Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2013, 00:43   #1
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Dunner wordend haar

Haa! hb'ers.

Ik vroeg me toch af wanneer de startschot gelost wordt betreft medicatie en haaruitval. Ik voel dat het bovenop dunner is en achter ook wel. De inhammen randen zijn ook wat dun.

Ik heb een hevige lange TE gehad.. en kan dus niet weten of mpb ook meespeelt..

wat denken jullie?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2013, 03:08   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Kuit zoek alsjeblieft psychische hulp. je wilde zelf al een tijdje afkicken van haarweb, maar je bent er wel steeds. Dat snap ik best maar op dit moment doet dit denk ik vele meer kwaad dan goed.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2013, 15:58   #3
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Ik heb ook het idee dat er momenteel niks mis is met je haarstatus, maar je komt wel over als iemand die er bezorgd over is en op het moment dat het daadwerkelijk minder wordt, direct aan wil vallen met medicatie om je huidige haar nog erg lang te behouden.

Je geeft veel mensen hier uitgebreid advies dus ik ga er vanuit dat je voor jezelf al een plan van aanpak hebt voor wanneer het echt achteruit gaat. Zorg dat je die tests hebt gedaan en dat je zeker weet dat het aan MPB ligt. Wordt het dan minder, begin dan gelijk met de medicatie die je graag wilt gebruiken en zorg ervoor dat je je huidige haar nog erg lang kan behouden.

Bij mij begon het ook met dunner worden en daarna groeiden mijn inhammen redelijk snel naar hun huidige vorm. Op mijn 16de was mijn haar perfect (rechte haarlijn, enorm dik haar), op mijn 18de was het al een stuk dunner (je ziet m'n hoofdhuid op foto's van boven) en op mijn 19de was ik een NW2. Beslis dus voor jezelf waar de grens ligt om te beginnen wanneer je zeker weet dat MPB in werking is getreden. Als het daadwerkelijk met de week dunner lijkt door MPB, dan komen inhammen met de week dichterbij.

Laatst gewijzigd door Vincent18; 28 januari 2013 om 16:01
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 20:15   #4
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ik weet het niet man. Mijn broer heeft ook een lichte verdunning voor, hij is 27 jaar. Hij is alleen anders dan ik, baardgroei en ziet er nederlandser uit dan ik. Ik zie er aziaatisch uit, zonder baardgroei net zoals mijn opa die overleed met een nw0. Mijn pa is een nw3v/4v. Ik merk ook dat ik er nu niet met mijn volle verstand bij ben en momenteel best psychisch ben. Dus sorry als ik rare berichten stuur en hopelijk dat jullie mij wel hierover informeren zodat ik dit met mijn huisarts en hulp kan bespreken.

Ik heb jaren lang medicijnen misbruikt en dan bedoel ik ook de diehard zwaar verslavende medicijnen zoals alprazolam, diazepam, lorazepam. En de mindere verslavende ssri's en antipsychotica. Op de oude foto's had ik altijd een donkere kring rond mijn ogen en soms waren ze opgezet, fijne medicatie! Uit mijn bloedtest kwam een serieus te kort aan vitamin D. Ik moest rotgen foto's maken (ik dacht, waarom dit nou weer?) en heb bot en kraakbeen afbraak, nog niks ernstigs. Verder leef ik al een jaar + in doodsangst en stress wat lekker bevordelijk is voor TE. Ik heb kapotte dunne haren op mijn kop en achter op mijn kop. Deze hebben vaak geen pigment en zijn lang, breekbaar en dun. Ik ben bij de dermatoloog en de huisarts geweest maar ze kunnen geen uitsluitsel geven, spelen te veel dingen.

Ik lees meer en meer dat vitamine D een belangrijke rol speelt in haargroei, google het maar eens voor de gein.

Maar toch.. als ik toch androgenetica alopecia heb dan zal ik beginnen met finasteride 0,25 en een ht in de toekomst. That's it.

Laatst gewijzigd door Kuit; 29 januari 2013 om 20:35
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 20:34   #5
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
@kniekous ik loop al bij een psycholoog en zo. Ik ben gewoon f*kkng eenzaam man. Laat me gewoon.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 22:58   #6
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Kuit; Ik denk dat je inderdaad Telogen Efluvum hebt dankzij dat tekort aan vitamine D (wat aangetoond is) en dat je gene AGA hebt. Ik wil je niet dissen ofzo (nou ja, in ene vadsige rappbattle met een kous op ons hoofd misschien ). maar is het geen idee om een specifiek topic aan te maken met jouw verhaal in plaats van telkens allerlei verschillende? Jouw situatie is aardig complex en valt denk ik meer onder andere haar aandoeningen dan AGA. Nou ja, in ieder geval sterkte. Ik wist niet dat je half asiatisch was btw.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 23:50   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Kuit, je bent van die medicijnen af neem ik aan? Vul als eerste je vitamine D tekort aan. Heb ik ook, moet nu voor de rest van me leven vitamine D bijslikken volgens de huisarts. Had ook hele vage haarklachten. Jaaaarenlange stress, en dikke ook! Daardoor VEEL haren verloren. Heb TE, Areata, Androgenetica gehad.... Been there, done that zal ik maar zeggen... Waar ik wel achter ben gekomen is dat je vertrouwen moet houden in het herstellend vermogen van je eigen lichaam, al dan niet met hulp van middelen. Inderdaad, vitamine D in hoge dosering heeft mij ook veel goed gedaan. Probeer zeker niet te panieken en rustig te blijven, dan alleen denkt je lichaam aan herstel.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2013, 00:19   #8
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ik heb gevraagd om mijn account ff op non actief te zetten. Maar had je daadwerkelijk Areata, androgenetica en TE? Wat heeft vitamine D dan voor je gedaan?

thanks voor je bericht.

Ik zit trouwens op 50.000ie per week en na 8/12 weken moet ik supplementen.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2013, 02:12   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ja man... Verlies al denk ik een jaar of 4 in sheddingsgolven tot wel 300+ haren op een dag! Miniaturisatie en verminderde haardos over mijn hele hoofd. Daarbij vanaf 2010 tot een jaar geleden ook echte hele gladde kale plekken. Rond, ongeveer zo groot als een euro. Kwam ook echt door de stress! Nooit eerder gehad maar stress is een echte killer, doet gekke dingen met je lichaam! Areata ging weg na ongeveer 9 maanden maar volgende plek was er weer. Na een tijdje vitamine D te hebben geslikt is het zeg maar weggebleven. Heb denk ik 5 of 6 keer zo'n plek gehad. Slikte ongeveer 2500 iu/ie per dag, nu ongeveer 1600. Stress is onverminderd door gegaan, sterker nog: nu zit ik in zo'n heftige stressperiode dat ik letterlijk bijna niet meer kan slapen! Androgenetica had ik natuurlijk altijd al, gebruikte daar al de bekende medicatie voor. Gekke is dat je qua haarverlies niets aan me kunt zien! Zoveel haren verloren en toch is men jaloers op mijn haar?! Ze moesten eens weten... Gebruik ook veel middeltjes om het zo te houden hoor. Maar ik probeer (hoe gek het ook klinkt) geen zorgen te maken... En dat is ook mijn advies aan jou. Ook jij hebt nog genoeg haar, vertrouw op je lichaam en geef het de kans om te herstellen. Account blokkeren? Ik weet niet of het helpt? Ga je dan niet een andere uitlaatklep zoeken buiten haarweb om? En misschien wel onbewust meer panieken daardoor?

Laatst gewijzigd door Reet; 30 januari 2013 om 02:30
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 05:45   #10
pim1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2013
Berichten: 1
Exclamation Dunner wordend haar

Mensen met dunner wordend haar (waarbij kale plekken zichtbaar beginnen te worden) adviseer ik Saderino Hair Building Fibers. Het is geen haargroeimiddel ofzo maar het camoufleert op een onvoorstelbare wijze de kale plekken door dun haar binnen enkele seconden dik te maken.

Het is een volledig natuurlijk product en is afkomstig van de katoenplant. Het zijn miniscule katoenen vezels die statisch geladen zijn en zich aan het dunne haar hechten. Je dient het op het dunner wordend haar te strooien, vervolgens te kammen en that's it. Ze hebben ook een videodemonstratie op de site:

- mod-edit: (niet werkende) link verwijderd i.v.m. reclame -

Oja, na het douchen moet je het wel weer opnieuw aanbrengen want in combinatie met shampoo wordt het uit de haren gespoeld. Je kunt ongeveer 4 weken met een fles gemiddeld (afhankelijk van je haartype). \Voor de rest is het bestendig tegen zweet of wind dus bij het transpireren lekt het nite uit de haren. AANRADER!

Als je vragen hebt stel ze gerust.

Groetjes

Laatst gewijzigd door Martijn; 12 december 2013 om 20:10 Reden: reclame verwijderd
pim1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 11:40   #11
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
http://www.youtube.com/watch?v=fWweqP_ZWbg
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 20:13   #12
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Hallo Hairpilot,

Grappig filmpje! Weet je ook dat je ongewenste post aan de moderators van HaarWeb kunt melden door op het driehoekje links te klikken? Nu heeft een andere HaarWeb-gebruiker dat gedaan (dankjewel daarvoor) en is de reclame-link in het bericht verwijderd. Misschien handig voor de volgende keer?

Groeten,
Martijn
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 20:57   #13
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Scusi, doe ik in 't vervolg
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.