Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 februari 2010, 20:37   #1
angel79
angel79
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 9
Question haaruitval stabiliseren en camoufleren

Hallo,

Wie wil er meedenken als ervaringsdeskundige?

Ik ben 30 jaar, last van haaruitval (mannelijke kaalheid) sinds mijn 16e. Het wordt nu steeds erger, ik heb een tijdje kunnen stabiliseren met diane 35 (ik wil even checken bij mijn gynecaeloog of ik die weer kan slikken in verband met de ziekte die ik heb). Mijn haargrens gaat steeds meer omhoog en je kan er van voren erdoor heenkijken, de zijkanten zijn erg dun en ik krijg steeds grotere inhammen.

Nu wil ik binnenkort een haartransplantatie ondergaan, ik heb een nog 2 kennismakingsgesprekken gehad, en heb er een gehad. Maar tot die tijd wil ik het haaruitval stabiliseren en het zo mogelijk camoufleren.

Heeft iemand tips? Ik gebruik dercos van Vichy, aminexil 1,5% om op mijn hoofdhuid te smeren, om het te stabiliseren. Ik heb het idee dat mijn haar minder uitvalt. Zijn er nog meer (betere) middelen in de omloop?

Verder nog ideeen over camouflage? Heeft iemand ervaring met Toppik? Ik heb donkerblond haar? Welke kleur kan ik dan het beste nemen? blond of lichbruin?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

groetjes,
Angela
angel79 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 21:56   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als de zijkanten ook erg dun zijn, vrees ik dat haartransplantatie niet mogelijk is.
Diane35 met eventueel nog extra Androcur, zou wel een oplossing kunnen zijn, mits je dat slikken mag.
Als je geen lage bloeddruk en geen hartaandoening hebt, is minoxidil-lotion aan te raden in plaats van Aminexil, omdat de werking van minoxidil wetenschappelijk bewezen is. Minoxidil zorgt meestal eveneens voor de groei van nieuwe haren.
Welke kleur Toppik je zou moeten kiezen, is moeilijk te bepalen; misschien moet je een klein potje van 2 kleuren kopen en dan zelf mengen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 22:14   #3
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als de zijkanten ook erg dun zijn, vrees ik dat haartransplantatie niet mogelijk is.
Diane35 met eventueel nog extra Androcur, zou wel een oplossing kunnen zijn, mits je dat slikken mag.
Als je geen lage bloeddruk en geen hartaandoening hebt, is minoxidil-lotion aan te raden in plaats van Aminexil, omdat de werking van minoxidil wetenschappelijk bewezen is. Minoxidil zorgt meestal eveneens voor de groei van nieuwe haren.
Welke kleur Toppik je zou moeten kiezen, is moeilijk te bepalen; misschien moet je een klein potje van 2 kleuren kopen en dan zelf mengen.
Is Androcur ook mogelijk voor mijn leeftijd te gebruiken. Ik ben 22jaar.

En wat heeft het voor bijewerking en kan het haaruitval stoppen of nieuwe haar maken?
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 22:27   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar Bekijk bericht
Is Androcur ook mogelijk voor mijn leeftijd te gebruiken. Ik ben 22jaar.
En wat heeft het voor bijewerking en kan het haaruitval stoppen of nieuwe haar maken?
Androcur(cyproteronacetaat) wordt pas voorgeschreven als Diane35(cyproteronacetaat + ethinyloestradiol) niet voldoende effect geeft of als de patiënt echt geen anticonceptiemiddel nodig heeft.
Ga 't Haarwoordenboekje s.v.p. doorlezen voor informatie over allerlei haar-gerelateerde medicijnen (link onder mijn bericht).
Google is ook altijd handig bij het zoeken naar bijwerkingen van medicijnen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.