Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2008, 18:50   #1
Pi008
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 3
Kalende kruin

Beste lotgenoten,

Ik heb nu sinds 2 weken een beetje door dat ik echt kaler begin te worden rond de kruin van mijn hoofd. Na een opmerking van een goede vriend ben ik er eens op gaan letten en vanaf dat moment ben ik me er van bewust. Ik word kaal...

Nou zit het in de familie, lees: broer en vader, dus ik heb zo'n vermoeden dat het ik het heb geerfd. Echter lees ik ook verhalen over zink tekort en zo verder.

Nu wil ik graag mijn haar behouden, ijdele jongen van 21, maar wat kan ik het beste doen. Er zijn op dit moment een aantal symptonen: haar uitval bij de kruin, dunner haar bij de kruin, tekenen van roos, witte puntjes op nagels (las ergens dat dat wijst op zink tekort) en ik lijk ook een constant tintelend gevoel te voelen bij mijn kruin.

Nu sport ik vrijwel niet, houd nergens rekening mee met mijn en leef dus best ongezond.

Wat kan ik het beste doen..??

Ik heb al wel wat ondernomen, ga nu fanatieker sporten, sowieso goed voor me, dik en kaal leek me sowieso al niks! Dan liever alleen kaal..! Naast sporten wil ik dus ook meer rekening gaan houden met mijn voeding. En ik heb een goede shampoo, rooscure, vanaf vandaag in gebruik..

Ik lees hier ook veel over bepaalde middeltjes.. maar eerlijk gezegd staat er zoveel wartaal tussen voor mij dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen.

Kan ik miss ook naar de huisarts gaan met mijn probleem?

Zoals wel blijkt zit ik er echt mee, ik merk nu al dat ik elke dag de spiegel erbij pak en naar mijn kruin kijk, stiekem beheerst het mijn leven nu al.

Ik sta open voor alle adviezen.. alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Pi008; 5 april 2008 om 18:54
Pi008 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 19:04   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De stap naar je huisarts zou een heel verstandige zijn. Hij of zij kan je ook doorverwijzen naar een dermatoloog, die waarschijnlijk nog wel iets meer verstand hebben van haaruitval. Maar jezelf opvoeden door je hier op het forum een beetje in te lezen en door vragen te stellen kan zeer zeker geen kwaad!

Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar ik kan je alleen aanraden om je vooral goed in te lezen in de materie.

Kijk vooral eens in het haarwoordenboekje naar middelen als minoxidil, finasteride en ketoconazol (heb je zelf al ontdekt, die stof zit in Rooscure). Vooral bij je kruin kan een combinatie van die middelen heel effectief zijn. Ik kan er over meepraten.

Kijk ook eens naar de handtekeningen van de deelnemers hier. Een aantal hebben daar hun 'regime' staan (het batterij aan middelen dat zij in stelling brengen in de oorlog tegen het kaler worden).

Voor gerichte vragen over medicatie moet je op het desbetreffende subforum zijn (medicijnen / haargroeimiddelen). Je zou voorzichtig eens wat kunnen lezen over haartransplantatie op een ander subforum, maar ik ben zelf van mening dat dat de laatste stap moet zijn.

Over gezonder leven hoef ik je niet te vertellen, daar heb je zo te lezen al een goed begin mee gemaakt!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 19:15   #3
Pi008
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 3
Bedankt voor je snelle reactie. Het lijkt mij inderdaad raadzaam om naar de huisarts te gaan. Die zou mij immers kunnen adviseren over mogelijke medicijnen of remmers. Het woordenboek is idd een goede oplossing voor de wirwar van termen waar ik weinig van snapte!

Ik zit trouwens wel echt in mijn hoofd met dat zink tekort? Kan iemand mij daarover iets vertellen?
Pi008 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 19:27   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pi008 Bekijk bericht
Ik zit trouwens wel echt in mijn hoofd met dat zink tekort? Kan iemand mij daarover iets vertellen?
Een zinktekort is echt niet zo heel waarschijnlijk. Vraag het gewoon aan je huisarts, misschien dat ie je bloedwaarden dan wil laten onderzoeken. Je kunt altijd een supplement slikken daarvoor. Ieder drogist en zelfs de Hema heeft wel een middeltje waar zink in zit, voor gezonde en sterke nagels.

Die witte vlekjes hebben meestal niks met tekorten van doen. Ze ontstaan in de regel doordat de nagelriem een tikje heeft gehad. Daarna groeien ze in een tempo van 4mm per maand richting de top van je vinger. Je zou eens kunnen terugrekenen wat er gebeurd kan zijn, al kan de aanleiding iets onbenullig kleins zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Kalende kruin op je 23ste Flameon AGA - Algemeen 25 22 februari 2008 02:56
Kale kruin en inhammen andere oorzaak? kaledildo20 AGA - Algemeen 0 3 januari 2008 23:31
Alleen rond de kruin haarverlies. Advies gevraagd! Bram2006 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 10 augustus 2006 00:42
Middelen voor de kruin el duderiño Medicijnen/haargroeimiddelen 6 2 juli 2006 22:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.