erg gespannen is. Dat was waarschijnlijk wel de reden van mijn haaruitval.
Ok, ik dus daar mijn haren laten wassen met die 3 middelen en verrek, mijn hoofdhuid was veel soepeler erna. Toen mijn haren waren opgedroogd, voelde het echt 2 x zo vol aan. Als je dacht dat rozemarijn je haar vol maakt; Nioxin maakt het nog eens 2x zo vol. Echt het leek wel of ik een pruik droeg ofzo. Het nadeel is dat sinds het haar zo 'omhoog' gaat staan, je wel makkelijker mijn hoofdhuid ziet. Eigenlijk is dat best wel een groot nadeel. Ook de jeuk die ik had ging er niet door weg.

Dus ja wat nu? Ik denk dat ik er maar een tijdje mee doorga en zie hoe het gaat. Ik ben er nog niet zeker van dat hierdoor het haarverlies stopt dus ik blijf gewoon mijn fina, minox, rooscure en p-5-p gebruiken.
waar heb je die Nioxin producten gehaald, via internet?
Gebruiken jullie de Active of Protectives shampoo, want er zijn 2 lijnen volgens deze site: www.nioxin.nl
heyoo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.