Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Resultaten FINA bij mensen die MINIMAAL 3 jaar geleden begonnen zijn
Het werkt nog steeds goed en ik slik het daarom nog steeds 7 46,67%
Het werkt welliswaar minder dan in het begin, maar ik slik het nog steeds 3 20,00%
Ik ben gestopt omdat de werking na verloop van tijd te sterk minderde 2 13,33%
Ik ben gestopt vanwege de bijwerkingen 3 20,00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2007, 15:19   #1
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
Zijn er mensen die al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? En wat zijn de resultaten?

Ik ben zelf ooit begonnen met Fina, en dat was al in 2000. Na anderhalf jaar gestopt vanwege de bekende redenen. De werking werd minder en ik had last van bijwerkingen (verminderd libido).
We zijn inmiddels jaren verder en ik vraag me af in hoeverre er mensen zijn bij wie Fina na een jaar of 5 nog steeds werkt?

Op haarweb staat een aantal polls met betrekking tot de werking van fina (zoals http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3752), echter daar zitten uiteraard antwoorden tussen van mensen die een jaar slikken (en over het algemeen positief zijn) en van mensen die langer geleden begonnen zijn en waar de werking na een jaar gestopt is.

Daarom deze poll die uitsluitend voor mensen bestemd is die minimaal 3 jaar geleden met Fina begonnen zijn.

Laatst gewijzigd door Pat; 3 augustus 2007 om 15:27 Reden: foutje in titel
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2007, 20:55   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De vraag over het minder worden van de werking is een zwak punt in deze enquete. De werking van finasteride is altijd hetzelfde, het blokkeert een omzettingsproces in je lichaam. Dat deed het 5 jaar geleden en dat doet het nu nog.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2007, 21:10   #3
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Ik denk dat hij specifiek naar de haarstatus gekeken heeft. In het eerste jaar valt het effect natuurlijk het meeste op, daarna blijft je haarstatus stabiel en dat kunnen mensen mss ook als achteruitgang ervaren. Overigens jammer dat ik niet mee mag stemmen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2007, 23:44   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik denk dat hij specifiek naar de haarstatus gekeken heeft. In het eerste jaar valt het effect natuurlijk het meeste op, daarna blijft je haarstatus stabiel en dat kunnen mensen mss ook als achteruitgang ervaren. Overigens jammer dat ik niet mee mag stemmen.
Ik net wel, vorige maand 3 jaar geleden dat ik begonnen ben

Maaruh, het woord 'werking' zou dus vervangen moeten worden door 'ervaren effect op het behoud van haar' of iets dergelijks.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2007, 00:57   #5
boyone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Berichten: 22
Ik gebruik nu bijna 3 weken fina en ik zie nu al resultaat. Het is mij wel opgevallen dat als je 2,5mg gebruikt (half pil) dat dan de resultaten veel beter en sneller te zien zijn. Ze zeggen wel dat voor haaruitval 1,25mg voldoende zou moeten zijn, maar ik heb toch gemerkt dat ik bij 2,5mg een zeer goede en mooie effect krijg. Ik heb ook totaal geen last van bijwerkingen
boyone is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2007, 02:39   #6
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Hmm, ik vind het heel bijzonder dat je en binnen 3 weken resultaat ziet en dat je daarnaast binnen die 3 weken ook verschil kunt aantonen tussen 2,5 en 1,25 mg...

Zeker weten dat dit niet psychisch is, je klinkt namelijk (heel) erg ongeloofwaardig.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2007, 09:28   #7
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Ik vind het een goede manier om erachter te komen hoeveel personen er hier met het innemen ervan, moesten staken in verband met het optreden van bijwerkingen. Ook twijfel al sinds lange tijd of ik moet beginnen of niet. Hopelijk dat dit een bijdrage kan leveren. Ik ben 25 en heb een lichte vorm van AGA, dwz nog redelijk veel haar, en niet opvallend voor anderen dat mijn haar dunner wordt.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 05:39   #8
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boyone Bekijk bericht
Ik gebruik nu bijna 3 weken fina en ik zie nu al resultaat. Het is mij wel opgevallen dat als je 2,5mg gebruikt (half pil) dat dan de resultaten veel beter en sneller te zien zijn. Ze zeggen wel dat voor haaruitval 1,25mg voldoende zou moeten zijn, maar ik heb toch gemerkt dat ik bij 2,5mg een zeer goede en mooie effect krijg. Ik heb ook totaal geen last van bijwerkingen
Hoe kan jij nu al resultaat zien als een haar maar max 1 cm per maand uit je hoofd groeit ??

De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 14:53   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De vraag over het minder worden van de werking is een zwak punt in deze enquete. De werking van finasteride is altijd hetzelfde, het blokkeert een omzettingsproces in je lichaam. Dat deed het 5 jaar geleden en dat doet het nu nog.

Bij langdurig gebruik van bep. medicatie kan er bij mensen soms gewenning aan een middel optreden met als effect dat de aandoening toch 'kan doorbreken'. Of dit bij Fina ook mogelijk is weet ik niet.
Zelf heb ik jarenlang (zo'n 9 jaar) genoeg gehad aan de diane 35 alleen om de effecten van aga helemaal te kunnen blokkeren, nu is dat niet langer voldoende (vandaar de toevoeging van androcur).
Nogmaals of dit bij Fina ook het geval zou kunnen zijn kan zijn weet ik dus niet maar het lijkt me bij gebruik op langere termijn gebruik niet ondenkbaar.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 15:13   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boyone Bekijk bericht
Ik gebruik nu bijna 3 weken fina en ik zie nu al resultaat. Het is mij wel opgevallen dat als je 2,5mg gebruikt (half pil) dat dan de resultaten veel beter en sneller te zien zijn. Ze zeggen wel dat voor haaruitval 1,25mg voldoende zou moeten zijn, maar ik heb toch gemerkt dat ik bij 2,5mg een zeer goede en mooie effect krijg. Ik heb ook totaal geen last van bijwerkingen
Ik vind dit zeer onverantwoord. Weet de huisarts hiervan? Stap je zometeen misschien over op 5mg om nog sneller resultaat te krijgen?

Fina-experts, wat vinden jullie hiervan?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 22:01   #11
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
tja, in principe doet hij er niet veel verkeerd mee, maar financieel gezien is het gewoon niet erg slim. Uit de trials is gebleken dat een hogere dosis finasteride dan de standaard dosis van 1 mg per dag nauwelijks verschil liet zien zodus...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem-rechts verovert Vlaanderen Leni Van alles en nog wat... 82 3 oktober 2013 23:22
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 20:58
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 12:24
zijn er damens rond de 50 jaar die finasteride gebruiken? Eefje Haarproblemen bij vrouwen 0 28 augustus 2004 20:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.