Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 mei 2013, 17:46   #46
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Dankjewel jongens .

@memeber ik zou minimaal 50mg per applicatie doen! Kijk zelf een beetje wat je aankan zonder sides te krijgen. Ik doe zelf 100mg met 2ml minox en ervaar helemaal geen side effects. Ga in ieder geval niet hoger dan 150mg per dag (nergens voor nodig).
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2013, 23:38   #47
Madhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2012
Berichten: 7
Ik ben op zoek naar een vehicle zonder ppg / glycerine / glycol noem maar op. Is dat te maken?
Madhair is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 00:04   #48
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Als iemand die nu al 6 maanden aan de minox en nu bijna 4 maanden aan de Saw Palmetto is begint het nu toch een beetje te kriebelen. Ru lijkt me eerlijk gezegd wel de logische volgende stap.

Mooie thread en het initiatief van Volleboshaar wordt zeker gewaardeerd. Ik hoor graag wanneer de volgende groupbuy is
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 00:18   #49
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
@mr clean, tegen het einde van de maand heb ik weer wat RU dus dan is het mogelijk, stuur me dan even een pm .
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 19 mei 2013 om 00:22
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2013, 17:48   #50
beertje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 14
Thumbs up

wauw Volleboshaar ...uitmuntend werk dat je verricht thumbs up !!

Echter vraag ik mij nog steeds af , stel je hebt last van de sides .
Er werd geschreven dat het na 1 a 2 dagen zou verdwijnen . Wat maakt Ru dan mogelijk dat de sides wel verdwijnen na 1 a 2 dagen . En dat het bij fina of duta niet zo is .

Want ook bij Ru komt het toch deels in de bloedbaan terecht ???
Of sla ik de plank nou volkomen mis ?
beertje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 15:50   #51
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje85 Bekijk bericht
wauw Volleboshaar ...uitmuntend werk dat je verricht thumbs up !!

Echter vraag ik mij nog steeds af , stel je hebt last van de sides .
Er werd geschreven dat het na 1 a 2 dagen zou verdwijnen . Wat maakt Ru dan mogelijk dat de sides wel verdwijnen na 1 a 2 dagen . En dat het bij fina of duta niet zo is .

Want ook bij Ru komt het toch deels in de bloedbaan terecht ???
Of sla ik de plank nou volkomen mis ?
RU wordt afgebroken naar een mildere versie als t in de bloedbaan terecht komt, en maar een klein percentage zal terechtkomen in de bloedbaan. Daarentegen blijft je hormonale balans hetzelfde en zal je met een bloedtest geen verschil zien in bijvoorbeeld je testo of DHT waarde.

Over finasteride en duta, dat is een goede vraag, daar word nog steeds onderzoek naar gedaan. Ze kunnen beide de BBB passeren (blood brain barrier) , en wellicht dat ze daar veranderingen aan kunnen brengen waar je na het stoppen ook nog last kan hebben van side-effects. Dit is maar een hypothese die ik aanneem, volgens mij weet niemand echt zeker waarom dit gebeurt bij sommigen.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 16:19   #52
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
RU wordt afgebroken naar een mildere versie als t in de bloedbaan terecht komt, en maar een klein percentage zal terechtkomen in de bloedbaan. Daarentegen blijft je hormonale balans hetzelfde en zal je met een bloedtest geen verschil zien in bijvoorbeeld je testo of DHT waarde.

Over finasteride en duta, dat is een goede vraag, daar word nog steeds onderzoek naar gedaan. Ze kunnen beide de BBB passeren (blood brain barrier) , en wellicht dat ze daar veranderingen aan kunnen brengen waar je na het stoppen ook nog last kan hebben van side-effects. Dit is maar een hypothese die ik aanneem, volgens mij weet niemand echt zeker waarom dit gebeurt bij sommigen.
Voor wat betreft het laatste, men weet niet eens zeker of het überhaupt echt wel gebeurt bij sommigen.

Maar goed, ik begrijp die afbraak in het bloed niet zo goed. Waarom zou dat dan ook niet gebeuren op weg naar de haarwortel? Uiteindelijk moet het door weefsels heen om er te komen. En wat doet het afbraakproduct dan nog?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 16:25   #53
beertje85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 14
Dus al met al is RU een '' veiliger '' middel om te nemen ?
Want in de meeste gevallen is je lichaam vaak in staat om kleinere veranderingen in je lichaam weer uit zichzelf op te lossen . Dus dat is wel een groot voordeel van RU .

Ik heb zelf de afgelopen dagen ook wat zoekwerk op internet gedaan naar RU en kom inderdaad behoorlijk veel positieve verhalen tegen .
Het enige waar de mensen vaak over klagen is dat het per dag behoorlijk wat tijd in beslag neemt . Maar zoveel tijd moet het toch niet kosten ?
beertje85 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 17:37   #54
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Voor wat betreft het laatste, men weet niet eens zeker of het überhaupt echt wel gebeurt bij sommigen.

Maar goed, ik begrijp die afbraak in het bloed niet zo goed. Waarom zou dat dan ook niet gebeuren op weg naar de haarwortel? Uiteindelijk moet het door weefsels heen om er te komen. En wat doet het afbraakproduct dan nog?
Afbraak begint idd al op weg naar de haarwortel, maar je bent localized bezig als je het topisch aanbrengt. Half life van RU is maar een uur dus in die tijd is het meeste al afgebroken en kan maar heel weinig systematisch gaan. Het mooie is wel dat het daarintegen wel 20 uur actief blijft op je receptoren die DHT opnemen. Natuurlijk zal er een heel klein deel misschien wel systematisch komen, maar deze word afgebroken in het veel minder sterke RU56279. Deze heeft een langere half life en kan wellicht voor milde sides zorgen. Btw half life is ook de tijd dat het word afgebroken in het bloed en niet de huid zelf. Om het simpel te zeggen je bent dus vooral lokaal bezig.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 20 mei 2013 om 17:57
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 17:41   #55
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beertje85 Bekijk bericht
Dus al met al is RU een '' veiliger '' middel om te nemen ?
Want in de meeste gevallen is je lichaam vaak in staat om kleinere veranderingen in je lichaam weer uit zichzelf op te lossen . Dus dat is wel een groot voordeel van RU .

Ik heb zelf de afgelopen dagen ook wat zoekwerk op internet gedaan naar RU en kom inderdaad behoorlijk veel positieve verhalen tegen .
Het enige waar de mensen vaak over klagen is dat het per dag behoorlijk wat tijd in beslag neemt . Maar zoveel tijd moet het toch niet kosten ?
Als het gaat om side effects is RU zeker een veiliger alternatief die minstens evensterk of eigenlijk nog sterker werkt. Je hormonale balans blijft gewoon hetzelfde.

Het aanbrengen duurt natuurlijk langer dan een pilletje even doorslikken. Dat het veel tijd kost is ook overdreven, het is gewoon hetzelfde als minox aanbrengen. In 5 minuutjes ben je klaar, achja je moet er wat voor overhebben he .

Verder moet ik zeggen dat heel en heel veel mensen nu overstappen op RU i.p.v. duta of fina. Natuurlijk blijft het daarentegen wel een "experimenteel" middel.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 20 mei 2013 om 17:45
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 20:19   #56
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
Als het gaat om side effects is RU zeker een veiliger alternatief die minstens evensterk of eigenlijk nog sterker werkt. Je hormonale balans blijft gewoon hetzelfde.

Het aanbrengen duurt natuurlijk langer dan een pilletje even doorslikken. Dat het veel tijd kost is ook overdreven, het is gewoon hetzelfde als minox aanbrengen. In 5 minuutjes ben je klaar, achja je moet er wat voor overhebben he .

Verder moet ik zeggen dat heel en heel veel mensen nu overstappen op RU i.p.v. duta of fina. Natuurlijk blijft het daarentegen wel een "experimenteel" middel.
Hallo vollehaarbos
Even een vraag aan jou,zou er grote kans bestaan dat dit middel als goedgekeurd middel tegen aga op de markt komt?Ik hoop dat zo! gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 20:53   #57
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Hallo vollehaarbos
Even een vraag aan jou,zou er grote kans bestaan dat dit middel als goedgekeurd middel tegen aga op de markt komt?Ik hoop dat zo! gr millie
Als het echt goed werkt dan springt er vast wel iemand op de kans om het geregistreerd te krijgen. Alleen is dat wel een traject dat vele miljoenen kost en jaren duurt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 21:10   #58
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
@millie ja wat antonie eigenlijk zegt, destijds is hier niet voor gekozen omdat het blijkbaar niet financieel interessant was of iets dergelijks denk ik en finasteride was toen al op de markt. Dus met RU zal dat niet meer gebeuren denk ik.

Het volgende anti-androgene middel wat op de markt zal komen is cb-03-01 (http://www.cosmopharmaceuticals.com/...peline/cb.aspx) hier zijn ze al trials mee aan het doen tegen acne en haarverlies.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 22:14   #59
suffering
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 44
@Volleboshaar!

Ten eerste bedankt voor het regelen van de groupbye! ( bestelling bij je samen met wesley gedaan )

Maar ik vroeg me af waar je de info vandaan heb m.b.t de duur van de hechting van ru aan de androgene receptor... je geeft aan dat dat 20 uur is terwijl de halfwaardetijd van ru in het bloed 1 uur is? kan je mij daar meer info over geven? op buitenlandse forums kan ik daar weinig over terug lezen....

Is het misschien ook een idee om in de toekomst een groupbye te regelen voor cb-03-0 ?
suffering is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 23:50   #60
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suffering Bekijk bericht
@Volleboshaar!

Ten eerste bedankt voor het regelen van de groupbye! ( bestelling bij je samen met wesley gedaan )

Maar ik vroeg me af waar je de info vandaan heb m.b.t de duur van de hechting van ru aan de androgene receptor... je geeft aan dat dat 20 uur is terwijl de halfwaardetijd van ru in het bloed 1 uur is? kan je mij daar meer info over geven? op buitenlandse forums kan ik daar weinig over terug lezen....

Is het misschien ook een idee om in de toekomst een groupbye te regelen voor cb-03-0 ?
Hoi suffering, dankjewel . Dit heb ik ergens gelezen, ik zal het even opzoeken en hier posten of in een pm naar je sturen. Verder is het wel een goed idee om in de toekomst een cb-03-01 groupbuy te doen maar op dit moment zal ik daarmee wachten. Niemand heeft nog de goede vorm van cb-03-01 op dit moment en op dit moment is RU een stuk betere keuze.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.