Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2006, 17:14   #1
el duderiño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 20
Middelen voor de kruin

Hey piepol,


Ik ben sinds ik lid ben behoorlijk actief aan het rondneuzen op dit forum en begin een beetje een beeld te krijgen van wat de gebruikelijke problemen zijn en wat men er zoal tegen doet.

Echter, het valt mij ontzettend op hoeveel mensen over hun "inhammen" klagen. Ik denk dat ongeveer 80 tot 90% van de "victims" hier praat over hun inhammen en stijgende haarlijn. Bij mij is het dus als volgt: Ik heb al m'n hele leven dun haar, maar sinds anderhalf tot 2 jaar valt het me op dat het haar op m'n kruin ècht verdwijnt. Wat ik daaraan wil toevoegen is het feit dat ik totaal geen last heb van (grote wordende) inhammen... Ik controleer het regelmatig, maar er is geen enkel spoor hiervan zichtbaar. M'n kruin-situatie wordt echter wel steeds erger, ik gebruik nu alleen nog maar Volluma (camouflage) maar wil eigenlijk wel iets gaan gebruiken, in ieder geval voor stabilisatie.

Ik vind het dus opmerkelijk hoeveel mensen klagen over hun inhammen i.t.t. het aantal kalende kruinen Ik ga er wel vanuit dat ik AGA heb, mijn vader en opa hadden hetzelfde probleem. Ik lees heel vaak dat het bestrijden van de kalende inhammen heel erg moeilijk is en dat er heel weinig kans is op hergroei. Zijn er dan specifieke middelen voor het "kruingebied" ? Ik kan in het haarwoordenboek vrij weinig hierover terugvinden. Als iemand me een link o.i.d. kan geven over verschillen zou ik dat waarderen.

Cheers in advance
el duderiño is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2006, 18:00   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el duderiño
Ik vind het dus opmerkelijk hoeveel mensen klagen over hun inhammen i.t.t. het aantal kalende kruinen Ik ga er wel vanuit dat ik AGA heb, mijn vader en opa hadden hetzelfde probleem. Ik lees heel vaak dat het bestrijden van de kalende inhammen heel erg moeilijk is en dat er heel weinig kans is op hergroei. Zijn er dan specifieke middelen voor het "kruingebied" ? Ik kan in het haarwoordenboek vrij weinig hierover terugvinden. Als iemand me een link o.i.d. kan geven over verschillen zou ik dat waarderen.
Dat mensen hier meer lijken te klagen over inhammen komt denk ik omdat het meest gangbare kaal-wordt-proces begint met inhammen. En hier komen veel jonge mensen die net in dat beginstadium zitten.

Hergroei op de kruin is makkelijker te bewerkstelligen dan bij de inhammen. Aangenomen natuurlijk dat de middelen aanslaan nij je, zoiets verschil erg van persoon tot persoon. Bij mij was 2% minoxidil al voldoende om me voor jaren tevreden te stellen (goede haargroei op de kruin) en later ben ik met finasteride alleen maar blijer geworden. Maar over mijn inhammen wil ik dus nog wel meemopperen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:55   #3
el duderiño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Dat mensen hier meer lijken te klagen over inhammen komt denk ik omdat het meest gangbare kaal-wordt-proces begint met inhammen. En hier komen veel jonge mensen die net in dat beginstadium zitten.

Hergroei op de kruin is makkelijker te bewerkstelligen dan bij de inhammen. Aangenomen natuurlijk dat de middelen aanslaan nij je, zoiets verschil erg van persoon tot persoon. Bij mij was 2% minoxidil al voldoende om me voor jaren tevreden te stellen (goede haargroei op de kruin) en later ben ik met finasteride alleen maar blijer geworden. Maar over mijn inhammen wil ik dus nog wel meemopperen.

Bedankt voor je reactie. Hoe lang heb je minox gebruikt voor je echt verschil merkte? Of in ieder geval stabilisatie? Je gebruikt nu nog steeds beide?
el duderiño is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 08:24   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el duderiño
Bedankt voor je reactie. Hoe lang heb je minox gebruikt voor je echt verschil merkte? Of in ieder geval stabilisatie? Je gebruikt nu nog steeds beide?
Het proces van uitdunning verliep bij mij heel langzaam (een proces van jaren) en daardoor kan ik niet zeggen dat mij een stabilisatie opviel. Het is al weer een poos geleden, maar ik weet nog dat ik gelijk 4 flacons had gekocht. Genoeg voor een half jaar dus. Toen ze op waren was het resultaat al zo duidelijk bij mij dat ik ermee door ben gegaan.

Haar groeit tergend langzaam en teruggroei volgens mij nog langzamer. Als je met een middel begint moet je het toch zeker een half jaar vol houden voor je duidelijk waarneembare resultaten ziet. Meestal lees je ook dat je pas na 3 maanden iets begint te merken. Je moet zeker niet het idee hebben dat je na een paar weken al iets ziet.

Bijwerkingen bij topisch minoxidilgebruik zijn zeldzaam en betreffen dan meestal reacties op het middel waarin het is opgelost. Het financiële risico dat je vanwege noodgedwongen stoppen met 3 nieuw flacons en 1 aangebroken flacon komt te zitten is dus niet zo groot. Als je het serieus overweegt om te proberen, dan zou ik dus een halfjaarvoorraad kopen, de minoxidil heel trouw 's morgens en 's avonds aanbrengen en als de 4e flacon half leeg is bepalen of je het zinvol vindt om door te gaan.

Zoals je in mijn regime (hieronder) kunt zien gebruik ik nog steeds naar volle tevredenheid 2% minoxidil en finasteride. Ik overweeg alleen nog om over te stappen op 5% minoxidil (ik ben altijd hongerig naar nog beter resultaat).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 12:07   #5
el duderiño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH

Zoals je in mijn regime (hieronder) kunt zien gebruik ik nog steeds naar volle tevredenheid 2% minoxidil en finasteride. Ik overweeg alleen nog om over te stappen op 5% minoxidil (ik ben altijd hongerig naar nog beter resultaat).
Hehe uiteraard begrijpelijk. Ik zou opzich ook allebei wel willen proberen, alleen lijkt het me niet verstandig omdat je dan niet echt kan peilen welk middel daadwerkelijk werkt en welke niet.
el duderiño is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 21:06   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el duderiño
Hehe uiteraard begrijpelijk. Ik zou opzich ook allebei wel willen proberen, alleen lijkt het me niet verstandig omdat je dan niet echt kan peilen welk middel daadwerkelijk werkt en welke niet.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben dan ook eerst met minoxidil begonnen. Blij met het resultaat, maar hongerig naar meer ben ik ruim 2 jaar daarna pas met finasteride begonnen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 22:23   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Je kan beter meteen goed beginnen, zodat het niet verslechtert.
Neem 1 a 1.25mg finasteride per dag, en 2 maal daags 5%+ minoxidil.
Was je haren om de 3 dagen met een ketoconazol shampoo zoals nizoral of rooscure.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is erger: inhammen of kale kruin? Haarmannetje AGA - Algemeen 35 16 mei 2008 08:16
Een overzicht van werkende middelen... Jay Archief: afgehandelde Suggesties 12 7 mei 2005 17:33
Voorkeuren voor topische middelen? Q'modo Medicijnen/haargroeimiddelen 3 5 april 2005 17:46
Huis-tuin-keuken middelen en ervaringen! Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 17 november 2004 11:50
Nieuwe veelbelovende middelen: Cyoctol en Diazoxide? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 5 7 augustus 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.