Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2005, 22:13   #1
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Thumbs up Tip om dunne/kalende plekken te camoufleren:

Voor mijn terugval ging ik eens in de 6 weken naar de kapper, het was een uitje geworden voor mij. Sinds een 3/4 jaar kon ik vrij ontspannen op de stoel zitten. Een echt model en een leuk kleurtje in mijn haar kende ik niet, maar ik kan nu zeggen dat het ontzettend goed beviel. Eindelijk na 23 jaar normaal naar een kapper gaan. Helaas van korte duur, maar ik heb er erg van genoten.
Ik had mijn haren in een vrij kort/pittig model laten knippen en ja een terugval had ik niet 1,2,3,.. op gerekend. Kort haar...terugval...en ja, weer kale plekken. Te kort om op te steken, wat nu?? Ik wilde als het een beetje kon niet terug het haarwerk op. Nu had ik de laatste keer bij mijn kappers bezoek gevraagd of er iets was om de witte plekken wat te camoufleren. Ik heb toen een website gekregen en ben op zoek gegaan.
N.a.v. een telefoongesprek heb ik toen een spray besteld; full more en dit bevalt erg goed. Ik kan de plekken goed camoufleren vooral voor mensen die niet weten van mijn probleem en die het wel weten zien het ook niet hoor, alleen laat ik het hen soms even van dichtbij zien.
Op deze manier heb ik de tijd om mijn haren proberen terug te laten groeien, zonder met die grote kale plekken te hoeven lopen. Ja, ik schaam me er nog steeds voor. Eerst was dat m.n. alleen voor mezelf, maar nu ook voor mijn kinderen en man. Voor laatstgenoemde vond ik het altijd al wel erg, maar nu de kinderen weer wat ouder geworden zijn en een mening hebben over hoe ik b.v. mijn haren draag. Ze vinden het gewoon leuk als mama er leuk uitziet. Ik weet zelf ook dat ik dan meer geluk uitstraal. Natuurlijk vinden ze mij de mooiste/liefste mama van de wereld, maar ik weet zelf hoe en wie ik zou moeten/willen zijn. Zelf heb ik er als puber/adolescent/volwassene altijd al zoveel rekening mee moeten houden. Altijd opletten met douchen (bij sport), bovenaan op de tribune zitten, regen, zwemmen...... en nu als mama nog of weer. Het voelde zo vrij, de tijd dat ik niet trok.
Voor de liefhebber: kijk eens op www.Newappearance.nl
Ben benieuwd of er meerderen hier zijn die er ervaring mee hebben?
Groeten van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 22:32   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
oei, ziet er goed uit!!

ga het eens even bestuderen. Of ik het nu ga gebruiken of niet, kan in elk geval mijn kapster op de hoogte brengen, wie weet is het wat voor haar.


En Madelief, is het nu kennen van het fijne van naar de kapper gaan niet een extra drijfveer om van je haar af te blijven? Voor mij wel hoor!!

Lieve groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 10:53   #3
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
full more

Beste Madelief,

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden om je alweer heel wat beter te voelen . Je gebruikte alleen de spray? na het wassen of zo? lijkt je haar dan opeens veel dikker? toch een beetje moeilijk te begrijpen en ik stel mij dan ook de vraag wat doet zo'n product dan eigenlijk, je haar doen zwellen ? Hoelang blijft het resultaat of is het weg bij het wassen. Wel heel interessant voor ttm'ers denk ik.

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 19:52   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Wat doet het?

Het schijnen vezeltjes te zijn die zich vastzetten aan de nog aanwezige haartjes. Al zijn er alleen nog dunne kleine haartjes dan hechten ze zich eraan vast.
Ik zal even uitleggen hoe ik te werk ga: Ik was mijn haren, laat het drogen en spray de full more op de dunne/kalende plekken. dan spuit ik er een
toppic fiberhold spray op om de vezeltjes te fixeren zodat ze niet meer loslaten. Het werkt, de kalende plek is voor de meeste mensen niet meer zichtbaar.Maar, als je je haren weer gaat wassen spoelt het er weer uit. Het lijkt net of je je haren geverfd hebt. Er wordt geschreven dat je er b.v. ook mee kunt zwemmen, nou dat zou ik dus echt niet doen, want als ik onder de douche ga komt er wel degelijk bruin water af. Als je je hoofd echt boven water houdt, denk ik dat het wel kan, maar dan zou ik niet ontspannen kunnen zijn. Met een dikke regenbui zal ik ook extra oplettend zijn, maar dat moest ik ook al met de kale plekken zoals ze waren. Nu kan ik me toch vrij ontspannen ergens vertonen, wat ik zonder de full more niet zou kunnen.
De fiberhold spray heb ik tegelijk met de full more besteld. Ik had het
's middags besteld en de volgende dag had ik het al in huis. Ik gebruik het nog maar een maand, maar tot nu toe ben ik er blij mee.
Wel zit er over in of mijn eigen haren wel weer terug groeien. Het schijnt voor de teruggroei niet schadelijk te zijn.
Miejefke, heb je al op de website gekeken? Ik ben erg benieuwd hoe anderen het vinden en of er al onder ons zijn die het product kennen?
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 21:44   #5
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Madelief,

Ik keek inderdaad eerst op de web-site, daar staan ook nog een hele reeks andere middeltjes op. Alleen is zo'n site natuurlijk reclame, en wilde toch wel eens horen hoe het in werkelijkheid was. Geen valse reclame op de web-site dus. Je spuit er gewoon vezeltjes bij in dezelfde kleur van je haar. Goed bedacht ! Nog eens uitzoeken of het ook in Belgie te verkrijgen is, wie weet. Ik heb nl slechte ervaringen met bestellingen via het web vanuit Nederland, de pakjes blijven weken onder weg of komen soms helemaal niet aan. Stuur je iets naar de andere kant van de wereld dan komt het keurig na enkele dagen terecht. Belgie en Nederland schijnen op een andere wereldbol te liggen !
Ik had trouwens weer 2 slechte dagen, opeens weer aan het plukken geslagen terwijl ik allerhande opzoekingen deed op het web. Spijtig, maar deze avond gaat het al beter !

Bedankt voor de informatie,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 13:00   #6
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Madelief

ik heb er ook al aan gedacht maar zoals je al gezien hebt, kleur ik mijn haar wit om het minder te laten opvallen... Als ik er dan zo'n spray over spuit, zijn die vezeltjes dan ook wit? Dat begrijp ik niet zo goed...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 13:01   #7
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb mijn antwoord al... even verder lezen dan je neus lang is, Kim... dat zou moeten lukken
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 21:07   #8
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Benieuwd?

...Wat jullie ervan denken??
Vandaag ben ik weer naar de kapper geweest, met lood in schoenen......
Maar het viel mee, ik heb een leuke, lieve, rustige, begrijpende kapster die me erg gerust stelt. Ik heb haar gevraagd er iets van te maken. Ik had van te voren m'n haren gewassen en was dus met de kalende plekken heengegaan. Zo kon ze goed zien hoe het eruit zag. Ik heb haar gevraagd hoe het leek met de terug groei, kan dat zelf namelijk moeilijk zien. Ze heeft me gerust gesteld, er komen vrijwel overal nieuwe stoppeltjes door, Pfffffffffffffff(opluchting). Ze heeft m'n haar in model geknipt en m.b.v. de spray de plekken gecamoufleerd. Ik kan weer lachen, het ziet er weer netjes uit en het valt vooral nu er weer model in zit bijna niet op.
Zij kende het product niet, het was voor het eerst dat ze het zag. Het leek haar geen schadelijk product toe. Ze vond het een mooi resultaat en ze is eerlijk! Hopelijk kan ik er over een half jaar weer zonder, maar zoals nu red ik het er wel mee.
En Oilily, bij dunne plekken in het haar kun je je haar beter donker kleuren. Je haar lijkt er voller door. Dit advies heb ik van meerdere kapsters gekregen.
Maar de spray is er in meerdere tinten te krijgen dus blond hoeft geen probleem te zijn. Het is echt het proberen waard. Zelf vind ik me blond mooier staan, maar wie weet voor de zomer???? Ik ga d'r voor.
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 16:58   #9
soezie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Locatie: diest- belgium
Berichten: 15
is die spray echt zo goed ?

Hoi Madelief,

Wat een goede tip zeg . Is het echt zo'n wondermiddel zoals in de filmpjes op de website?
Dan ga ik er ook naar op zoek.

Groetjes,

Soezie
soezie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 19:57   #10
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
ja echt waar!

Het werkt echt goed. En je hoeft er verder niet naar op zoek, op de website staat alle info die je nodig hebt volgens mij. Vandaag bestellen, morgen in huis. ....eens proberen kan altijd, toch?! Goedkoop is het trouwens niet, maar ja iets speciaals is bijna nooit goedkoop.
groeten van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 20:09   #11
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ben benieuwd???

Is er nog iemand die de toppic hairfibers of de Full more geprobeerd heeft?
Ik ben nog steeds super enthousiast. Ik heb nu ook de shampoo besteld die de haren zal verdikken (zegt men???), waardoor het lijkt alsof je een dikkere bos haar hebt??? Vandaag heb ik mijn haren er voor het eerst mee gewassen, ben benieuwd dus???
groeten Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 23:21   #12
sjoukje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 23
Ik heb Full more ook besteld en heb alleen nog maar even geprobeerd (ben er nog niet mee de deur uit geweest) maar het lijkt heel anders. DIT HAD IK IN JAREN NIET GEZIEN ZON BOS HAAR (tenminste zo leek het) ik heb alleen niet die spray er bij besteld en ik had net als jij dat er bruin water afkwam in de douche, graag zou ik jou reactie op de spray/lak ook willen horen, is dat nodig, volgens jou? volgens hun website kan dat ook met je eigen haarlak.

En natuurlijk hoe was de shampoo?????

Alvast bedankt

liefs Sjoukje
sjoukje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 11:42   #13
leen5
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 31
Ik wou nog even (een waslijn)vragen stellen : is het alleen de Fullmore spray (haarverdikking) die jullie gebruiken of ook de Hairbuilding Fibers (vezeltjes) ? En wordt er dan elke keer zo'n Fiberholdspray overgedaan? Moet je die producten dagelijks terug opbrengen? Hoe ervaren jullie de shampoo?
Liefs, Leen
leen5 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 22:01   #14
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Leuk!

Reacties, leuk!
Ik had meteen de fiberhold spray erbij besteld omdat het in combinatie met de full more wat voordeliger was en ze het adviseerden uiteraard.
Ik denk dat het trouwens ook met je eigen lak kan hoor. Ik was vaak 's avonds mijn haar en doe er dan niets meer aan. 's ochtends spray ik dan de full more erop en meteen daarna de fiberhold die zorgt dat het ook niet meer zo aflaat, min. laten drogen ofzo en dan doe ik schuimversteviger en wat waxin mijn haar en tenslotte spray ik nog wat gewone lak erover. Waarom ik het zo doe weet ik eigenlijk niet, ik doe eigenlijk maar wat.... Jarenlang niet met kapsels bezig geweest, voel me daar nog steeds wat onzeker/onthand over.
Vaak was ik 's avonds mijn haren weer en herhaal wat ik net schreef... Ik heb wel eens een dag en zelfs een paar dagen overgeslagen en dat kan ook wel hoor, maar dan kijk ik af en toe hoe het nog zit en spray zonodig bij op de dunne plekken.
Full more zijn ook vezeltjes.
De shampoo heb ik nog maar een keer gebruikt en zie daar geloof ik nog niets aan, ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2005, 23:22   #15
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Exclamation Herhaling!

Ik wilde deze thread toch nog een keer naar voren laten komen voor de eventuele liefhebber die hem de vorige gemist heeft. De spray werkt nog steeds en ik ben er nog tevreden over.
groeten Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De mate van je kale plekken en pruiken Diable TTM - Algemeen 41 27 juli 2007 15:14
o jee, mijn dochter heeft kale plekken! manuela AA bij kinderen 49 14 augustus 2005 11:27
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03
Plekken in baard Genius Overige (haar)discussies - Algemeen 1 12 januari 2002 13:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.