Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2022, 10:29   #1
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Mijn Essengen 6 plus ervaring

Aangezien ik op het forum veel discussies en vragen vind over topische finasteride dacht ik even mijn ervaring hier te delen.

Ik ben op mijn 21e gestart met 5% minoxidil toen ik merkte dat ik haaruitval kreeg en er inhammen ontstonden. Altijd de aanbevolen dosis gebruikt van 2 maal daags 1mL + dermarolling. Dit had echter vrij tot weinig effect en aangezien mijn haaruitval mijn zelfvertrouwen en gemoed toch best liet kelderen ben ik langs mijn huisarts gegaan om het over finasteride te hebben. Hij vond dit niet echt een goed idee aangezien mijn jonge leeftijd en zei dat ik het best enkel bij minox kon houden. Enkele maanden na dit gesprek, nog steeds diep ontevreden over de situatie, was ik op het punt gekomen dat ik enkel nog een HT als uitweg zag. Daarom beslist een consult te doen bij FueGenix. Dit was een heel aangename ervaring waar ik veel uit geleerd heb. De HT gaat er sowieso komen, maar om nog even tijd te winnen ben ik op aanraden van Dr. Munib Ahmad toch maar aan fina gegaan, namelijk Essengen 6 plus.

Nu ben ik ondertussen een maand of 10 het goedje aan het smeren, in het begin maar 1mL per dag zoals de Dr. aangeraden had. Ik ben stelselmatig de hoeveelheid gaan opvoeren tot ik bijna aan 2mL per dag zat wat minoxidilmax zelf als aanbevolen hoeveelheid voorschrijft.

Op het forum lees ik erg uiteenlopende ervaringen. Alle nare klachten die sommige ondervinden heb ik gelukkig niet. Mijn libido, bedprestaties, humeur etc. is hetzelfde als voorheen. Nu moet ik wel zeggen dat ik van plan ben om de hoeveelheid weer terug te schroeven tot 1mL/dag, dit vooral om mogelijke lange termijn bijwerkingen te beperken. Het enige onprettige is dat mijn hoofdhuid soms wat schilfert. Om dit wat tegen te gaan smeer ik af en toe wat olie op m'n bol (haar zier er hierdoor ook gezonder uit) en probeer ik te wassen met een minimum aan shampoo. Ook ben ik iemand die een gezonde levensstijl aanhoud. Ik sport veel en let erg op mijn voeding. Dit zou denk ik ook best nog eens een rol kunnen spelen op hoe je lichaam reageert op het spul.

Dan, de situatie op mijn hoofd is sinds ik finasteride gebruik grotendeels onveranderd. Ik heb praktisch geen hergroei maar ik heb wel het idee dat mijn haaruitval volledig gestabiliseerd is tot een normale hoeveelheid. Ook ziet mijn haar er wat gezonder uit. Toen ik enkel op de minox zat was mijn haar erg droog en breekbaar en daar lijkt ook verbetering in gekomen (wss ook mede door de haarolie).

Kortom, mijn ervaring met topische finasteride is dus tot zover positief.
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2022, 22:36   #2
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Ik gebruik nu zon 3 maanden Essengen6-Plus (nog geen harttransplantatie ondergaan). En ervaar ook geen bijwerkingen. Ik gebruik sochtends en savonds 0,5ml, dus 1ml in totaal. Ik verwacht geen hergroei, maar een stabilisatie vind ik voorlopig voldoende. Het resultaat zou sowieso na 6 maanden pas zichtbaar moeten zijn. Ik blijf er dus ook vrolijk mee doorgaan en wellicht besluit ik ooit ook nog een HT te doen.
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2022, 22:37   #3
beamerboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Olie kan trouwens redelijk averechts werken voor schilfers. Ik gebruik zelf selsun shampoo, dat gebruik ik al jaren en werkt enorm goed tegen schilfers en roos. Verder is het niet heel prettig spul.
beamerboy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2022, 07:47   #4
Jefferson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2019
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Aangezien ik op het forum veel discussies en vragen vind over topische finasteride dacht ik even mijn ervaring hier te delen.

Ik ben op mijn 21e gestart met 5% minoxidil toen ik merkte dat ik haaruitval kreeg en er inhammen ontstonden. Altijd de aanbevolen dosis gebruikt van 2 maal daags 1mL + dermarolling. Dit had echter vrij tot weinig effect en aangezien mijn haaruitval mijn zelfvertrouwen en gemoed toch best liet kelderen ben ik langs mijn huisarts gegaan om het over finasteride te hebben. Hij vond dit niet echt een goed idee aangezien mijn jonge leeftijd en zei dat ik het best enkel bij minox kon houden. Enkele maanden na dit gesprek, nog steeds diep ontevreden over de situatie, was ik op het punt gekomen dat ik enkel nog een HT als uitweg zag. Daarom beslist een consult te doen bij FueGenix. Dit was een heel aangename ervaring waar ik veel uit geleerd heb. De HT gaat er sowieso komen, maar om nog even tijd te winnen ben ik op aanraden van Dr. Munib Ahmad toch maar aan fina gegaan, namelijk Essengen 6 plus.

Nu ben ik ondertussen een maand of 10 het goedje aan het smeren, in het begin maar 1mL per dag zoals de Dr. aangeraden had. Ik ben stelselmatig de hoeveelheid gaan opvoeren tot ik bijna aan 2mL per dag zat wat minoxidilmax zelf als aanbevolen hoeveelheid voorschrijft.

Op het forum lees ik erg uiteenlopende ervaringen. Alle nare klachten die sommige ondervinden heb ik gelukkig niet. Mijn libido, bedprestaties, humeur etc. is hetzelfde als voorheen. Nu moet ik wel zeggen dat ik van plan ben om de hoeveelheid weer terug te schroeven tot 1mL/dag, dit vooral om mogelijke lange termijn bijwerkingen te beperken. Het enige onprettige is dat mijn hoofdhuid soms wat schilfert. Om dit wat tegen te gaan smeer ik af en toe wat olie op m'n bol (haar zier er hierdoor ook gezonder uit) en probeer ik te wassen met een minimum aan shampoo. Ook ben ik iemand die een gezonde levensstijl aanhoud. Ik sport veel en let erg op mijn voeding. Dit zou denk ik ook best nog eens een rol kunnen spelen op hoe je lichaam reageert op het spul.

Dan, de situatie op mijn hoofd is sinds ik finasteride gebruik grotendeels onveranderd. Ik heb praktisch geen hergroei maar ik heb wel het idee dat mijn haaruitval volledig gestabiliseerd is tot een normale hoeveelheid. Ook ziet mijn haar er wat gezonder uit. Toen ik enkel op de minox zat was mijn haar erg droog en breekbaar en daar lijkt ook verbetering in gekomen (wss ook mede door de haarolie).

Kortom, mijn ervaring met topische finasteride is dus tot zover positief.


Had je erg last van shedding?

Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt.
Ik ben 31 en heb aan beide kanten beginnende inhammen, echter is het voor nu nog prima en zie je er nog niet veel van.

Onder het mon van zo vroeg mogelijk bij zijn zou ik graag stappen willen ondernemen, alleen ben ik bang dat de shedding zo erg is dat het mijn situatie juist verslechterd ipv stabilseerd
Jefferson is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2022, 12:42   #5
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Thanks for sharing allemaal! Ik ga over twee weekjes beginnen met EssenGen-6 nadat ik eind augustus een HT heb gehad.

Lukt het jullie gemakkelijk om met 0,5ml heel je schedel te raken? Of doe je bijvoorbeeld 0,5 op de kruin 's ochtends, en 0,5 op de rest 's avonds?
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2022, 13:02   #6
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 392
Geslacht:
Mijn essengen6-plus ervaring

Ik wrijf(binnenkort wel met roller)lotion er s'avonds op,heb wel klein hoofd en gebruik ondertussen dura i.p.v. fina...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.