Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2013, 16:48   #31
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Bericht terug gehad van 1 van de dermatologen van Intermedica.
Ik kreeg een korte maar snelle reactie van hen. Ze gaan in mijn geval over 3 maanden weer kijken hoe het ervoor staat bij mijn eerste jaarlijkse controle.

Geachte heer.....,

Dank u voor uw bericht. Krachtsport heeft geen noemenswaardige invloed op het testosteron. Een toename van de haaruitval op gezette tijden is normaal. Haarverlies is nu eenmaal niet continu. Als de haren, die uitvallen, dik zijn worden deze altijd weer vervangen door nieuwe haren, omdat het normale haarwisselingen betreft.

Met vriendelijke groet,

Dr. Emiel Verdonschot
(Intermedica Kliniek)
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2013, 20:34   #32
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Jongens,Jongens en Jongens TOCH!
Ik sport al mijn hele leven, kaal worden is erfelijk! Sinds ik medicatie gebruik is mijn haaruitval minder, terwijl ik zwaardere gewichten hef in de afgelopen jaren.

Kortom maak je zelf niet gek. Straks is het te weinig drinken van Groene thee wel de oorzaak geweest!

Wanneer je pas aan de anabolen gaat, dan versnel je het proces enorm!

Enige wat je kan doen is Medicatie> HT> en lekker niet stressen/ hopen op de the cure!

Haar maakt de man niet!
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 00:58   #33
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beest Bekijk bericht
Jongens,Jongens en Jongens TOCH!
Ik sport al mijn hele leven, kaal worden is erfelijk! Sinds ik medicatie gebruik is mijn haaruitval minder, terwijl ik zwaardere gewichten hef in de afgelopen jaren.

Kortom maak je zelf niet gek. Straks is het te weinig drinken van Groene thee wel de oorzaak geweest!

Wanneer je pas aan de anabolen gaat, dan versnel je het proces enorm!

Enige wat je kan doen is Medicatie> HT> en lekker niet stressen/ hopen op de the cure!

Haar maakt de man niet!
Ik zeg ook niet dat krachttraining het AGA veroorzaakt. Iedereen hier weet dat het genetisch bepaald is. Ik vraag of dat krachttraining het proces versnelt.

Ik heb nu aardig zitten rondlezen en er zijn veel mensen die aangeven dat het hun haaruitval begon toen ze begonnen met krachttraining. Tot nu toe heb ik niet 1 reactie gezien dat iemand zegt: maak je niet druk ik train al 10 jaar fanatiek en mijn haar begint sinds 2 jaar uit te vallen.

Hier een aantal links die ik heb gelezen en even snel weer kon terugvinden

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/e...loss.jampolis/
http://www.healthanalysis.com/2010/1...use-hair-loss/
http://www.emaxhealth.com/65/21965.html
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 12:18   #34
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darioo Bekijk bericht
Echt waar als ik me heen kijk begint het me steeds meer op te vallen. De jongens trainen en breder zijn hebben een teruglopende haargrens en de jongens die nooit in een sportschool zijn geweest hebben niks.
Dit valt me op wanneer ik om me heen kijk op school, werken en in discotheken. Ook als ik op facebook mijn facebookvrienden bekijk. Ik begin nu echt bang te worden dat het een grote fout is geweest om de afgelopen 5 jaar 2-3x per week in de sportschool staan. Wat zijn jullie bevindingen als jullie op de mensen om jullie heen letten?

Misschien moet ik dit onderwerp ook maar eens aankaarten op dutchbodybuilding.com, om te kijken wat hun ervaringen zijn?
Ik denk dat je onderschat hoe hoog het anabolen gebruik is in nederland.
Een anabolen gebruiker bekend liever dat hij coke gebruikt en of vreemd gaat dan het anabolen gebruik toe te geven.
Van de groep jongens tussen de 20-30 jaar die minimaal 3x per week krachttrainen gebruikt ca 80% anabolen. En van slechts een kleine groep zie je ook echt het resultaat van de anabolen (dat ze dus ook gespierd zijn).
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 15:22   #35
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Haha 80 procent, dat is dus klinkklare onzin. Train zelf in gym met 30 mannen en ben er daar al 100 procent zeker van dat niemand dit doet en zelfs niet heeft gedaan. Zou toeval zijn als dit de enige plek is.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 22:34   #36
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darioo Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat krachttraining het AGA veroorzaakt. Iedereen hier weet dat het genetisch bepaald is. Ik vraag of dat krachttraining het proces versnelt.

Ik heb nu aardig zitten rondlezen en er zijn veel mensen die aangeven dat het hun haaruitval begon toen ze begonnen met krachttraining. Tot nu toe heb ik niet 1 reactie gezien dat iemand zegt: maak je niet druk ik train al 10 jaar fanatiek en mijn haar begint sinds 2 jaar uit te vallen.

Hier een aantal links die ik heb gelezen en even snel weer kon terugvinden

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/e...loss.jampolis/
http://www.healthanalysis.com/2010/1...use-hair-loss/
http://www.emaxhealth.com/65/21965.html
Zijn niet echt wetenschappelijke bronnen. Ik wil niet ergenis veroorzaken, maar wat hier op het forum eerder is aangekaart, is dat men juist rond de leeftijd van 20 jaar aan krachtsport begint en juist rond deze tijd is AGA heel sterk en dat zet zicht voort. Ik zelf heb vooral last gehad,voordat ik echt aan kracht training begon en vooral voetbalde. Daarna ben ik begonnen met fina wat de boel een beetje heeft behouden en vertraagd desondanks doe ik gewoon fanatiek aan krachttraining.

Hoop dat dit je zorgen een beetje wegneemt.

Denk eerder dat de bezigheid en de zorgen over haarverlies het proces versnelt dan lekker fanatiek rammen op de sportschool
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 23:14   #37
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
Ik denk dat je onderschat hoe hoog het anabolen gebruik is in nederland.
Een anabolen gebruiker bekend liever dat hij coke gebruikt en of vreemd gaat dan het anabolen gebruik toe te geven.
Van de groep jongens tussen de 20-30 jaar die minimaal 3x per week krachttrainen gebruikt ca 80% anabolen. En van slechts een kleine groep zie je ook echt het resultaat van de anabolen (dat ze dus ook gespierd zijn).
Haha wat een onzin.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2013, 23:31   #38
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey Besst, gebruik jij nog steeds finas?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 13:35   #39
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Hey Besst, gebruik jij nog steeds finas?
Hey ja ik heb alleen geen stats van mijn regime onder mijn reacties.
Heb ook pas een HT ondergaan.

Ik gebruik sinds augustus 2009 finasteride, eerste paar jaar propecia en daarna gewoon 1,25 mg vanwege de kosten. En heb vaak tussendoor minoxidil gebruikt. Maar nu ga ik het wel lang gebruiken voor mijn kruin,want het is wetenschappelijk bewezen dat het werkt op je kruin. Zie mijn discussie voor de HT bij ProHair
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 14:36   #40
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
AnthonieH schrijft: ''Maar goed, misschien zit je in een fase waarin AGA echt begint huis te houden. Zo van het type waarbij je met je dertigste inhammen en een dunnende kruin krijgt. En als je dan de tijd versneld en op je 27e al op het punt aankomt waar je zonder fitness met je 30e pas zou zijn geweest, dan is dat wel even slikken/schrikken.

Als dit echt het mechanisme is, dan is ook je eiwitsupplement an sich niet schuldig aan je haaruitval. Maar als je het niet zou nemen .... ''

AnthonieH: wat de shakes betreft; je sluit af met ''maar als je het niet zou nemen...''

Bedoel je daarmee; als je het niet zou nemen zal je minder hard groeien (wat spieren betreft), of bedoel je het in de zin van dat eiwitshakes naast fitness misschien ook wel voor een versnelling van AGA zorgen.

Was me niet helemaal duidelijk ;-)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 16:27   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
AnthonieH schrijft: ''Maar goed, misschien zit je in een fase waarin AGA echt begint huis te houden. Zo van het type waarbij je met je dertigste inhammen en een dunnende kruin krijgt. En als je dan de tijd versneld en op je 27e al op het punt aankomt waar je zonder fitness met je 30e pas zou zijn geweest, dan is dat wel even slikken/schrikken.

Als dit echt het mechanisme is, dan is ook je eiwitsupplement an sich niet schuldig aan je haaruitval. Maar als je het niet zou nemen .... ''

AnthonieH: wat de shakes betreft; je sluit af met ''maar als je het niet zou nemen...''

Bedoel je daarmee; als je het niet zou nemen zal je minder hard groeien (wat spieren betreft), of bedoel je het in de zin van dat eiwitshakes naast fitness misschien ook wel voor een versnelling van AGA zorgen.

Was me niet helemaal duidelijk ;-)
Eiwitsupplementen zorgen voor meer spiermassa, meer spiermassa zorgt voor meer testosteron, meer testosteron wordt omgezet in meer DHT, de beschadiging van je haren gaat sneller. Dat is de theorie. Eiwitsupplementen an sich doen niks met je haar. Maar als je geen supplementen zou nemen, dan zou er niet meer spiermassa komen, niet meer testosteron, niet meer DHT en geen snellere beschadiging.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 17:24   #42
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Eiwitsupplementen zorgen voor meer spiermassa, meer spiermassa zorgt voor meer testosteron, meer testosteron wordt omgezet in meer DHT, de beschadiging van je haren gaat sneller. Dat is de theorie. Eiwitsupplementen an sich doen niks met je haar. Maar als je geen supplementen zou nemen, dan zou er niet meer spiermassa komen, niet meer testosteron, niet meer DHT en geen snellere beschadiging.
De toename van die testosteron door spiermassa toename heeft niet zoveel extra invloed op je haren hoor. Dat zogenaamde extra testosteron wordt niet voor de lol gemaakt. Het word aangemaakt om je spieren te activeren om sneller te reageren en om je hart sneller te laten kloppen. Er wordt genoeg gemaakt om op je testosteron receptoren te komen zitten. Meer spiermassa = meer testosteron = meer testosreceptoren op benodigde plekken.

normale situatie: 1 - 1 = 0
fitness situatie: 5 (meer testos) - 5 (meer receptoren) = 0
Om het maar simpel te zeggen.

Als je opeens gespierd wordt is het niet logisch dat je hormonen stijgen door extra weefsel (spieren) en dat het aantal receptoren op die extra weefsels niet toenemen. Dus je haren zullen dan niet de enigste doelwit zijn voor testosteren. het is niet zo dat opeens al die extra testosteron gebruikt wordt om je haren inhiberen.

Voor alle fitnessers: maak je niet teveel zorgen. Zolang je de juiste medicatie gebruikt om DHT te blokker ben je nog steeds wel veilig. Ik fitness ook, en ben niet van plan om te stoppen so you're not alone!
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 17:34   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
De toename van die testosteron door spiermassa toename heeft niet zoveel extra invloed op je haren hoor. Dat zogenaamde extra testosteron wordt niet voor de lol gemaakt. Het word aangemaakt om je spieren te activeren om sneller te reageren en om je hart sneller te laten kloppen. Er wordt genoeg gemaakt om op je testosteron receptoren te komen zitten. Meer spiermassa = meer testosteron = meer testosreceptoren op benodigde plekken.

normale situatie: 1 - 1 = 0
fitness situatie: 5 (meer testos) - 5 (meer receptoren) = 0
Om het maar simpel te zeggen.
Dit vind ik nou een goed informatief bericht, het zet aan het denken. Met dit mechanisme erbij kan wat ik als 'theorie' gaf effectief onderuit geschoffeld worden

Zelf fitness ik al jaren overigens, bij vlagen zelfs flink fanatiek. Ik heb nooit de indruk gehad dat het fysiek effect had op mijn haar. Het had wel psychisch het positieve effect dat ik beter in mijn vel zat ... geen 'bad hair days' meer ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 19:10   #44
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Van Fitness en sporten wordt je niet sneller kaal! Tenzij je rotzooi gebruikt.

Het kan je psyche verbeteren door de dagen heen. Je piek van T gaat tijdens het sporten omhoog maar door de dagen heen ervaar je minder stress (een stabielere T spiegel en lager cortisol gehalte) wat weer positief is. Daarnaast is het goed als je even goed zweet, je haarzaktjes worden dan ook gereinigd en krijgen even meer bloedtoevoer.

Wel vraag ik me hier af aan de mensen die fitnessen of ze niet slapper/sneller moe en minder uithoudingsvermogen hebben door dht te blokken?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 19:31   #45
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Wel vraag ik me hier af aan de mensen die fitnessen of ze niet slapper/sneller moe en minder uithoudingsvermogen hebben door dht te blokken?
Lastig, ik ben wel regelmatig moe. Maar daarvan geef ik de combinatie 12 km fietsen naar mijn werk, 8 uur werken, uur fitness, 12 km terug fietsen ... en soms is het 2x een uur fitness ... de schuld.

Op vakantie, wanneer ik soms voor de lol halve marathons ren en 5 uur op een racefiets door de bergen tour, ben ik nooit echt moe. Tenminste, niet dat ik denk dat ik er vroeger minder moe van zou zijn geweest
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.